Baby 26 weken wil niet slapen en eten, sprongetje?

29-12-2008 11:04 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week wil mijn dochtertje van bijna 6 maanden 's nachts niet meer in haar bedje slapen. Of ik haar nu wakker of slapend in bed leg, zodra ze ligt begint ze te brullen. Als ik even met haar rond loop, valt ze wel redelijk snel op m'n arm in slaap. Als ik haar laat huilen, raakt ze helemaal overstuur. Dat gaat de hele nacht zo door, we slapen hier dus al een week amper.

Eten gaat ook slecht, vorige week had ze niet genoeg aan 180 cc, maar deze week mag ik blij zijn als ik 100 cc naar binnen krijg.

Ze was vorige week ziek, dus ik dacht dat het daardoor kwam, maar nu is ze weer beter en ze blijft moeilijk doen. Zou het kunnen komen door het sprongetje rond 26 weken? Zo heftig?

Zijn er mensen die dit herkennen?
welk sprongetje?

Ik heb 4 kinderen en ik heb ze nog nooit zien springen rond 26 weken
Whatever, I do what I want
ach, die sprongetjes....... Wat ik herken is dat ons meisje, nu net 13 maanden, iedere maand wel een periode heeft dat ze slechter eet, hangerig is, alleen mamma wil. Dat zijn fases. Met een half jaar zijn ze ook toe aan ander eten, misschien dat het daaraan ligt. Ze kan ook tandjes krijgen. Of misschien wel gewoon even een periode dat ze wat dignen moet verwerken (ziek zijn is topsport zeggen ze toch?).

Dus: geen zorgen, lekker tuttelen met haar, knuffel haar zoveel ze wil en het gaat vanzelf over!

Succes, dit soort fases zul je nog meer treffen
Hé hoi,

Erg grappig, want ik herken het heel erg van onze dochter van ruim een jaar. Acht weken terug is ze (een paar keer achter elkaar) ziek geweest en begon het; ineens slecht eten en slapen (was eigenlijk nooit een probleem), zowel overdag als 's nachts ging het slapen niet goed. Maar toch: inmiddels is het al weer wat verbeterd (hoewel nog niet helemaal over) en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk met een sprong te maken heeft (gehad). Ach, soms is het even lastig en kinderen doen nu eenmaal niet altijd wat je wilt.

Eens met origineel: met veel liefde, aandacht en goede zorgen trekt het vanzelf weer weg (hoewel het best even kan duren).

Herah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven