Baby eet niet

01-07-2010 09:52 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Letje is een zeurpietje met eten, altijd al geweest. De borstvoeding liep soms goed, andere weken weigerde ze rigoureus. De laatste twee maanden van de borstvoeding heb ik daarom fulltime gekolfd, ik kreeg haar niet meer aan de borst. Ze dronk soms goed, soms met heeel veel moeite.

Inmiddels is ze 8 maanden. Bijvoeding gestart met 5,5 maand (rapley, alleen oefenen, want ze at toch niks), rond 6,5 maand begon ze ook wat door te slikken. Met 7 maanden ging het eigenlijk heel erg goed, en ze heeft zo'n drie weken echt goed gegeten (boterham, fruit, avondeten, soms rapley, soms geprakt). Ze at nog steeds niet heel veel, dus ze kreeg nog steeds 5 flessen melk.

Maar de laatste twee weken eet ze weer niet. Eerst stopte de bijvoeding - nouja, daar kon ik mee leven. Maar sinds gisteren is ze ook gestopt met melkdrinken, en ik word er een beetje wanhopig van. Ze heeft de afgelopen twee nachten ook niet geslapen (dus dat helpt stevig mee aan mijn wanhoopsgevoel ).

Maar goed, wat wil ik? Tips! Hoe krijg je een eten-weigerend kind weer aan het eten? Moet ik maar gewoon ophouden met proberen? Vind ik eigenlijk niet zo'n prettig idee met deze warmte... Moet ik het accepteren en denken och, ze weet zelf wat het beste is? Moet ik haar dwingen?

Oh ter info: ze is niet ziek of verkouden, we neussprayen standaard, ze is 73 cm en weegt 8,4 kilo.
Ze zal trouwens inderdaad wel weer oorontsteking hebben Ik zal man morgen met Letje naar de dokter sturen.
Oh, Sin, ik zal even op het flesje kijken.
Waarschijnlijk heeft ze oorontsteking. Niet eten, hoge temperatuur, koorts.....

Kijk even hoe het gaat vanavond. Je kunt inderdaad waarschijnlijk het beste morgen even langs de huisarts gaan.

We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik las dat ze haar spiegelbeeld interessant vindt. is het iets om haar voor een spiegel te zetten met iets te eten of te drinken? Dat ze daarin kijkt en ziet wat ze doet?

Succes ermee! het lijkt me met dit weer erg frustrerend
Ach arme jullie, klinkt niet fijn dat in huize AJ. Sterkte!
Ach, wat vreselijk sneu AJ. En dan ook nog in deze hitte, dat is geen fijne combinatie. Je weet hoe je aan haar huid kunt zien of ze niet is uitgedroogd?quote:2Italy2 schreef op 01 juli 2010 @ 18:18:

Mijn moeder had mijn boekje bewaard met wat ik kreeg als baby. Erg verhelderend!! No offense, maar dat is denk ik niet zo'n hele verstandige maatstaf, aangezien er nogal wat onderzoek is gedaan sindsdien.
Wat sneu voor d'r. Idd verstandig om dan even langs de huisarts te gaan. En washandjes met water om aan te sabbelen, krijgt ze misschien nog net wat vocht binnen... Hopelijk slapen jullie vannacht een beetje!
quote:singalala schreef op 01 juli 2010 @ 18:26:

kijk wel even bij zoutwater neussprays bij langdurig gebruik of er conserveermiddel inzit. Benzalkoniumchloride wordt vaak gebruikt en is niet goed bij langdurig gebruik voor je trihaarcellen in je neus. Je kunt het dus vaak beter zelf even mengen.Dat klopt. Je kunt het ook bij de apotheek halen ipv bij de drogist, daar zit ook geen benzalkoniumchloride in de merkloze variant, zelf gemengd door de apo. Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon zelf doen.
Whatever, I do what I want
quote:AlettaJacobs schreef op 01 juli 2010 @ 18:34:

Hier gaat het allemaal toch niet zo okee. Ik heb haar net getemperatuurd en ze heeft 38,5. Ik heb haar een zetpil gegeven en nu slaap ze weer, zonder iets gedronken te hebben. De teller staat dus nog steeds op 290cc vandaag

Ze gaat er vast niet dood aan, maar ik maak me erg bezorgd, en mijn slaapgebrek begint me nu toch wel een beetje op te breken. Het is ook nog eens 29 graden in haar kamer, overal in huis.

TD, Dank je, je bent lief!

Wen, ik heb nog borstvoedingsijsjes in de vriezer, als ze weer wat wil eten ga ik eens proberen of ze ze lust

Belbe, ze slaapt al als wij 's avonds eten. In het weekend zit ze erbij en speelt ze met het eten dat we haar geven.

Goed, ik ga even bedenken wat ik ga doen als ze vandaag helemaal niks meer drinkt. Dank jullie voor jullie steun!Ga je naar de ha dan? Doen hoor!
quote:AlettaJacobs schreef op 01 juli 2010 @ 18:37:

Ze zal trouwens inderdaad wel weer oorontsteking hebben Ik zal man morgen met Letje naar de dokter sturen.o goed zo
Mijn moeder had ook zo'n schriftje 2italy2 en daar had ze ingezet wat ik mocht van het cb en wat ze mij gaf. Voor mij ook verhelderend. Vooral omdat ik in het begin erg bezig was met wat het cb vond.

@wen ben het wel met je eens dat het wellicht als maatstaf niet altijd handig is omdat er sindsdien veel onderzoek is geweest. Aan de andere kant zijn onze opa's en oma's allemaal groot geworden met dingen die je nu na al dat onderzoek niet meer geeft. Toen mijn moeder een baby van 4 maanden was kreeg ze verse spinazie, aardappels en vette jus dat was zo in die tijd en ze zijn er niet slechter van geworden. Maar goed wat het mij heeft opgeleverd is dat ik vooral kijk naar mijn dochter. Vond ze iets lekker maar was ze eigenlijk nog net te jong? kon me niks schelen eten was met deze warmte belangrijker.

@AJ sterkte met je zieke dochtertje! Hoop dat ze snel weer wat pknapt en het dan op een eten zet!
Erger u niet, verwonder u slechts!
AJ hoe is het nu? ik heb gisteren wel meegelezen, maar geen kans om te reageren. Beetje stomme reden gezien het onderwerp maar omdat zoon hele dag wou drinken

voor jou en je dochter en hopelijk gaat het snel beter.
quote:wen schreef op 01 juli 2010 @ 19:44:

Ach, wat vreselijk sneu AJ. En dan ook nog in deze hitte, dat is geen fijne combinatie. Je weet hoe je aan haar huid kunt zien of ze niet is uitgedroogd?

[...]

No offense, maar dat is denk ik niet zo'n hele verstandige maatstaf, aangezien er nogal wat onderzoek is gedaan sindsdien.Misschien wordt er wel teveel onderzoek gedaan. Elk jaar wordt het weer bijgesteld of verder onderzocht. Die onderzoeker zegt dit de andere beweert het tegenovergestelde. Ik denk dat de moeders van vroegah het helemaal nog niet zo verkeerd deden door gewoon hun gezonde verstand en gevoel te volgen. Bovendien waren ze na zeg 4 kids al een behoorlijke ervaringsdeskundige.
Over een aantal dingen die onze ouders/oma's ons te eten en drinken (denk aan sinaasappelsap en alcohol) gaven zijn de onderzoekers het toch behoorlijk eens.

Maar goed, dit is niet de plek voor een discussie daarover.

AJ, hoe gaat het nu? Wb de tip om op een washandje te sabbelen, dat wordt door sommigen ontraden omdat er resten van wasmiddel in kunnen zitten.
Wat een lieve reacties! Het gaat beter vandaag Wat een enorme opluchting. Het gaat niet steeds niet zoals vorige week, maar ze heeft nu in totaal 550cc gedronken en dat is al net zoveel als gisteren de hele dag. Man heeft vanmorgen met de huisarts overlegd (het was mijn werkdag), maar omdat ze geen koorts meer heeft, vrolijk is, niet uitgedroogd is en vanmorgen redelijk goed gedronken heeft, moest hij het maar even aankijken. Dus dat heeft 'ie maar gedaan.

Onze neusspray bevat inderdaad benzalkoniumchloride, dus ik ga het voortaan zelf mengen - eens kijken of ik de flacons die ik heb kan openen, ze zijn wel praktisch in aanbrengen (we hebben haar net zover dat ze niet de hele buurt bij elkaar schreeuwt als we sprayen). Iemand dat wel eens gedaan? Kun je dan dezelfde mengverhouding gebruiken als bij spoelen? (Crini, weet jij dat?)

Manlief heeft overigens wèl een airco gekocht vandaag, dus vannacht hoeft ze tenminste niet in 32 graden te slapen (en wij ook niet. De slang kan niet naar buiten op Letjes kamer, dus we gaan weer gezellig bij ons op de kamer roomen met z'n drietjes )

Resten van wasmiddel staan niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje op dit moment, maar bedankt voor de info . En persoonlijk vind ik het erg prettig dat er veel onderzoek wordt gedaan, al zou het fijn zijn als er op pedagogisch gebied vaker resultaten zouden worden gepubliceerd in plaats van richtlijnen - dat maakt het makkelijker om als ouder in afwijkende situaties je gezond verstand te gebruiken

Fab, wat heerlijk dat je jongetje zo goed drinkt! Maar wel sterkte, een regeldag met dit weer lijkt me warm, warm, warm. Knuffel!
Fijn dat het iets beter lijkt te gaan met Letje AJ!
Fijn, inderdaad! En ook héél fijn van die airco (zeg ik uit ervaring )
Hoi,

Mijn zoon heeft toen hij 10 maanden was midden in de zomer ook zo'n fase gehad, niets ging er in.

Toen hij lag te slapen heb ik hem voorzichtig uit bed gehaald en terwijl hij sliep een fles gegeven met ORS (lauw), in 1 keer helemaal leeg.

Vanaf die tijd gaven we hem als het een drama was geweest in zijn slaap een fles en succes gegarandeerd.

En uiteraard hielden we het goed in de gaten of hij zich niet verslikte en liet ik hem boeren.

Misschien heb je er wat aan.

Succes, ik weet hoe het voelt.... en ja het gaat echt over
Wat fijn dat het al wat beter gaat! Ik hoop dat jullie een goede nacht tegemoet gaan met de airco.
Vandaag lijkt het tij eindelijk te keren: ze heeft zowaar weer wat vast voedsel gegeten, èn net 200cc melk! Ik ben zo blij! (Ik zit gewoon te snikken achter de pc - ik maakte me toch wat bezorgd, denk ik)

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes en tips. De volgende keer dat ze weer in hongerstaking gaat, zal ik dagelijks dit topic even lezen. Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven