Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier net twee tanden. Vind het wel grappig staan.

Ook hebben we een minidramaqueen gemaakt geloof ik. Hij kan tegenwoordig nep huilen als je hem niet aangeeft wat hij wil. Dan knijpt hij zijn ogen dicht en zijn mind wijd open en dan komt er klagelijk gejammer uit. Na een paar sec stopt dat en kijkt 'ie of hij al wat krijgt en dan begint het feest opnieuw. Ik vind het wel grappig, hoe ze dat soort dingen al uitproberen.

Wij willen graag voor een tweede gaan, maar eerst even kerst en oud en nieuw. Gewoon alles kunnen eten en drinken dit jaar en dan in januari... Dan is zoon ook bijna een jaar dus prima zo.
Jentelente schreef:
08-11-2017 07:26
Wij willen graag voor een tweede gaan, maar eerst even kerst en oud en nieuw. Gewoon alles kunnen eten en drinken dit jaar en dan in januari... Dan is zoon ook bijna een jaar dus prima zo.
Helaaa gaat alles eten hier niet op met de intoleranties van zoon en borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! Als je bijvoorbeeld iets afpakt gaat ze ook jammeren of als ze iets wil hebben , best grappig haha.

Nogsteeds niet kruipen hier helaas! Alles op zijn tijd.

2e: ja dat willen we opzich wel, alleen moeten we eerst verhuizen, we hebben een 2 slaapkamer woning, en 3 kinderen(1 van ons samen en 2 oudere van man met weekendregeling) dus om de week een weekend 3 kinderen op 1 kamer, in het begin ging dit erg goed maar onze dochter word er de laatste tijd heel erg onrustig van en slaapt slecht door de geluiden van de andere kinderen, wij hopen dat een ander huis kopen nog gaat lukken want misschien is dat wel niet mogelijk met de nieuwe voorwaarden in 2018.. even afwachten en anders moet de 2e van ons maar even wachten. We proberen voor nu nog een oplossing te vinden voor de jongste, misschien bij ons op de kamer? Ik vind het moeilijk! We hadden niet verwacht dat ze er ‘last’ van zou krijgen en die weekenden erg slecht slaapt.
Hier ook 6 tanden. Al een tijdje. De onderste twee kwamen met 4 maand al. De volgende 2 met 6mnd en snel daar de volgende 2.

Ze kan nu helemaal los zitten en in de handjes klappen zo lief.

Hier geen plannen meer. 2 kids is genoeg. Dus al het baby spul de deur uit.
Lijkt me heerlijk om na de tweede al het babyspul te kunnen opruimen, ook een reden om te hopen dat het niet heel lang duurt om weer zwanger te raken!

@wortelsap, lastig met het slapen dat dat niet zo lekker wil met de kids samen. Is het in jullie omgeving lastig om iets nieuws te vinden? In onze huidige woning hebben we maar 1 slaapkamer met daglicht en een tussenkamertje zonder raam. Wij zijn al 1,5jaar zoekende naar een woning maar de markt is nogal onder spanning... we zijn nu wel onder bod met een woning dus dat is heel spannend!

Vandaag heeft ze ontdekt hoe ze makkelijk kan gaan staan en ze trekt zich nu aan alles op. Eerder lukte het soms maar nu lijkt het of ze nooit anders heeft gedaan. Een paar stappen opzij lukt dan ook maar daarna valt ze (soms keihard) op de grond. Klappen heeft ze gister ook ontdekt, ik vind het zo'n leuke periode met al die dingen ineens!

Het krijsen omdat iets niet lukt of omdat haar brood op is bv kennen we hier ook. Echt een ander huiltje dan normaal volgens mij test ze ons dan ook een beetje om te zien of en hoe snel ze iets voor elkaar krijgt.
Klappen deed hij gister eenmalig. Vond het zo schattig.

Hier ook optrekken, paar stappen en achterover vallen. Ik probeer zelf niet te erg te schrikken.

Wij willen graag verhuizen naar een dorp verderop maar zijn werktechnisch nog niet stabiel genoeg. Met ons budget zal er waarschijnlijk ook wat geklust moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Het huizenaanbod is wel goed waar we heen willen, we willen van Utrecht naar zuid Holland, alleen het probleem is de hypotheek. Mijn man heeft al een hypotheek maar wij hebben samen een bedrijf sinds 2 jaar en dat is best lastig met wen hypotheek krijgen, nu moeten we nog meer cijfers aanleveren en dan hopen we komend voorjaar iets rond te krijgen! Nog eventjes volhouden dus.

Zitten doet ze hier ook erg goed, alleen kruipen of tijgeren nog geen beweging in haha, en hier 2 tandjes!
Haha, oeps, opeens voel ik me wel de vreemde eend in de bijt! Een tweede komt hier op zijn vroegst pas in 2020, ik kijk er zo naar uit om weer even met andere dingen bezig te zijn dan een baby. En nee, dat is niet omdat ik niet van mijn dochter hou, ik heb gewoon even 'pauze' nodig.

Wij hebben een babywalker van v-tech, sinds 2 dagen sjeest dochterlief er het hele huis mee door. Jup, ze loopt zelf. En opeens is al het babyachtige eraf en is ze een echte dreumes geworden, zo lief! Dat jammeren als ze haar zin niet krijgt herken ik wel, dat begon hier een paar weken geleden, klein manipulatortje :proud: Maar het is heerlijk om te zien hoe dochter steeds groter wordt. Vinden jullie hummeltjes de kerstversieringen ook zo mooi? Hier is met verhuizen natuurlijk vanalles boven gekomen en we hebben voor het gemak niet alles naar de zolder gesjouwt, haha, en opeens moet ik ogen in mijn achterhoofd hebben :lol:

Spannend dat er zoveel mensen gaan verhuizen binnen afzienbare tijd, ik ben blij dat wij het nu gehad hebben. We zijn nog lang net klaar, maar ieder klein dingetje dat we doen brengt weer meer rust. Heel fijn. Succes met de huizenjacht allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap Cathelyne! Nee hoor niet vreemd, als ik jonger was geweest zou ik ook langer wachten denk ik.

En ik doe dit jaar niet aan kerstversiering, volgend jaar pas :-)
Ze zijn alweer bijna 1! Nog 2,5 maand hier.

Ik heb volgend weekend een cake smash gepland staan.
Leuk zo'n cake smash, misschien wil ik dat straks ook wel doen, denk alleen dat mijn man dat niks vindt. Laat je weten hoe het is gegaan?

Voor mijn gevoel duurt het nog heel lang voordat ze jarig wordt maar december gaat natuurlijk altijd heel snel met al die feestdagen en dan is het nog maar een dikke mnd voor het zover is.

Wij gaan dit jaar ons huis niet versieren, misschien als we ons huis snel verkopen en geen kijkers meer hebben dat we nog wat ophangen. Ons huis is nu babyproof waardoor ik niet de hele tijd moet opletten, volgens mij ga ik helemaal geen plezier hebben van onze kerstboom met glazen ballen :facepalm:

Ik heb er echt nooit aangedacht om een babywalker aan te schaffen, wel gaaf dat cathy er zo actief mee bezig is al! Kan ze zonder de walker ook stapjes zetten?
Hier komt ook geen kerstboom. Ons kind trekt die gegarandeerd om😅. Wij hebben sinds vorig weekend woezel en pip loopwagen. Hij loopt er nog niet mee maar wel met de speelgoedtraktor.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, mijn man wil toch echt een kerstboom haha, van mij hoeft het niet zo(huis is al zo klein). Dochter kruipt hier trouwens nog niet. Ze is nu 9 mnd. Ze zit wel goed maar bewegen doet ze niet echt, trekt zich soms voort met haar armen, gaat ook niet op haar voetjes staan als je haar erop zet. Ze trekt zich soms wel op in de box of aan tafel maar gebruikt daarbij haar benen totaal niet, ze is een beetje lui denk ik haha.

Eten gaat hier wel heel goed, we zijn over op 3 flesvoedingen en brood en avond eten met grotere stukjes erin gaat prima, water of sap drinken iets minder maar ik blijf het aanbieden om te wennen. Verder is ze eigenlijk heel vrolijk
Kruipen hoeft bij 9 maanden ook nog niet volgens mij. Hier wordt wel vollop gekropen en hij trekt zich overal aan op en loopt rond de tafel.
Alle reacties Link kopieren
Het kan in de genen zitten, ik deed als baby niets tot 15 maanden en toen ging ik lopen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Haha grappig dat het in die zin herkenbaar is Wortelsap, al is jouw kleine voorlopig nog geen 15 maanden, dus wie weet worden jullie nog verrast.

Mijn moeder herkent ook veel van mij qua karakter in onze dame. Qua uiterlijk zegt iedereen dan weer dat ze sprekend mijn man is.

De 1e verjaardag ben ik ook wel benieuwd naar hoe iedereen dat gaat aanpakken. Ik denk dat wij het gewoon klein houden, al vind ik dat toch ook altijd weer lastig in de praktijk (waar leg je de grens qua uitnodigingen). Cakesmash lijkt me ook super haha, maar denk dat mijn man dat ook allemaal te overdreven vindt.

Kerstboom doe ik ook wat aangepast dit jaar, een mini boompje ergens buiten handbereik denk ik en verder gewoon wat accessoires.

Wat ontbijten jullie kinderen 's ochtends eigenlijk? Tot nu toe deden wij eigenlijk (sinds dat ze 6 maanden is) een fles met wat pap erdoor. Merk nu dat ze de fles wat zat begint te worden (in ieder geval 's ochtends). Dus ben maar begonnen met een boterham en een gedeelte van die fles dan. Betekent wel wat eerder opstaan 's ochtends haha....
Wij doen verjaardag met enkel onze ouders en broers/zussen en van beiden onze beste vriend. Zoon trekt dat anders gewoon echt niet en dat is het belangrijkste. Ik ben niet zo'n fan van cakesmash maar hou dan ook niet van fondant taarten. Zoon krijgt lekker appelkruimeltaart ofzo.

Mijn zoon wil 's ochtends niks. Die zit nog vol van alle borstvoeding 's nachts denk ik want gaat enkel 1 klein stukje brood of fruit in.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven wel een feestje voor de familie, maar wil het niet al te gek maken.

Ik geef fruit ´s ochtends, ook brood geprobeerd maar dat gaat er niet echt in.

Hoe poetsen jullie de tandjes? Eerst ging het nog wel en veel spelen met de tandborstel. Nu klemt hij af en toe de kaken op elkaar, erg lastig zo.
@aapje, cakesmash hoeft niet met een fondant taart (dat lijkt me toch ook niet gezond voor een 1 jarige?) Ik weet nog niet of wij het gaan doen maar dan wil ik een kwarktaart met fruit maken ofzo zodat zij het ook mag eten als ze daar zin in heeft.

Als dochter naar het kdv gaat krijgt ze daar ontbijt met fruit, de andere dagen ontbijten we samen en wat ze eet is heel wisselend. Met een cracker met boter en een stuk banaan is ze het meest blij. Bij de ekoplaza hebben ze trouwens allerlei soorten crackers zonder zout en toegevoegde meuk, Elsa is vooral groot fan van de quinoa/rijst wafel en de linzenwafel.
Tandjes poetsen is hier gelukkig geen issue, wij geven haar de tandenborstel en ze houdt die zelf in dr mond terwijl wij aan het poetsen zijn. Daarna ga ik met de borstel nog even langs haar tandjes en dan is het klaar. Geen idee wat ik zou moeten doen als ze haar mond stijf dicht houdt...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die verjaardag ingewikkeld joh! Liefst houden we het klein, maar er zijn al meer mensen die zeggen dat ze willen komen. Denk gewoon zoete inval dus.

Tandenpoetsen is hier een feest! Hij wordt er helemaal blij van en boos als de tandenborstel moet inleveren. Sorry... geen tips dus. Hoewel wij het ook niet erg vinden als het niet gebeurt. Morgen weer een dag.

Eten gaat hier lastiger. Hij eet fruit en soms brood. Nogal kieskeurig. Gaat ook (zelf) minder melk drinken. Soms vraag ik me af waar hij van groeit... maar zal wel goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje kon ik hem niet gelukkiger maken als met de tandenborstel, maar die tijd lijkt voorbij :-( Zelf houdt hij hem wel in de mond en kauwt er een beetje op, maar ik vind dat niet meer genoeg met 8 tanden nu.

Fruit gaat hier ook beter in dan warm eten.
Marloes85 schreef:
04-12-2017 17:22
@aapje, cakesmash hoeft niet met een fondant taart (dat lijkt me toch ook niet gezond voor een 1 jarige?) Ik weet nog niet of wij het gaan doen maar dan wil ik een kwarktaart met fruit maken ofzo zodat zij het ook mag eten als ze daar zin in heeft
Ik zie toch vaak taarten met heel veel kleurstof en frosting/fondant. Maar het is sowieso niet mijn ding.
Hier gaat fruit ook beter dan warm eten. Dus krijgt hij regelmatig fruit als wij warm eten.
Elsa wordt ook steeds kieskeuriger met het eten, eerst at ze alles en nu pikt ze heel bewust de lekkere dingen eruit en laat de rest liggen. Pasta, bulgur, couscous ed zijn altijd een hit vooral met tomatensaus en gehakt. Stampot aardappelen vind ze ook lekker maar een stuk aardappel met een stuk groente laat ze liggen. Banaan en hele rijpe peer zijn ook een hit maar appel blieft ze ook niet meer. Oh en knolselderij vind ze ook echt lekker op het moment maar terwijl ze eerst gek was op pompoen gooit ze die nu aan de kant... Handig al die fases!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven