Baby ‘s nachts urenlang wakker

01-01-2020 03:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!!

Mijn goede voornemen is om mijn baby beter te laten slapen maar ik ben echt wanhopig momenteel.
Ze is nu 3 maanden oud en sinds een paar weken al ‘s nachts wakker.
Eerst was ze echt ontroostbaar en huilde ze dus super veel.
Een sprongetje dacht ik.
Maar nu is het huilen minder geworden maar is ze super onrustig en slaapt gewoon niet.
Wil alleen maar aan de borst continue.
Ik heb best veel geduld maar urenlang breekt mij ook op :(
Zou zo graag een nachtje willen slapen.

Iemand tips?
Alles al geprobeerd zoals in bad van te voren, overdag meer wakker houden.
Maar niks lijkt te helpen.
Bloemkool123 schreef:
01-01-2020 19:58
Ervanuit proberen lijkt mij ook het beste hoor.
Maar wat voor bijwerkingen heeft dat middel dan?
Tis zo lastig je kunt er niet in kijken hè.
Slokdarm onderzoek lijkt me ook wel heftig bij zo’n kleintje.
Ik weet het uit mijn hoofd niet, het is alweer een jaar geleden.. je zou even Google kunnen raadplegen via mijn apotheek. Ranitidine en Nexium zijn volgens mij de twee gebruikte middelen bij (verborgen) reflux. Een slokdarm onderzoek is idd vrij heftig en je moet dan ook een kinderarts treffen die dat wil. Bij ons zei de kinderarts doodleuk dat ze onze zoon wel op wouden nemen ter observatie maar dan zouden ze hem laten huilen. Dat ging, ondanks onze wanhoop, teveel tegen ons gevoel in. Onze huisarts daarentegen dacht wel met ons mee. Maargoed zij had ook een huilbaby dus ik denk dat ons 'geluk' was ;-) En nee, ik ben absoluut niet makkelijk en achteloos met medicatiegebruik. Ik heb mijn gevoel gevolgd. Wij waren er na maanden krijsen van mijn zoon van overtuigd dat er een fysieke oorzaak was en we troffen een huisarts die ons en onze krijsende zoon (ze schrok gewoon toen ze hem meerdere malen op spreekuur zag en hoorde) serieus nam.

Ik hoop natuurlijk dat er geen reflux of oorpijn bij je dochter aan de hand is, ik hoop wel dat je een huisarts hebt die met jou mee wil denken. Niks is zo erg dan je kindje met pijn zien worstelen.
Hier was slecht slapen rond die leeftijd de voorbode voor de 1e tandjes! Met 4 mnd had dochter 2 tanden, achteraf bleek het dus (waarschijnlijk) daardoor te zijn geweest dat ze een periode minder sliep. Ingebakerd slapen hielp hier wel tegen de ergste onrust. In de puckababy zodat ze zichzelf niet in het gezicht kon slaan.
Bij ons hetzelfde met medicatie als bij Ervanuit.
Kinderarts bezochten we om andere reden, maar die wuifde reflux/slokdarm weg. Zolang kind sliep, al dan niet zittend op moeder, was het wel prima.

De huisarts schrok van het huilen en constateerde dat bij liggen er pijn was. Ook Ranitidine voorgeschreven gekregen en met enkele dagen krijste onze huilbaby niet meer. Toen ging hij ook pas groeien en ontwikkelen met rollen e.d.

Maar dus, dit is een flinke zijstraat. Eerst maar eens rustig naar de basis kijken. Niet meteen van het ergste uitgaan. Hou het even in je achterhoofd, net als de andere tips.
Succes!
Hips, hopsakee en pierlala.
Bloemkool123 schreef:
01-01-2020 18:50

Witte reiger ze sabbelt erg veel.
En dan valt ze in half in slaap en schrikt dan vaak ineens wakker.
En soms gaat ze dan huilen en soms weer sabbelen en zo blijft het doorgaan.
Ik doe echt geen oog dicht als ze zo onrustig is.
Hoe deed jij dat dan?
Hoelang duurde die periodes dan?
Het is hier al zeker 2 weken aan de gang en daarvoor ook al een beetje.
Ik heb met mijn dochter ook getobd. De eerste 4 of 5 maanden huilde ze veel overdag en 's nachts. Ze was altijd erg alert en gespannen. Dat kwam door pijn want ze had verborgen reflux. Waarom ze verborgen reflux had.. dat is een beetje gissen maar ik had erg veel melk en dochter was een echte plakbaby die veel wilde drinken. Of misschien was ze een plakbaby juist omdat ze troost zocht voor de pijn. Dat steeds willen sabbelen en wakker schrikken had mijn dochter ook, maar ook als oudere baby. Vooral als ze ergens last van had maar soms was dat ook niet duidelijk. Duurde soms een nacht, soms weken. Als het lang aanhoudt is het best uitputtend. Maar hoe ouder baby werd, hoe vertrouwder het werd om haar tegen me aan te hebben. Ik werd op een gegeven moment niet eens meer echt echt wakker van haar gesabbel.
Als je denkt dat ze misschien pijn heeft, kan je haar ook eens paracetamol zetpil geven en kijken of ze dan rustiger slaapt. Verder even overleggen met de huisarts en kijken of ze medicatie kan proberen zoals ranitidine of nexium.
anoniem_385505 wijzigde dit bericht op 02-01-2020 13:39
0.14% gewijzigd
Foutje
Heel erg bedankt voor alle reacties.
Echt fijn om jullie ervaringen te lezen.
Ben vandaag bij de dokter geweest en we hebben Nexium gekregen om te proberen.
Ben heel benieuwd of dit de oplossing gaat zijn.
De oren waren gewoon goed gelukkig.
Eigenlijk maar 1 tip. Raadpleeg een goede, gecertificeerde lactatiekundige. Zij kan goed beoordelen of je kindje goed genoeg drinkt (kracht heeft). Cb is niet heel bv-vriendelijk (heb zelf 7 maanden gegeven). Echt doen hoor! Zo waardevol🙏🏼🙏🏼
O en als je fb hebt; word lid van het borstvoedingsforum. Stel daar je vraag en veel mama’s geven je waardevolle tips. Er zijn ook lactatiekundigen die waardevol zijn🙏🏼

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven