Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Ze draait van haar rug naar haar buik. Maar de andere kant op lukt nog niet. En dan wordt ze boos en is het huilen geblazen.

Beginnen mini's die draaien doorgaans van buik naar rug?
Haha ja! De moesten mini draaien pas veel later van rug naar buik pas met 6 mnd ofzo
Knuffel voor beppe!!!

Zivaa en chryssa, balen van de waterpokken!!! En nu terwijl de meet eraan komt!!! Alleen komen is inderdaad een goed alternatief... Kan je wel iedereen ontmoeten.

Anne, wij geven nu flesje om ongeveer:

6 a 7 uur (afhankelijk of we moeten werken of niet)

11.00 uur

15.00 uur

20.00 uur

De ruk van 15-20 is erg lang, dit vullen wij op met rond 17.00 à 17.30 ren klein beetje pap met de lepel... Rond de 60cc melk met een klein beetje rijstebloem.... Soms maar een paar hapjes, maar helpt net even die tijd doorkomen...

Meiden, heeeeeeel veel plezier zondag!!!! Ik zit inmiddels in de trein!!! Volgende keer ben ik erbij!!
Echoooooooo
Oooooooo
Huh maat, ik niet snap?!

Hier weer een baaldag gehad. Dinsdag voelde ik me heel goed en heb een lang stuk gefietst met de fietskar. Woensdag moest ik erg vroeg op naar het zh. Die middag klapte ik in elkaar, doodmoe. Ik baal er zo van dat ik niet fit ben/geen conditie heb.

In het zh ook al slecht nieuws. Ik heb alle symptomen van carpaal tunnel syndroom, maar ze kunnen het niet aantonen. Moet nog uitslag krijgen van t3 waarde. Hoop toch niet dat het schildklier is. Nou ja alles suckt.

Eén lichtpuntje: reizen met de bus met minimart ging hartstikke goed! Ik zie het zondag wel zitten om met het ov te komen.

Anne, ik ga om 9.30 uur al met de trein.
Druk dagje hier. Het leek de zoete inval wel!

Schoonmoeder had kleertjes gekocht, vriends opa en oma kwamen vragen naar mini's Sinterklaas verlanglijstje vragen. Vriendin met baby op bezoek en er werd ook nog een babybox bezorgd.

Vriendin vertelde dat haar cb zei dat mini's nog geen pap mogen nu. Ben de reden even kwijt en dat vriendin haar mini mag bijvoeden maar moet beginnen met groente omdat dat beter schijnt te zijn voor de darmpjes. Terwijl mijn cb fruit zegt. Vriendins cb zei ook volg je gevoel of je mini nu al wil bijvoeden met 4 maanden of met 6. Maar ja met al die tegenstrijdige adviezen is dat gevoel een beetje weg.. :-s

Goede nacht meiden!
Martje
Ik ben er hoor Maat!

Minico is raar bezig vanavond. Om half 7 heb ik hem in bed gelegd om nog even te slapen. Het was wel al bijna tijd voor z'n fles, de laatste had hij om half 4 gehad, dus ik verwachtte maar een kort hazenslaapje. Maar het is nu ruim 3,5 uur verder en hij slaapt nog steeds! Heeft inmiddels dus al 6,5 uur tussen z'n flessen gelaten. Dat wordt dus hier ook een keer 4x180 want we gaan er geen 2 flessen meer in krijgen vandaag. Was blijkbaar een vermoeiende dag op het KDV dat hij even wil bijslapen?

@Juutje, veel plezier in Londen! Ik hoop dat je alles een beetje binnen kunt houden en niet de hele busrit op het toilet zit...

@Chryssa en Zivaa: wat vervelend dat jullie meisjes waterpokken hebben! Zou heel jammer zijn als jullie en/of de baby's niet bij de meet kunnen zijn! Zijn ze er ook erg ziek van of verder wel vrolijk?

@Dodo: over Oei ik groei verschillen de meningen. Sommigen vinden het erg herkenbaar, anderen totaal niet. Minico houdt zich in ieder geval helemaal niet aan de zogenaamde sprongetjes. Ik vind het ook wat te gemakkelijk: een sprongetje tussen week 5 en 8, eentje van 10 tot 12 en een van 14 tot 19. Dat is zo enorm ruim genomen, ja, elk kind is wel eens een dagje hangerig en leert dingen in die periodes, zo kan ik het ook.

Ik vind zelf het boek Mensenkinderen van Steven Pont een aanrader. Wetenschappelijk verantwoord maar makkelijk te lezen boek over ontwikkeling van 0 tot 4 jaar, waarbij je leert begrijpen waarom een kind doet wat ie doet. Aan het eind een kort hoofdstukje met opvoedtips aan de hand van de ontwikkelingen die in het boek beschreven zijn.

Bedankt voor de info over operaties (en Anne ook natuurlijk!). Fijn dat je verband eraf mocht! Hopelijk is het snel helemaal hersteld.

En over bijvoeden: tsja, lastig al die verschillende meningen en adviezen. Volgens mij kan ermee wachten tot een maand of 5, 6 in ieder geval geen kwaad, dus dat doe ik maar tenzij Minico heel duidelijk aan gaat geven niet meer genoeg te hebben aan z'n flessen. Opeens 's nachts wakker worden, huilen om meer, etc. Vooralsnog is hij tevreden met wat hij krijgt, dus waarom zou ik gaan rommelen met iets wat misschien nog niet goed voor hem is.

@Beppe:

@nachten: we hadden hier wel even online kunnen meeten, want mijn mini spookte ook van 5 tot 6 vannacht. Toch weer een verstopt neusje. Uiteindelijk na een paar keer neusspray, rechtop houden en een klein beetje melk weer gaan slapen, maar ja, toen ging de wekker daarna toch wel weer om 7 uur...

@Rammel: vervelend van schoonloeder. Worden dat soort dingen van je verwacht, dat je met haar gaat shoppen? Ik doe dat eerlijk gezegd nooit met mijn schoonmoeder. Ik zie haar 1x per maand ofzo als zij hier komen of wij daar of op een verjaardag. Ze is toch ook niet jouw moeder, dan gaat ze toch lekker met je vriend shoppen als ze graag gezelschap wil? Maar ja, ik kan makkelijk praten denk ik, want als dat soort verwachtingen en patronen van haar kant er eenmaal zijn dan is dat vast lastig te veranderen. Levert waarschijnlijk dikke ruzie op als je haar afhoudt?

@Martje: wat vervelend, ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt. Het zit je niet mee hè, zwangerschap was al akelig en nu dit weer!
Dodo pap kant en klaar mag pas bij 6 maand ind. Rijstebloem (losse poeder) mag vanaf 4 mnd door de flesvoeding heen. In principe heeft het weinig toegevoegde waarde en is het beter voor de darmpjes om ook daar mee te wachten tot 6 mnd.

Je kunt in principe het beste beginnen met groente. Fruit is namelijk zoet en flesvoeding ook. Kindjes lusten over t algemeen fruit direct. Groente gaat eerst met wat moeite. Hier kun je dus beter mee beginnen zodat ze dat gaat lusten, fruit lusten ze over t algemeen zo wel en hoef je weinig mee te oefenen.

Bijvoeding mag vanaf 4 mnd maar het is gewoon beter om te wachten tot 6 mnd
Echoooooooo terug!

Oh ja Nico, ik wilde nog zeggen dat je moet vragen om een middeltje tegen de misselijkheid bij je narcose. Het is namelijk heel vervelend als je na een buikoperatie moet overgeven kan ik uit ervaring vertellen...

Ok, weer overgewerkt. Nu te moe om verder te reageren. Meiden met waterpokken mini's,anders alleen komen hoor!!!
O ja, en Dodo, ik vind dat "volg je gevoel" gebeuren enorm overdreven tegenwoordig. Het lijkt wel het credo van deze tijd, waarin we ons niets meer willen laten vertellen want we weten het zelf wel beter. Alsof je altijd perfect aanvoelt wat je baby nodig heeft, nou, ik ook niet hoor. Natuurlijk is het goed om goed naar je kind te kijken, is elk kind anders, zie je zelf het beste wanneer je kind zich anders gedraagt dan normaal, etc. etc. Allemaal helemaal mee eens. Maar of de darmpjes van mijn baby al genoeg ontwikkeld zijn om vast voedsel aan te kunnen, dat kan ik echt niet zien hoor! Ik dacht van mezelf een week geleden nog dat ik een maagzweer had ipv galstenen aan de hand van wat ik op internet las. Als ik dat van mezelf al niet goed kan inschatten, hoe lastig is het dan wel niet om precies altijd in te schatten wat je baby al dan niet mankeert of nodig heeft?
Hihi Nico, we kunnen het aan mijn schoonloeder vragen. Zij schijnt heel goed te weten en aan te voelen hoe mijn kind zich voelt en wat hij nodig heeft. Want ja, het is een nieuwetijdskindje hè
Dank voor de tip Liz. Ik heb dit jaar wel genoeg overgegeven vind ik zo, dus laat dat maar achterwege inderdaad! Ik had me nog niet gerealiseerd dat het dan natuurlijk ook heel erg pijnlijk is omdat je met buikwonden zit.
Nico dat is ook lastig! We weten iig dat t beter is voor de darmpjes om wat langer te wachten en dan moet men dus zelf weten wanneer je t doet. Vaak binden ouders het leuk om hapjes te geven en beginnen ze vroeg. Want rond de 4 mnd hebben de meesten kindjes echt nog geen bijvoeding nodig!
Ik zou echt heel erg de kriebels krijgen van jouw schoonloeder Liz. Maar nieuwetijdskinderen dat gaat over hooggevoeligheid toch? Dat betekent toch dat ze zelf dingen beter kunnen aanvoelen, niet dat ze beter aangevoeld kunnen worden door schoonloeders? Ik snap haar logica dus niet zo. Ik ben blij dat jij de moeder bent van MiniLiz en niet je schoonmoeder, want dan had hij onder de noemer van nieuwetijdskind nog altijd rondgelopen met die koemelkallergie. Zielig!

Nou, we gaan Minico maar wakker maken voor z'n 4e en laatste fles. Ben benieuwd wanneer hij zelf gekomen zou zijn, hij heeft er nu al meer dan 7 uur tussen gelaten!
@ mart, ik vond het zo stil hier, vandaar.

Carpaal tunnel syndroom zit toch in je pols? Wat naar joh! En waren je andere schildklier waarden wel goed?

valt niet mee he!

@ nico, online meeten 's nachts? Ik zal me melden vannacht.

Minico veel indrukken aan het verwerken?

Over dat bij voeden gesproken.... ik had toch verteld over die vriendin die met twee rn een halve maan al aan het fruit geven was.

Die baby is net zo oud als minimaatje en krijgt, 's ochtends fruit, 's middags een liga en 's avonds groenten!

Op aanraden van het cb. Ditzelfde cb raadde een andere vriendin aan om zo lang mogelijk te wachten met bij voeden.

Ik geloof er dus echt niets van dat het cb dit gezegd had tegen haar.

Ik vind het sneu voor die baby, de basis voor over gewicht is gelegd nu.
Dat geloof ik ook niet maat! Cb raadt over t algemeen op z'n vroegst 4 mnd aan! Hier zeggen ze ook liever iets langer wachten. Ik vraag me ook echt hoe n kind van 4 mnd een liga op moet eten! Mijn mini kan echt nog niet zelf een koekje op eten!
Zal wel op de jaren 60 manier zijn met jus d'orange! Zo slecht. Er zit heel veel suiker in liga.

Grrrmmmmbbbblllll Minimaatje wil de hele avond al niet slapen, en niet liggen. Bij mij op schoot is hij gezellig aan ghet kletsen, maar zodra ik hem weg leg is het huilen.

Honger heeft hij ook niet want hij speelt maar wat met mn tepel.

Irritant!! Heb geen idee hoeveel weken hij is, zal dit de 19 weken Shit zijn?

Hij brulde vandaag in de wagen ook, doettie normaal ook niet.
Zo, eindelijk een keer niet van de nachtploeg maar van de vroeg-in-de-ochttend-ploeg.
Goedemorgen! Mini ligt lekker te slapen en ik zit te kolven. Zometeen werken.

@maat: wat goed dat je nu es bij de ochtendploeg zit

@nico: ik geloof ook zo niet zo in oei ik groei. Staan vast nuttige tips in maar die sprobgetjes heb ik hier nog niks gemerkt. Wel handig als je kind die sprongetjes volgt!

@mart: wat esn ellende weer! Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent en kunnen ze je helpen!

@bijvoeden: mijn voornemen is nog steeds om 6mnd borstvoeding te geven. Als mini daar niet genoeg aan heeft ga ik pas met 5mnd aan de groente beginnen. Ik moet trouwens even zien hoe het met kolven en productie gaat in mn nieuwe baan.

@liz: bijna weekend!!
Goedemorgen,

Nacht oke, zoon wel twee keer gehoord, maar voor de rest was alles rustig. Meisje heeft dikke rode koorstwangen en voornamelijk pokkies in haar gezicht. Maar ze lijkt er verder niet heel ellendig van. Al was ze gisteren wel chagrijnig.

@Maatje: die vriendin van jou is echt raar bezig, een liga voor zo'n jong kindje!

@Groenten/fruit: ik heb altijd begrepen dat fruit sneller allergieën veroorzaakt en dat het daarom beter is om het groenten te beginnen. Hebben wij om die reden zo gedaan bij zoon en wil ik bij Meisje straks ook op die manier gaan doen.

@nico: Ik heb het boek van Steven Pont ook gelezen vorig jaar en vond het wel interessant. Sommige dingen waren wat mij betreft wel een open deur, maar er stonden ook boeiende dingen in. En zonder zweverig geneuzel inderdaad.

@martje: Dat klinkt niet fijn! Nogal balen dat ze niet kunnen aantonen wat nou het nou precies is.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
chryssa, je schrijft dat je mini en uk vooral op de handjes gezicht en billen pokjes hebben. Maar is het dan wel waterpokken en geen hand en voetenzeer?

Lijkt op waterpokken maar zit niet op de romp, is ook besmettelijk.

Allemaal liefs en ik duik nog 1 uur onder

Beppe
De huisarts heeft er bij zoon naar gekeken en hij zei dat het echt waterpokken zijn. Dus daar ga ik dan maar van uit.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Maar als t niet besmettelijk zou zijn dan zou meisje het nu ook niet moeten hebben in principe. Hoe gaat t met de meid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven