Autostoel groep 1

25-07-2012 11:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ouders,

Het zoveelste topic over autostoelen, maar ik heb ook moeite met de vele keuze die er is en in de bestaande topics kom ik er ook niet uit.

Wij zijn toe aan de autostoel groep 1, maar welke moet je nou kopen? Ik weet het echt niet. Op internet kom ik dus de stoelen van de merken Maxi-cosi tegen en daar blijf ik wel steeds op terug komen. De Römer lijkt me ook wel wat, maar heb met dit merk dus geen ervaringen. Op dit moment hebben we de autostoel groep 0 ook van het merk maxi-cosi en we hebben de familyfix (die plaat waar je de autostoel in klikt) voor het iso-fix systeem. Deze kan je geloof ik ook gebruiken voor een aantal stoelen van groep 1.

Wat we wensen:

- Waarschijnlijk willen we de stoel dus op het isofix systeem hebben, omdat ik veel lees dat de autogordels toch minder strak kunnen worden gesteld en dat de autostoeltjes steviger zitten met het isofix.

- De stoel moet een lekkere ligstand hebben aangezien wij regelmatig lange autoritten maken.

Verder heb je dus stoelen die ook kunnen draaien en stoelen die al beugels hebben en dus zo gelijk in je isofix beugels achterin je bank geschoven kunnen worden. Maar ook hier geen ervaringen mee.

Wie kan mij een beetje op weg helpen?
Wij hadden een Maxi Cosi Tobi.

Fijn ding, en scoorde goed in de test van de Consumentenbond en de ANWB.
Kon die ook in een goed ligstand?
Als je isofix in de auto hebt kun je toch ook een groep 1 stoel met iso fix kopen. Die hoeft dan niet op die plaat.

Daar is geloof ik maar 1 stoel voor, de pebbles of pearl? Geen idee ik heb hem niet.

Wij hebben de romer king, erg blij mee. Maar je gaat hier heel veel verschillende meningen lezen
@Mimpje, ja daar moeten we dan naar kijken. Die plaat hebben we al en als er dus een groot prijsverschil is als je dan een stoel komt met die beugels, dan kunnen we weer beter een stoel nemen die op de plaat kan. Er is gewoon echt te veel keus..

Zal eens zoeken op de Römer King..
In een echte ligstand kunnen ze iig geen van allen, je kan ze wel iets kantelen maar echt liggen is het niet.
Ik zou trouwens voor een stoel gaan die op de isofix past, anders is dat toch een beetje zonde van het geld geweest?
Ik heb ook een Tobi. De ligstand is redelijk; het hoofd van mijn dochter valt in ieder geval naar achteren als ze in slaap valt, dat was voor mij het belangrijkste criterium. Verder is hij vrij hoog. We hebben een hoge auto, waardoor mijn dochter vanaf het begin dat ze erin zat naar buiten kon kijken; ook erg prettig
Ik zou gewoon eens op de site van de ANWB kijken.

Zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Wij hadden ook zo'n isofix waar een MC Pearl op moest, maar wij dachten dat de MC Axiss, die kan draaien, veel handiger zou zijn.

Wij hebben nu in beide auto's een Axiss en ik ben er supertevreden over. Ding zit echt heel stevig in de gordels.
quote:Jorina schreef op 25 juli 2012 @ 11:32:

Ik zou trouwens voor een stoel gaan die op de isofix past, anders is dat toch een beetje zonde van het geld geweest?Ja, en ik verwacht dat een stoel met die beugels eraan duurder zal zijn.
quote:natonco schreef op 25 juli 2012 @ 11:34:

Ik heb ook een Tobi. De ligstand is redelijk; het hoofd van mijn dochter valt in ieder geval naar achteren als ze in slaap valt, dat was voor mij het belangrijkste criterium. Verder is hij vrij hoog. We hebben een hoge auto, waardoor mijn dochter vanaf het begin dat ze erin zat naar buiten kon kijken; ook erg prettig Ja, dat zoeken wij dus ook. als het hoofdje iig maar niet naar voren hangt.
Als je al de Familyfix heb, zou ik voor de pearl gaan. Wij hebben hem ook, en ze zit/ligt als een koningin... ;)
quote:greatwhitesilence schreef op 25 juli 2012 @ 11:50:

Als je al de Familyfix heb, zou ik voor de pearl gaan. Wij hebben hem ook, en ze zit/ligt als een koningin... ;)

+1 (en de automatisch omhoogspringende gordels vind ik echt een verademing na dat gegraai met de cabriofix).

In de tweede auto staat een Tobi, ook met isofix (maar dan geen base eronder). Zelfde systeem ongeveer als de pearl. Hoezen wassen gaat ook vrij makkelijk, al is het de eerste keer een beetje puzzelen.
O, en beide besteld bij babyvalue.nl, daar kun je gloednieuwe kopen (gratis bezorgd!) van afgelopen jaar. Scheelt enorm.
Wij hebben de MC Axiss. Die kun je draaien. Super ding! Je draait het stoeltje naar je toe om je kind er in te zetten en daarna draai je hem terug in de rijstand. Heel praktisch.
Hallo Haarspeld,

Kijk gewoon even naar de laatste test uit de ANWB. Die is heel duidelijk in haar conclusies. DE Juno van Cybex krijgt als enige predikaat zeer goed en heef 2 sterren voor veiligheid.

Deze stoel voldoet aan je eisen want heeft en isofix en een verstlbare rugleuning met slaapstand.

Cybex hanteert concept van een stootkussen ipv autogordels om een klap op te vangen. Hierdoor worden nek en hoofdblessures bij een botsing aanzienlijk gereduceerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven