Baby 5 maanden en slapen...
zaterdag 11 april 2020 om 14:19
Hallo dames,
Ik ben op zoek naar tips.
Ons zoontje is 5 maanden en heeft tot ongeveer 14 weken ontzettend veel last gehad met het zelf in slaap vallen overdag. De nachten sliep hij gewoon goed door. Ik had letterlijk alles geprobeerd. Zelfs een huis bezoek gehad van een ergotherapeut maar ook zij kon me niet helpen. Uiteindelijk wou ik toch dat mijn zoontje enig zins ging slapen dus lag ik vaak hele middagen met hem in ons bed of ging ik wandelen. Hem niet laten slapen was geen optie, meneer werd zo later op de dag ontroostbaar. Ik had hem ook al medisch na laten kijken, Gelukkig was er niks aan de hand
Toen hebben we besloten ons zoontje max. 10 minuten te laten huilen. We wisten niet wat ons overkwam. Na nog geen 3 minuten huilen viel hij in slaap. We hadden eindelijk onze middagen weer terug.
Tot begin deze week. Ik heb het gevoel alsof we weer terug zijn bij waar we begonnen waren en dan ook nog eens dat hij in de avonden niet meer weg te leggen is. Draagdoek is geen optie, hij is me echt te zwaar geworden. Ik voel het al behoorlijk in de bekken als ik hem er een klein half uurtje in heb. Hij slaapt alleen als ik weer met hem in bed ga liggen maar dat probeer ik nu zo veel mogelijk te vermijden, hij moet nu toch wel langzaam leren zelf te slapen aangezien hij bijna de 6 maanden aan tikt.
Herkennen sommige moeders dit? Ik ben ten einde raad.
Ik ben op zoek naar tips.
Ons zoontje is 5 maanden en heeft tot ongeveer 14 weken ontzettend veel last gehad met het zelf in slaap vallen overdag. De nachten sliep hij gewoon goed door. Ik had letterlijk alles geprobeerd. Zelfs een huis bezoek gehad van een ergotherapeut maar ook zij kon me niet helpen. Uiteindelijk wou ik toch dat mijn zoontje enig zins ging slapen dus lag ik vaak hele middagen met hem in ons bed of ging ik wandelen. Hem niet laten slapen was geen optie, meneer werd zo later op de dag ontroostbaar. Ik had hem ook al medisch na laten kijken, Gelukkig was er niks aan de hand
Toen hebben we besloten ons zoontje max. 10 minuten te laten huilen. We wisten niet wat ons overkwam. Na nog geen 3 minuten huilen viel hij in slaap. We hadden eindelijk onze middagen weer terug.
Tot begin deze week. Ik heb het gevoel alsof we weer terug zijn bij waar we begonnen waren en dan ook nog eens dat hij in de avonden niet meer weg te leggen is. Draagdoek is geen optie, hij is me echt te zwaar geworden. Ik voel het al behoorlijk in de bekken als ik hem er een klein half uurtje in heb. Hij slaapt alleen als ik weer met hem in bed ga liggen maar dat probeer ik nu zo veel mogelijk te vermijden, hij moet nu toch wel langzaam leren zelf te slapen aangezien hij bijna de 6 maanden aan tikt.
Herkennen sommige moeders dit? Ik ben ten einde raad.
zaterdag 11 april 2020 om 14:30
Hij heeft ruim 7 weken echt alleen geslapen. Ik vraag me af waarom dit zo ineens is omgeslagenviva-amber schreef: ↑11-04-2020 14:24Hij wil bij je liggen dan wel op je. Lijkt mij vrij normaal voor een baby die behoefte heeft aan contact.
zaterdag 11 april 2020 om 14:35
Goed en slecht slapen gaat bij babies vaak in fases waar je helaas steeds weer even doorheen zal moeten. Hier een kleintje die tot 6 maanden ‘s nachts veel moeite had met slapen, maar overdag ging prima. Ineens ging het ‘nachts goed voor een maand, en toen mochten we er weer een maand lang elk uur uit. Nu heeft hij weer een fase dat hij overdag bijna niet slaapt..
Helaas is er geen pijl op te trekken. Het is rot, maar weinig aan te doen.
Sterkte.
Helaas is er geen pijl op te trekken. Het is rot, maar weinig aan te doen.
Sterkte.
zaterdag 11 april 2020 om 14:36
Omdat het een fase is.
Een fase waarin hij nu mama weer nodig heeft.
Zoon van 2 heeft nog wel eens een avond dat ik of man naast hem zit omdat hij onrustig is met gaan slapen.
Dan is er een week waarin hij elke avond fijn in bed blijft en de nacht doorslaapt, dan weer 1 of 2 avonden dat we bij hem zitten en dat hij in de nacht ook een keer of soms 2 onrustig wakker is en we ook dan weer bij hem zijn tot hij slaapt.
Ook wij hebben geprobeerd hem "zelf" "alleen" te laten (in)slapen maar soms is het gewoon papa/mama behoefte.
Tralalalala
zaterdag 11 april 2020 om 14:47
Hij is 5 maand!!
Hij heeft behoefte aan mama en papa.
Dat hij de eerste weken zo goed geslapen heeft, daar zijn jullie mee verwend. De meeste baby's hebben dat namelijk niet.
Je zin: 'We hadden eindelijk onze middagen weer terug'. Triggert mij enorm. Wat voor verwachtingen had jij?
Er zullen nog heel veel fases komen. Soms met een duidelijke oorzaak, soms met een onduidelijke oorzaak.
Dat hij de eerste weken zo goed geslapen heeft, daar zijn jullie mee verwend. De meeste baby's hebben dat namelijk niet.
Je zin: 'We hadden eindelijk onze middagen weer terug'. Triggert mij enorm. Wat voor verwachtingen had jij?
Er zullen nog heel veel fases komen. Soms met een duidelijke oorzaak, soms met een onduidelijke oorzaak.
zaterdag 11 april 2020 om 14:51
Als het hem echt niet lukt doe ik het inderdaad nog steeds. Ik lig nu ook weer in bed met hem. Vandaag heeft hij er weer geen zin in. In de ochtend heeft hij gelukkig wel 1 uurtje alleen geslapen maar zojuist kon ik hem niet meer fatsoenlijk wegleggen.krullen-bol schreef: ↑11-04-2020 14:36Omdat het een fase is.
Een fase waarin hij nu mama weer nodig heeft.
Zoon van 2 heeft nog wel eens een avond dat ik of man naast hem zit omdat hij onrustig is met gaan slapen.
Dan is er een week waarin hij elke avond fijn in bed blijft en de nacht doorslaapt, dan weer 1 of 2 avonden dat we bij hem zitten en dat hij in de nacht ook een keer of soms 2 onrustig wakker is en we ook dan weer bij hem zijn tot hij slaapt.
Ook wij hebben geprobeerd hem "zelf" "alleen" te laten (in)slapen maar soms is het gewoon papa/mama behoefte.
zaterdag 11 april 2020 om 14:52
Ik bedoel ermee dat ik niet meer iedere middag met hem in bed moest liggen. Iedereen rondom mijn kring verklaarde me voor gek. Ja ik vond het de eerste dagen heerlijk. Na 2 weken was ik het toch wel beu maar ik deed en doe het nog steeds als het moet. Ik vraag me alleen af hoe ik dit weer kan doorbrekenviva-life22 schreef: ↑11-04-2020 14:47Hij is 5 maand!!
zaterdag 11 april 2020 om 14:58
zaterdag 11 april 2020 om 15:04
Ik ben op een consult geweest maar ik vind het echt te zwaar geworden. Ik hou het hoogstens 30min vol. Hij weegt ook al ruim 7kg.clementien schreef: ↑11-04-2020 14:58Die draagdoeken zijn toch voor tot over een jaar in leeftijd? Of mankeer je fysiek iets dat je hem niet kunt dragen? IK zou die optie zeker nog eens overwegen en je laten inlichten over een goede draagdoek.
lacer wijzigde dit bericht op 11-04-2020 15:06
7.35% gewijzigd
zaterdag 11 april 2020 om 15:05
Waarom niet?? Hij heeft het blijkbaar nodig. En een baby slaapt nu éénmaal niet op de tijden die jou/jullie uitkomt. Misschien heeft hij in de middag die slaap niet nodig, maar pas later op de dag. Misschien vind hij het wel lekker om in de wandelwagen in slaap te vallen. Misschien vind hij het wel lekker om in de box in slaap te vallen. Echt beweeg met hem mee in zijn behoeftes.Lacer schreef: ↑11-04-2020 14:52Ik bedoel ermee dat ik niet meer iedere middag met hem in bed moest liggen. Iedereen rondom mijn kring verklaarde me voor gek. Ja ik vond het de eerste dagen heerlijk. Na 2 weken was ik het toch wel beu maar ik deed en doe het nog steeds als het moet. Ik vraag me alleen af hoe ik dit weer kan doorbreken
zaterdag 11 april 2020 om 15:06
ja, ik vraag me ook af of je iets mankeert TO? Anders denk ik dat je misschien niet ergonomisch draagt waardoor het zwaarder is dan nodig?clementien schreef: ↑11-04-2020 14:58Die draagdoeken zijn toch voor tot over een jaar in leeftijd? Of mankeer je fysiek iets dat je hem niet kunt dragen? IK zou die optie zeker nog eens overwegen en je laten inlichten over een goede draagdoek.
je zou een draagconsult kunnen overwegen
slapen gaat in fasen, je baby is op een leeftijd van een beruchte periode qua slapen...

zaterdag 11 april 2020 om 15:13
Mijn beide kinderen sliepen pas alleen na 2 jaar. En pas na 10 maanden kon ik wegglippen als ze eenmaal in slaap waren gevallen. Daarvoor sliepen ze alleen in de draagzak of tegen iemand aan.
Ik vond het echt verschrikkelijk zwaar. Maar het gaat voorbij en word vanzelf makkelijker. En ze zijn achteraf gezien maar zo kort klein.
Ik vond het echt verschrikkelijk zwaar. Maar het gaat voorbij en word vanzelf makkelijker. En ze zijn achteraf gezien maar zo kort klein.
zaterdag 11 april 2020 om 15:15
Pinda-Kaas schreef: ↑11-04-2020 15:07in wat voor doek draag je?
Heb je ook rugdragen geoefend met je consult?
De draagdoek van we are wovens.
Beide buik als rug vind ik nu gewoon te zwaar. Rug hou ik wel iets langer vol dan buik
zaterdag 11 april 2020 om 15:16
Sorry ik snap je bericht niet. Ik loop hier geen 2 jaar mee? Mijn zoontje is 5 maanden en mijn enigste kindSilverShadow schreef: ↑11-04-2020 15:08Waarom hetzelfde topic 2x? Je loopt hier nu al bijna 2 jaar mee om te kunnen weten dat slaapproblemen grote ellende zijn met jonge kinderen. Of geloofde je al die Margriet en LIbelle foto's van gelukkige gezinnetjes aan de Paastafel?
lacer wijzigde dit bericht op 11-04-2020 15:18
9.69% gewijzigd
zaterdag 11 april 2020 om 15:17
Fases. Een baby ontdekt..hoe denk je dat ze anders groot worden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 11 april 2020 om 15:26
Je bent al bijna 2 jaar lid van dit forum, je hebt vast vaker gelezen over slecht slapende kinderen. In je andere topic open je zelf met Het zoveelste mijn baby slaapt niet topic.
zaterdag 11 april 2020 om 16:06
Ik zou toch nog eens voor een draagconsult gaan want als je geen lichamelijke problemen hebt zou je nog makkelijk moeten kunnen dragen.
Mijn bijna 4-jarige (20 kg) kan ik, als hij daar zin in heeft, zonder problemen langere tijd dragen.
zaterdag 11 april 2020 om 18:06
SilverShadow schreef: ↑11-04-2020 15:26Je bent al bijna 2 jaar lid van dit forum, je hebt vast vaker gelezen over slecht slapende kinderen. In je andere topic open je zelf met Het zoveelste mijn baby slaapt niet topic.
Waarom doe je zo?
zaterdag 11 april 2020 om 19:57
welk andere topic??? En als het je niet aanstaat waarom de moeite om dit te lezen?SilverShadow schreef: ↑11-04-2020 15:26Je bent al bijna 2 jaar lid van dit forum, je hebt vast vaker gelezen over slecht slapende kinderen. In je andere topic open je zelf met Het zoveelste mijn baby slaapt niet topic.