Babyleuning monteren Stokke Tripp Trapp

09-07-2009 11:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben in het bezit van 2 Stokke kinderstoelen. We hebben ze via Marktplaats gekocht, bij verschillende mensen. Op beide stoelen zat een beugel en een leertje. Alleen nu hebben we voor ons zoontje een rugleuning gekocht (ook via MP). Vanochtend is die rugleuning bezorgd en ik meteen geprobeerd er hem op te zetten. Dacht dat het een simpele "klik" zou zijn. Maar helaas, hij zit nog niet. Geen idee hoe ik die rugleuning vast moet krijgen. Heb de beugel al los gemaakt maar dat werkt ook niet. Heb op internet al geprobeerd te zoeken naar hoe het moet, maar kan het vinden.

Daarom het vriendelijke verzoek als je weet hoe het vast moet, het met me te delen. Bedankt!
wat bedoel je met de rugleuning? Die twee gebogen plankjes? Of dat plastic ding voor de babyinzet?

Ik heb gisteren een tripp trapp in elkaar gezet, dus t staat nog vers in mn geheugen
Ik denk te weten wat je bedoelt.

Als het goed is zitten er aan de achterkant van de plastig (toch?) rugleuning op 2 verschillende hoogtes 2 soort van haakjes naast elkaar. Deze schuif je over de 'originele' rugleuning van de stoel heen, dan zorgen dat de plastic leuning in het midden zit en klaar.

Volgens mij blijft dat plastic gedeelte trouwens alleen goed zitten als je ook de beugel gebruikt.
Hier staat de gebruiksaanwijzing!

http://www.binorm.nl/producten/stokke/T ... _Cover.pdf

Succes!
Ik bedoel die babyleuning, dus niet die plankjes.

Die haakjes heb ik al gevonden en die klikken ook wel. Maar dan zitten er aan de zijkanten ook nog uitsteeksels aan en die zorgen ervoor dat het met beugel niet past. Daarom dacht ik dat ik iets anders moest doen. Meer uit elkaar halen ofzo.
mmmm, die beugel moet dan toch gewoon passen....

das wel vreemd.

heb je iets aan de gebruiksaanwijzing van Lucia?
crosspost: in die gebruiksaanwijzing zie je hoe t moet zitten. Het past allemaal net, dat klopt.
LuciaBB bedankt! Ik ga het meteen bestuderen! Dat ik dat niet zelf heb kunnen vinden...
graag gedaan! Ik vond t nog best een gepriegel mét die instructie, laat staan zonder!
je moet de zijkanten even wat losdraaien. Dan kun je hem er tussen klikken. Ik had ook de hele stoel al in elkaar toen ik dacht: zo nu het babysetje er even op...nou mooi niet, eerst weer alles los moeten draaien. Tis heel erg omslachtig en staat ook wat krom in de grbeuiksaanwijzing
oh en doe wel eerst het kussentje over de zitting nders moet je straks nog een keer (spreek uit ervaring)
haha, had ik ook! Moest dat stomme riempje er nog door... Kon ALLES weer losgedraaid worden..
O ja, dat stofje...

Ook zeer leuk als de kindjes minder netjes eten.

Na 2 keer wassen en heel die stoel uit elkaar halen, zitten mijn kindjes met hun poezilige kont gewoon zonder stofje.
quote:Teddy82 schreef op 09 juli 2009 @ 11:52:

oh en doe wel eerst het kussentje over de zitting nders moet je straks nog een keer (spreek uit ervaring) been there, got the t shirt
wat een gedoe! Nu zit een plankje aan een kant niet goed. Maar zoon huilt dus die ik eerst maar eens eten geven. (niet in zijn stoel hoor) Straks maar weer met frisse moed er tegen aan.
Je hoeft helemaal niet de hele stoel weer los te draaien voordat je het kussentje erop wil doen. Je kunt de beugel met wat spierballen zo los halen, en dat hoort ook zo te kunnen.
oh ik ben ook bijna 2 uur bezig geweest. Kreeg 's avonds ineens het idee, laat ik hem in elkaar zetten. Doen we even... Het eindigde is een hoop getier en gevloek, maar hij staat.

En het kussentje wat wij erin hebben is afneembaar gelukkig.
nou nut, dan heb ik geen spierballen, want ik kreeg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
quote:wallace schreef op 09 juli 2009 @ 11:58:

O ja, dat stofje...

Ook zeer leuk als de kindjes minder netjes eten.

Na 2 keer wassen en heel die stoel uit elkaar halen, zitten mijn kindjes met hun poezilige kont gewoon zonder stofje.Ik heb dus via MP een geplastificeerd kussentje gekocht voor de Tripp Trapp.
Ons lukte het ook niet, en dus hebben we de rugleuning verkocht op MP . Misschien heb jij hem gekocht .
quote:Teddy82 schreef op 09 juli 2009 @ 12:14:

nou nut, dan heb ik geen spierballen, want ik kreeg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

Het kan echt hoor, ik krijg hem altijd met gemak los, en zulke spierballen heb ik nou ook weer niet

Heb je de stoel niet te strak aangedraaid?

Let op hoe ik het doe?

Je gaat erachter staan, leunt een beetje naar rechts, en trek de beugel naar rechts en probeer een beetje te buigen...et voila je hebt hem in je handen. Je kunt het hout echt wel wat buigen, dat hoort hout te kunnen.
o en die rugleuning, die past alleen maar op de nieuwe tripp trapps, de oude modellen (zit maar ieniemienie verschil in) passen ze niet, verkooptruc
ik ga het risico maar niet nemen Nut. Misschien tegen de tijd dat het setje eraf moet, kan best hoor, dat het inderdaad te strak gedraaid zit.
Wij hadden laatst de babyinzet van onze triptrap mee naar mijn schoonzus toe we daar gingen eten. Dochter kon dan mooi met haar babyinzet op de triptrap van haar 6 jaar oude nichtje.

Maar dat past dus inderdaad niet. Blijkbaar is de stoel die je op MP hebt gekocht een aantal jaartjes oud.

Ik kan trouwens met een klein beetje geweld die beugel er prima afkrijgen om het kussentje eraf te halen Dat moet ook wel want dat ding gaat inderdaad maar 2 eetbeurten mee en zit er nu dus ook nog maar zelden op. Jammer dat ik toen niet heb bedacht dat plastic handiger was en 30 euro heb uitgegeven aan zo'n onhandig stoffen ding.
Dat rugsteuntje heb je in principe niet nodig.

Eigenlijk mag je de stoel pas gebruiken als een kind zelfstandig kan zitten en dan is zo'n rugleuning helemaal niet nodig.

De oudere modellen van tripp trapp hadden die steun ook niet maar volgens mij zijn de europese regels toen veranderd en moest de rugleuning voor baby's hoger worden.

Mijn dochter zitten allebei prima zonder de steun.

En het beugeltje kan je inderdaad losmaken zonder de stoel los te moeten draaien.

Gewoon flink kracht zetten, het hout kan het wel hebben. En als je het een paar keer hebt gedaan wordt het ook allemaal wat soepeler.

Hoef je dus niet steeds de stoel uit elkaar te schroeven om het kussentje te wassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven