April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Hier ben ik ook nog eens een keer....

@Steenbokje: heftige bevalling, kan me voorstellen dat je dat even moet verwerken. Wel fijn dat nu alles goedgaat.

@Mette Mare: raar is dat toch met dat kolven, vind je niet? Kolven is nooit mijn ding geweest en helaas krijg ik ook niet veel voeding eruit.

@Floddertje: fijn dat de BV goed loopt.

Hier gaat de BV wonder boven wonder ook nog steeds heel erg goed, behalve het kolven dan. Dat lukt gewoon voor geen meter (nooit trouwens). Maar Anne krijgt nu met haar 5,5 weken al bijna het langste BV, dus ik ben tevreden.

's-Nachts komt ze meestal 1x na een uur of 4-5 en daarna ook weer na 4-5 uur. De rest van de dag tussen de 2,5-3,5 uur. Ze is nu wel erg verkouden. Jullie geloven niet wat er voor snurkgeluiden uit het wiegje komen (en wat voor snotjes uit het neusje :-)), en dat voor zo'n kleine meid. Maatje 50 is al helemaal weg. Nu heeft ze nog 56 aan en dat past nog mooi. Verder moet ik dringend de klerenkasten voor de jongens uitmesten (daar liggen nog de kleren van vorige zomer/herfst en winter in), maar dan moet ik echt een hele dag niets omhanden hebben behalve voeden, dus dan moet manlief de hele dag binnen zijn om Anne bezig te houden.

Morgen nog een drukke middag want dan vieren we het kinderfeestje van Malte. Er komen 4 vriendjes (dus in totaal 8 kindjes thuis waaronder 1 baby) en we blijven gewoon thuis aangezien het morgen ook weer een mooie dag belooft te wordeb. Ik zal wel gevloerd zijn 's-avonds... haha.

Donderdag gaan we naar de verjaardag van ons neefje in Utrecht, vrijdag is mijn vader jarig en zondag een gouden bruiloft van de oom en tante van mijn man en maandag is manlief zelf jarig.... Dus de komende tijd hoef ik me niet te vervelen!

Oh ja, voor de tabel: Anne was vorige week dinsdag 4500 gram en 53 cm.

Groetjes, Ruma
Oh ja het startgewicht was ongeveer 3900 gram en 49 cm
Hoi hoi,

Elmanita: Het gaat nu wel beter gelukkig!

En Sofie doet het goed

Floddertje1: Jee komt Pepijn maar 1x per nacht?

Sofie wel 3x,

Ik hoor overal van mensen dat hun kids die dezelfde leeftijd hebben als Sofie wel 6 uur achter elkaar slapen, soms meer...dat gaat hier niet op.

Even een vraagje over BV: ik heb gisteren voor het eerst afgekolft,(staat nu in de koelkast) en nu wil ik dat vanavond gaan geven, heeft iemand enig idee wat een baby van 2 weken gemiddeld drinkt?hoeveel cc?

Vindz o zonde om het op te warmen en dan drinkt ze dadelijk maar de helft.

En hoe warm je dat eigenlijk op?Lees dat in de magnetron niet goed is.

Kan niet echt een antwoord vinden op internet, overal staat iets anders

Fijne dag allemaal...
Steenbokje,

je kan het uitrekenen door 150 ml per kilo lichaamsgewicht en dat maal 6 voedingen.

dus stel ze weegt 4kilo -- 4 x 150ml = 600 ml per 24 uur delen door 6 voedingen komt op 100cc per voeding )kilo's afronden naar boven.

Dit heeft het CB in mijn groeiboek gezet om aan te houden voor het aantal cc voedingen.

Jeetje best bewerkelijk zon kleintje kom amper aan iets voor mijzelf toe (neem er ook niet de tijd voor moetik zeggen)

Maar het gaat hier super!

Anouk komt ook 1 keer per nacht steevast om 3 uur en dan slobbert ze binnen 10minuten haar fles leeg en 5 minuten later ligt ze weer met een schone luier te tukken tot 7 uur dus mogen niet klagen.

volgende week nacontrole bij de vk (kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten??)

Dinsdag krijgt ze haar 1e prik al. Gaat hard ze is al weer 2 maandjes oud bijna. volgende maand al weer werken bah hahahaha

Elma laat dinsdag na het CB weten hoelang ze nu is en wat ze weegt. Haar geboorte gewicht was 2985 gram en 46 cm.

Ga er ff eentje troosten de krampjes hell zijn weer ingetreden nadat ze 2 weken weg waren Grrrrrr
mooi dat het al wat beter gaat steenbokje! Komt vanzelf hoor dat ze langer gaan slapen, sommige mensen produceren nou eenmaal luilakjes haha.

Ik heb zelf nooit borstvoeding gegeven maar Gwen dronk met 2 weken 80-100 cc per keer. Opwarmen kan je als je het niet in de magnetron wilt doen in een pannetje met een laagje heet water. gewoon de fles daarin zetten (niet op het vuur) en dan tot het handwarm is erin laten staan. Fles afdrogen en hoppekee direct de kleine in......

Ruma: lekker druk sociaal leven de komende week. Alvast succes!
hey pam we zaten tegelijk te posten. wat een snelle drinker heb jij zeg. hier zijn we meestal een half uur bezig met de hele riedel (of langer als mevrouw tussendoor nog een keer gaat poepen en er dus nog een keer een schone luier moet komen)

succes met de krampjes, als het goed is moet het allemaal snel minder worden.......
steenbokje: geef jij bv ? Misschien komt het ook wel omdat Pepijn 9 dagen de fles heeft gehad hoor. Dan heb je echt sneller een ritme. En het is een flinke jongen, heeft misschien wat minder nodig. En het is idd een slaapkop :-)
Floddertje1: ja klopt.

Aha dat zou kunnen ja, nu geef je dus bv?En toch slaapt ie nog zolang?
Yep. Van het weekend was er zelfs een nacht dat hij rond 21 uur had gegeten en tussen 2 en 3 uur pas weer kwam. Daarna iets van 6 uur half 7 maar dan leg ik hem nog even bij mij op mijn buik en dan valt hij weer in slaap voor een uurtje. Erg luxe.

En bij jou dan ?
Dat is idd luxe ja!

Nu elke 3 uur, soms ook om de 2 uur....hoop dat dat regeldagen waren....
Elmanita: bedankt!!!!
o ja dat zei je. De ene heeft het ritme natuurlijk ook sneller te pakken dan de ander.

Pepijn is nu al weer verkouden dus t zal mij vanacht benieuwen......

K ga m nu lekker voeden en op bed leggen.

Truste
Da's waar!

ah zielig is dat.....succes!

welterusten
En steenbokje is het gelukt met de fles gisteren?

Flodder ahh jij hebt ook al snottebellen om weg te vegen? Bij Gwen kwam er ook al een enorme pulk uit haar neus zeilen gisteren jakkes.......

Ik moet even jubelen hoor, gisteren om 22 uur de laatste fles en vanmorgen was het pas 6.30!!!! Woehoe welkom slaap-uurtjes . Zelfs al was het misschien eenmalig we waren er wel blij mee!

Gistern naar het Cb geweest en zowaar was er niets te klagen. Gwen is nu 55 cm en 4465 gram dus een kilo erbij en ze zat nu nog mooi op de middenlijn.

Vanavond gaan alle 2 de ukken naar mijn schoonouders en gaan we lekker samen uit eten en naar de bios. En het mooie is ze blijven ook allebei logeren dus morgen uitslapen (hoop voor opa en oma dat Gwen ook weer lekker doorslaapt)
Dames,

Ik vind het moeilijk om tijd te vinden om te mailen en bij te lezen, maar mocht ik opeens een zee van tijd "vinden" dan doe ik het. Moet ook nog mijn bevalling vertellen...

Enfin onze gegevens:

Fee, startgewicht en lengte: 4100 gram en 55,5 cm

huidige gewicht: 4300 gram en lengte moet ik even opmeten!

Liefs
Jeetje wat een flinke meid is Fee zeg !!

Rumoerige nacht gehad. Pepijn heeft lang gedronken gister avond en beide andere kids waren ook om de beurt wakker. Dus eer ik ging slapen was het 1 uur. Ik geloof dat we tot een uur of 5 hebben geslapen en toen had Pepijn geen lucht meer. En krampen. Wilde ook niet eten. Heeft bij mij geslapen tot 6.30 uur en heeft toen voor het eerst weer gegeten. Heel erg onrustig. En nu ligt hij heerlijk te tukken natuurlijk :-)

Heb maar een beetje luuf op zijn hoofdeinde gesmeerd. Hij krijgt echt geen lucht. Ook met drinken niet. Echt zielig. Floortje had dat ook al maar dan in haar eerste week. Gek eigenlijk dat ze zo snel al verkouden zijn.

Elma; veel plezier.

Pepijn zijn startgewicht was 4200 gram en hij was 52 cm lang

Nu weet ik het niet. Wilde gister wegen op het inloop spreekuur maar het cb was dicht. Ben wel heel benieuwd hoe hij het doet op bv.

Nou, ik ga ff wat doen. Kids zijn de deur uit en ik ga zo op kraamvisite. Heerlijk weer trouwens !!
Hmm denk dat ik mijn Beertje beter Beer kan noemen want die was bij de eerste keer CB al 4700 gram. Volgende week al voor de 2e keer, denk dat ie zeker boven de 5 kilo is nu. Maar ja hij was ook een van de eerste natuurlijk.

Verder even geen tijd, sorry, kom snel weer.
Hallo allemaal,

Ik heb even niks van me laten horen want moest toch wel flink wennen aan het moederschap. Nu gaat het al een stuk beter.

Wat leuk om te lezen hoe het nu met iedereen gaat. En het verschil tussen de flessenkinderen en de BV kinderen. Philip slaapt nu soort van door, van half 1 tot zeven uur, maar is daarvoor dan wel lang wakker. Hebben meerdere dames dat? Hij krijgt overigens borstvoeding.

Wat groeien onze kindjes al lekker snel, zeker Fee. Philip begon met 50 cm en 3100 gram en nu is hij al 60 cm en 5465 gram. Hij heeft eergisteren zijn eerste prikjes gehad, flink huilen, maar geen bijwerkingen gelukkig.

Over het sexleven las ik dat er al 1 week na de bevalling werd gefoezeld, wauw! Hier was het na 2 weken en dan nog heel rustig aan in verband met de hechtingen.

Ik wist niet dat een baby zo snel verkouden kon zijn. Wat zielig. Philip heeft het 1 nacht benauwd gehad en toen ben ik met hem in de douche gaan staan om te stomen. Ik verbrandde bijna mijn voeten, maar het hielp wel bij hem.

De krampen zijn hopelijk nu wel voorbij. Wij hebben Orthiflor gebruikt en dat leek te helpen.

Elam veel plezier vandaag en Floddertje veel plezier op de kraamvisite!
Elmanita: Het ging goed, ze begon gelijk te drinken, was zo leeg... (60CC)toen nog aan de borst gelegd en heeft ze ook nog even uit gedronken...ja ze eet goed

Gelijk daarna maar 2 flesjes gekolft!!Ga straks van die ijsblokzakjes halen, die kan je ook volgooien met melk, wel zo handig...

Lekker zeg, hoop ook voor je dat het niet eenmalig was, zo'n luxe nacht!!

Idd gek he dat kleintjes al gelijk verkouden kunnen zijn, Sofie niest ook al vanaf dag 1....

Beer: flinke man, die beer van jou!!

Mooi toch!!!
-breek heel even in-

Gefeliciteerd met jullie baby's. Af en toe lees ik met jullie mee en nu zag ik in jullie schema dat LouiseP op 15 april is bevallen van haar zoontje Julius. Mijn zoontje is ook geboren op 15 april en heet Julius! Vond ik wel erg toevallig.

-breekt weer uit-
Hoi meiden,

Ik hou het even kort, vandaag naar het cb geweest, hij is 5525gr, en hij werd niet opgemeten ivm de heupen.

Vanaf z'n laagste gewicht is hij dus in 6 weken 2035gram aangekomen

Ja, beste borstvoeding dacht ik zo!

Hij drinkt ook makkelijk 140cc weg. En ik maar kolven..

Verder kan hij z'n hoofdje al mooi omhoog houden (komt vast van het overstrekken dat hij zo'n sterk nekkie heeft).

Verder alles oke, weer kraamvisite gehad.

Pff ik dacht het rustiger zou worden qua kraamvisite met de 2e, maar we zitten al weken iedere dag met visite.. Volgende week en die week erop nog bezoeken gepland, en dan lekker een paar dagen weg naar Texel.

Baalde ontzettend trouwens, ik keek vanmiddag in Stef z'n mond, weer spruw, en niet zo'n beetje ook.. Nu weer een drankje erbij. Mag wel opschrijven wanneer ik welke medicijnen moet geven.

Elma, heerlijk hé zo lekker doorslapen. Stef slaapt ook door, heerlijk hoor. Bij Nova deden we daar 9 maanden over hahaha!

Krampen; volgens mij huilt een baby het meeste rond de 6 weken, dan hebben de krampen ook een piektijd.

Flodder, hoe is het met de verkoudheid? Wat sneu zeg voor Pepijn!

Deerne; dat is toevallig zeg, vooral omdat Julius volgens mij geen naam is die vaak voorkomt.

Ik ga even gezellig doen hier, fijne avond meiden!
He Mette wat vervelend van die spruw. Heeft hij er last van ?

Heb maar ff een neusspray gehaald. Is ook sneu maar nu kan hij in elk geval weer adem halen en dus ook weer lekker eten.

Kraamvisite was leuk. Jongetje is 1 dag eerder geboren dan Pepijn. Altijd leuk. Heb met haar gezwommen en op de pufclub gezeten. Klikt heel goed. Volgende week met een heel stel meiden afgesproken. Even lekker verhalen uitwisselen en baby's kijken. Met die meiden ook kijken of we babymassage gaan doen.

Ik ga lekker met Pepijn op het grote ed liggen, hij is zo onrustig van de krampen.

Truste
Even kort. Verjaardagsfeestje was gisteren geslaagd. Anne heeft tot beloning 7 uurtjes vannacht geslapen en ik ben nog helemaal bekaf :-((. Dalijk nog 2 uurtjes rijden voor verjaardag van neefje

Veel plezier allemaal!
Ruma; leuk dat het feestje zo geslaagd was! Veel plezier vandaag!

Flodder; Wat gezellig dat je leuke contacten aan de zwem en de pufclub hebt overgehouden.

Hoe is het nu met je buik?

Hier alles oke, hij heeft wel last van de spruw, hij drinkt minder en huilt nu ook tijdens het drinken.

Heerlijke nacht gehad, hij kreeg om 22.30 laatste fles, en werd om 5.30 wakker voor z'n voeding.

Nova werd pas om 8.15 wakker, dus heerlijk uitgeslapen!

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
hoi meiden,

mette: goh lekekr hoor dat Stef ook al doorslaapt. Wel zielig van de spruw, ik dacht dat ze dat met flesjes niet zo snel kregen? Of heb ik dat verkeerd? Hoe gaat het nu met z'n reflux?

Ruma: succes met de visites allemaal! En wel lekker lang kunnen slapen dat scheelt misschien iets (anders was je misschien helemaal gesloopt)

Flodder: leuk joh dat het zo goed klikt met de mensen van je cluppies. En wel vervelend he zo'n neusspray geven? Gaan ze helemaal met dat hoofdje liggen draaien terwijl jij probeert de neus te vinden......

Deerne: zeker toeval! En dat voor een niet vaak voorkomende naam

Steenbokje: fijn dat het goed was gegaan, nu kan je lekekr een voorraadje melk aanleggen in de vriezer, kan je lekker een avondje weg oid!

Puck: Gwen is ook heel veel wakker overdag, ik denk dat ze daardoor snachts zo goed slaapt. Vooral de tijd tussen de een na laatste en de laatste voeding is ze meestal helemaal wakker.

Beer: een lekkere wollige minibeer dus haha

India: eerst lekker wennen en we zien je vanzelf wel weer wat vaker verschijnen hoor geen probleem........

Gisteren naar angels&demons geweest in de bios, goeie film! Gwen had bij oma niet doorgeslapen (22-3-7) maar ze had haar niet ingebakerd dus dat verklaard wel waarom ze wakker werd denk ik. We zien wel wat ze vanavond gaat doen ik hoop lekker lang slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven