Baby- en Kinderkleding deel 9

03-10-2016 15:05 2670 berichten
En dan zijn we al bij deel 9 van het topic 'Baby en kinderkleding'!



Schrijf hier mee over je leukste aankopen of vraag om advies. Vaste meeschrijvers op het topic zijn:



Appelflap007dochter

maat 98-104dochter

maat 80Aurora_Australiszoon aug. 2016

maat 80boefje2012zoon aug. 2012

maat 104/110Chica-1983dochter jan. 2016

maat 74_Doortje_dochter

maat 116/122dochter maat 62Emma77Emmadochter jan. 2014

maat 86fashionvictimzoon maat 152dochter maat 68/74Fleetdochter juni 2014

98/104

dochter maart 2016

maat 86Kerenzazoon aug. 2014

maat 86/92zoon maat 56Kikkerprinseszoon sept. 2011

maat 110/116Miss.Speeseendzoon mei 2016

maat 68nicole123zoon maat 116dochter maat 86nienke_gzoon maat 74/80NYCzoon

maat 104/110zoon

maat 80oureazoon jan. 2016

maat 86pimpelmeesje123zoon maat 104dochter maat 74queenfan25dochter feb. 2010

maat 122/128dochter mrt. 2013

maat 98-104ruivadochter feb. 2015

maat 80siska74zoon sept. 2014

maat 92sofietje83zoon

maat 80TinkerBell34dochter dec. 2014

maat 92



quote:Aurora_Australis schreef op 07 oktober 2016 @ 15:06:

Oh mijn laatste excuus om dure accessoires te kopen: we willen graag een half voetbalteam op de wereld zetten. Dan kan je maar beter kwaliteit kopen toch? En zo'n speenkoord/muts/slofje kan je niet verwassen



Denken jullie dat ik manlief hiermee om krijg?Ach, gooi er een mooi lingeriesetje bij en wie weet.
quote:Fleet schreef op 07 oktober 2016 @ 15:10:

[...]



Ach, gooi er een mooi lingeriesetje bij en wie weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aurora_Australis schreef op 07 oktober 2016 @ 15:06:

Oh mijn laatste excuus om dure accessoires te kopen: we willen graag een half voetbalteam op de wereld zetten. Dan kan je maar beter kwaliteit kopen toch? En zo'n speenkoord/muts/slofje kan je niet verwassen



Denken jullie dat ik manlief hiermee om krijg?

Nee, maar ik snap dan ook werkelijk niks van hip and happening, spenenkoorden van 15 euro en slofjes van bijna 50 euro. Zeker niet voor hele kleine kindjes.

Ik ben pas wat duurdere dingen gaan kopen sinds dochter er langer mee doet. Zoals een borgvest van 60 euro, maar die gaat dan wel 2 jaar mee. En verkoop ik voor 25. En ik geef het dan ook liever uit aan kleding die ze dan vaak kan dragen, dan aan accessoires zoals een muts ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 07 oktober 2016 @ 16:08:

[...]



Nee, maar ik snap dan ook werkelijk niks van hip and happening, spenenkoorden van 15 euro en slofjes van bijna 50 euro. Zeker niet voor hele kleine kindjes.

Ik ben pas wat duurdere dingen gaan kopen sinds dochter er langer mee doet. Zoals een borgvest van 60 euro, maar die gaat dan wel 2 jaar mee. En verkoop ik voor 25. En ik geef het dan ook liever uit aan kleding die ze dan vaak kan dragen, dan aan accessoires zoals een muts ofzo.



Ik vind die dingen altijd heel mooi tot ik het prijskaartje zie, dan vind ik ze opeens vooral heel duur. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk en ook afhankelijk van je inkomsten. Ik zie hier ook dingen voorbij komen die ik te duur zou vinden, maar ik kijk natuurlijk van uit ons perspectief met ons inkomen en onze lasten ed.



Zou ik nou een stuk meer geld hebben zou ik ook wel wat meer merk kleding hebben gekocht dan ik nu doe. Of wat minder alleen die dingen in de uitverkoop kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 07 oktober 2016 @ 12:46:

Dat vind ik eigenlijk wel erg Z8, noppies en name iT zijn de top van mijn budget.Handgemaakte broekjes zijn al te koop voor 20 euro, dat is dan wel een standaard maat. Ik heb geen idee of ze voor die prijs ook zouden willen afwijken en boxpakjes heb ik nooit naar gezocht dus die prijzen ken ik niet. Maar volgens mij is Name It en soortgelijke niet echt goedkoper (in de uitverkoop natuurlijk wel). Echt op maat laten maken lijkt me wel verschrikkelijk duur.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 07 oktober 2016 @ 16:50:

[...]





Ik vind die dingen altijd heel mooi tot ik het prijskaartje zie, dan vind ik ze opeens vooral heel duur. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk en ook afhankelijk van je inkomsten. Ik zie hier ook dingen voorbij komen die ik te duur zou vinden, maar ik kijk natuurlijk van uit ons perspectief met ons inkomen en onze lasten ed.



Zou ik nou een stuk meer geld hebben zou ik ook wel wat meer merk kleding hebben gekocht dan ik nu doe. Of wat minder alleen die dingen in de uitverkoop kopen.

Ik heb dat ook altijd in van die hippe kinderwinkels met mooi speelgoed, leuke spullen voor de kinderkamer enz. Dan wordt ik al blij van de aanblik van die winkel, maar als ik de prijzen zie ben ik snel weer weg

tuurlijk is het ook afhankelijk van je inkomen, wij hebben het niet slecht en kan het best betalen maar dat wil ik niet. Vind het qua kleding zeker voor kleine kinderen te zonde, want ze doen er zo kort mee. En wij maken wat dat betreft ook gewoon andere beslissingen voor wat we met ons geld doen. Je kan het maar 1 keer uitgeven tenslotte. Als ik hier om me heen kijk en dan vriendinnetje van dochter in merkkleding zie, maar dan hoor over de aflossingsvrije hypotheek. Tja, dat zou niet mijn keus zijn zeg maar en zo doet iedereen het op zijn eigen manier en kan je niet in iemands portemonnee kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 07 oktober 2016 @ 17:00:

[...]





Handgemaakte broekjes zijn al te koop voor 20 euro, dat is dan wel een standaard maat. Ik heb geen idee of ze voor die prijs ook zouden willen afwijken en boxpakjes heb ik nooit naar gezocht dus die prijzen ken ik niet. Maar volgens mij is Name It en soortgelijke niet echt goedkoper (in de uitverkoop natuurlijk wel). Echt op maat laten maken lijkt me wel verschrikkelijk duur.Het duurste broekje dat ik hen was 14 euro en eigenlijk vond ik dat al compleet van de pot gerukt. Daar zit dus echt nog wel een flink prijsverschil in en dat heb ik er niet voor over. Dan maar hoog water
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Toen oudste geboren werd was alles te duur. Zelfs de Hema. Nu jongste er is, hebben we het iets ruimer en mag ik van mezelf per maat 1 of 2 echt mooie pakjes en daar geniet ik dan ook schandalig van. Als de Zara-bestelling niet past, koop ik iets meer duurder, maar dan ook beduidend minder kleding. Want ik wil geen godsvermogen aan babykleding in de kast hebben voor de paar weken dat ze het draagt. Ik zoek nu dus een beetje de middenweg.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 07 oktober 2016 @ 09:12:

[...]



Hier een vergelijkbaar grote baby (+1 lengte en gewicht) van 6 maanden en maat 68-74 wordt nu wat aan de krappe kant (maar kan nog wel), vooral in de lengte. Ik ben heel tevreden over de pyjamaatjes trouwens. Mooie kwaliteit.



Bedankt! Ik bestel het de volgende ronde mee om te proberen.

@Loes, ja dat soort vind ik handiger omdat je dan wat langer door kunt wat betreft lengte.
Alle reacties Link kopieren
Bij zo'n hippe zaak spaar ik dan bv voor één leuk lampje of dingetje. Maar ik haal ook leuke dingen bij Ikea, Xenos, Action en Wibra. Die hebben ook leuke spullen. Dan knutsel ik zelf nog wat en voor je het weet heb je een leuke babykamer.



Een broekje zou ik ook wel willen proberen, maar mooie tricot is zo duur.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 07 oktober 2016 @ 17:42:

[...]





Het duurste broekje dat ik hen was 14 euro en eigenlijk vond ik dat al compleet van de pot gerukt. Daar zit dus echt nog wel een flink prijsverschil in en dat heb ik er niet voor over. Dan maar hoog water



Het duurste dat ik heb is duurder, het duurste dat ik heb betaald niet Mijn schoonmoeder heeft ooit per ongeluk een bonnetje in een tas laten zitten, een broekje, shirt en vest samen voor 75... Vind het heel leuk, stond mooi en zat goed, maar dat had ik er niet voor betaald. De broeken die ik zelf koop zijn hier van de hema, gekregen wel ook van Name it ed. Laatst een broek van Wild gekocht. Vond hem heel gaaf, maar wel alleen omdat hij met veel korting was (nu was hij nog 12 euro geloof ik).



Gelukkig groeit zoon niet zo snel en kan hij er lang genoeg gebruik van maken (plus dat zijn halve garderobe doorgeschoven is dus dat maakt het ook wat minder erg om dan een keer wel wat duurder te kopen).
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 07 oktober 2016 @ 18:07:

Toen oudste geboren werd was alles te duur. Zelfs de Hema. Nu jongste er is, hebben we het iets ruimer en mag ik van mezelf per maat 1 of 2 echt mooie pakjes en daar geniet ik dan ook schandalig van. Als de Zara-bestelling niet past, koop ik iets meer duurder, maar dan ook beduidend minder kleding. Want ik wil geen godsvermogen aan babykleding in de kast hebben voor de paar weken dat ze het draagt. Ik zoek nu dus een beetje de middenweg.dat doe ik nu ook nog steeds, middenweg zoeken ik ken dus mensen die zowat de hele collectie van 1 merk kopen. Dat vind ik echt veel te duur. Dochter heeft momenteel veel van next in de kast, wat H&M (maar daar valt ze nu tussen 2 maten in), c&a en wat items van duurdere merken zoals Z8, someone, chaos and order en 4FF. Maar het meeste komt dan nog uit de sale ik mag van mezelf soms ook wel iets echt duurs kopen, zoals zo'n borgvest ofzo. Daar geniet ik dan idd ook echt van!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 07 oktober 2016 @ 18:10:

Bij zo'n hippe zaak spaar ik dan bv voor één leuk lampje of dingetje. Maar ik haal ook leuke dingen bij Ikea, Xenos, Action en Wibra. Die hebben ook leuke spullen. Dan knutsel ik zelf nog wat en voor je het weet heb je een leuke babykamer.



Een broekje zou ik ook wel willen proberen, maar mooie tricot is zo duur.Ik heb hier een wonderlamp van Hartendief hangen uit zo'n winkeltje. Tijden over getwijfeld, maar hij wordt elke avond gebruikt en ik vind hem nog steeds zo mooi man kreeg wel een rolberoerte
Wonderlamp van Hartendief (deze wil ik wel als zoon straks een eigen kamer heeft ), borgvest.. Ik leer hier dingen die ik nog nooit gehoord had Zo'n borgvest lijkt mij nog best handig voor tussen de seizoensjassen in straks.



Om de kosten te compenseren van de dure slofjes brei ik van de honderden bollen wol van mijn Oma pakjes, sokjes, hansopjes, harembroekjes, truitjes, you name it: I knit it. Niemand in de familie wilde de enorme voorraad bollen hebben, dus heb ik een kelderbox vol wol
Ik ben helemaal verliefd op het winterse boxpakje dat hier vandaag is binnengekomen:



Leuk NYC Ik heb er ook naar gekeken bij Next maar durfde nog niet. Hoe valt deze?
Ik heb een 74-80 besteld en vermoed dat het als een (ruime) 80 valt. Ik moet hem morgen nog wel even passen bij mijn zoontje. Ik vind het zoooo enorm schattig.
Alle reacties Link kopieren
Oh nu wil ik ook weer boxpakjes
quote:NYC schreef op 07 oktober 2016 @ 21:09:

Ik ben helemaal verliefd op het winterse boxpakje dat hier vandaag is binnengekomen:



[afbeelding]Snap ik!
Alle reacties Link kopieren
Aurora : die lamp is ook leuk zeg!! Ik ben gegaan voor deze. Vind hem prachtig en heb ook rekening gehouden met ouder worden van dochter. Vind hem voor oudere kinderen ook nog goed kunnen







Borgvest vind ik echt ideaal! Dochter draagt hem nu vaak en in het voorjaar en koudere dagen in de zomer ook. Bijna het hele jaar komt hij wel van pas dus
Alle reacties Link kopieren
NYC : hij is echt heel schattig ik zou er bijna rammelende eierstokken van krijgen bijna...
Alle reacties Link kopieren
Hij is klaar voor de kerst NYC!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuk zeg die wonderlamp! Denk dat mijn man dat juist fantastisch vindt, die loopt al tijden te zeuren dat er een nieuwe lamp op de kinderkamer moet. Er hangt nu zo'n suffe papieren bol, als placeholder na de verhuizing.



Ik heb net de wintergarderobes aangeschaft en ben echt een cheapskate wat kinderkleding betreft, h&m vind ik duur genoeg. Ondanks dat we financieel best ruim zitten vind ik het gewoon zonde om zoveel geld aan kinderkleding uit te geven, heb ook niemand om het aan door te geven en ben te lui om het op mp te verkopen.



Dit was trouwens wel erg: ik was op weg naar h&m om babyjas om te ruilen voor een maat groter, toen ik langs een rommelmarkt kwam. Viel mijn oog op dezelfde soort jas, juiste maat, zgan voor 4 euro. H&M jas dus helemaal teruggebracht en geld terug gekregen haha. Man weet het nog niet, die zou me voor gek verklaren.
Alle reacties Link kopieren
Nyc, dat pakje is om op te vreten. Ik zou er bijna een zoon voor nemen. Echt zo schattig!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 07 oktober 2016 @ 21:23:

NYC : hij is echt heel schattig ik zou er bijna rammelende eierstokken van krijgen bijna...Ik lees dit nu pas, we zijn het eens Belle.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven