baby/kindervoeding

09-07-2009 19:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik heb een zoontje van 9 maand. Zoals ws veel redelijk nieuwbakken moeders worstel ik wel eens met zijn voeding. Overal staan verschillende dingen. Ik weet dat er hier op het forum een aantal vrouwen er wel veel vanaf weten, daarom hier eens een aantal vragen.

Ik kook graag zelf voor mijn zoontje. Hij eet aardappels/pasta/rijst met groenten en een klein stukje meegekookt rundvlees/kip/vis/ei of plakje kaas. Dat wil allemaal prima. De dingen die ik me afvraag zijn:

- Is het nu wel of niet slim om een scheutje olijfolie/boter erbij te doen?

- Vanaf wanneer kan ik het beste (verse) kruiden toevoegen?

- Vanaf wanneer mag hij ook ter afwisseling iets van karnemelk/optimel/gewone melk?

-Vanaf wanneer kook je het vlees niet meer mee, maar kan hij ook dingen als verse worst, gebakken tartaartje, ik noem maar iets mee eten?

- Vanaf wanneer geef je je kind een beetje jus over zijn aardappel?

Graag tips en trucs, ook goede sites zijn welkom!
Hm, Marieke, ik vind met zes maanden met de pot mee eten en met 3 maand boterhammen wel heeeeeeeeeeel erg vroeg. Volgens mij klopt dat ook niet bij de ontwikkeling van de mondmotoriek, wat vond het cb daarvan?
Door dat hij geen fles voeding meer wilde hebben, moesten we een andere oplossing zien te vinden.

Boterhammen werden in de melk gesopt en het avond eten werd gepureerd.

Het CB vond het ook te vroeg en zei dat we het moesten blijven proberen, maar het hielp echt niet!

Daarom is hij eerder op vaste voeding gegaan.
quote:Marieke_ schreef op 10 juli 2009 @ 16:04:

Ik denk dat je moet kijken hoe je kindje er op reageerd, dat is namelijk bij ieder kindje anders.

Natuurlijk zijn er dingen die ze niet mogen hebben voor een bepaalde leeftijd, zoals honing, karnemelk, rauw vlees en noem maar op...

Mijn vriend heeft uit een eerder relatie 2 kinderen die bij ons wonen en de jongste wilde vanaf een maand of 3 geen fles voeding meer!

We zijn toen gewoon begonnen met boterhammen en fruithapjes van vers fruit voor tussen door.

Toen ik merkte dat hij het goed kon verdragen deed ik er een liga en zo door heen.

S'avond at hij gewoon aardappelen en verse groente (met heel weinig zout).

En toen hij 6 maanden was at hij volledig met de pot mee.

Sommige denken dat je half volle melk en producten waar weinig vet in zit beter kan geven, door het CB is mij verteld dat ze dit best mogen hebben omdat ze ook die vetten nodig hebben, dat voorkomt ook groot en deels harde ontlasting!

Maar goed, dat is mijn mening.

Ik ben dan ook niet van de adviezen van het CB, niet dat ik alles in de wind gooi maar ik volg voornamelijk me gevoel.

Ik kreeg toen Givannie een maand of 9 was een heel schema mee wat hij zou mogen eten op een dag (dat was voor kinderen tot 2 jaar) omdat hij ongeveer 800 tot 1000 gram boven het gemiddelde zat.

Als ik zag wat daar op stond dat was bijna de helft van wat hij at!

Nou ik had zo iets van die paar honderd gram maakt niet veel uit, inmiddels is hij 1,5 jaar en is prima op gewicht, groeit als kool en is lekker actief.

Nogmaals ik denk dat je zelf het beste aanvoeld wat je kindje wel of niet verdraagt...

Zo simpel.

Molie...nee, laat maar
quote:fleurtje schreef op 13 juli 2009 @ 13:19:

[...]

Zo simpel.

Molie...nee, laat maar Ik was ook al heel hard op mijn handen aan het zitten.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven