Babyfoon met camera

11-04-2021 11:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee!

Ik ben nu 30 weken zwanger en aan het oriënteren voor een babyfoon.
Aangezien dit ons eerste kindje is , heb ik eigenlijk totaal geen idee wat een goede babyfoon is.

Ik zoek een babyfoon met camera en een groot bereik.

Heeft er iemand tips of suggesties?
Misschien nog andere dingen waar ik op moet letten?😁
In het kader van het baby-uitzetlijst-topic:

Nooit gebruikt.

Ik hoor onze kinderen vanzelf huilen, de eerste weken/maanden sliepen ze altijd in het zicht zowel overdag als 's nachts daarna gewoon in het ledikantje op hun kamertjes. Maar goed iedereen verklaard ons voor gek en vind het heel raar dat we geen babyfoon hebben.

Ik irriteer me dan weer kapot aan dat gekoekeloer op die babyfoon elke 10 minuten als we bij vrienden aan het eten zijn. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste had ik er een die je op je telefoon kon zien. Mijn vriend is zelf it’er en nogal handig. Het fijne was dat we naar vrienden hier in de straat konden babyfoon met camera op tafel en zij lag lekker te slapen en had nergens last van.

Veel gebruikt.

Bij de tweede had ik er een met een schermpje gekocht omdat mijn ouders als ze oppassen dat wilden. Nooit gebruikt. Door Corona zijn we nauwelijks weg en in huis en tuin gebruik ik hem niet omdat ik het toch wel hoor.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Bij de oudste een standaard babyfoon gebruikt, naar tevredenheid. Twijfel nu over één met een camera.

Ondanks een gewone woning, 15 jaar oud, hoor ik mijn dochter echt niet huilen als ze in haar slaapkamer ligt dus babyfoon is broodnodig.
wij hebben een gewone Alecto zonder camera, zijn goed oo MP verkrijgbaar. Voor als we een camera wilden of wat verder de straat in gingen als ze sliepen, dan gebruikten we de Bayfoon 4G app. Werkt perfect en gratis.
Alle reacties Link kopieren
Hier wel een met camera van alecto, werkt prima en ik vind het wel fijn. Bij oudste niet gehad want toen hadden we een klein appartementje met 1 slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
11-04-2021 12:01
In het kader van het baby-uitzetlijst-topic:

Nooit gebruikt.

Ik hoor onze kinderen vanzelf huilen, de eerste weken/maanden sliepen ze altijd in het zicht zowel overdag als 's nachts daarna gewoon in het ledikantje op hun kamertjes. Maar goed iedereen verklaard ons voor gek en vind het heel raar dat we geen babyfoon hebben.

Ik irriteer me dan weer kapot aan dat gekoekeloer op die babyfoon elke 10 minuten als we bij vrienden aan het eten zijn. :facepalm:

Precies dat laatste. Echt irritant. En je krijgt als verse moeder ook totaal geen rust als je tijdens een slaapje van je baby continue naar zo'n schermpje zit te kijken.
Ik luisterde gewoon af en toe even onderaan de trap.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn begonnen met een simpele van Philips. Toen ze ineens besloot dat op haar buikje slapen fijner is hebben we er toch een aangeschaft met camera, ook van Philips. Nu toch wel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een standaard ding van Alecto. Geen scherm.
Werkt uitstekend. Ik zou niet anders willen en gaan dat nu bij de tweede ook zo doen.

Echt geen zin om steeds verleid te worden om daarop te kijken.

En wat hierboven ook al gezegd werd, zorg ervoor dat je niet steeds op dat scherm zit te loeren als er visite is. Super irritant.
Ik vind het irritanter als vrienden steeds naar de trap lopen om te luisteren/ naar boven om te checken of t dekentje nog wel goed ligt/speentje kwijt, et cetera...
Alle reacties Link kopieren
Luvion Alecto
Wij zijn absoluut fan. En hebben het voor beide jongens. Nu 11 maanden en 2.5 jaar. En voorlopig zullen we het nog wel gebruiken.

Ideaal even kijken of ze goed liggen.. speen nog hebben. Deken goed ligt en dit zonder telkens naar boven te moeten, en de deur open te doen.

Ik zou zeggen koop er 1 met beeld. Je kan het beeld altijd uit zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Luvion. Heel tevreden mee. Ik lees vaker dat mensen met babyfoon zónder camera beweren dat babyfoon met camera onrust geeft. Ik vind dat echt flauwekul. Het geeft ons juist veel meer rust.
Alle reacties Link kopieren
Wij via aliexpress een van Xiaomi voor nog geen 2 tientjes. Werkt via een app en is super makkelijk en erg scherp beeld en geluid.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook een Luvion. Eerst hadden we een babyfoon zonder scherm, de goedkoopste. Die bleek niet te werken in onze woning (te dikke muren ofzo). Toen een luvion gekocht omdat die net zo duur was als 1 zonder scherm die genoeg bereik had. Werkte perfect. En omdat ik af en toe keek ontdekt dat dochter al een stuk eerder dan gedacht zich bijna over t randje van t bed lanceerde. Daarna bed omlaag gezet.
Wij vonden een babyfoon handig omdat de muren hier dik zijn en de deur van de babykamer dicht was ivm katten. Zonder konden we de kleine niet goed horen.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
11-04-2021 12:01
In het kader van het baby-uitzetlijst-topic:

Nooit gebruikt.

Ik hoor onze kinderen vanzelf huilen, de eerste weken/maanden sliepen ze altijd in het zicht zowel overdag als 's nachts daarna gewoon in het ledikantje op hun kamertjes. Maar goed iedereen verklaard ons voor gek en vind het heel raar dat we geen babyfoon hebben.

Ik irriteer me dan weer kapot aan dat gekoekeloer op die babyfoon elke 10 minuten als we bij vrienden aan het eten zijn. :facepalm:


Dit dus.
Alecto Baby DVM 200. Haarscherp beeld en geluid en doet het ook goed in de tuin. Verder zijn we nog niet geweest.

Ik vind een camera wel van toegevoegde waarde, zeker als baby begint met omrollen of, zoals hier, een buikslaper is. Het is voor mij veel rustiger om af en toe te kijken of baby er nog goed bijligt dan elke keer bij de trap te gaan luisteren/boven te gaan kijken.

Het scherm kan je zo instellen dat het na een aantal minuten stilte uitschakelt en dan automatisch weer inschakelt als baby geluid maakt. Wij zijn er heel erg blij mee!

Edit: je kan er meerdere camera' op aansluiten. Vrienden van ons hebben bijvoorbeeld ook een camera in de speelkamer hanger en dan kun je op de ouderunit wisselen tussen de verschillende camera's. Ik heb nog geen ervaring met meerdere camera's maar lijkt best handig.
Alle reacties Link kopieren
Vutje schreef:
11-04-2021 13:10
Wij hebben een standaard ding van Alecto. Geen scherm.
Werkt uitstekend. Ik zou niet anders willen en gaan dat nu bij de tweede ook zo doen.

Echt geen zin om steeds verleid te worden om daarop te kijken.

En wat hierboven ook al gezegd werd, zorg ervoor dat je niet steeds op dat scherm zit te loeren als er visite is. Super irritant.
Eens, hier ook een gewone alecto zonder scherm. Als ze huilt, loop ik er toch heen ipv op een scherm te gaan zitten kijken naar een huilend kind.
Dochter is 9 en de babyfoon gebruiken we nog steeds. Als wij beneden tv kijken, horen we haar echt niet. Zelfs niet als ze hard gilt (zoals vorig jaar toen de babyfoon uit stond per ongeluk). En bij mijn ouders horen we haar ook niet, dus is het wel prettig nog. Dochter praat nogal eens in haar slaap of huilt. Valt soms uit bed, dat wil ik wel graag horen.
Maar op deze leeftijd zou ik een camera sowieso niet meer willen vanwege haar privacy ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een babyfoon met camera van luvion, die van rond de 100 euro. Bij de eerste veel gebruikt maar bij de tweede veel minder omdat hij gewoon beter sliep dan de eerste.
Er zit een knopje op waardoor het beeldscherm pas aangaat als er geluid is, dat zorgde er voor mij voor dat ik niet constant zat te loeren, alleen als het beeldscherm aan sprong.
Qua bereik is die alleen niet zo goed, als ik in de achtertuin sta dan is het zoeken naar bereik vanuit de kamer aan de voorkant.
..
Alle reacties Link kopieren
We hadden het eerst niet (ook niet gemist). Toen onze zoon een soort epilepsie-achtig "aanvallen" kreeg wouden wij er toch graag een. Wij hebben nu een lollipop. Erg tevreden mee. Ook nu blijkt dat er (hoogst waarschijnlijk) niks aan de hand is. We kijken nu even als hij in slaap valt (gaat altijd moeizaam en we kunnen nu iets vlotter reageren). Rest van de avond staat 'ie uit. Overdag zet ik het alleen aan als mijn ouders komen oppassen. Die vinden dat prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Niet wat je vraagt, maar: wij hebben een Alecto DBX, zonder camera. Vier tientjes, prima bereik door het hele huis en in de tuin.

Ideaal. Hier liggen kinderen echt ver weg, dus zeker als wij de tv aan hebben vind ik het fijn dat ik zeker weet dat we ze horen. Camera nooit gemist.
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
11-04-2021 13:19
Ik vind het irritanter als vrienden steeds naar de trap lopen om te luisteren/ naar boven om te checken of t dekentje nog wel goed ligt/speentje kwijt, et cetera...
Waarom je dat zou doen snap ik ook niet.
Je hoort vanzelf aan het geluid via de babyfoon of er iets nodig is. Als baby huilt ga ik er sowieso heen en niet eerst op een scherm kijken wat er is.
SimpeleZiel schreef:
11-04-2021 13:19
Ik vind het irritanter als vrienden steeds naar de trap lopen om te luisteren/ naar boven om te checken of t dekentje nog wel goed ligt/speentje kwijt, et cetera...
Ja maar dat doen de mensen zonder babyfoon dus meestal niet. Ik hoor het namelijk vanzelf wel als er een speentje uit is of als ze niet meer goed liggen, daarvoor hoe ik niet elke 10 min op die camera te kijken. Als ze huilen ga je sowieso naar boven, met of zonder camera.
Alle reacties Link kopieren
Voorheen wilde ik ook geen babyfoon met camera want dat vond ik overdreven. Toen ze er eenmaal was leek het me toch prettiger.

Wij hebben een hele eenvoudige gekocht in de sale, Luvion Easy. Is nu via Bol ook weer flink afgeprijsd zie ik. Doet het prima!
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 01-07-2021 22:58
63.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Luvion Alecto en zijn daar erg blij mee. Camera vinden wij juist handig, baby kan nogal wat geluid maken en door camera kunnen we inschatten of het nodig is om te gaan of niet.

Er was een artikel van de Consumentenbond die goed uitlegt waarop te letten. Veel camera’s via WiFi zouden gehackt kunnen worden (beetje jammer als een wildvreemde tegen je kind kan praten via terugspreekfunctie). Dus de manier van verbinden verschilt.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een luvion met beeldscherm zonder wifi (bewust).
Wel beeldscherm, zelfs met 2,5 jaar nog aan. Het is nogal een slechte slaper en blijft anders spelen in bed. Met de camera kunnen we zien of we nog even naar hem toe moeten. En ook wanneer hij in slaap valt. Als hij overdag te lang slaapt dan valt hij s avonds nog later in slaap en wordt vroeg wakker. Camera was een tijd stuk en toch een nieuwe gekocht. Het is handig om zo even te kunnen spieken. Hij kan ook 1,5 uur rustig naar plafond staren. Als we hem even een aai over de bol geven dan, dan slaapt hij in. Kan de dag moeilijk loslaten. Als we zouden binnenkomen op het moment dat hij net aan het knikkebollen dan begint het inslapen weer van vooraf aan. Klinkt of we de hele tijd op de camera kijken..maar dat is niet zo. Moeilijk uit te leggen 😃

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven