Baby minimaal 4x wakker 's nachts

25-03-2020 20:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Onze baby van 6 maanden wordt ineens al een dikke maand minimaal 4x per nacht wakker. Ze gaat rond 18.30uur naar bed en vaak wordt ze rond 21, 23u, 2u, 4u en/of 5u wakker. Vaak wordt ze nog vaker wakker.

Ze eet en slaapt goed overdag. Het is een tevreden baby. Ze krijgt geen nachtvoeding meer. Ze lijkt 's nachts ook geen honger te hebben. Ze wordt wakker, gaat huilen, wij gaan naar haar toe, stoppen speentje weer in haar mond en dan valt ze direct in slaap.

Aangezien ze eventueel last van haar tandjes kan hebben, hebben we dentinox geprobeerd. Dit geeft geen verschil met wakker worden 's nachts.

Heeft iemand hier ervaring mee en ook tips voor? Het is geen ramp, en ik weet dat babies nou eenmaal wakker worden 's nachts, maar tips zijn toch meer dan welkom!

(Ik denk overigens zelf dat het ermee te maken heeft dat ze haar eigen speentje nog niet in haar mond kan doen. Is dit herkenbaar voor anderen en vanaf wanneer leren ze dat zelf te doen?)
Alle reacties Link kopieren
Ze gaat rond 18.30uur naar bed en vaak wordt ze rond 21, 23u, 2u, 4u en/of 5u wakker. Vaak wordt ze nog vaker wakker.
-
Dus eigenlijk wordt ze maar 2x per nacht wakker? Dat is nog steeds vervelend, maar wel heel normaal hoor! Baby's hebben een korte slaapsyclys en zijn heel veel wakker. Het is alleen jammer dat ze niet uit zich zelf gaat slapen en jullie daar dus wakker van worden.
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
25-03-2020 22:31
Ze gaat rond 18.30uur naar bed en vaak wordt ze rond 21, 23u, 2u, 4u en/of 5u wakker. Vaak wordt ze nog vaker wakker.
-
Dus eigenlijk wordt ze maar 2x per nacht wakker? Dat is nog steeds vervelend, maar wel heel normaal hoor! Baby's hebben een korte slaapsyclys en zijn heel veel wakker. Het is alleen jammer dat ze niet uit zich zelf gaat slapen en jullie daar dus wakker van worden.
2x savonds en 3x snachts is toch hoe je het ook wendt of keert meer dan 2x per nacht?

Verder eens dat babys korte slaapcyclus hebben. Je kan het volgens mij ook beter gewoon accepteren en die speen geven ipv veel energie steken in zogenaamde 'oplossingen'. Er is geen oplossing want er is ook geen probleem. Het is normaal.
Alle reacties Link kopieren
Zo had ik er nog niet over nagedacht :-D maar ja dat komt ze idd minimaal 2x in de nacht. Dan lijkt t al een stuk beter :)
Alle reacties Link kopieren
Ah herkenbaar zeg! Mijn dochter is 6 maanden en het is hier ook elke nacht feest. Nu kies ik voor zover mogelijk de makkelijkste weg. Ze ligt bij ons in bed. Als ze wakker wordt krijgt ze een paar slokjes BV en dan tukt ze weer verder.

Over de voed-slaapassociatie heb ik toevallig gister contact gehad met een lactatiekundige. Ik maakte me zorgen dat ze niet zelf in slaap zou leren vallen. Hij verzekerde me dat elk kind dat zou leren, de één wat sneller dan de ander. Dat stelde me enigszins gerust.

Tips van de lactatiekundige: geef een grote voeding voor het slapen. In geval van BV: pas borstcompressie toe. Geef dezelfde borst, evt met een minuutje pauze zodat ze de vette achtermelk binnenkrijgt. En ben je gestart met vaste voeding? Geef dan lekkere vette dingen als avocado of een broodkorst met roomboter. Bak een pannenkoekje met extra olie door het beslag.

Het is voor een baby heel gewoon om meerdere keren wakker te worden. Helaas voor papa en mama (in dit geval mama want BV) die het liefst gewoon acht uur achter elkaar in dromenland verkeren.

Sterkte TO! Het is hartstikke zwaar. Ik zeg de mantra: ‘This too shall pass’ elke dag even op. Wie weet helpt het ;-)
lievekleine schreef:
25-03-2020 21:11
Bedankt voor jullie reacties!

Over speen afleren hebben man en ik ook al nagedacht. Maar ze is idd nog zo jong.. vind het lastig.
Ons zoontje was een paar maanden ouder maar geen speen meer bleek hier wel de oplossing voor het wakker worden 's nachts. Vanaf dat we hem geen speen meer hebben gegeven zijn de nachten dat hij wakker is geworden op één hand te tellen (hij is nu 14 maanden). En als bonus slaapt hij ook nog langer.
Of het bij jullie de oplossing is weet ik natuurlijk niet maar het is het proberen waard!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
25-03-2020 22:25
Die van ons was 2 jaar en 9 maanden toen we de speen met Sinterklaas mee hebben gegeven. Ging prima, nooit moeilijk gedaan. Het middagslaapje was toen wel van de ene op de andere dag over :)
Er is nog hoop! :-D
eenhoorn schreef:
26-03-2020 10:21
Er is nog hoop! :-D
Tuurlijk joh :mrgreen: altijd hoop blijven houden!
Alle reacties Link kopieren
Duinpieper schreef:
26-03-2020 08:29

Over de voed-slaapassociatie heb ik toevallig gister contact gehad met een lactatiekundige. Ik maakte me zorgen dat ze niet zelf in slaap zou leren vallen. Hij verzekerde me dat elk kind dat zou leren, de één wat sneller dan de ander. Dat stelde me enigszins gerust.
Dit is zo herkenbaar. Ik maakte me daar ook enorm zorgen over want mijn zoontje had die associatie heel sterk. Maar inderdaad, hij heeft gewoon geleerd zelf in slaap te vallen. Geen enkel probleem, we hoefden niet te oefenen en er is geen drama geweest. Hij was er opeens aan toe. Komt dus heus wel goed :)
Alle reacties Link kopieren
Duinpieper schreef:
26-03-2020 08:29
Ah herkenbaar zeg! Mijn dochter is 6 maanden en het is hier ook elke nacht feest. Nu kies ik voor zover mogelijk de makkelijkste weg. Ze ligt bij ons in bed. Als ze wakker wordt krijgt ze een paar slokjes BV en dan tukt ze weer verder.

Over de voed-slaapassociatie heb ik toevallig gister contact gehad met een lactatiekundige. Ik maakte me zorgen dat ze niet zelf in slaap zou leren vallen. Hij verzekerde me dat elk kind dat zou leren, de één wat sneller dan de ander. Dat stelde me enigszins gerust.

Tips van de lactatiekundige: geef een grote voeding voor het slapen. In geval van BV: pas borstcompressie toe. Geef dezelfde borst, evt met een minuutje pauze zodat ze de vette achtermelk binnenkrijgt. En ben je gestart met vaste voeding? Geef dan lekkere vette dingen als avocado of een broodkorst met roomboter. Bak een pannenkoekje met extra olie door het beslag.

Het is voor een baby heel gewoon om meerdere keren wakker te worden. Helaas voor papa en mama (in dit geval mama want BV) die het liefst gewoon acht uur achter elkaar in dromenland verkeren.

Sterkte TO! Het is hartstikke zwaar. Ik zeg de mantra: ‘This too shall pass’ elke dag even op. Wie weet helpt het ;-)
Dankje voor je reactie!! Ik heb om me heen wat vriendinnen met babies van dezelfde leeftijd ongeveer en 90% daarvan slaapt gewoon al door. Begon me al zorgen te maken of het wel normaal is met onze baby.
Maar begin nu hier wel in te zien dat het niet iets abnormaals is. Haha je mantra is een goeie tip!
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter sliep zelfs pas door vanaf 1,5 jaar. Het is inderdaad even lastig maar het komt uiteindelijk allemaal goed. Hier hadden we ook niet de speen afgeleerd bij 6 maanden. Uiteindelijk ook samen beslissen wat voor jullie gevoel het beste is. En misschien heeft ze nog wel honger. Heb je al geprobeerd als ze om 11 uur wakker wordt nog een kleine fles te geven? Heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven