Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Chrys, rammeltje gaat ook brullen als er vreemden te dicht bij haar komen dus ik herken het, volgensmij heeft minibub het ook dus zie je, ze is een diva!

Op verjaardag van schoonmoeder trok ze haar direct uit mn armen, brullen dat ze deed! 10-0 voor mij
Maat, is goed! Als de R&R binnen is dan mail ik je!
Minico is weer ziek. Verkouden, diarree, nog een keer flink gespuugd, voelt warm aan (moet nog even meten of hij koorts heeft) en hangerig. Bah, ik had juist het idee dat het weer beter ging, is nou al een maand kwakkelen zo!

Sterkte Rammel, ik heb bewondering voor hoe je het allemaal volhoudt! Logisch dat het je af en toe ook even teveel wordt. Ik hoop dat de R&R fijn is en dat Rammeltje hem ook waardeert!

Maat, ik hoop dat Maximaat je vandaag lekker voor je gezorgd heeft!

Chryssa, dat eenkennige gedrag heeft Minico ook een aantal keer gehad en MiniBub inderdaad ook. Het is bij Minico nog niet de verlatingsangst zoals je die rond 1 jaar ziet, maar wel dat hij goed ziet of wij het zijn of vreemden en dat hij dat laatste niet altijd leuk vindt (= heel hard krijsen). Even later zit hij dan soms wel bij ze op schoot en dan is alles weer goed, dus heel diep zit het nog niet.
Arme minico en arme Nico! Dat klinkt als een belabberde nacht. Hebben jullie vandaag nog een beetje bij kunnen slapen samen?

Maat, wat jammer dat maximaat er zo kort is! En net nu jij zo ziek bent. Laat maar even goed voor je zorgen. Beterschaps

Beterschap voor Rammeltje! Rammel, je bent een bikkel!

Chryssa, leuk verlaat kraambezoek. Ik heb door mijn postnatale dip het grootste deel van mijn kraambezoek nog niet ontvangen. Komt vanzelf wel, het is niet anders, ik zit er niet mee.

Mini was vannacht om 4 uur aan het rellen, hij had duidelijk honger, dus we hebben hem een fles gegeven. Afgelopen dagen had hij minder gedronken toen hij ziek was, dus meneer had even wat extra's nodig om aan te sterken. Tenminste, ik hoop dat dat het was. Vandaag slaapt hij heel veel. Ik hoop dat die nachtelijke fles eenmalig was, anders gaan we met de rijstebloem aan de slag. Maar de nacht voor deze sliep hij door met een hele fles minder, dus ik denk dat t wel los zal lopen.

Na de fles vannacht lag mini in mijn armen en toen ging hij met zijn handje heel zachtjes over mijn gezicht aaien (normaal is het meer knijpen en hardhandiger zwaaiwerk) en toen viel hij in slaap.

Vandaag vierden we de verjaardag van mijn broer bij ons thuis met een lunch. Was gezellig maar ik ben nu echt moe, maar heb een te vol hoofd met gedachten voor een tukje. Kroosman en mini liggen wel te slapen.
Weer n dag gewerkt! Nu weekend

Beterschap voor de zieke mini's en mama's!

Hier kwijlt mini echt als n malle! Ze spuugt zelfs haha doordat Ze heel hard haar kwijl uitblaast! Haha op haar kaakje voel ik recht onder wel een puntje. Ben benieuwd dus of het een tandje is aangezien ik dit eerder biet voelde en de rest van de kaak gewoon glad is.
Zwaai vanaf t eiland, bijna geen internet hier, maar lekker relaxed en best goed weer (droog).

Hoop alles wel!
Morning,

Meisje weer om 4 uur wakker. Nu ligt ze weer te geinen in bed. Ze kan nu trouwens officieel rollen. Gisteren rolde ze de hele tijd van buik naar rug en ze is druk met proberen van rug naar buik. Ik krijg ook het idee dat ze daar erg onrustig van wordt. Vooral omdat ze het steeds probeert als ze in bed ligt.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ehm...Meisje slaapt al twee uur! In d'r eigen bed! Ik weet niet wat ik mee maak!
Anne lekker om te kunnen zeggen he,weekend .

Wat een gekwakkel allemaal he. Beterschap voor alle zieke mini's, mama's en de rest van de familie. Hier naast n druk weekend ook n zieke mini. Ga zo met midi naar verjaardag nichtje en maxi blijft met mini thuis.
Nou Kwim inderdaad! Snot en sprongen, hier ook! Mini werd steeds wakker vannacht en als we m dan eindelijk in slaap hadden dan werd hij na 10 min weer wakker! We werden gek! Maar we hebben stand gehouden en hem geen fles gegeven, dat hebben we om 6 uur pas gedaan. Daarna sliep hij nog twee uur dus wij ook. Hmpf, moe! Schoonouders komen over minder dan 2 uur lunchen en de boodschappen moeten nog gedaan worden. Jippie en glorie haleluja. Glimlach opzetten en gaan...
Good morning!

Gisteren bijna twee uur bezig geweest om minimaatje in slaap te krijgen, brullen brullen brullen! Eten hoefde hij niet, luier zat goed, temp was goed, geen idee wat er was.Uiteindelijk in slaap gevallen en toch tot vanmorgen half 10.

Ik zelf nog wel aan de dunne maar verder redelijk opgeknapt. Straks maar even een rondje lopen.

@ kroos, jullie ook al aan het struggelen! veel plezier met de lunch zo!

@ kwimmie, moet je anders niet even naar de ha met je mini? Hij is nu best lang ziek toch!

@ chryssa! Wauw record! Al 2 uur in dr bedje!! Heb je wel even gekeken of het echt zo was?

@ zivaa, veel plezier op het eiland!!
Chrys, het bijna kunnen van dingen zorgt hier ook voor de onrust heb ik gemerkt!! Mijn hemel ze ramt het speeltje bijna dwars door de box als het niet lukt hem in gaar waffel te proppen

Het gaat wel iets beter weer gelukkig, het krijsen is vooral als ze moe is en het slapen niet lukt.. Ik hijs haar de ganse dag in de doek, ook op mn rug en dan vind ze alles prima. Mijn moto: alles is een faaaaaaaseeeeeeeee
Maat, zie je het is een fase... Rond de 4,5 mnd maken ze een sprong en hebben meer kinders dit gedrag lijkt. Tot nu toe klopt het best aardig hier.

Trouwens weer een opkomende menstruatie met bijbehorende dip.. Godsamme kon er ook nog wel bij.

Anne, fijn weekend!!

Ziev, jij ook op het eiland!
Bluh stomme zondag, nog steeds niet lekker en ik zit maximaat een beetje weg te kijken.

Hij was gisteren een beetje geïrriteerd volgens mij omdat ik ziek ben. Zonde van zn weekend thuis, zoiets. En vandaag is hij vreselijk lui!

Voorstellen om ergens wat te drinken of stukje te lopen worden afgeslagen.

Waarom heb ik mezelf aangekleed vandaag??

Ik hoop dat hij vroeg de trein pakt!

Dan ga ik lekker samen met minimaatje op tijd mn bed in!

@ rammel, minimaatje lijkt inderdaad te springen, hij is vandaag ook niet zo in zn hum.
Maat, zo balen van Maximaat! Duw m lekker naar t station!

Al die rellende mini's... Zullen we ze bij elkaar zetten met een nanny en met z'n allen op stap gaan?
Jezus Maat dat is ook niet gezellig!

Dan maar lekker chillen straks met mini!

Kwim hoe was het gisteravond? Beterschap voor je mini, sneu dat het zolang aanhoud!

Nico jouw mini al wat beter?

Kroos is het gelukt met de lunch? Vermoeiend joh zulke nachten! Hopelijk vannacht beter!

Nog wat gehoord van je soll?

Ziv lekker uitwaaien!!

Rammel vent wel thuis vandaag zodat je wat kan bijkomen?

Chryssa wat goed dat mini zolang slaapt! Lijkt me echt een verademing voor jullie!

Eenkennigheid: mini hier nog steeds...Bij mij op schoot vind ze iedereen leuk maar dichtbij moeten ze niet komen! Ach met zo'n feest als gister is het ook niet zo'n punt, heb je in ieder geval niet dat gepluk de hele tijd...Schoonmooeder was wel zwaar beledigd dat mini niks van dr moet hebben, dat vind ik dan weer niet erg

Hier de puinzooi van feestje gisteravond opgeruimd. Bubman en mini slapen.

Bubman was zo moehoe...En het schoonmaken gaat natuurlijk vanzelf dus waarom zou je je daar druk om maken, mannen .... @-)

Mjah het is nu klaar dus de rest van de dag chillmodus aan!
Haha Kroos goed idee! En dan niet op stap maar een midweekje zon, zee, strand
Haha Bub, leuk dat je mini je schoonmoeder beledigt!

Schoonouders zijn al weer naar huis, ze waren hier 2,5 uur dus da's heel netjes. Ik hoest m'n longen uit mijn lijf, word er niet goed van!

Oh en van soll nog niets gehoord, als dat zo is dan horen jullie het hoor!
Goedemorgen eh middag meiden!

Wat een vervelend nieuws over je vader Chryssa. Veel sterkte! Dikke

Rammel: sterkte met rammelmini. Ik hoop dat de allergie snel onder controle is!

En dat je zelf beter kan doorslapen. Dikke

Slapen overdag: hier wisselt het. Soms hazeslaapjes van een half uur en soms slaapt mini wel twee uur achter elkaar. .

Voel je al beter Maatje? Dat is ook wat zeg dat Maatman weer weg gaat.

Oh lees nu dat het misschien beter is.. dikke

Dat was geen leuke nacht Nicole gister! Ik hoop dat mini snel weer beter is!

Zwaai Zivaa!

Je hebt goede ideeën Kroos!

Ik hoop dat je hoesten snel over is!

Hier een luie zondag. (best vreemd want normaal werk ik op op zondag). Heb een Oei ik groei boek gelezen.

Mijn oor jeukt soms behoorlijk en dat is niet fijn. Ik heb het idee dat ik er wat beter mee hoor, dus dat is prettig.

Hoeveel zal blijven over twee maanden als de oplosbare watten zijn opgelost en ik een gehoortest krijg.
Zwaai! Alles goed hier. Minico is wel weer aardig OK, heeft goed geslapen vannacht, wel nog steeds af en toe buikkrampjes en daarop volgende spuitluiers. Erg fijn als je weinig rompers hebt die hem passen. Geen 'sprong' hier, als hij geen pijn of ander ongemak heeft is hij heel lief, vrolijk en actief. Hij kan zich best goed zelf vermaken onder z'n speelbogen en in de box, en is extra blij als je af en toe even naar hem kijkt of tegen hem praat, dan krijg je een big smile. Vanochtend hebben we hem in de kerk bij de creche achtergelaten (is inmiddels gesplitst in 2 groepen en daardoor veel rustiger) en daar heeft hij vrolijk gespeeld en gelachen.

Wat zouden jullie trouwens doen als je vakantie hebt terwijl mini wel naar het KDV kan? Thuishouden of juist wel laten gaan? Wij verschillen hier thuis van mening erover. Man heeft vanaf nu t/m nieuwjaar vakantie, het KDV is behalve tussen kerst en oud & nieuw gewoon open. We betalen een vast maandbedrag of hij de komende tijd nou wel of niet gaat. Ik zou het liefst hebben dat Minico lekker thuisblijft bij m'n man, misschien twee keer een halve dag gaat om niet te ontwennen. Man vindt het juist een prima gelegenheid om eens toe te komen aan kleding kopen in de stad, auto wassen, nog wat dingen voor z'n werk doen, etc. Het heeft denk ik ook gewoon te maken met hoe we beiden in het KDV gebeuren staan, man heeft er helemaal geen problemen mee, ik vind het nog steeds een soort 'noodzakelijk kwaad', al heb ik wel het idee dat het op lange termijn goed voor Minico is.

@Maatje: wat een domper zeg, ik vind het een beetje een lullige reactie van Maximaat. Hij komt toch niet alleen voor zichzelf thuis, hij komt toch ook voor jou?! Tsja, dan zal het ook wat minder zwaar vallen dat hij nu alweer weggaat, dat is dan weer het voordeel...

Ik hoop verder dat jullie allemaal een fijn weekend hebben. Sterkte met alle fases en diva's!
Nico ik zou hem gewoon 2 van de 4 doen zeg maar, dus de helft. Dan heeft man tijd voor zichzelf en heb jij je zin wbt dat minico ook lekker thuis is.

Hier alles goed! Maar weinig tijd flink aan het schoonmaken want t os hier een tering zooi!

Oja wbt rompers! Die van de H&M vind ik helemaal top! Mooie pasvorm blijven goed en qua maat precies zoals erin staat.

We zijn nu over op 4 flessen in het begin moest ze ff wennen nu gaat het goed. Luiers mt 2 op nu over op 3 newborn variant maar die zijn eigenlijk nog te groot!
Ow chryssa, niet fijn, een zieke vader en rellend meisje. Het blijft een faaaase. Hebben anderen dat ook dat het een hele tijd lijkt dat mini niks nieuws kan en dan ineen keer weer veel? Minimart maakt nu ineens veel geluid, lachen en schreeuwen! Zo leuk

Nico, vandaag nog wat bij kunnen slapen na slechte nacht. Deze week wordt je toch geopereerd? Ben je zenuwachtig?

Maat, gelukkig wat beter. Jammer dat maximaat

niet meer invoelend is. Hoe lang blijft hij nu weg?

Rammel, lang leve de draagdoek voor zielige mini's, mijn beste verjaarskado ever!

Kroos, dat klonk zo schattig, mini die over je

gezicht aait.

Was vrijdag al vrij, heb tot 14 uur gewacht om de weg op te gaan. Mams was wel heel enthousiast om mini nog te zien. Het valt me tegen dat schoonouders veel te druk zijn. Ze zijn gepensioneerd verdorie!
Anne wat klink je weer lekker actief en positief, het gaat goed he? Top!

Nico misschien kun je van oude rompers romperverlengers maken? Dan kun je net te krappe rompers nog gebruiken: http://www.ecomama.nl/ont ... y-romperverlengers-maken/

Wij brengen mini 1 dag wel naar kdv als we vrij zijn, even samen iets leuks doen. De andere dagen is t kerst of nieuwjaar dus dan is t niet aan de orde. Ik zou als ik jullie was doen wat Anne voorstelt. Of later brengen en eerder halen. Ik snap je man ook heel goed.

Mini maakt de afgelopen nacht goed met ons! Hij heeft net een uur rustig liggen spelen onder de babygym, echt zonder huiltje of gilletje liggen friemelen en nu valt hij is slaap. Vriend zit even te werken en ik lig te sudderen op de bank!

De mini van mijn schoonzusje is nog geen 4 maanden en die krijg al een tijdje fruit. Mocht van haar CB en neefje vindt t vanaf dag 1 geweldig. Is denk ik t zelfde CB als dat van jou Myself, hebben ze jou daar ook zo over geadviseerd?
Meisje heeft bijna de hele dag geslapen. Bizar, ik ben net maar gaan kijken of het nog wel goed ging daarboven. We kregen vanmiddag bezoek en toen begon ze weer te brullen. Toch eenkennig dus, denk ik. Vreemd hoor, zo vroeg al. En Zoon heeft er sowieso nooit last van gehad. Die vond (en vindt) iedereen aardig.

@nico: Minico de helft van de tijd naar het KDV lijkt me goed compromis. Kan je vent nog wat dingen doen, maar hoeft Minico niet de hele tijd weg.

@Maat: nou, dat is inderdaad verre van gezellig! Alsof jij er wat aan kunt doen dat je niet lekker was.

@bubblezz: Haha, MiniBub rellen bij schoonmams, altijd lachen.

Tijd voor het avondeten en dan beide kinders in bed smijten.
Oe wij net verlate kraamvisite gehad, rammeltje zette het op een brullen toen ze in de buurt kwamen. En een dikke krijs sessie toen het te druk werd en schoonmoe weer ging koetsjie-en... Mens blijf toch weg

Dus ja hier ook echt eenkennig!

Chrys hoest met de tandjes van jullie meisje?

Even eten, rammeltje ligt even rustig onder de babygym.. Het gaat weer wat beter lijkt al durf ik het niet hardop te zeggen... Pfoei wat een stress af en toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven