baby 10 maanden slaapt nog bij ons

29-06-2009 10:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
in een cosleeper naast ons bed. Dat is altijd goed gegaan maar nu merken we dat hij wakker begint te worden van ons. Tijd dus voor een eigen kamer, maar toch het idee dat ie in z'n eigen kamer gaat slapen...ik word er een beetje weemoedig van, hij wordt ineens zo groot! Ik heb de stap nog niet durven zetten voel me in deze echt een muts! Herkenbaar?

Tot hoelang heeft jullie baby op de ouderkamer geslapen? En gingen jullie baby's inderdaad beter slapen op de eigen kamer? Ik heb namelijk visioenen dat ik er tig keer uit ga moeten 's nachts omdat mijn zoontje nog steeds wil drinken 's nachts.
zoon sliep na een week op zijn eigen kamer. Ik kon niet slapen van de geluidjes die hij maakte. Voor hem maakte het niet uit qua slapen. Wij sliepen een stuk beter.
quote:krokusje schreef op 29 juni 2009 @ 11:04:

zoon sliep na een week op zijn eigen kamer. Ik kon niet slapen van de geluidjes die hij maakte. Voor hem maakte het niet uit qua slapen. Wij sliepen een stuk beter.

Heh,. had precies hetzelfde. Bij iedere snurk zat ik rechtop in mn nest, en larfje sliep als een roos. Na drie dagen stond het huilen me nader dan het lachen terwijl de baby al meteen heel behoorlijke nachten maakte!

Dus ze zijn beiden binnen een week op hun eigen kamers gegaan.
Linde slaapt al bijna zes maanden bij ons op de kamer, maar dat is noodgedwongen. ik zie ons voorlopig nog niet verhuizen jammer genoeg, dus zal ze nog even bij ons moeten slapen. We denken er wel over om ze samen op een kamer te doen, maar dat is nog in de ideeënfase.
Onze zoontjes hebben lang bij ons gelegen. De oudste bijna anderhalf jaar, deels omdat we verhuisden toen hij 11 maanden oud was en de slaapkamers nog niet klaar waren. We hebben toen met z'n drietjes op zolder geslapen tot een paar weken voor de geboorte van onze jongste (de oudste was toen anderhalf).

De jongste heeft ook lang bij ons gelegen. Eerst in een wieg, toen in een ledikant. Hij heeft nooit een babykamer gehad. We hadden 'verschoonpunten' in huis voor de oudste en daar ging de jongste naadloos op over, zeg maar. Toen hij ruim een jaar oud was, hebben we een kinderkamertje voor 'm ingericht. Daar heeft hij maar kort gebruik van gemaakt, want de jongens wilden graag samen op een kamer. Dat vond ik prima, zo kon ik boven weer een werkkamer inrichten.

Ik vind niet dat je een muts bent hoor. In veel andere culturen kijkt men raar op van het idee kinderen in een aparte kamer te slapen te leggen.

Als je bedoelt met wakker worden van jullie, gaat het dan om wanneer jullie zelf naar bed gaan?

In dat geval zou je je zoontje wel in een eigen kamertje naar bed kunnen brengen, en nadat hij zich 's nachts voor zijn voeding meldt bij jullie in bed nemen. Zo wordt hij niet wakker van jullie maar uit zichzelf, en hoeven jullie met het naar bed gaan ook minder rekening met hem te houden (mocht je bijvoorbeeld nog televisie willen kijken in bed of wat dan ook).

Onze jongste werd tot hij een jaar of drie was alle nachten een paar keer even wakker. Wij leefden op ons tandvlees van vermoeidheid. Toen hij een keer ziek was en niet in het bedje naast ons, maar tussen ons in mocht de hele nacht, bleek dat veel beter te gaan. Dat hebben we er toen maar in gehouden.

Je moet een beetje meebewegen denk ik met wat voor jullie situatie en wensen passend is. En je niet teveel aantrekken van wat anderen daarvan vinden.

xx lisa.
De oudste heeft nooit bij ons geslapen, werkte niet. De jongste tot hij bijna 10 maanden was. Toen is hij naar de kamer van zijn zus verhuisd. Ik vond het ook wel even lastig hoor, maar vond het ook fijn om mijn kamer voor mezelf te hebben. En een probleem is het nooit geweest.
Onze kleine heeft tot 9 maanden bij ons geslapen. Toen vonden we het wel tijd om te verhuizen. Ik vond het moeilijker dan kind, die sliep op eigen kamer ook als een roosje. Het was even wennen, maar toen vond ik het ook wel weer fijn om de kamer voor onszelf te hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
Onze dochter heeft ook tot 10 maanden bij ons geslapen, toen begon ze ook onrustig te slapen. En kregen we "last" van elkaar.

Ging meteen prima in haar wiegje op haar eigen kamertje.

En toen ze gewend (eigenlijk meteen al dus) was zijn we een ledikantje gaan kopen.
tot 6 maanden, toen ben ik nachtvoeding af gaan bouwen en is ie naar eigen kamer vertrokken. was even slikken maar daarna ook prima. Als je bang bent tig keer eruit te moeten, waarom probeer je nachtvoedingen niet af te bouwen? Hij zou zonder moeten kunnen. Wij gingen over op flesjes en probeerden steeds tijd te rekken en minder cc te geven, na paar nachten ging dat al prima
Onze jongste heeft tot 4 maanden bij ons op de kamer geslapen. Daarna ging hij naar zijn eigen kamer.

Ik vond het ook lastig, hoor! De eerste nacht ben ik wel een paar keer naar het kamertje gelopen om te kijken of het wel écht goed ging. Maar hij heeft er geen last van gehad. Hij sliep een stuk beter. Terwijl ik stond te ijsberen, lag meneer heerlijk te slapen. Niet een keer wakker geworden, Na een week heel belabberd slapen, kon ik ook weer met gerust hart slapen.

Ja, hij wordt groot.. Hij wordt een eigen persoontje die mij niet meer elke minuut nodig heeft, maar eerlijk gezegd, ik vind het heerlijk..
Lisa, 's avonds als wij naar bed gaan wordt hij niet wakker van ons, maar 's ochtends (manlief moet er heel vroeg uit) helaas wel. En op zich is het ook wel een fijn idee als we onze kamer weer wat meer voor onszelf hebben (tv kijken of sex hebben ). Zoontje slaapt trouwens sinds een tijdje al overdag op z'n eigen kamertje dus hij is z'n ledikant wel gewend.

Over de nachtvoeding afbouwen...mijn zoontje krijgt nog bv en overdag heeft hij het helaas te druk met z'n omgeving om rustig te drinken. Is dan vaak even een slokje tussendoor, meer krijg ik er niet in. 's avonds als hij naar bed gaat evt later op de avond en vaak nog 1 of 2 keer 's nachts drinkt hij wel goed, hij haalt het dan in. Afbouwen van de nachtvoeding zie ik nu dus nog niet zitten, want anders krijgt hij helemaal zo weinig binnen.
Hier ging Chica toen de kraam weg was, meteen naar d'r eigen kamertje. Zij sliep daar beter, en wij ook! In het begin sliep ik wel met de babyfoon aan naast mijn oor, maar inmiddels ook niet meer. Ze is nu ruim 5 maanden.

Toen we laatst ergens logeerden, sliepen we wel op een kamer en toen zat ze steeds door de spijltjes van haar bedje te gluren en te lachen naar ons. Ze vond het blijkbaar erg grappig dat wij daar ook lagen!
Gewoon doen wat je zelf het prettigste vindt.

Moppekind sliep eerst in de wieg naast het bed, en toen we begonnen met inbakeren (huilbaby) IN ons bed. We hadden een plankje bij het hoofdeinde gemaakt, zodat hij er niet uit kon rollen, en hij lag dus helemaal bovenin ons bed, met een eigen katoenen dekentje. Hij kwam dus nooit onder onze deken terecht, en erop rollen kon ook niet.

Geen idee wanneer hij definitief naar zijn eigen bedje verhuisde......
Oudste heeft nooit bij ons op de kamer geslapen, die kon meteen van het ziekenhuis door naar zijn eigen kamertje. Maar die kruipt er nu soms bij.

Jongste ligt nu al 1,5 jaar bij ons op de kamer, deels noodgedwongen omdat we geen kamers over hebben, deels omdat we bang zijn dat oudste en jongste elkaar wakker gaan houden dat ze niet bij elkaar liggen.

Maar over een maand gaan we verhuizen, en jongste krijgt dan wel een eigen kamer.
Kan het me helemaal voorstellen!

Onze zoon van 11 maanden slaapt echter al wel vanaf het begin op zijn eigen kamertje. De eerste 4 dagen bij ons, maar aangezien er een hittegolf was en zijn kamer koeler bleek, verhuisde hij al snel. In het begin nam ik de babyfoon mee naar bed, maar op een gegeven moment liet ik het los en sliep hij lekker in z'n eigen kamertje.

Daar is hij nu ook helemaal aan gewend. Slapen we eens met z'n 2-en of 3-en op 1 kamer (bijvoorbeeld als we bij mijn ouders logeren), dan slapen we allemaal slecht...
Zeker herkenbaar! Mijn dochter heeft ook nog ruim een jaar bij ons gelegen, totdat we zagen dat het voor haar inderdaad beter was dat ze meer rust kreeg in een eigen kamertje, maar wat vond ik dat ook moeilijk zeg....

En eigenlijk was de overgang niet heel groot omdat ze in haar eigen ledikantje was gewend bij ons in de kamer, dus haar bedje was al eigen.

En het drinken bij mij werd 's nachts dus ook minder, alsof het zo moest zijn...

Succes, ik weet hoe moeilijk het is hoor en is moet geen moeten zijn, maar een beetje met verstand en gevoel!
Bij mij heeft de nachtvoeding (bv) ook lang geduurd. (tot 9 maanden 1 a 2 keer en tot 13 maanden incidenteel 1 keer per nacht nog) Toch vanaf een week of 8 in zijn eigen bed. Die nachtvoeding kon ook prima als zoontje op zijn eigen kamer ligt. Babyfoon naast je bed en een makkelijke stoel in zijn kamer. Vaak gaan kinderen dan ook minder vaak drinken, puur omdat in de cosleeper de bv ook zo makkelijk toegankelijk is. Kans is groot dat je zoontje beter door gaat slapen.

Als de overgang voor hem te groot is, zou je ook even een matras voor jou op zijn kamer kunnen leggen totdat zijn kamer 'lekker genoeg' voelt om alleen te slapen.
Dochter(ruim 2 1/2) slaapt nog steeds bij mij op de kamer (geen kamer meer) gaat prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven