baby minder voelen met 33 weken

donderdag 8 januari 2009 om 15:11
Er is inderdaad minder plek maar mijn verloskundige zei ook dat als ik de baby een dag niet gevoel had, 's avonds met de beentjes op de bank of in bad even bewust moest gaan liggen relaxen en kijken of ik dan ook wat voelde. Vaak begint je kindje dan wel te bewegen na een tijdje.
Als je onzeker bent kan je ook een soort trappelkaart bijhouden, een paar dagen schrijf je op wanneer je de baby voelt.
Succes is het je eerste? Ik had het namelijk ook bij mijn eerste, nu bij de tweede veel minder.
Als je onzeker bent kan je ook een soort trappelkaart bijhouden, een paar dagen schrijf je op wanneer je de baby voelt.
Succes is het je eerste? Ik had het namelijk ook bij mijn eerste, nu bij de tweede veel minder.
donderdag 8 januari 2009 om 15:17
Ik ben nooit zo lang zwanger geweest ( ), maar ik zou bij twijfel zéker de verloskundige even bellen. Al is het maar om de tips van Dinly te horen. Niet dat je ze van Dinly niet aan kunt nemen, maar als jij minder leven voelt, dan is het handig dat dat bij jouw verloskundige in jouw status even vermeldt wordt. Zelfs als het loos alarm bleek.
donderdag 8 januari 2009 om 15:32
Hoi, kan ook zijn dat de baby met zijn beentjes naar achteren ligt zodat hij in je ruggengraad trappeld, dat schijn je ook minder te voelen. Maar zo gewoon even relaxed op de bank gaan liggen en proberen met je handen de baby wakker te maken.
Maar bij twijfel gewoon bellen, beter 10 keer te veel, dan een keer te weinig!
Maar bij twijfel gewoon bellen, beter 10 keer te veel, dan een keer te weinig!

donderdag 8 januari 2009 om 15:36
Had ik inderdaad vorige week ook, dat hij met zijn ruggetje naar mijn buikwand lag. Dan voel je dus bijna niets! Nu is hij een beetje verschoven en voel ik hem weer de hele dag frummelen. De schoppen zijn wel echt voorbij nu, met 34 weken. Maar dat hoort erbij.
Maar ga lekker even luisteren, dan ben je je angst kwijt!
Maar ga lekker even luisteren, dan ben je je angst kwijt!
donderdag 8 januari 2009 om 15:40
Hoi Lady
Ik heb precies hetzelfde! Sinds gisternacht voel ik de baby ineens veel minder (ben nu 35 weken) en zachter.
Ik heb vandaag al een paar keer geprobeerd de vlos te bellen maar krijg steeds het antwoordapparaat. Dus morgenvroeg ga ik weer bellen.
Ik vind het zo raar. Normaal schopt de baby echt heel hard en vaak en nu ineens heel weinig en heel zachtjes.
Normaal als ik me omdraai in bed krijg ik al een paar trappen. Nu... niets!
Ik heb precies hetzelfde! Sinds gisternacht voel ik de baby ineens veel minder (ben nu 35 weken) en zachter.
Ik heb vandaag al een paar keer geprobeerd de vlos te bellen maar krijg steeds het antwoordapparaat. Dus morgenvroeg ga ik weer bellen.
Ik vind het zo raar. Normaal schopt de baby echt heel hard en vaak en nu ineens heel weinig en heel zachtjes.
donderdag 8 januari 2009 om 15:44
quote:Rits schreef op 08 januari 2009 @ 15:40:
Hoi Lady
Ik heb dit bij mijn zwangerschap ook zo gehad en inderdaad na een belletje bij de vlos gelijk langs mogen gaan....wat bleek de kleine had zich in een stuit gedraaid en vond dat inderdaad niet helemaal comfortabel, is ook na een dag of 2 weer op dr oude positie teruggedraaid en begon het trappelen als vanouds (OUCH!)
Gewoon bellen hoor, is toch een hele geruststelling als je het hartje gewoon normaal hoort kloppen bij de vlos.
Hoi Lady
Ik heb dit bij mijn zwangerschap ook zo gehad en inderdaad na een belletje bij de vlos gelijk langs mogen gaan....wat bleek de kleine had zich in een stuit gedraaid en vond dat inderdaad niet helemaal comfortabel, is ook na een dag of 2 weer op dr oude positie teruggedraaid en begon het trappelen als vanouds (OUCH!)
Gewoon bellen hoor, is toch een hele geruststelling als je het hartje gewoon normaal hoort kloppen bij de vlos.
donderdag 8 januari 2009 om 15:48
Ze hebben wel een nummer voor noodgevallen hoor.
Maar ja dat vind ik dan weer een beetje te ver gaan om dat te bellen. Ik bel morgenvroeg nog eens, dan is het telefonisch spreekuur.
Arima gisteren toen ik wakker werd had ik inderdaad wel het gevoel dat de baby anders lag. Normaal heeft 'ie zo'n beetje een vaste houding.
Nu een paar minuten terug wordt de kleine ineens wakker. Ik voel een klein beetje gefriemel. Mag 'ie nog wel even mee doorgaan.
Maar ja dat vind ik dan weer een beetje te ver gaan om dat te bellen. Ik bel morgenvroeg nog eens, dan is het telefonisch spreekuur.
Arima gisteren toen ik wakker werd had ik inderdaad wel het gevoel dat de baby anders lag. Normaal heeft 'ie zo'n beetje een vaste houding.
Nu een paar minuten terug wordt de kleine ineens wakker. Ik voel een klein beetje gefriemel. Mag 'ie nog wel even mee doorgaan.
donderdag 8 januari 2009 om 15:52
Ik zou zeker de vk bellen. Het feit alleen al dat je je onzeker voelt is reden genoeg om te bellen hoor.
Ik heb dat met mijn dochter ook gehad. Uiteindelijk wel een echo gehad en dan ben je echt gerustgesteld. In mijn geval deed de baby het echt een stukje minder en moest toen om de dag voor een ctg.
Het klopt overigens wel dat je je baby minder gaat voelen met een x aantal weken. De baby wordt groter en de ruimte wordt steeds minder om te trappelen natuurlijk.
Ik heb dat met mijn dochter ook gehad. Uiteindelijk wel een echo gehad en dan ben je echt gerustgesteld. In mijn geval deed de baby het echt een stukje minder en moest toen om de dag voor een ctg.
Het klopt overigens wel dat je je baby minder gaat voelen met een x aantal weken. De baby wordt groter en de ruimte wordt steeds minder om te trappelen natuurlijk.

donderdag 8 januari 2009 om 16:05
Het kan ook komen doordat je kindje is ingedaald. Dan ligt het vast in je bekken en heeft het gewoon niet meer de mogelijkheid om zoveel te bewegen als het voorheen doet. Zeker als het je eerste kindje is kan het best zijn dat het rond 33 weken al is ingedaald.
Maar natuurlijk: bij twijfel altijd de vk bellen, zeker als je het kindje al een dag helemaaaaaal niet hebt gevoeld!!!
Maar natuurlijk: bij twijfel altijd de vk bellen, zeker als je het kindje al een dag helemaaaaaal niet hebt gevoeld!!!
donderdag 8 januari 2009 om 16:12
Ik kan me soms zo'n zorgen maken omdat ik overal lees dat iedereen voetjes en handjes voelt en ik voel alleen maar geduw. Ik weet ook niet of het de voetjes of de handjes ofzo zijn. Ik heb ook niet het idee dat ik bont en blauw wordt geschopt. Gelukkig zei mijn schoonzusje dat zij dat ook zo voelde.
Als ik wakker word is het eerste wat ik doe, mijn hand op m'n buik leggen en voelen of ik iets voel. Na een tijdje voel ik iets en ben ik weer helemaal gerust gesteld. Gelukkig wordt ik niet wakker van het bewegen van m'n buik! Ik kan dan ook nog heerlijk slapen...
@rits, als je het echt niet vertrouwd , gewoon op het nummer van noodgevallen bellen hoor. Vinden ze echt niet erg....
Als ik wakker word is het eerste wat ik doe, mijn hand op m'n buik leggen en voelen of ik iets voel. Na een tijdje voel ik iets en ben ik weer helemaal gerust gesteld. Gelukkig wordt ik niet wakker van het bewegen van m'n buik! Ik kan dan ook nog heerlijk slapen...
@rits, als je het echt niet vertrouwd , gewoon op het nummer van noodgevallen bellen hoor. Vinden ze echt niet erg....

donderdag 8 januari 2009 om 16:16
Als je het niet vertrouwd, bellen!!! Echt geloof me, je vergeeft t jezelf nooit als er iets mis blijkt te zijn. (wat overigens in 999 van de 1000 gevallen niet zo blijkt te zijn, maar goed, better safe then sorry)
Ik spreek helaas uit ervaring met een slechte afloop. Toen ik mn meisje een ochtendje niet voelde werd me smiddags medegedeeld dat ze was overleden.
Ik wil je niet bang maken, maar echt, je kan beter 10 keer teveel bellen dan 1 keer te weinig!
Ik spreek helaas uit ervaring met een slechte afloop. Toen ik mn meisje een ochtendje niet voelde werd me smiddags medegedeeld dat ze was overleden.
Ik wil je niet bang maken, maar echt, je kan beter 10 keer teveel bellen dan 1 keer te weinig!
donderdag 8 januari 2009 om 16:53
Dag dames,
Bedankt voor jullie (vele) reacties.
Ik heb van de vk gehoord dat ik minstens 10 maal op een dag iets voelen moet, daar kom ik wel aan. Maar het is gewoon wat minder vaak als normaal en de schoppen zijn bij mij idd ook weg. Het is ook mijn eerste kindje dus ik weet niet echt wat hoort bij welke week zeg maar. Ik ga het nog even aankijken en anders bel ik morgen wel de vk op.
En Rits als je je erg veel zorgen maakt idd gewoon bellen, vinden ze niet erg!
Het is ook meer dat de bewegingen veranderd zijn meer gefrummel en een beetje gedraai denk ik.
Groetjes lady:D
Bedankt voor jullie (vele) reacties.
Ik heb van de vk gehoord dat ik minstens 10 maal op een dag iets voelen moet, daar kom ik wel aan. Maar het is gewoon wat minder vaak als normaal en de schoppen zijn bij mij idd ook weg. Het is ook mijn eerste kindje dus ik weet niet echt wat hoort bij welke week zeg maar. Ik ga het nog even aankijken en anders bel ik morgen wel de vk op.
En Rits als je je erg veel zorgen maakt idd gewoon bellen, vinden ze niet erg!
Het is ook meer dat de bewegingen veranderd zijn meer gefrummel en een beetje gedraai denk ik.
Groetjes lady:D