babykriebels voor nummer twee... 2010??
woensdag 22 juli 2009 om 13:49
Hallo,
Sinds een jaar ben ik een hele trotse mama en volgend jaar zouden we dolgraag proberen een zusje of broertje voor ons kleintje te krijgen. Nu ben ik al druk bezig om die nog steeds aanwezige zwangerschapskilootjes eraf te krijgen, want de babykriebels zitten er weer. Meer meiden die voor een volgende willen gaan, of volgend jaar voor een baby willen gaan?
Sinds een jaar ben ik een hele trotse mama en volgend jaar zouden we dolgraag proberen een zusje of broertje voor ons kleintje te krijgen. Nu ben ik al druk bezig om die nog steeds aanwezige zwangerschapskilootjes eraf te krijgen, want de babykriebels zitten er weer. Meer meiden die voor een volgende willen gaan, of volgend jaar voor een baby willen gaan?
woensdag 22 juli 2009 om 14:19
Onze dochter is nu net een jaar en ook bij ons begint het weer te kriebelen. Ben gister begonnen met foliumzuur, maar slik nog wel even de pil. Twijfel toch nog een beetje. Is het niet erg snel op elkaar? Als het snel lukt is ons dochtertje nog geen twee. Die heeft dan ook nog veel zorg nodig. Kortom: ik denk nog even (man is al overtuigd) maar vind het leuk om gedachten uit te wisselen.
woensdag 22 juli 2009 om 14:29
Bij schelen ze bijna 17 maanden. Ik heb ook nooit kriebels voor de 2e gehad, hij was er eerder dan gedacht (1e liet wat langer op zich wachten en we zijn na de bevalling zonder conceptie doorgegaan, onder het mom van: dat duurt nog wel even).
Ik vind het helemaal niet zo zwaar als iedereen roept, ondanks dat de oudste nog veel zorg nodig heeft. Dat gaat nu allemaal in een moeite door.
Ik heb dan ook wel twee makkelijke mannetjes. Ik vind het wel prettig dat ik nu voor beide nog rekening met van alles moet houden (luiers/slaapjes/zooi om mee te slepen als je weg gaat), maar kijk er ook naar uit dat ik ook weer snel uit die periode ben.
Ik vind het helemaal niet zo zwaar als iedereen roept, ondanks dat de oudste nog veel zorg nodig heeft. Dat gaat nu allemaal in een moeite door.
Ik heb dan ook wel twee makkelijke mannetjes. Ik vind het wel prettig dat ik nu voor beide nog rekening met van alles moet houden (luiers/slaapjes/zooi om mee te slepen als je weg gaat), maar kijk er ook naar uit dat ik ook weer snel uit die periode ben.
Home is where your wifi connects automatically.
woensdag 22 juli 2009 om 14:32
woensdag 22 juli 2009 om 14:40
ha fijn om te horen dat ik niet de enige ben
het lijkt mij ook wel erg leuk om kinderen te hebben die een beetje dezelfde leeftijd hebben. Hoe eng en spannend ik de eerste vond, ik voel me nu al een stuk zekerder over mama zijn.
manlief is hier ook al overtuigd, maar ik wil eerst die extra kilo's nog wel kwijt. er is zeker nog 10 kilo!! blijven zitten, dus druk aan het sporten nu.
mama1982 wanneer willen jullie voor het echt gaan?

het lijkt mij ook wel erg leuk om kinderen te hebben die een beetje dezelfde leeftijd hebben. Hoe eng en spannend ik de eerste vond, ik voel me nu al een stuk zekerder over mama zijn.
manlief is hier ook al overtuigd, maar ik wil eerst die extra kilo's nog wel kwijt. er is zeker nog 10 kilo!! blijven zitten, dus druk aan het sporten nu.
mama1982 wanneer willen jullie voor het echt gaan?
woensdag 22 juli 2009 om 14:47
Wij weten het dus nog niet precies. Als het aan man ligt zo'n beetje nu. Ik twijfel nog wat meer. Maar dat is eigen aan mijn karakter. Ik vond zwanger-zijn ook geen roze wolk, dus zie daar ook wel weer een beetje tegenop. Maar wil zeker nog een kindje, dus dan zal ik er toch nog een keer aan moeten geloven. Ik heb ook nog wel wat kilo's, maar denk er meer over om na de tweede weer streng te zijn voor mezelf.
woensdag 22 juli 2009 om 14:56
lastig he. ik vind het aan de ene kant geweldig, nog zo'n wondertje erbij, aan de andere kant zie ik best tegen dingen op, vond het zwanger zijn heel leuk hoor, maar op een roze wolk neuhhhh
ben vooral bang voor de bevalling, ben bij nmr1 best wel uitgescheurd, daar ben ik best weer een soort van bang voor
ben vooral bang voor de bevalling, ben bij nmr1 best wel uitgescheurd, daar ben ik best weer een soort van bang voor
woensdag 22 juli 2009 om 15:32
mijn streven wordt de zomer 2010, om dan de kilo's eraf te hebben en te beginnen.. das iets meer dan een kilo per maand, met echt even goed bewegen en niet meer te vaak met die zak chips op de bank zou het toch moeten lukken (sprak ze heel enthousiast) ik wil in ieder geval kijken hoever ik dan ben...
nu die kleine van ons ook meer gaat bewegen, doe je zelf ook meer door erachteraan te lopen dus dat scheelt ook wel
voor jou ook een heftige bevalling dus, gek hoe snel dat toch niet meer uitmaakt en je een tweede wil he...
nu die kleine van ons ook meer gaat bewegen, doe je zelf ook meer door erachteraan te lopen dus dat scheelt ook wel
voor jou ook een heftige bevalling dus, gek hoe snel dat toch niet meer uitmaakt en je een tweede wil he...
woensdag 22 juli 2009 om 16:36
quote:mama1981 schreef op 22 juli 2009 @ 15:32:
mijn streven wordt de zomer 2010, om dan de kilo's eraf te hebben en te beginnen.. das iets meer dan een kilo per maand, met echt even goed bewegen en niet meer te vaak met die zak chips op de bank zou het toch moeten lukken (sprak ze heel enthousiast) ik wil in ieder geval kijken hoever ik dan ben...
Stomme vraag misschien, maar waarom perse eerst die kilo's eraf? Dan wordt je na lang lijnen weer zwanger, en kan je daarna weer opnieuw beginnen. Zonde van de moeite dus ik zou zeggen: hup, baar nog een kind, en lijnen komt wel weer als je gezinnetje af is!
Stomme vraag misschien, maar waarom perse eerst die kilo's eraf? Dan wordt je na lang lijnen weer zwanger, en kan je daarna weer opnieuw beginnen. Zonde van de moeite dus ik zou zeggen: hup, baar nog een kind, en lijnen komt wel weer als je gezinnetje af is!
woensdag 22 juli 2009 om 20:53
Grappig, ik had het toch echt andersom, Elska! Liever eerst die 10 kilo eraf, zodat ik na een tweede bevalling er hopelijk nogmaals 10 kilo max af moet weten te krijgen, in plaats van 20 kilo.... Dat is voor mij een wezenlijk verschil. Ook in hoe prettig ik me in mijn lijf voel, dus ook psychisch. Maar goed, dat is misschien per vrouw verschillend.
Ik ben dus ook sinds een half jaar mijn overgewicht kwijt en ben nu net zwanger van nr 2. Voel me daar heel prettig bij, ook het vooruitzicht dat het me de volgende keer ook weer gaat lukken om uiteindelijk weer op gewicht te komen!
Ik ben dus ook sinds een half jaar mijn overgewicht kwijt en ben nu net zwanger van nr 2. Voel me daar heel prettig bij, ook het vooruitzicht dat het me de volgende keer ook weer gaat lukken om uiteindelijk weer op gewicht te komen!
donderdag 23 juli 2009 om 09:36