Autostoeltjeskennis gevraagd:

01-04-2009 21:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek voor zoon (10 mnd) een autostoel. Natuurlijk zoek ik een veilig stoeltje en ben ik me erin gaan verdiepen.

Ik heb gelezen dat een stoeltje na 5 jaar eigenlijk niet meer veilig is vanwege het poreus worden van het plastic. Nou vraag ik me af of deze veroudering ook optreed als een stoeltje sinds 2007 in het plastic zit en niet is gebruikt?

Bij Gardo is de Maxi-Cosi uit '07 voor slechts 99,-. Lijkt erg goedkoop, maar zou duurkoop zijn als het stoeltje over 3 jaar eigenlijk al 'af' is.

Weet iemand dit?
Wil je die maxi-cosi ook nog voor andere kindjes gebruiken? Zo nee, je gebruikt een maxi-cosi ongeveer 9 maanden. Daarna moeten de meeste kindjes over naar een autostoel van groep 1. In ieder geval zou het dan dus makkelijk kunnen.

Waar ik wel op zou letten is of hij wel nieuw is en niet gebruikt. Je weet niet wat er met een gebruikte is gebeurd. Misschien is er wel een ongeluk mee geweest of is hij een keer hard gevallen en is hij niet veilig meer. Dit even voor degenen die overwegen om hem via Marktplaats of zo te kopen.
Oh jee, ik zie dat je geen maxi-cosi maar al een grotere zoekt. Sorrrrrry!
Jente, over een jaar of 3 zit je zoon allang weer in de volgende maat autostoel en heeft-ie deze dus niet meer nodig. Wil je het stoeltje daarna weer voor een volgend kind gebruiken?

Onze Hema-stoeltjes waren inderdaad na zo'n twee jaar gebruik helemaal af. Of het plastic poreus was weet ik niet, maar de plastic sluitingen begaven het in elk geval duidelijk wel.

We hebben nu autostoeltjes waarmee ze kunnen moeten doen tot ze 12 of 1.35 m zijn. Misschien is dat wel langer dan 5 jaar... Dan zien we wel.

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Ons idee is wel om de stoel later voor een eventueel 2e kindje weer te gebruiken.
quote:Jente28 schreef op 01 april 2009 @ 21:33:

Ons idee is wel om de stoel later voor een eventueel 2e kindje weer te gebruiken.

Tja... koop je nu een dure nieuwe stoel, zal je zien dat het heel erg lang duurt voor je zwanger wordt. Of je wordt heel snel zwanger, waardoor je alsnog een extra stoel moet kopen omdat je eerste kind nog niet in de volgende stoel mag.

Ik zou voor deze gaan, als jullie em mooi vinden.
quote:CaroMamaVanMaik schreef op 01 april 2009 @ 21:26:

Jente, over een jaar of 3 zit je zoon allang weer in de volgende maat autostoel en heeft-ie deze dus niet meer nodig.

Hoeft niet hoor: hangt af van het gewicht. Bij een klein en licht kindje kan dat best langer duren.
Kijk even op de site van ANWB of consumentenbond.

Daar staan de getestte autostoeltjes in en weet je meteen welke je het beste kunt kopen.
Ik heb onlangs ook een ouder model MC priori gekocht voor een zacht prijsje. Ben idd ook van plan hem nog voor een tweede te gebruiken, maar dat doet iedereen toch?

Mensen die kinderen hebben met een jaar of 5 verschil gaan toch ook geen nieuw stoeltje kopen voor de tweede als het eerste stoeltje nog prima is?
Jente, sowieso zou ik als ik jou was, zo lang mogelijk mijn kind in de maxi-cosi vervoeren, i.v.m. de grotere veiligheid bij achteruit (tegen de rijrichting dus) vervoeren. Mijn dochter heeft er tot 21 maanden in gezeten. Nu is dat wel een uitzondering, maar als het even kan om hem nog een paar maanden in de mc te vervoeren, is dat echt alleen maar goed!
Mirjam, ja ik laat zoonlief inderdaad zo langs als hij past in de MC. Maar hij is een flinkerd en gaat niet heel lang meer in de MaxiCosi passen. Vandaar dat ik me al verdiep in het vervolgstoeltje.

Ik vind het alleen lastig hoever je moet gaan. Natuurlijk wil ik zo veilig mogelijk, maar ik wil er ook niet de hele spaarrekening voor hoeven plunderen.
Wij hebben nu de maxi cosi axis. Deze is echt superhandig met een 5 deurs auto. Je kunt het stoeltje nl naar de deur draaien. Je zet je kindje er gemakkelijk in, en daarna draai je het stoeltje weer terug zodat het weer vooruit kijkt.

Wij hebben onze zoon tot 13 maanden in de maxi cosi cabrio vervoerd en daarna overgegaan op het volgende stoeltje, de axis dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven