Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Nou Maat hopen dat ie de woorden waar gaat maken

Haha Rijst misschien had uk zin in een winterslaapje!

Mini sliep rond 2u. Had de hele avond ook lawaai om zich heen van mn broertjes en de kamer is een stuk kouder dan thuis. Ze geniet wel enorm van alle aandacht hier, little diva
rammeltje: 23:00-6:00-8:00 brave meid!!

Nu nog in diepe rust hier iedereen, vader en dochter liggen beide te snurken
Owww bub lachen dat diva gedrag!! Hier dramaqueen, van de week sloeg ze zichzelf voor dr koppie, pruillippie en piepen joh! Heeft een half uur geduurt hahahahahaa

Maat, lekker nachtje zo!! Waar slaapt minimaat in?? Zit te bedenken wat ik mee zal nemen voor Rammeltje volgend weekend. Ik denk gewoon kinderwagen. Zal wel wennen zijn voor mij, moet ik ineens mn bed uit om te voeden
Ze hadden een baby bedje (campingbedje?) neer gezet. Met dekbedje. Maar dat dekbedje had ik op het matrasje gelegd en ik had eigen deken en laken mee.

Ik zelf moest wel ff wennen aan baby op de kamer ivm geluiden. Heb dan ook niet zo fantastisch geslapen. Mijn beide kerels lagen te snurken!
Oh Rammel die pruillipjes vind ik zo lief! Dan kijkt ze uberzielig terwijl er niks aan de hand is ik heb mini hier ook in de kinderwagen. Slaap nu in 1persbed daar durf ik dr niet bij te leggen! Mini vond het maar raar maar heeft wel geslapen gelukkig!

@maat: lijkt me wennen als je mini dan ineens bij je op de kamer hebt weer! Wel lekker he zo'n weekendje weg!
Goedemorgen <-- not!

@Maatje

Nooit geweest, laat je weten of het mooi is? Ben benieuwd.

En die duidelijke taal kwam niet van RM kwam niet van RM maar van mij

Ontbijten en tutten
Ow ok maat!! Na ik neem de kinderwagen gewoon mee!! Als we dan uit eten gaan kan rammeltje daar in keutelen en als ze wil slapen hoppa in de draagdoek.

Bub, daar is een tweepersoons bed, 2 losse bedden aan elkaar.. gaat m dus ook niet worden

We zitten op 3km van zeebrugge haven, leuk! Heb er echt zin in!

@rijst, haaaaai zit tutten in de lucht bij ons in de buurt!? Hier ook heerlijk aan het rotzooien
Hello!

Meisje heeft beetje last van (berg)Seborroïsch eczeem

Gelukkig alleen op d'r hoofdje en niet in de huidplooien zoals ook op internet staat.

Lekker tuttelen meiden!

Iedereen fijne dag!

Ik ga weekendje Antwerpen boeken! Voor in december, leuk met kerstmarkt enzo!
Hier ook 2 1-persoonsbedden. Maar Minimaatje heeft evengoed lekker tegen me aan geslapen vanmorgen.

@ rijst, is hier wel mooi hoor. klein centrum. Heb al een paar leuke kleding zaken gespot gaan we zo ff shoppen.

Verder maar eens bij de hunebedden kijken, zijn we ook vlak bij. En morgen naar Groningen.
Anne, berg is heel makkelijk te verwijderen!! Insmeren met vettigheid babyolie bijvoorbeeld, even in laten trekken en dan uitkammen met een gaasje over de kam!!

Antwerpen is leuk!!
Klinkt goed maat!! Geniet!
Ik denk dat het dat eczeem is omdat berg meestal in de eerste 4 weken optreed. Ik hoor wel ff bij t cb. T is niet veel een paar plekjes, dus laat het eerst maar ff zitten.
Jongste zoon hier kreeg op veel latere leeftijd berg. En helaas hij heeft het nu soms nog!!

Hopen dat dat het is, eczeem lijkt me vreselijk voor die ukken.
@Rammel

Klinkt goed, jullie weekend weg

@Anne

Antwerpen met kerst is superleuk. Zeker die kerstmarkt aan het water

Nu even filmpje kijken op bed. Fijne dag allemaal!
@rijst: oei, da's idd wel iets om wakker van te liggen. Zeker als het iemand van je eigen leeftijd is. Maatje 0, wasbare luiers, is van 2,5 tot 4 kg.

@liz: hihi, ja, ik heb donderdg voor uk geshopt en vrijdag voor mezelf. Resultaat: 16 luiers, 7 overbroekjes, maat small, medium en large (nu komen we het eerste jaar wel door), 2 all in one luiers en 2 extra inleggers. Voor mezelf: 1 jeans, trui, schoenen en een fleece maat xxxl, zodat minimart er ook bij past. Is wel fijn met dit wisselvallige weer.

@maat: we hebben zo'n 350 euro nu uitgegeven aan luiers. Is toch nog minder dan een jaar pampers, denk ik?

@kroos: wat een goede berichten van jou kant. Fijn om te horen! Ja, de wasbare luiers bevallen goed. Je moet echt de discipline hebben om elke dag te wassen, maar dat gaat goed. En ik krijg nog alles binnen 24 uur droog aan de lijn, dat valt me mee.

Mijn lift staat voor de deur, ik reageer later verder.
@ beppe: wel aan jezelf denken he. Maar is vast lastig met 4 kids. thnxs voor het compliment. Heb wel besloten niet meer elke voeding borst plus fles te doen. Overdag vind ik het nog wel gezellig hem aan de tiet. En minimart heeft meer aan fv en een happy moeder.

@anne: vier poepluiers, holy shit!

@bub: ja heerlijk even in mn eentje weg. En efficient geshopt :-)

Haha maat, mannen en hun grote mond
Goedemorgen,

Meisje was wat onrustig vannacht, wilde ook steeds eerder drinken dan normaal. Nu slaapt ze weer en maken de mannen zich klaar voor hun zaterdagse boodschappenstrooptocht.

Meisje begint een beetje een voorkeurshouding te ontwikkelen, ze ligt altijd met haar hoofd naar de linkerkant. Dus nu maar actief het zijslaapkussen gaan gebruiken.

Ze is trouwens wel opeens weer ontploft qua groei. Ze zit nu in maat 68 en dat is al niet heel ruim meer qua lengte. Lijkt erop dat ze maat 62 gewoon volledig heeft overgeslagen.

@Berg/eczeem: zoon heeft lichte berg gehad als baby en nu heeft hij af en toe last van eczeem. Toen we afgelopen winter in Nederland waren kreeg hij het behoorlijk erg en nu heeft hij af en toe nog een plekje. We smeren het af en toe in met hydrocortisone zalf of olie van Zarq en dat helpt wel aardig.

@Boeken: wij hebben heel veel Nijntjes, want daar was zoon gek op toen hij nog wat kleiner was. Ook veel Annie M.G., Pluk en Otje enzo. Leuk!

@Maat: ik kon ook moeilijk slapen toen zoon nog bij ons op de kamer lag, ik werd wakker van al z'n geluidjes. Nu met meisje gaat het nog wel, maar ik wil haar in ons nieuwe huis in Nederland wel binnen afzienbare tijd op haar eigen kamertje hebben.

@kroos: Lekker naar de kapper geweest? Ik moet ook nodig, maar wacht wel tot we weer in Nederland zijn.

De mannen zijn weg, ik ga even lekker rustig ontbijten!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Hello!

Ik was heerlijk bij de kapper! Het is daar altijd heel gezellig en ik ben weer kek geknipt. Wie goed zoekt vindt hem vandaag in de PS van het Parool

Daarna nog even geshopt (vooral voor mini) en mijn favo broodje gegeten dat ik tijdens mijn zwangerschap niet mocht eten.Toen koffie met m'n mannen.

Vanmiddag nog met z'n drieën t park in gelopen want de zon schijnt! En meteen maar weer koffie gedaan.

Chryssa, wat maf dat je meisje gewoon een maat overgeslagen heeft. ZIjn er veel kleertjes die ze daardoor nooit aan gehad heeft?

Mart, fijn dat de luiers goed bevallen. Nog geen luieruitslag dus? Ik begreep dat je ze loeiheet moet wassen en met speciaal wasmiddel omdat er zich anders een laagje wasmiddel opbouwt in de luiers wat uitslag kan veroorzaken. Valt het gedoe mee?

Maat, heb je de hoeken van de kamer inmiddels al gezien?

Anne leuk Antwerpen! Ben ik dol op, zo gezellig.

Bub wat leuk dat de kleine diva zo geniet van alle aandacht!

Nu weer even met de mannen spelen hier, tot later!
Haha Mart de teller is geëindigd op 7!!! En vanochtend 2de fles had ze een enorme explosie! geen spuitluir gelukkig maar heb haar in bad afgespoeld haha

Ontbijtse chryssa! Wow 68 ??!! Wat een wereld van verschil zit er dan tussen onze meiden zeg!
Chrys! Woowwww 68!! Welkom bij de club van milkshakememmen

Kroos wat klink je heerlijk opgewekt!! wat een lekker dagje zo, kapper en shoppen zijn altijd leuk.

Anne, wat een kakmadammetje

Mart, je hebt gelijk hoor met de BV! Ik vind het al bijzonder knap dat je het zo lang hebt vol gehouden!!
Ja, ik denk dat het een lange dame wordt, die meid van ons. Duidelijk papa's genen, die is ook 1.90 m lang. Ik ben haar dus nu iedere dag in een nieuwe outfit aan het proppen, want anders kan ik straks een groot deel van de kleertjes ongedragen opbergen .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Jaaa Rammel, de pilletjes doen hun werk goed

Ben benieuwd hoe het met me gaat zonder de pammetjes, maar daar wacht ik mooi nog even mee. Eerst dinsdag naar HA en dan gelijk overleg over met wie/wat ik ga babbelen. Want dat lijkt me wel goed.
@kroos: klinkt heerlijk jouw dagje! Geniet van je mannen

@chrys: wauw mt 68!! Netjes hoor!

@mart: echt respect hoor hoe je het hebt volgehouden met de bv!

@ann: 7 luiers :-o

Hier een heerlijk dagje! Ik geniet samen met mini van de aandacht die ze krijgt. Broertjes/zusje/ouders zijn echt gek met dr, word ik helemaal warm van al die liefde
Onze mini krijgt dinsdag z'n eerste prikjes bij het CB. Hebben jullie preventief al paracetamol gegeven, of alleen als je merkte dat mini er naar van werd?
Ik preventief kroos! Uurtje voor de enting...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven