Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Het ging totaal niet, was een logistiek drama Gelukkig was ik nog niet meegeteld in de bezetting en was het rustig op de afdeling, want ik heb alleen maar gedoe met kolven gehad. En tussendoor even met iemand vd leiding gezeten over opbouwen gezien de huidige klachten..



Kwam dus al bijna een uur te laat op werk door bovengenoemde toestand, bleken ze gewoon kolfapparaten (medela Symphony) voor vpk personeel te hebben staan ergens in het magazijn. Incl wegwerpsets voor erop. Maar goed, ik had m'n eigen spulletjes.

Toen gedoe met een plekje vinden. Na veel heen en weer geloop eindelijk ergens op een leeg kantoortje beland. Tijdens die 1e sessie kwamen er meerdere mensen op de deur bonken en uiteindelijk iemand met een reservesleutel binnengewandeld. Lekker als je net dubbelzijdig koe zit te wezen.

Vervolgens gingen ze voor de deur staan wachten tot ik klaar was want ze moesten daar werken. Lekker stressvrij dus.

Leuke was ook nog dat er nóg een collega kolft op dit moment dus we moesten de schaarse plekjes delen.

Voor sessie 2 na wat geklaag en getelefoneer zouden we dan een ander, apart kamertje krijgen, helemaal aan de andere kant vh zkh. Eerst moesten we die reserveren en de sleutel ergens ophalen. Dan zeker 5-10 min lopen voor je daar bent, dan nog naar de 3e verdieping, 2 deuren door met een pasje .. nou goed, ik daar naartoe met alle spullen, maak ik die deur open met m'n net gereserveerde sleutel.. ligt er nog iemand in dat kamertje! Die kwam net uit de dienst. Supergenant

Dus weer terug naar de afd en wéér een ander kamertje lospeuteren. Weer bij iemand anders zijn om de deur open te krijgen. En achteraf bleek deze kamer ook niet vrij te zijn en had de intensivist er zo kunnen binnenlopen.

Kortom, lekker geregeld!!



Hoe vaak kolven jullie? Ik wilde even vaak gaan als hij drinkt, dat zou toch wel 3 x zijn (want om de 3 uur), maar er werd me te verstaan gegeven dat dit toch echt te vaak was. Terwijl ik de tweede keer gewoon in m'n lunchpauze heb gedaan!

Ik krijg er echt niet zo heel veel uit, wel genoeg voor 1 voeding maar niet heel veel meer dan dat..

Moe!



Zo dat was even mijn klaagzang hoor



Ik weiger eigenlijk om de bv op te geven omdat het zo slecht geregeld is, je hebt er gewoon recht op.. maar dit voelt zeker wel als een ontmoedigingsbeleid. Genoeg collega's die hierdoor zijn gestopt, moest ik vandaag begrijpen .....
Alle reacties Link kopieren
Bah Noortje, wat vervelend zeg! Wat zei je kolvende collega erover? Ik weet niet hoe ver je van je werk afwoont, want je zou ook later kunnen beginnen en eerder naar huis kunnen gaan om borstvoeding te geven.
Alle reacties Link kopieren
Dikke doei, echt niet stoppen inderdaad! Niet om zo'n reden iig... Ik zou echt heel serieus bij je leidinggevende aangeven dat je een vaste kolfplek wilt, wat is dit voor idioot gebeuren zeg!!

Ik ga inderdaad ook 3 kwartier eerder naar huis om te voeden, scheelt een keer kolven.... dus nog maar 2x over

Wel weer fijn dat ze kolven hebben liggen. Geen stress dus meer of je iets vergeet...

Ennuh, het went hoor... het is even heel erg je draai vinden , komt goed!
Alle reacties Link kopieren
En is het een idee in een uiterst geval dat de "oppas " tussen de middag naar je toe komt? Dan kan je beginnen met 1x kolven en beetje wennen
Alle reacties Link kopieren
Ach Noortje wat een aanfluiting zeg! Ik zou ook echt op je strepen staan en een goede oplossing vragen. Dit is niet te doen. Wat naar ook dat ze gingen klagen over hoevaak je kolft. Hoe ging het met je kindje bij de opvang?

Ik ben daar ook een beetje bang voor, ben ook vpk in een ziekenhuis en heb al gevraagd naar ruimte om te kolven. Is wel ruimte voor maar ook aan de andere kant van het ziekenhuis, anders een toevallig leeg kantoortje zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Haha sorry Noortje, ik lig dubbel hier omdat je zo leuk schrijft. God wat rampzalig, arme jij! Laat je niet ontmoedigen hoor, je vindt vast de volgende keer een rustig plekje. Hoe was het om je kleintje te missen?



Ik had ook mijn eerste dag, ging verrassend goed. Op een kolfsessie in de archiefkast na, tot zover de rechten der kolvenden.. ik ben al aan het stoppen maar vond dit niet erg bemoedigend. En dan de melk in de kantine bij de broodjes in de koelkast . Maar vergeleken bij Noortje ben ik nog gelukkig dus! En de dame had het ook goed gehad op het kdv. Trots op die hummel

Was overigens ook heeeel fijn om haar weer op te halen!



Welkom Zonnebloempje!



Leuk dat er al meer zijn bij wie het kriebelt voor nr 2! Al ben ik ook bang dat mijn lichaam dat net zo gaat trekken als dat van Pien. Eerst maar even ontzwangeren en full focus op onze L.! Ik ben ook nog niet ongesteld gewëest. Geef nu nog 3x bv.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, wat een kolfellende hebben een aantal van jullie gehad zeg! Echt heel vervelend. Mijn borstvoeding is bij lange na niet meer genoeg, dus combineer het nu met flesvoeding. Dit gaat heel goed. Heb zelfs het idee dat zijn darmkrampjes wat minder zijn.



Hoe voelen jullie je lichamelijk? Ik heb geen klachten meer, ondanks een flinke rits hechtingen. Echter is er nog zo'n vier kilo blijven plakken en vind ik het ook maar een slappe bedoeling, die buik. Maar motivatie om te sporten is hier nog niet echt aanwezig....
Alle reacties Link kopieren
Poeh wat een ellende dat kolven. Ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand die al twijfelde om wel/ niet te kolven dan stopt. Maar dat zou echt zonde zijn. Dus als je graag wilt gewoon doorgaan en zeker niet stoppen om logistieke problemen.



Fijn dat bij de meeste de eerste dag kdv goed bevallen is bij de kindjes (volgens mij is het voor moeder vervelender dan voor de baby).



Qua klachten hier nog steeds wel sneller moe, hoofdpijn en buikpijn. Maar ik denk dat de ongesteldheid zit te wringen en herstel kon sowieso langer duren door het Help syndroom. Maar meestal voel ik mijzelf goed en nergens last van. Behalve dan die 4 extra kilo's en slappe buik inderdaad, haha. Ben rustig weer begonnen met fitness en hardlopen. Maar hardlopen was echt niet prettig dus ipv hardlopen nu lekker veel aan het wandelen. Fitness gaat wel prima (doe nog wel iets rustiger en minder zwaar trainen dan voor de zwangerschap)
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Onze eerste dochter is geboren op 9dec 2016..

Dus zou graag meeschrijven als het mag?

Ik ben wel Belgisch..



Hopelijk genieten jullie allemaal super veel van de baby's!!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Haha natuurlijk mag dat, gefeliciteerd!



Ik voel me lichamelijk prima. Ben wat sneller moe, lig elke avond voor 22u in bed, ben dan echt op. En die buik is vooral erg zacht, beetje blubberig maar ik weet van de 1e dat dat echt nog minder werd na een aantal maanden.



Hebben jullie al weer wat zonder kind gepland? Ik ga van de week weg met man, etentje met familie dus we hebben oppas. Vind het wel jammer dat de eerste keer zonder kinderen niet met zn 2en is.. Nouja komt wel weer
Alle reacties Link kopieren
S17 welkom! Hoe was jouw zwangerschap en vooral bevalling? Tegenwoordig ben ik zo nieuwsgierig hoe anderen hun bevalling hebben ervaren



Hier ook moe!!! Ik heb vorige week bloed laten prikken en heb zwaar vitamine D tekort. Dus dat verklaart eea. Normaal heb ik aan 7ub slaap genoeg maar merk dat ik nu (door borstvoeding?) meer nodig heb maar niet altijd lukt.



Noortje hoe gaat het?



Vandaag lekker op pad geweest met de kleine en mn moeder. Zij is ook zo trots vanaf morgen wordt het ook warmer alleen in de ochtend werken en in de middag dus lekker wandelen



Pien, eerste x zonder de kleine is heel raar! Miste de kleine echt heel erg Maar ook wel goed om te doen. Volgende keer lekker samen wat gaan doen

Morgen is onze kleine meid alweer 15 weken!
Alle reacties Link kopieren
Welkom s17!



Wij hebben binnenkort een etentje en een bruiloft.Ze blijft dan bij beide opa's en oma's een nachtje logeren.Stiekem vind ik het dubbel, aan de ene kant fijn om samen weg te kunnen en een nachtje geen babyfoon en aan de andere kant heb ik haar liever dichtbij.



Hier ook moe, haha van de gebroken nachten.Onze dame is nog niet groot genoeg om een nacht zonder voeding te kunnen, komt vanzelf wel.



Lichamelijk gaat het verder prima, ik ga naar de sportschool al loop ik veel liever hard.Geprobeerd op de loopband alleen voel ik dat dat nog niet kan dus voor nu nog vast aan de sportschool bah.



Hebben jullie tijdens de zwangerschap op de weegschaal gestaan?Ik niet en hoefde bij de verloskundige ook nooit.Ben nog wel zwaarder als eerst, mijn broeken passen nog niet allemaal, ook dat komt wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de hartelijke welkom!!



Vrijdag gaat onze dochter voor het eerst logeren bij mijn vriend z'n broer! Onze dochter slaapt helemaal nog niet door en is nogal gehecht aan routine! Hoop dat het goed komt..

Al denk (en hoop!) ik dat het voor mij moeilijker zal zijn dan voor haar!



Idd wel erg jammer Pien dat jullie eerste keer zonder kids met familie is!



Lily: zwangerschap en bevalling waren erg aangenaam! Heb er enorme heimwee naar!

Ik was uitgerekend op 7dec., maar was al een tijdje verdacht van pre eclampsie (zwangerschapsvergiftiging) daarom samen met gyn 8dec besproken om 9dec in te leiden!

8dec hele middag in bad gezeten omdat ik met niet lekker voelde. Om 22u besloten toch naar het ziekenhuis te gaan! 6cm opening op dat moment ging heel goed!

Snachts kwam de anesthesist voor een andere vrouw die op bevallen stond en ik kreeg de keuze nu epidurale of niet?

Uiteindelijk overwogen toch epidurale te nemen..

En hier heb ik nog altijd spijt van! Weeen vielen volledig weg! Om 6u vliezen gebroken= geen effect. Om 8u weeenopwekkers gekregen

11u56 is onze dochter geboren!



Hopelijk helpen de vitamines om je iets minder vermoeid gevoel te geven Lily!



Ik ben heel erg blij met het betere weer! Kunnen we eindelijk wat wandelen



Hier ook eentje die haar eigen tempo volgt om door te slapen! Leuk dat je er zo instaat Tulpje!

Ik vond het vroeger soms frustrerend als ik vrienden waarvan hun baby jonger is hoorde dat ze door sliepen! Maar nu denk ik er net zoals jou over.. ieder z'n eigen tempo!

Maar het begint wel vermoeiend te worden!



Zijn jullie allemaal al aan het werk? Ik start terug begin mei!



Tijdens de zwangerschap werd gewicht erg nauw opgevolgd. Eerst 6a7kg eraf door overgeven. Aan het einde 2kg vanaf het start gewicht erbij! Dus snel terug op het oude gewicht maar toch een flubber buik!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Vermoeiend is het zeker wel, gelukkig werk ik nog niet.Ik ga net als jij weer in mei aan de slag.Morgen even langs het werk ivm overleg met mijn baas.



Ik wil toch nog graag minder werken dus ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt en per wanneer het evt. kan.



Zou de ene week 4x 9 uur werken, wat fulltime is en ik dus al deed en de andere week 3x 9 uur.Nu wil ik graag altijd 3x 9 uur.



Toch spannend om het aan te kondigen hihi maar eerst morgen is relaxen en kletsen bij de kapper.
Alle reacties Link kopieren
@s17: welkom! Mijn baby slaapt ook nog niet door, maar sinds ik een slaapzakje gebruik slaapt ze een stuk beter:) Ik keek ook met een scheef oog naar andere ouders die zeiden dat hun kind al met vijf weken ofzo doorsliepen, maar Tulpje heeft helemaal gelijk.



@Tulpje: geniet van je kappersbezoek! Ik voelde me erna weer helemaal mens;)



Ik ben zo blij met het lekkere weer! Eindelijk naar buiten zonder continue buienradar te checken.

Is het trouwens een idee om een tabel te maken?
Alle reacties Link kopieren
@ tulpje en celinde en s17 Doorslapen komt vanzelf. Ieder kindje is er weer anders in natuurlijk. hier wisselt het nog heel erg. vanacht wel de nacht ervoor niet. Ach het komt zoals het komt.



Wij hebben net voor het eerst met d'r gezwommen erg leuk. Ze genoot er ook echt wel van



En idd heerlijk het weer. Eindelijk niet meer door weer en wind als ze echt niet wil slapen
Alle reacties Link kopieren
Ja wat doorslapen betreft nemen we het gewoon zoals het komt.Als ze er aan toe is komt dat vanzelf wel.Voor nu vind ik het belangrijker dat zij goed drinkt en goed aankomt dan dat mama genoeg slaapt



Verder is 3x 9 uur werken prima!!Ik ga dan maandag, woensdag en vrijdag werken.



Dit weer is inderdaad super, lekker van profiteren.En zwemmen lijkt me ook leuk, gaan wij ook zeker doen als ze iets groter is.Het eerste bikinibroekje hebben we al gekregen haha.
Alle reacties Link kopieren
Precies genoeg groeien is het belangrijkst! En zelf gewoon optijd onder de wol. Ik kolf vaak nog om 20.30 en ga daarna tukken. Dan red ik het net met om 6u weer kolven.



Zwemmen was erg leuk hadden ook een band gekocht waarin ze kan zitten en blijft drijven. Stond op vanaf 6 mnd maar met d'r 3 mnd ging het prima. Ze zat echt te chillen.

Na 20 min was ze wel echt helemaal op. Erna heeft ze heerlijk geslapen
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, hebben jullie nog ruimte om mee te schrijven?



Ik ben begin januari bevallen van ons 3e kind, een zoon Een super snelle bevalling van minder dan een uur (wist niet dat het mogelijk was). Daardoor ook een snel herstel. Ik geef borstvoeding en combineer dat met flesvoeding nu ik weer ga werken. Kolven werkt voor mij helaas niet goed en is ook niet handig met mijn werk. Door beide te combineren heb ik de vorige keren heel lang zelf borstvoeding kunnen geven (hoewel het aan het einde van de dag wel eens pijn doet). Ik geef de voeding volledig op verzoek. Tot onze grote verbazing slaapt hij sinds 8 weken al regelmatig door. Daar hadden we zeker niet op gerekend. Zoals iemand al aangaf. Doorslapen komt vanzelf en mijn ervaring is dat je daar als ouder (helaas) niet altijd zoveel aan kunt doen. Bij een van onze andere kinderen heeft het heel erg lang geduurd en die slaapt nog steeds wisselend.



Verder hebben we natuurlijk al een ritme als gezin en gaat onze zoon daar makkelijk in mee. De anderen zijn gek met hem! en hij gaat overal mee naar toe. Ik wandel heel veel en met 3 kinderen ben je altijd wel druk. Voor sporten heb ik niet zoveel tijd (of zin als ik eerlijk ben ).



Een tabel of misschien een besloten facebookgroep is misschien wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Amber!



Sjee dat was een supersnelle bevalling, ik wist dat het snel kan maar zo snel haha.



Wat een druk en gezellig gezin met 3 kids.Lekker van genieten zeker met zulk weer.



Tabel vind ik prima, facebook twijfel ik over maar neig meer naar nee ????
Alle reacties Link kopieren
Oeps 4 vraagtekens is een vergissing moest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tulpje: fijn dat je 3 x 9u mag werken! Al is 9u ook niet te onderschatten!

Ben je blij dat er altijd een dag tussen zit? Of had je ze liever alle 3 na elkaar gewerkt?



Redshoes: zwemmen lijkt me ook oh zo leuk! Al word het in België afgeraden voor kinderen onder de 6maand..

hier vullen we regelmatig het bad zo hoog mogelijk om haar een de beentjes te laten strekken in het water! Geniet ze idd van!



Amber: idd een heeel vlotte bevalling! Lijkt me wel leuk om zo snel je baby te kunnen vasthouden! Maar ik ben er zeker van dat nummer 1 helemaal niet zo vlot gekomen is!

De weg was nu al goed voorbereid he!

Heb je 3 zoontjes? Hebben ze een groot leeftijdsverschil?



Tabel lijkt me ook wel een leuk idee! Facebook iets minder..
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Noortje, wat een gedoe zeg met dat kolven! Werk je in een ziekenhuis? Belachelijk dat er niks voor je geregeld is, daar heb je wettelijk recht op! Ik zou echt niet stoppen, maar eisen dat ze iets voor je regelen. Enne te vaak kolven??? Hebben die mensen (collega’s) überhaupt verstand van borstvoeding? Elke voeding die je mist moet je gewoon kolven, dus je bent met je elke 3 uur helemaal niet te veel aan het kolven! Ik word er helemaal boos om hier achter mijn laptop!



Pien6 Ik werk ook als vpk in een ziekenhuis en toevallig op de verloskunde. Daar is een eigen ruimte, is dat bij jou in het ziekenhuis misschien ook? Dat je even van de afdeling afgaat? Dan kan je ook gewoon echt niet gestoord worden en rustig kolven.



Lily hoe was je eerste dag werken? Gek he? Zo ineens zonder je kleintje.. Ik vond het heel gek, voelde me ook soort van alleen.



Tulpje mag je kleintje niet mee of kies je er zelf voor om alleen te gaan? Wij hebben ook een bruiloft waar ons kleintje dus niet welkom is.. Voelt nog steeds krom.



Welkom s17! Zonde van de epiduraal, wie weet was het zonder veel sneller gegaan. Je begint wel lekker laat met werken zeg! Wauw, dat had ik ook wel gewild!



Celinde goed idee om een tabel te maken, want ik hou niet iedereen meer uit elkaar :o



Redshoes, leuk!! Zwemmen! Hier nemen we haar mee in bad, dat vind ze echt geweldig! Ik durf nog niet zo goed naar een zwembad.. Kan astma geven en aangezien dat veel in de familie is ga ik geen risico nemen tot ze wat ouder is. Is dat trouwens zo’n band waar alleen haar hoofd zo in blijft hangen? Wat er altijd een beetje gek maar toch comfortabel uitziet?





Hier is mijn meisje alweer 14 weken, heeft haar tweede setje vaccinaties gehad. Gelukkig had ze dit keer nergens last van. Dat zal de volgende keer wel weer zo zijn want dan krijgt ze er weer twee :( Ze was maar 500 gram gegroeid in 5 weken, maar ze waren nog steeds tevreden. We zijn nu toch wel echt over op maat 3 luiers, want maat 2 vond ik irritant worden. Bleef maar schuiven met die dingen. Maat 3 is easy-peasy.

Dat moe zijn ken ik wel, ze kwam ineens sinds vorige week om de 3 uur ’s nachts, dat had ze nog nooit gedaan. Was gelijk helemaal kapot! Nu hebben we weer een ritme en slaapt ze weer 8 uur, we gaan de goede richting op. Ze is zelf om 19-20 uur echt heel moe, dus dan volgt het bedritueel en slaapt ze tot 3-4 uur.

Naast de ah – ahhhhhhhh- aaaaaaaahh is nu ook de HA, ha-ha, haaaaaaaaaa erg populair en wordt als hi-la-risch beschouwd. Zo grappig Ze schaterlacht soms, maar meestal tegen een lamp of object

Ik liep gisteren in de hema op jacht naar sokjes en rompertjes, toen ik een oude buurvrouw tegen kwam. En die vroeg hoe hij (?) heette. Dus ik zei ze heet Olivia (en stel je even voor dat ik daar dus sta met een knalroze maxicosi), zegt ze: OOOOOOOOlivierrrrrrr JOEHOE ooooooolivierrrrrr!!!! (mijn meisje dat bekijk het en deed haar ogen dicht). Hoe blind zijn mensen? Ik loop met een roze maxicosi met een baby gehuld in een roze jasje en een roze speen. Dus.



Ik werk inmiddels alweer 4 weken en ze is zowel bij de gastouder al geweest en bij mijn moeder. Gelukkig werk ik maar 2-3 dagen per week, wat dus soms ook weekenden zijn dus ze gaat niet veel naar oppas. Mijn moeder had haar afgelopen dinsdag voor het eerst de hele dag, oh wat heeft ze genoten. Zo fijn om te zien We boffen maar met zulke fijne oppas. Ook de gastouder vind ik erg prettig.



Enne ik ben dus voor een tabel, mijn info:

Meisje - 1e - 13/12 geboren - volledig BV - 6,3kg (nu) ehhh wat nog meer?
Alle reacties Link kopieren
s17.....Die 9 uur per dag werken ben ik inmiddels wel gewend.Ik werk dan van 08:00 tot 17:30 met een half uur etenspauze.Hoe ik straks ga werken ga ik denk ik wel fijn vinden.Hoef ik elke keer maar 1 dag zonder dochter.Veel keus had ik overigens niet omdat er op de dinsdagen een grote overbezetting is en de andere dagen niet zo.



Waarom zeggen ze in België pas vanaf 6 mnd zwemmen?



Kleinschaapje.....gelukkig deze keer geen last van de inenting.Leuk ook dat ze zo kan lachen!Hier af en toe een voorzichtig lachje.Tsja hoe blind kun je zijn zeg haha.Bij mij keek er ook pas iemand in de wagen met de vraag jongen/meisje?Uhhhh nou ze heeft een knalroze mutsje op dus meisje haha.



Leuk dat oma zo van het oppassen geniet!Ze is vast en zeker een trotse oma!!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dat zonnetje. Hopelijk blijft het zo want volgende week is mijn vriend ook vrij. We gaan 1 nachtje weg met zijn 2E en dochter blijft dan bij oma logeren. Is dan ook de eerste keer dus ben benieuw. Al wel paar keer een paar uurtjes opgepast en 1 keer een hele dag omdat ik toen voor mijn werk weg moest (iets dat anders pas over bijna een jaar kon en ik wel gevolgd moest hebben om mijn werk uit te kunnen voeren). Mijn moeder heeft zo veel ervaring (10E baby als (klein)kind) en net na mijn bevalling veel ' moeten ' helpen dat ik het niet echt moeilijk vind om haar achter te laten (bij iemand anders zou ik het denk ik wel lastig vinden)



Over 1,5 week weer werken. Ik ga 4 dagen werken en opzich vind ik het niet erg om haar naar de oppas te brengen maar zie er wel tegenop dat ik haar straks maar 3 dagen per week heel de dag zie (ze gaat maar 2 dagen per week naar opvang omdat mijn vriend ook dit de wel vrij is vanwege weekenddiensten). En ik zie ook wel tegen de lange dagen op. Ben namelijk echt nog wel heel moe.



Ik was trouwens te snel met juichen over het doorslapen. Na een week doorslapen. Nu al 3 nachten niet doorgeslapen. Maar goed we gaan gewoon mee in het ritme en komt vanzelf goed. 2,5 week geleden kwam ze nog minstens 2 keer voor een voeding dus voor mijn gevoel kan ik nu al heel veel slapen.



Zwemmen gaat dochter volgens mij ook heerlijk vinden. Badje en douchen vind ze ook zo fijn. Zelfs de regen van de week vond ze lekker in haar gezichtje.





Ik ben ook voor een tabel:

meisje-1e-1/1/17 geboren -flesvoeding -5,1 kg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven