Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Hahahaa! Nee hoor Maat je mag m nog steeds lenen, ik heb voor vent een Rose&Rebellion baby drager in de pre-order staan! en ik pak liever een doek. Maar voor op de antillen is de bbtai wel lekker denk ik, lekker luchtig!

Die drager is trouwens een leuke voor Anne, hij heet 'the Rocker' met doodshoofden enzo
Jemig, wat een bokdag! Heb het even helemaal gehad met Meisje. Klinkt onaardig, ik weet het, maar mijn hemel, wat een gekloot. Niet willen slapen, het is alleen maar goed als ik haar vast houd. Zodra haar rug het matrasje raakt is het krijsen. In de Ergo is ook niet goed als ik niet op marathon-tempo buiten ga lopen. De hele ochtend heeft ze lopen miepen en nu slaapt ze eindelijk, nu man met haar op ons bed is gaan liggen. In de tussentijd heeft ze natuurlijk wel zoon uit zijn middagslaap wakker gekrijst, dus die zal vanmiddag ook wel niet de vrolijkste zijn .

Ze heeft nog steeds pokjes in haar gezicht en ze zijn niet droog, dus ik denk dat ik morgen alleen kom. Overigens is het natuurlijk wel zo dat ook ik het virus bij me draag. Als jullie dat een probleem vinden graag eerlijk zeggen (ik zou het goed begrijpen), want dan blijf ik thuis. Ik wil het niet op m'n geweten hebben om jullie met pokken-mini's op te zadelen.

Nou goed, ik ga zoon uit bed plukken, want die gaat toch niet meer slapen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Balen Chryssa, en helaas ook herkenbaar... Denk je dat ze zo doet omdat ze ziek is, dat ze daardoor niet lekker in haar vel zit? Hoe besmettelijk is het via jou, is er een grote kans dat jij het virus overbrengt of is het verwaarloosbaar?
@chrys: lijkt me dat je niet zo besmettelijk bent hoor. En dan toch alleen via huidcontact? Of ook via de lucht?
Volgens mij is alleen het vocht uit de blaasjes besmettelijk. Zolang je dat niet 'aan' je hebt is het goed. Toch?
Dan zal ik zorgen dat ik Meisjes blaasjes niet tegen me aan wrijf morgenochtend voor ik weg ga . Ik vind wel dat iedereen die komt het erover eens moet zijn dat ik gewoon kom, want wil natuurlijk niemand ziek maken.
Chryssa, wat mij betreft is het goed hoor!

Door fb ben ik trouwens al aan jullie namen gewend hoor. Maar misschien gaat het morgen toch nog fout. Ach, ik reageer ook wel op Liz. Komt goed!
Chrys ik vind het geen probleem hoor!
Waar op het station spreken we ook alweer af?
Hoofdingang
Ja anne, heb je mail gehad! Pff hongerige baby hier.... Weer drama.

Chryss je moet gewoon komen hoor!!
Chrys, no problem!! Lekker komen!
Wat mij betreft ook gewoon komen hoor chryssa!

Heeft cs niet meerdere ingangen? Ik zal net weer zo'n doos zijn dat ik bij de verkeerde ingang ga staan.
Ja die heeft idd meerdere ingangen
Ik doe niet mee met verzamelen op het station, maar bemoei me er toch even tegenaan: volgens mij heeft Utrecht centraal niet een heel duidelijke hoofdingang. De ingang in de richting van de Jaarbeurs is de richting van de locatie. Dus niet richting Hoog Catherijne of het centrum. En afspreken of je buiten onderaan de roltrap gaat staan of binnen bovenaan, want anders loop je elkaar alsnog mis...

Het zou hier heel slecht uitkomen als Minico komende week waterpokken zou krijgen, maar Chryssa, als je denkt dat het niet besmettelijk is via jou dan moet je gewoon komen, want ik vind het erg leuk als je erbij bent!
Volgens mij is er op utrecht een meering point, er is ook in de hoofdhal een mega trein informatie bord, daar onder afspreken is ook handig!
Oke, ik heb even wat nagezocht en de pokkies worden blijkbaar overgedragen door het vocht in de blaasjes en hoesten o.i.d. van de pokkige persoon. Dus ik denk dat ik wel veilig ben als ik zonder mijn pokkenbaby kom.

En inderdaad, denk dat het wel even handig is om te bepalen welke uitgang op het station we nemen, want ik ben zonder twijfel ook in staat om bij de verkeerde te staan .
Oh ja, zullen we dat trein informatie bord doen? Dat is inderdaad niet te missen.
Ja, ik zat ook te denken aan dat grote bord. Die maar doen dan? Of anders wil ik wel op het perron wachten waar anne aankomt. En dan wachten we samen op het perron waar chryssa aankomt.

Is toch tijd zat voor. Ik ben er 11:20.
Hoofdbord is prima!
Wij zaten vanmiddag bij de Ysbreeker en daar zat een enorme club meiden met mini's! Duidelijk een meet! Ik moest zo lachen, een berg kinderwagens in een hoek en allemaal mama's met mini op schoot. Net als jullie morgen! Wel met z'n allen op een rij op de foto hoor meiden :-)
Hmm, Minico's slaap- en drinkritme beginnen nogal slecht op elkaar afgestemd te raken. Er zit nu 3,5 uur tussen z'n flessen, dat gaat op zich heel goed. Tussen z'n flessen doet hij steeds 1 slaapje van ongeveer 45 minuten, maar daar redt hij het eigenlijk niet op. Want steeds een uur a een half uur voor z'n volgende fles wordt hij vervelend en zeurderig, hij is dan duidelijk moe. Maar slapen lukt dan niet meer, waarschijnlijk omdat hij een te lege maag heeft. Maar echt honger heeft hij dan ook nog niet, dus de fles al na 2,5 a 3 uur geven lijkt me ook niet nodig (en ook niet wenselijk, hij krijgt al genoeg). Langer laten slapen dan 45 minuten lukt ook niet, hij is dan echt klaarwakker en gaat huilen als we hem te lang nog in bed laten liggen. We proberen hem nu meestal of toch in bed te krijgen (met veel gehannes en gegil), of te entertainen of we vervroegen toch z'n fles maar een beetje. Meestal wordt het een combinatie: eerst in bed stoppen, na veel gedoe en gehuil hem er toch maar weer uithalen, een tijdje entertainen en dan de fles iets vervroegen. Zowel voor hem als voor ons niet echt een leuke gang van zaken. Vaak valt hij tijdens de fles al direct in slaap, dan lukt het opeens wel (voor 45 minuten en dan begint het feest weer opnieuw).

Iemand die dit herkent en/of tips heeft?

(Gaf ik nou maar bv, want ik weet denk ik wel wat de bv moeders doen: gewoon even aanleggen tussendoor...)
@nico: Ja, ik herken het. Dodelijk vermoeiend. Meisje doet dat ook. Een half uurtje slapen in bed, vervolgens gaan liggen geiten en dan op een gegeven moment krijsen. Maar dan is het nog lang geen tijd voor een fles. Het enige dat hier helpt is in de drager proppen en buiten gaan wandelen. Bepaald niet ideaal, want ik moet zoon dus altijd met ferme tred twee uur door de polder jagen, maar het is de enige manier waarop ik Meisje dan nog in slaap krijg.
@Nico, ik herken t van afgelopendagen.... Lastig he dat ze zivhzelf nog niet zogoed/lang kunnenvermaken!

Hier kom k tot de ontdekking dat mini gewoonhonger heeftom4u ipv fles om 6u... 1u gehad en dan 4uweer honger, smorgens laat hij wel 4/5u tussen de voedingen, maar omdat hij snachts nog komt ist lastig om met 5 flessen uit te komen! Nu om 1930 klein flesje gemaakt90cc en dan zo rond 23u weer grote fles.... Tis duidelijk dat hij in een sprongetje zat/zit want meneer pakt gewoon zijn speen uit zijn mond enzo!

Eerst denken zo wat ik morgen allemaal mee moet sjouwen... Haha!
Zichzelf vermaken kunnen ze ook nog niet als ze 2 jaar zijn, hoor. Dus bereid je maar voor .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven