April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Elma; waarom baker je haar in eigenlijk ??

Mette; heeeeerlijk zo'n nacht !!!!

Ruma; fijn dat het leuk was. Ben wel jaloers op je 7 uur slapen trouwens :-)

Pepijn maakt er een potje van. Is erg onrustig, krampen en heeeel verkouden. Heel zielig. Weer geslapen van 1 tot 5 ofzo. Wordt nu wel zwaar moet ik zeggen. Gelukkig kon ik vanmorgen lekker blijven liggen met Pepijn samen. Lekker doezelen samen. Maar ik ben wel verrot. Denk dat ik vanavond een fles geef, kijken of dat scheelt.
Elma; waarom baker je haar in eigenlijk ??

Mette; heeeeerlijk zo'n nacht !!!!

Ruma; fijn dat het leuk was. Ben wel jaloers op je 7 uur slapen trouwens :-)

Met mijn buik gaat het goed. Nu is het echt conditioneel. Moe, snel hoofdpijn enz......

Pepijn maakt er een potje van. Is erg onrustig, krampen en heeeel verkouden. Heel zielig. Weer geslapen van 1 tot 5 ofzo. Wordt nu wel zwaar moet ik zeggen. Gelukkig kon ik vanmorgen lekker blijven liggen met Pepijn samen. Lekker doezelen samen. Maar ik ben wel verrot. Denk dat ik vanavond een fles geef, kijken of dat scheelt.
Wat een goede slapers en slaapsters al zeg! Hier ook weinig te klagen,durf het nog geen ritme te noemen. Gister en eergister sliep ze zes uur door, nacht ervoor zelfs zeven! Maar nacht daarvoor maar 2 keer vier. Ik baker ook in, en heb absoluut het gevoel dat ze daardoor rustiger (en dus langer) slaapt.

Gisteren eerste afspraak CB. Ze is nu 56 centimeter en 4600 gram. Geboortegewicht 3400 gram. Groeicurve liep bijna loodrecht naar boven, kunnen ze ook te hard groeien? (met borstvoeding dacht ik dat je niet te veel kunt geven?).

Verder kreeg ik te horen dat ze abnormaal loensde. Het valt me inderdaad op dat ze regelmatig scheel kijkt. Alle internet informatie en vriendinnen vertellen me dat het normaal is bij babies en pas met 3 a 4 maanden over moet zijn. Maar de arts vond het wel erg bij ons kleintje, en verwees ons door naar oogsrts. Daar pas over twee maanden plek op kinderspreekuur, Nu maak ik me dus daar een beetje zorgen over! Iemand ervaringen?
Goeiemorgen!

Flodder: ze maait echt enorm mat die armen dus vandaar dat we haar inbakeren als ze echt gaat slapen. Overdag voor haar tukkies ligt ze wel vaak los, tenzij ze dus erg druk is dan gaat ze in haar doek en slaapt ze vrijwel direct in. Broer heeft tot 10 maanden ingebakerd gelegen anders sliep ie echt niet, en ineens kon hij wel los slapen was heel apart. Balen dat pepijn nu zo weinig slaapt hopelijk is ie snel van z'n snotneus af en voelt hij zich weer wat beter.

Asjemenou: hier vannacht ook weer een fles dus ik denk dat het 2 keer mazzel was dat ze zo heel lang sliep. Te hard groeien zal wel meevallen hoor maar die curves van het CB zijn gebaseerd op flessenkinderen en die gaan in het begin minder hard dan borstkinderen dus volgens mij is het heel normaal dat je lijntje zo steil loopt hoor. Over dat scheel kijken weet ik het niet maar volgens mij is het idd normaal dat ze dat de 1e paar maanden doen, ik zou me er nu in ieder geval nog niet te druk om maken (ja ik weet het lekker makkelijk gezegd vanaf hier natuurlijk)

Hier schijnt de zon weer heerlijk dus hopelijk blijft het zo en kunnen we de stad in oid.......
Goedemorgen dames!

Hier gaat alles goed. Emma ligt lekker in haar box te pruttelen tegen haar knuffels en het gaat goed met haar. Ze komt meestal na de avondvoeding na 4,5/5 uur weer en dan 's ochtends ook weer na 4,5/5 uur. Vandaag tot 10.00 uur kunnen uitslapen, heerlijk!!

Wat zielig dat er al beebjes zo verkouden zijn, ben blij dat kleine dame er hier nog geen last van heeft.

Elma: leuk die tabel, zo te zien gaan onze aprilbabies allemaal erg goed. Lekker he, even met je man alleen weer eens een filmpje pakken. Denk dat wij dat volgende week ook weer eens gaan doen en gelukkig vindt oma het geen probleem om op te passen.

Steenbokje: nog even over het geven van bv in de fles. Ik doe eigenlijk altijd 100cc omdat ze bij minder nog blijft piepen. Ben begonnen met 60cc, maar dat pikte ze niet. En die van mij slaapt dus ook nog steeds niet door, ligt denk ik idd aan de bv.

Mette: jij hebt dus ook slagroom ipv melk Gaat het al wat beter met de spruw van Stef?

Hier past dametje trouwens nog steeds in maatje 50 al beginnen de broekjes nu wel wat kort te worden, maar maat 56 is nog zo groot.

Had net bedacht dat we wel lekker naar buiten konden vandaag ook om wat foto's te nemen, begint het enorm te onweren nou ja, dan maar hopen dat het snel bijtrekt
Nou ik heb vandaag gemeten en vlgs mij is ze nog steeds 55,5 cm. Maar vlgs mij is dat niet gek na 3 wkn. En ze is idd een flinke meid. Gister hield ik haar vast en toen voelde ik echt...dit is niet meer de "kleine" baby die ik uit mijn buik haalde. Haha.

Fee eet zo'n 110/120 cc bv.

En dat Orthiflor, daar heb ik nog nooit van gehoord, waar koop je dat? Ik heb net ABC Dophulus gekocht, op aanraden vd lactatiedeskundige. Het helpt pas na een tijdje dus ik moet het ff een paar dgn volhouden. Fee heeft ook erg last van krampjes vooral 's avonds. Gelukkig zijn we het nu gewend en schieten we niet meer in de stress maar zielig blijft het wel.

Van een ritme kan ik nog niet spreken, ze komt zo rond om de 3 uur overdag en 's nachts om de 4 en soms 5 uur. Ik mag niet klagen vind ik. Het ligt er aan hoe laat de laatste voeding is, of ik er 's nachts uit moet.

Echt waar?! Hebben sommigen van jullie na 1 a 2 wkn je sexleven al hervat? Holy mozes...nou it did cross my mind, maar ik dacht dat je 6 wkn moest wachten? En dan zit je nog met het vloeien? En evt. hechtingen (maar dat was bij mij niet zo het geval). En dan ook nog...waar haal je de tijd vandaan? Als ik blij mijn bed in rol, hoop ik 3/4 uur te slapen zodat ik niet oververmoeid raak. We hebben wel behoefte aan elkaar, maar vlgs mij is de sex hervatten meer iets voor op een later tijdstip. Ik zou er nl wel even graag de tijd voor nemen

Moet trouwens ook nog steeds bedenken wat voor anticonceptie middel ik wil gaan gebruiken want ik ben als de dood dat ik snel weer zwanger raak. Mijn god....dat zou ik echt heel erg vinden...voorlopig even geen polonaise meer aan mijn lijf!

Fee past trouwens al bijna niet meer in 56..ze heeft nogal lange armen en benen. Ben langzaam aan het overgaan op maatje 60 met omgeslagen mouwen en pijpen.

Nou ik ga weer verder...heb net eindelijk een boterham gegeten nadat ik 4 uur met mevrouw op de arm heb gezeten en India-man lag te slapen. Ik kon geen kant op, heb daardoor eten gemist en ik weet nu niet zeker of ze zo weer wakker gaat worden voor nog een voeding of dat ze nu doorslaapt tot vannacht...hmmm.
.
Scheel kijken is heel normaal bij die kleintjes. Jammer dat ik geen foto's meer kan toevoegen hier. Heb nog een heule leuke..... Zet hem wel ff op hyves......
Hallo allemaal,

India74: Orthiflor heb ik gehaald bij de reformwinkel. Het werd aangeraden omdat ABC tijdelijk niet leverbaar was.

En sex hebben we hier ook al eens moeten onderbreken vanwege het huilen van de baby, het lukt niet altijd dus.

Vandaag alleen de stad ingeweest om kleding te shoppen voor de kleine. Vriendlief heeft de fles met bv gegeven en belde me op dat alles goed was gegaan. Philip had 160 ml gedronken in 2 etappes!

Ik kreeg bij het CB overigens te horen dat ik minder bv moest geven. Waarop ik zei dat je bv toch onbeperkt mocht geven. Ja, dat was idd zo was toen het antwoord. Goed, en dan? Ehm, geen antwoord op gekregen. Dus, ik maak me geen zorgen.

Fijn weekend allemaal!
zo net terug van de tennis (man moet nog een partij) en Fynn net in bed gelegd die was helemaal op dus die zal nog wel een uurtje slapen voordat hij wil eten denk ik.

Puck: netjes van Flip dat ie zoveel gedronken heeft bij papa, knappe vant hoor (Flip dan he over vriend kan ik weinig zeggen ).

Hmm wat een mooi advies van het CB, ja het mag onbeperkt maar wel minder??

Flodder: ik ga zo eens even kijken daar!

India: ABC hebben we bij Fynn gebruikt en dat werkt ook prima hoor, het duurt idd een dag of 3 voordat je het merkt. Eigenlijk moet je idd wachten tot je gestopt bent met vloeien voordat je weer sex hebt (bij mij na 2 weken was het klaar) maar ja ik heb maar geredeneerd dat condooms ook soort van steriel zijn dus ik vond het best. Zelf geen hechtingen dus verder nergens last van gehad, het was weer net als voordat ik zwanger was eigenlijk. En hier slapen de ukken na 10 uur beide dus tijd zat (ja wel moe de volgende dag dan maar goed dat moeten we er dan maar voor over hebben). En is je arm al een beetje bijgekomen??

Vanavond nog een dubbele verjaardag/house warming, Fynn blijft thuis (met babyfoon bij de buren) en Gwen gaat mee, ben benieuwd hoe ze het vindt ze zal wel vaak op schoot zitten bij iemand denk ik!
Even een tijdje niet gekeken hier maar ben erg druk. We hebben een huis gekocht en zijn nu druk in de weer met keukens, vloeren en ga zo maar door.

Gaat redelijk goed bij iedereen als ik het zo lees. Hier ook. Sofia begint een redelijk ritme te krijgen. Overdag komt ze om de 3 uur. Dan s;'avonds drinkt ze soms wel 3 keer in het uur. Dan slaapt ze vaak vanaf half 10. ik voed haar dan nog rond 11 uur. En dan komt ze meestal rond half 6 weer.

Ik slaap dus prima. Als ze wel een keertje tussendoor komt dan drinkt ze 10 minuten en gaat dan weer slapen. Ook geen probleem dus. Sofia is geen huilerige baby. Wel erg beweeglijk en ze wil overal bij zijn. Ze staat op tafel in haar wippertje als we eten, anders bljft ze huilen (zo;n nephuiltje is dat dan). En ze begint echt goed naar mensen en haar omgeving te kijken. Leuk om te zien. En ze probeert echt als een beetje te communiceren. Met zo'n pruilmondje slaakt ze dan kreetjes uit als je tegen haar aan het babbelen bent. Een echte lachebek is het nog niet. Af en toe een brede glimlach, maar niet vaak.

Hoe was het bij de buren Elma? Gezellig?

Goed advies zeg van het CB Puck:-).

Ik moet morgen naar het CB. ik ben benieuwd wat Sofia nu weegt. Bij de geboorte was ze 3000 gram, 1e CB bezoek 4115 gram en dan nu. ik meld me morgen hierover.

En ze krijgt haar eerste prikjes. ik hoop maar dat ze er niet al te veel last van heeft.

Maatje 56 zit nu prima bij Sofia, maar sommige 62 doe ik ook al aan. Mouwtjes en pijpen omslaan dan. Verder draafgt ze veel maillots. Vind ik zo schattig met die aardige spekbeentjes en luierbillen.

Hou je taai hoor Floddertje.

@ Asjemenou: ik zou me er niet te druk om maken hoor. ook al mocht het heel erg zijn met dat loensen dan is er volgens mij vrij makkelijk wat aan te doen. ven afwachten dus zou ik zeggen.
Net terug van het CB. Ze was weer goed gegroeid. En ze heeft de 1e 2 prikjes gekregen. Even heel hard huilen en daarna in slaap gevallen.

Voor de tabel:

Startgewicht en lengte: 3000 gram en 50 cm

Huidige gewicht en lengte: 4975 gram en 55 cm
hey Noerie kleine meid is al lekker gegroeid! Gelukkig alleen even hard huilen tijdens de prikken en daarna niet meer. Zielig he die grote naald in dat kleine beentje.... Het was zeker gezellig bij de buurtjes en Gwen is inderdaad weer heerlijk in slaap gevallen bij iemand op schoot dus die vond het ook geweldig haha

Gwen wil ook overal bijzijn en slaapt overdag dus niet zoveel maar goed ik heb liever dat ze snachts goed slaapt en dat doet ze zeker! Nu laatste fles om 22 uur en dan slapen tot 6 of 6.30 dus perfect!

Vanmiddag naar de huisarts om mijn mirena te laten plaatsen, hopelijk gaat dat in 1 keer goed (heb nog nooit een spiraaltje gehad en heb dus geen idee wat ik me erbij moet voorstellen maar goed) dan hoef ik daar de komende 5 jaar niet meer aan te denken in ieder geval
Noerie: wat fijn dat Sofia lekker in slaap is gevallen na de prikjes. Gelukkig hoeft Emma pas over drie weken, kan ik me vast voorbereiden Sofia is goed gegroeid zeg!!

India: lange dame heb je zeg! Die van mij gaat nog gewoon in maatje 50/56. En van dat sexleven, ik herken het gevoel. Wij hebben ook wel behoefte aan elkaar (vooral manlief ) maar die polonaise hoeft van mij ook nog niet zo. Het deed trouwens best zeer, had echt het idee dat ik nog niet helemaal genezen ben...

Flodder: geweldige foto!!

Puck: lekker he ff shoppen zonder kinderwagen en wat goed dat Flip zo lekker gedronken heeft.

Hebben jullie kindjes vannacht nog last gehad van het onweer? Emma heeft heerlijk doorgeslapen, werd alleen wel eerder dan normaal wakker voor haar "nacht"voeding. Normaal komt ze tussen 6 en 8 uur, nu om 5.15 uur. Maar heeft daarna gewoon weer lekker doorgeslapen tot na tienen. Ze ligt nu lekker in haar box te kletsen en lachen tegen haar knuffels.

Afgelopen weekend verjaardag van opa van manlief gehad. De hele familie bij elkaar en Emma heeft het fantastisch gedaan. We zijn met haar wel een beetje uit de drukte gaan zitten iedere keer en we hebben haar ook niet aan iedereen gegeven om vast te houden (alhoewel de verzoekjes bleven binnenkomen) en in het restaurant heeft ze voor een groot deel liggen slapen. Het voeden daar was trouwens wel een uitdaging. Emma had de hele dag zoveel gedronken dat ik geen mogelijkheid had om af te kolven dus moest zelf voeden in het invalidetoilet. Dat zit niet heel lekker kan ik je vertellen Maar wel een lekker weekend verder.

Emma huilt dus ga haar weer even voeden.

groetjes
@Noerie: zo, Sofia is ook al flink gegroeid!! Ik moet over 2 weken weer met Anne naar het CB en dan krijgt zij ook haar eerste prikjes. Vind het ook altijd zielig, maar wel noodzakelijk! Anne draagt trouwens nu ook nog steeds 56, 62 is nog net iets té groot.

@Elmanita: ik ben nu toch wel erg strikt bezig met Anne. 's-Ochtends en 's-middags moet ze in haar wiegje haar dutjes doen. Ik leg haar erin als ze nog helemaal wakker is en meestal valt ze toch vlug in slaap. Als ze huilt, laat ik haar even doorhuilen, want ze heeft het zo broodnodig. 's-Nachts gaat eigenlijk ook vrij goed. Meestal slaapt ze zo'n 6 uur achter elkaar, dan even drinken en dan weer 4 uurtjes slapen. Overdag komt ze dan wel vaker om te drinken.

@Assevas: hier is helemaal geen onweer geweest. Geen druppel gevallen! Wij hadden trouwens afgelopen zondag een gouden bruiloft en inderdaad: het voeden was wat minder. Ben helemaal afgelegen gaan zitten met Anne en heb me 3 kwartier verveeld. Niemand is even bij me komen zitten en de kleine meid ging echt op haar dooie gemak drinken....

@India: ook hier nog geen sexleven te bespeuren. Ten eerste omdat ik altijd die 6 weken afwacht en vervolgens moet gaan nadenken over het tijdelijke voorbehoedsmiddel (totdat manlief naar de dokter is geweest). Moet er echt niet aan denken om er nog een baby bij te krijgen!!! Daarnaast staat mijn hoofd er ook nog niet naar en mijn man zei dat hij nog wel wat kan wachten :-)).

Zo, ik ga nu strijken voordat Anne weer wakker wordt.
@ Elma: Dat is helemaal perfect zeg; laatste fles om 22.00 uur en dan pas weer in de ochtend. Gwen is dus ook een gezelligheidsdiertje. Ook wel weer leuk vind ik. Maar ik dacht inderdaad dat baby's heel veel sliepen. Dat valt hier dus ook wel mee. En hoe is het met de Mirena gegaan? Viel het je mee? ik heb hem ooit laten zetten en dat was toen wel even rottig een heel dag, maar als je eenmaal een keer gebaard hebt dan blijkt het veel minder pijnlijk te zijn. Ik mag over 3 weken ook weer!

@ Assevas: Dat had Sofia vannacht ook. Ze kwam vroeger dan normaal. Meestal komt ze om half 6, nu om 4 uur. ik heb de gordijnen opengedaan en heb lekker naar het onweer zitten kijken vanuit bed.

Goed dat je met Emma eropuit bent geweest. Voedt je in het invalidetilet omdat je je anders opgelaten voelt? Wat leuk dat Emma naar haar knuffels lacht. Schattig.

@ Ruma: Sofia groeit inderdaad als een dolle. Maar ze drinkt ook de hoeveelheden van een bouwvakker volgens mij:-). Wel goed dat je Anne dan gewoon weglegt om te gaan slapen. Doe ik bij Sofia ook wel en dat werkt ook maar ik bedenk me nu dat ik dat vaker zou moeten doen.

Fijne avond iedereen en hoe zit het met het verlof van de meesten? Zijn erbij dei ook weer zin hebben om te gaan werken of juist niet? of is het nog te ver weg?
Met Pepijn naar cb geweest. Flinke, sterke knul :-) BV doet het goed dus !! Was bij geboorte 4200 gram en nu 4610. Was 52 cm en nu 56. Niet zo gek als ik uit 1 borst al 180 cc kolf.

Morgen een afspraakje met meiden van gym en zwemmen. Lekker baby's kijken.

Jullie zijn al voor de 2e keer op het cb geweest zie ik :-)

Pepijn krijgt nu laatste voeding en dan ga ik ook lekker tukken. Rumoerige nacht gehad met het onweer. Floortje was een aantal keer wakker.

Truste
goeiemorgen!

Flodder: dat is een hoop zeg uit 1 borst daar kan ie zeker goed op groeien! Hier is alles door het onweer heen geslapen gelukkig maar wij waren dus wel wakker..... Veel plezier met je afspraak vandaag, zo te zien is het nu wat beter weer (ik zie in ieder geval zon!).

Noerie: Fynn sliep ook veel meer hoor dus het scheelt nogal per baby schijnbaar. Hij kreeg een fles ging 3 uur tukken en dan weer eten en direct daarna weer slapen. Hij is trouwens nu nog een slaapkop haha.

Mirena: hij zit erin! Ik heb er dus niks van gevoeld en ook geen last van gehad verder, alleen wat bloedverlies gistermiddag maar dat was 's avonds alweer over gelukkig. Dus nu afwachten wat er gaat gebeuren.

Verlof: Nog een week of 5 dan ga ik weer aan de slag. ik mis het werk op zich niet zoveel (misschien omdat ik er ook wel een beetje klaar mee ben met dat promoveren) maar m'n collega's mis ik wel. Gisteren heb ik er nog 2 op bezoek gehad dat was erg gezellig.

Ruma: handig zo'n geduldige man die van mij is daar wat minder goed in haha. Maar goed hij "mag" weer zonder rubbers dus meneer is ook weer blij. De nachten gaan zo te lezen ook goed he. lekker hoor dat heb je wel nodig met zo'n huis vol ukken. Ook ongezellig dat er niemand even bij je kwam zitten, misschien voelden ze zich wat ongemakkelijk, of dachten ze dat je dat niet wilde?

Assevas: ik kan me voorstellen dat het invalide toilet niet het meest luxe onderkomen is om te voeden. Was het te druk in het restaurant zelf of heb je liever niet dat de hele wereld naar je zit te staren terwijl je voed (kan ik me helemaal voorstellen namelijk).

Vandaag een rustig dagje, beetje boodschappen halen straks en wat proberen aan m'n werk te doen. Verder lekker boekje lezen met Gwen op de bank ofzo....
Goedemorgen

Vanmorgen vroeg dag: Emma wilde om half zeven eten en daarna niet meer slapen. Dat ben ik niet gewend. Normaliter tukt ze daarna nog tot na tienen door, dus ben best moe nu. Ze is ook een beetje jengelig vandaag dus denk dat ze weer een regeldagje heeft, nou ja, komt ook wel weer goed.

Ruma: geen onweer? Wauw, hier is het twee keer terug gekomen en de vuilnisbakken in de straat waren omgewaaid door de windstoten!

Zal je natuurlijk altijd zien kun je niet lekker thuis rustig voeden, gaan ze er alle tijd voor nemen om te drinken , ik heb ook zo'n portret hoor. Goed van je dat je Anne zo weglegt overdag, Emma ligt overdag lekker in haar box, maar is dan wel rustig (behalve nu dan)

Noerie: Mooi he die bliksem, ik heb ook een tijd zitten kijken.

Ik had in het restaurant gevraagd of ze een ruimte hadden waar ik kon kolven of voeden en ze verwezen me zelf naar het invalidetoilet omdat de rest van het restaurant erg druk was. Ik vind het zelf geen probleem om te voeden waar anderen bij zijn, maar er waren wat mensen van boven de 80 bij...;-) Verder waren alle andere achterneefjes en -nichtjes niet bij haar weg te slaan en was ik bang dat ze met dat publiek toch iets minder lekker zou drinken.

Elma: fijn dat het plaatsen van de mirena zo goed is gegaan en dat je er geen last van hebt. Haha jou manlief is dus net zo als de mijne, ook niet zo geduldig. Wij zullen alleen wat langer de rubberfabriek sponsoren, op dit moment geen andere vorm van anticonceptie mogelijk nog. De pil kan nog niet omdat ik nog bv geef en we willen wel binnen niet al te lange termijn gaan oefenen voor een tweede dus prikpil, mirena en implanon vallen ook af.

Flodder: je mannetje doet het goed zo te lezen! Lekker hè dat je zoveel kan kolven. Ik heb ook uit een borst ongeveer 70 cc en uit de andere soms ook wel 160 cc, heb je gelijk een klein voorraadje.

Verlof: ik moet officieel eind juni al weer beginnen, maar neem waarschijnlijk nog 1 of 2 weken vakantie op. Ze gaat pas half juli naar de creche dus moet nog even kijken hoe we het gaan doen. Heb nog 9,5 week vakantiedagen staan, dus manager heeft voorgesteld dat ik ipv 4 dagen werken, 1 dag vakantie per week ga opnemen tot het eind van het jaar. Dat ben ik idd van plan om te doen, maar moet dan even kijken hoe ik uitkom met de overige vakantiedagen, willen in september misschien ook nog wel een midweekje/lang weekend weg.

Heb op zich wel weer zin om te gaan werken, ben er natuulijk al sinds september uit, dus zal wel weer even wennen worden. Het enige is dat ze me nu nog niet kunnen vertellen of ik wel op mijn oude werkplek terug kom. Het gaat momenteel niet zo goed in de uitzendwereld en het is erg rustig op mijn afdeling. Daar zie ik wel een beetje tegenop, dat de kans erin zit dat ik ergens anders kom te zitten. Nou ja, eerst nog meer even genieten van de laatste weken verlof.

Ga zo lekker naar de stad wandelen om nog een kraamcadeautje te kopen voor een collega. Haar dochter is in februari geboren en Emma is nu bijna even zwaar en lang als zij is. Haar ouders zijn allebei ook niet zo groot, vandaar.

Fijne dag!
blegh vannacht echt helemaal ruk geslapen. Gwen wilde om 4 uur al eten (gaap) en werd daarna doodleuk om half 8 en 10 uur alweer wakker om te eten (ik voorzie vandaag een hele lange dag met veel flessen) dus ik zit nu een beetje brak beneden achter de laptop.....

Assevas volgens mij was er ook een pil die wel kon bij borstvoeding ik heb alleen geen idee welke (heb ik volgens mij ergens een keer gelezen maar misschien weet je huisarts het wel). Jij had gisteren dus ook zo'n rare dag met Emma ik ben bang dat ik die vandaag hier met kleine uk heb hopelijk morgen weer lekker "normaal"
Gwen, ik schud je de hand, ben ook vreselijk brak na een rusteloze nacht! En dan krijg ik straks nog mijn collega's op bezoek, 5 mannen.

Net op CB geweest, Beertje is nu 60 cm en weegt 6080 gram! Hij is echt de grootste van de vier. Niet zo gek dus dat ie al een tijd mt 62 draagt.

Ben weer kort, want van alles te doen, kom snel weer eens wat meer reageren op iedereen!
hoi meiden,

Wat leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik hou jullie wel in de gaten maar ik ben er zelf weinig aan toegekomen om te schrijven.

Assevas: je kunt de minipil gebruiken bij borstvoeding. Die moet je wel iedere dag om hetzelfde tijdstip innemen omdat het een erg lichte pil is.

Wat leuk trouwens dat jullie er nog 1 willen. Wij zijn er nog niet uit. Mij lijkt 3 ook wel heel leuk en gezellig (ik ben thuis ook opgegroeid in een gezin met 3 kinderen, erg leuk). Maar het lijkt me ook druk en we hebben dan niet voor iedereen een eigen slaapkamer. Maar we kunnen eventueel een dakkapel zetten. gevoel zegt ja en verstand nee. Maar dat zien we over een tijdje wel.

Noerie: gefeliciteerd met jullie huis. En wat gaat Sofia hard!

Ruma: wat goed dat je je man naar de dokter stuurt in plaats van zelf weer een spiraal te gebruiken.

Elma: ik wil ook de mirena maar de huisarts hier plaats dat ding pas na 4 maanden of tijdens de menstruatie maar dat is hier nog niet op gang gekomen vanwege de bv.

Wij vrijen af en toe en dan gebruiken we een condoom. Maar ik ben als de dood om weer zwanger te worden dus ik vind het wel moeilijk om echt te genieten.

Met Karlijn gaat het niet zo heel goed. De afwijking aan haar niertjes is afgelopen week onderzocht en het blijkt dat ze een vrij ernstige mate heeft van reflux van de blaas/nieren. Dit houdt in dat de urine van de blaas naar de nieren terugstroomt. Hierdoor kan de niet beschadigen (zelfs al voor de geboorte) en het risico op nierontsteking is groot. Ze heeft nu een antibioticakuur van 1 jaar en volgende week moet ze weer naar het ziekenhuis voor vervolgonderzoeken. Dan wordt ondermeer gekeken of de niertjes beschadigd zijn. Na deze onderzoeken moeten we de resultaten bespreken met de kinderuroloog van het sophia ziekenhuis. Deze uitslag viel me toch wel erg tegen.

Ik hoop dat de kleine niet hoeft te worden geopereerd.

Karlijn weegt wel al iets van 4650 en is 56 cm lang dus ze groeit goed! Ook de borstvoeding loopt goed.

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Jeetje vv, heftig zeg voor je kleine meisje. Een operatie zou natuurlijk als moeder niet iets zijn waar je op wacht maar als het daarna goed is en ze geen medicatie meer hoeft oid.......Maar niet op de zaken vooruit lopen. Een ab kuur voor 1 jaar is ook niet niks. Ik zal voor je duimen dat de uitslagen volgende week goed zijn en dat het nog mee valt !! Sterkte !! Fijn dat alles er naast wel goed gaat !!
Jee vv, dat is niet niks! Arme Karlijn. Merk je ook dat ze veel last heeft. Hoop heel erg dat de uitslagen mee zullen vallen joh!
Vannacht werd ik gewoon eerder wakker om te voeden dan Fee! Ik dacht dat ze wakker was, maar ze bleef haar ogen dichthouden dus toen dacht ik ook..hup terug in bed, uiteindelijk heeft ze dus van 00:30 tot 06:16 geslapen! Goed man. Nu moet alleen de mama dan ook aan 1 stuk doorslapen .

Vanmorgen naar het CB geweest, Fee weegt nu 4750 gram en is 56,5 cm lang. De eerste keer is er niet goed gemeten. Wat een dikzak he, haha. Ze komt 200 gram per week aan! BV gaat nu ook goed, godzijdank want ik werd er wel een beetje debiel van. Verder was alles goed en ze zit met alles boven de groeicurve. Wel grappig dat ze een indicatie kunnen geven van hoe lang ze gaat worden, ze mag nog op voor model, hihi.

Hoop vanmiddag nog even naar buiten te kunnen, het is zulk mooi weer. Maar ze slaapt nu nog.

Anticonceptie nog niet bedacht hier. Wil eigenlijk geen pillen oid meer slikken en heb last van een spiraaltje. Heb India-man al voorbereid op condooms, maar daar werd ie niet zo blij van geloof ik. Dus ja..what to do?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven