baby misselijk

28-03-2011 23:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje van 8 maanden heeft de afgelopen drie dagen elke avond/nacht een keer flink overgegeven. De eerste keer was s avonds, toen was hij opeens wakker en huilerig, en een half uur later kwam het in golven eruit. De tweede keer s nachts (hele bedje vies) en vandaag vroeg in de avond (hij wilde ook niet eten en was opeens heel huilerig, en toen kwam het beetje melk dat ik erin had gekregen er weer helemaal uit).

Hij is verder gewoon vrolijk overdag, heeft geen koorts en is wel verkouden met wat hoesten, maar niet extreem. Hij eet wel minder dan normaal, zowel melk als bijvoeding. hij heeft het liefst borstvoeding op dit moment, de flesvoedingen overdag gaan er minder goed in. Van de bijvoeding eet hij wel, maar ook minder dan normaal.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik vind t vreemd dat hij voor de rest nergens last van heeft, en het alleen s avonds is...
Koemelkallergie??

Ik zou toch maar eens naar de dokter gaan.

Wel heel zielig in ieder geval.

Sterkte met het ventje!
Buikgriep? Klinkt tenminste zoals mijn zoon buikgriep had toen hij drie maanden was.

Zolang hij voldoende drinkt en hij alert reageert, is er nog niet zo veel aan de hand. Maar bij twijfel gewoon even de HA bellen.

Sterkte!
Mijn dochter heeft dit vorige maand ook gehad. Geen koorts maar gaf wel buikpijn en hoofdpijn daarbij aan. Duurde een dag of 3 daarna hield ze weer wat binnen en ging het langzaam beter.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Hier duurde het ook iets van drie dagen, toen ging het langzaamaan weer wat beter.
Lijkt mij ook buikgriep, geen leuk gezicht. Als hij voor de rest wel goed drinkt (water? is wat lichter dan melk), zou ik even aan kijken. Anders huisarts bellen voor zekerheid want hij is nog maar 3 maanden en ik weet niet of er meer achter moet zitten. Hij is in ieder geval wel alert, dat is een pluspunt.

Beterschap voor de kleine.
quote:ZwitsalMeisje schreef op 28 maart 2011 @ 23:26:

Lijkt mij ook buikgriep, geen leuk gezicht. Als hij voor de rest wel goed drinkt (water? is wat lichter dan melk), zou ik even aan kijken. Anders huisarts bellen voor zekerheid want hij is nog maar 3 maanden en ik weet niet of er meer achter moet zitten. Hij is in ieder geval wel alert, dat is een pluspunt.

Beterschap voor de kleine.TO's zoon is 8 maanden, schrijft ze
Misschien veroorzaakt het hoesten of de slijm van zijn verkoudheid een kokhalsreflex waardoor hij gaat spugen?
Ja, buikgriep heb ik ook aan gedacht. Maar een paar weken geleden heeft hij dat gehad, en daar was hij echt goed ziek van, ook met diarree en koorts enzo. En dat heeft hij nu dus helemaal niet, eigenlijk lijkt hij helemaal niet echt ziek, behalve dan dat overgeven...

Allergie zou misschien ook kunnen. Maar koemelk lijkt me ergens ook stug, aangezien hij al zo lang koemelk krijgt (hij eet ook al een maand yoghurt) en dit overgeven nieuw is. Maar hij heeft wel sinds kort voor t eerst ei gehad, misschien dat hij daarop reageert? Maar zou je dan niet meer symptomen verwachten? Of begint een allergische reactie soms ook alleen met overgeven?
Ik vroeg me hetzelfde af als Java. Bij een echte buikgriep spuug je een groter deel van de dag en liever niet dan wel wat eten of drinken.

Beterschap!
Wat Java zegt zou ook nog kunnen, maar daarbij is de ene buikgriep de andere ook niet. Ik ben ook niet altijd op precies dezelfde manier ziek.

Maar waarom bel je niet je HA als je twijfelt? Kleine moeite toch?
|Heeft zoontje hier ook pas gehad, was na een weekje weer over, ook alleen in de avond spugen, verder nergens last van. Niet aandringen met eten, alleen in de gaten houden dat hij genoeg drinkt (meerdere natte luiers per dag).Als het na een week niet over is dan zou ik HA even bellen. Als het allergie zou zijn, dan zou hij neem ik aan gedurende de hele dag wel overgeven.
Mijn dochter (maar die is al 2) begon hier vorige week ook mee, wel spugen, maar verder geen koorts en verder vrolijk doorspelen.

Niet aandringen met eten en er idd op letten dat er voldoende vocht binnenkomt (bv is trouwens ook lichtverteerbaar en hij kan daar ook nog wel aardig wat voedings stoffen uithalen)

Bij mijn dochter ging het overgeven over in heel vieze diarree luiers....geen idee wat het is geweest, maar als het goed is gaat het vanzelf weer over.
To een allergie kan prima beginnen met alleen overgeven! Zo begon het bij mijn dochter ook toen ze een lactose intolerantie bleek te hebben. Dat deed ze een keer per dag, afhankelijk van hoeveel ze binnen kreeg was dat 's avonds of 's nachts. Ze ontwikkelde die trouwens pas met een maand of 11, terwijl ze het toch al vanaf dag 1 binnen kreeg.
Erger u niet, verwonder u slechts!
oei, belbe, dan moet ik daar toch op letten... Ik en mijn moeder hebben nl allebei een lactose intolerantie...

Als het niet overgaat deze week toch even langs de huisarts!

Hopelijk is het gewoon een virusje, zoals bij ringeldings en gizz kindje..

bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven