Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Haha ja erg hè die modellen soms! Wibra, zeeman en bakkaboe zijn hier favoriet en passen ook t best!

Ik kom er net achter dat ik echt wat to nuchter luiers heb! :-S

Dodo ja daar kan ik ook niet op wachten op die 4 x 180! Maar goed dat is als ze bijvoeding mogen pas. Ff wachten dus!
nuchtere luiers???? heb je er ook alcoholisten tussen zitten???

:( gatverdamme ik ben er helemaal klaar mee dat thuis zitten met die kleine draken, kan al weken geen kant op door ziekte/onrust etc.... Blegh. Nu zelf ook koppijn, jasses nou als ik ziek word dan graag snel ivm weekend weg volgende week!!
Oh bij bijvoeding pas? Dat is nog even wachten..

Ach, 5 voedingen is ook prettig tov 7 in het begin!

Je wat voor luiers Annepann?

Oh, juffie is wakker: boodschappen doen!

Oh nee, eerst mijn haar föhnen anders kan ik de straat niet over.
Whaha Ann 2 much luiers zeker

Ziv niet ziek worden hoor
Goedemiddag!

Hier ook nog in badjas, ha ha. Volgende week kan het niet meer, dus nu nog maar even van genieten! Minico is weer aan het slapen, hij is niet ontregeld door het drukke weekend. Alleen 's ochtends wil hij echt niet meer zoals vroeger een paar uur slapen helaas. Vanochtend sliep hij maar een half uurtje, waardoor hij mij wakker maakte toen ik juist weer lekker sliep.

@Anne: nuchter luiers?! Misschien autocorrect ff uitzetten?

@kleertjes: eindelijk het eerste truitje in maat 62 aan, hoera. Voor de rest zit hij nog in maat 56, want maat 62 slobbert nog als een jurk om hem heen. Ik ben ook aan het speuren op MP. Ik heb wel al wat op het oog, wil het liefste een aantal dingen in 1x overnemen, want ik vind het zonde om aan verzendkosten bijna net zoveel te betalen als voor de kleding zelf. Hier passen de simpele zachte Hema broekjes (die van 4 euro) trouwens perfect. Ideale dingen vind ik dat. En de gevoerde H&M spijkerbroekjes voor de wat stoerdere look.

@voeding: ik vind het wel gek dat ze dan straks van 5x180 naar 4x180 moeten (volgens de verpakking zelfs al bij 6 kg, ja doei, dat is mijn mini nu!). Zo'n stap terug in voeding trekt Minico echt niet, dat weet ik nu al, ha ha! In het begin dan krijgen ze aan bijvoeding toch nog nauwelijks wat binnen? Of blijf je dan op 5x180 tot het echt wat voorstelt qua groente- en fruithappen?

Ik heb een paar dagen 4x120 + 2x150 geprobeerd, maar inmiddels weer terug op 4x150 + 1x180. Dit gaat op zich heel goed, maar AanstellerT heeft wel iets nieuws bedacht: heel hoog gillen als de fles leeg is, of als er tussentijds even gepauzeerd moet worden. Het lijkt wel alsof er een auto-alarm afgaat dan. Duurt soms wel even om hem weer stil te krijgen, maar dan is hij daarna gewoon tevreden tot z'n volgende fles. Raar kind...
Whaha ik moet zo lach om dat joch van jou Nico! Hilarisch kind heb je!

Jep mini plast alcohol haha nee moest much staan! morgen ff pompers omruilen voor mt 4, van 3 heb ik voldoende nog.

Ja pas bij bijvoeding als ze 1 'volledige' maaltijd mee eten? Tot die tijd blijf je op 5.

De indicatie op het pak zegt dat hij dan iig 6 kilo moet zijn om terug te gaan naar 4 fles 1 maaltijd. Ik meende dat ik het zo begrepen heb. Lijkt me ook logisch want je kunt niet zomaar 1 fles eraf halen ook al slapen ze vanaf 20 uur door?? Dan lijkt het me dat je sochtend fles, begin middag fles, eind middag fles, warme maaltijd en dan voor bed nog n fles oid doet en tussen door nog n fruithap?
Waar zet ik die rot autocorrect uit! Ondanks dat t wel grappig is irriteer ik me eraan!

Net n mt 2 pamper geprobeerd, maar die zijn echt nog veel te groot.. Hmm morgen eens navragen bij Etos of ik ze later nog wel om kan ruilen ivm dat dit oude verpakkingen zijn..
Zijn het de Newborn verpakkingen Anne? Daarvan heb ik er vorige week nog 2 geruild voor een grotere maat, bij het Kruidvat. Maar ik weet niet zeker of die al waren overgestapt op nieuwe verpakkingen of nog niet.

Sjonge, dat jouw mini nog in maat 1 past... Hier overgestapt naar maat 3, zit wel weer lekker ruim (wel logisch want kan tot 9 kg!).

Ik heb hier ook een enorme voorraad, door die 3+2 actie van Etos. Zo'n 250 stuks maat 3 en 120 stuks maat 4. En aangezien Minico over een paar weken overdag op het KDV zit gaan ze dan ook nog een stuk minder hard erdoor. De komende maanden hoeven er dus fijn geen luiers meer gekocht te worden!
Eens met Anne, Maat en de rest. Als je al weken niet meer meeschrijft kan je uit de tabel. Voor het sub zou ik het wel aan Beetje zelf melden dat ze eraf gaat. Vind ik toch wel netjes.

Zivaa: ja, ook mp junk en d&v junk (geweest). Heb veel luiers 2ehands gekocht op d&v en ben nu los aan het gaan op de kinderen en baby pagina van mp, hihi.

Mag misschien ook nog losgaan in de auto sectie. Afgelopen zaterdag geprobeerd een bank in de leasebus van vriendlief te zetten, maar dan lukt het schakelen absoluut niet meer. Dus toch een andere auto...

En 39 graden koorts das nog best heftig, goed in de gaten houden!

Do: maat 50 broekjes nog steeds? Minimart heeft maat 56 zowat overgeslagen, gebruik nu maat 62 en broekjes met veeeeel elastiek. Veel plezier met shoppen!

Hier qua pasvorm omgekeerd, vaak strak rond het middel en te lang bij de benen. Ik heb zelf extreem korte benen, hoop niet dat mini die geërfd heeft

Rijst: knuf. Niet te veel zorgen maken, er komt wel weer werk op jouw pad als je er aan toe bent.

O nico, moet zo lachen om hoe jij jankerT beschrijft, een auto-alarm really!!!

En hoef jij geen luiers aan te leveren bij het KDV?

Moet zelf maar eens gaan nadenken over een systeem om de wasbare luiers te gaan gebruiken bij de gastouder. Hier thuis gooien we de luiers na gebruik in een emmer met deksel, half gevuld met water. Maar dat lijkt me niet praktisch in de auto. Hmmm... enig denkwerk vereist
Volgens mij hoeven we geen luiers en flesvoeding aan te leveren Martje. Behalve bij bijzonderheden zoals speciale soort luiers of bijzondere voeding. Tsja, dat is lastig, wasbare luiers bij gastouder! Zijn er geen waterdicht afsluitbare emmers o.i.d. waarin je ze mee kunt nemen? Misschien weten ze op het d&v forum wel een oplossing? In ieder geval zal het bij een gastouder (als die er voor open staat) makkelijker zijn dan bij een KDV, ik denk niet dat die dat zouden doen.
Nico gebruiken ze dezelfde voeding dan jou op het kdv?? Want als je iets anders gebruikt dan zou ik dat toch maar meegeven..

Het zijn ind newborn pakken
Das makkelijk dat je dat niet hoeft mee te geven.

Ik zal idd eens kijken op het d&v topic of hier info te vinden is. En anders zelf een topic openen. Ben heel blij dat onze gastouder er wel open voor staat om wasbare luiers te gebruiken. Het kdv dat we bezochten, wilde het niet proberen.
Mart maar die inlegger gooi toch gewoon weg?? Die luier kun je toch vaker gebruiken, neem aan dat mini Mart niet elke x die luier onder piest of poept toch??
Ik heb niet bijgelezen, het is een beetje te hectisch hier met al het verhuisgedoe. We zijn erachter gekomen dat Meisje verborgen reflux heeft, heb met de kinderarts overlegd en gaan nu aan de Enfamil A.R. voeding. Vanmorgen eerste fles daarmee gegeven en gelijk een stuk beter. Niet meer zo schudden, niet meer brullen. Hopelijk nu een stijgende lijn.

Kom straks terug, meubels worden nu opgehaald, dus ik moet even aan de slag.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Mart, ik denk dat een tupperware wasemmer voor jou de oplossing is. Die is heel goed af te sluiten. Leende ik altijd van mijn moeder voor vakanties. Wellicht op mp te vinden?
Hoi dames,

Martje: mijn zus gebruikt ook wasbare luiers en heeft een soort was-zak waar ze de luiers in doet als ze 'uit' is. Misschien een idee? Is eeen speciale waszak van 'kaatje katoen' geloof ik!

Rammel: pff, ik snap je gevoel... Gaat hier soms net zo... en voeden in het reuzenrad? Heerlijk.... Haha!

Nico: fijn dat minico wat beter gaat slapen overdag! Hier een ramp de laatste tijd :(

Ziva: haha, zoveel maatje 62/68? Hier ook een heleboel, blijf maar kopen.. en tis zo leuk als hij het meteen aankan, dus nu 3xper dag omkleden.. dan heeft ie iig alles aangehad.... Haha

Chryssa: jeetje wat balen!! Maar wel fijn dat het meteen lijkt te helpen... Hopelijk gaat de steigende lijn verder! En verhuisstress, logisch! Denk ffaan jezelf meis!

Maatje: fijn dat ern u niet meer zo'n druk achter zit van de arbo.. en dat je ha achter je staat!

Anne: leuk he, dat woordenboek op je tel! Hier btw naar maat 3nu, maar nog 30 luiers maat 2 liggen, die moeten gewoon eerst ff op...zitten wel strak..... Haha

Rijst: hopelijk heb je gauw een goed gesprek met zoon en komt het goed... Drugs had niet moeten bestaan, rot spul!

Hier ff een paar dip.dagen...

Twijfel vooral aan mezelf... Mini slaapt tot de voeding van +-9 uur super...daarna krijg ik hem 9 van de 10 keer niet inslaap... Echt krijsen en kan m dan ook niet troosten in zijn bed,dus haal ik hem er weer uit... Leg m dan vaak even onder speelkleed of iets omdat ie dan niet moe lijkt en gewoon ligt te lachen.. probeer ik t een half uurtje later weer, en weer huilen... Soms leg ik m dan ff in de box en slaapt ie wel.. maar dan ben ik weer bang dat hij daaraan gaat wennen en dat ook niet goed is want ik wil niet dat hij een moeilijke slaper word... Pff! Dan vaak een voedingom 2uur.. erna vaak weer niet echt slapen, ja als ik weg ben in maxicosi ofzo... En dan om 6/7u erna leg ik hem wakker in bed en valt ie in slaap, en moet ik m rond 10/11u wakker maken voor laatste fles, drinkt hij +-100ccen slaapt verder tot +-5u waarna hij weer om +-9u komt....

Maakme gewoon te druk om wat ik wil dat hij doet en wat ik verwacht denk ik...... Lastig :( stomme onzekerheid!
@Anne: ik meen me te herinneren dat ze verschillende soorten hebben, volgens mij Nutrilon en Friso en gewoon en H.A. Maar volgende week hebben we intake, daar zal het wel ter sprake komen.
chryssa toch veborgen reflux. Dacht al zoiets aan je verhaal te horen. Geef je nu geen bv meer? Of kolf je? Of zijn het alleen medicijnen die je hebt gekregen?

Gelukkig helpt het wel dat andere spul.

Nog 2 daagjes en dan in het vliegtuig. Spannend.
Whaha Nico een auto-alarm

@Toet: nergens voor nodig die onzekerheid, je doet het prima!

@mart: die emmer die myself aanraad is erg handig! Werkt ook voor die luiers!

@stempels: zit ook te denken voor stempel voor mijn mini...ze vertoont zoveel gedrag dat ik er nog niet uit ben

@chrys: oei verborgen reflux...goed dat jullie daarachter zijn gekomen! Heel veel succes met de laatste verhuis-stress en alvast een goede reis!!

Hebben jullie minis ook dat ze alleen bij mama op schoot willen? Mijn mini begint echt te schreeuwen zodra ze bij een ander op schoot is... Zodra ik haar pak is ze weer stil...
Bubbelz dat is eenkennigheid kan ook bij hele jonge babies voorkomen.

Toet waarom zou je mini een moeilijke slaper worden? Je doet het hartstikke goed hoor!

Chryssa O jeetje nou goed dat jullie erachter zijn nu! Je bent nu over op flesvoeding??
Vandaag lekker naar de DDW hier in de stad geweest met een vriendin. Ben nu wel doodop, veel lopen maar het was schitterend weer en er hing een leuke sfeer.

@anne

Thanks voor de research. Sommige winkels ken ik niet, maar ik zal eens googelen waar ze zitten! H&M en Zara vind ik ook leuk

@augustus 2.0

Nee hoor, ik had mijn ochtend kotsbui namelijk toen ik ongesteld was. En heb veilig gevreeën.

@primark

Ja ben heeeeel blij dat die hier komt! Van een vriendin heb ik voor mini een super gaaf vest gekregen. Een gebreid kabel vest met houten knopen en van de stukken op de ellebogen. Heel stoer en heel betaalbaar.

@kwimmie

Zo denk ik er precies over, geen blije prints of stripfiguren of grote embleems. Ja ik weet wel wat ik mooi vind... IKKS, imps&elves, z8, Ralph Lauren, haha. Maar vooral op deze leeftijd vind ik dat iets te duur. Straks als hij er wat langer mee kan doen geef ik het er liever aan uit. Tegenover het beursgebouw heb je trouwens Kinderoutlet zitten. Merkkleding voor heel betaalbare prijzen (7,50 voor een broekje van vinrose). Dus als je nog eens in je home-town bent.

Stoere mama hoor! Ik snap je broer ook wel, maar ik snap ook wel dat je moeder het liefst haar 'normale' leven wil leiden.

Chryssa

No worries, focus jij je maar even op je thuissituatie en kom maar terug als je in Nederland bent.

@meet

Heel veel zin in! Wie heeft er het ergste accent, wie ziet er heel anders uit dan op de foto's of in gedachten... Haha!

@toet

Niet druk maken hoor, je doet het super!

@bub

Mini wil best bij iedereen zitten, maar ik krijg hem wel het vaakst stil. Overigens wil hij niet meer echt op schoot, maar meer in een soort van hanghouding. Anders gaat hij huilen.
@ann: ik zat ook aan eenkennigheid te denken maar vind dat wel erg vroeg hoor! Denk dat het wel minder word als ik straks ga werken het kolven/fles geven gestructureerder ga doen. Vind het wel vervelend soms...

@liz: hier is het ook hangen hoor op schoot, en dan vooral in zo'n houding dat ze alles in de kamer meekrijgt
Oh Nico bij mij op het kdv krijg je wel luiers maar geen voeding. Ik heb trouwens stickers besteld met zijn naam erop, want die moet je overal op plakken (maxicosi, voedingsbakjes, speen etc).
Ook al zo'n nieuwsgierige dus bub! Haha! Hoop dat het snel over gaat, anders kun je nooit meer weg.
Bubbel ik krijg veel van die infomail en daar stond het laatst in dat er kindjes zijn die vanaf de geboorte eenkennig zijn en dus niet bij anderen oid op schoot willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven