Badkraan beveiligen

29-06-2019 16:42 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar heb ik een heerlijk ritme te pakken met mijn dochter (6jr). Ze gaat supergraag in bad en speelt dan zo een uur. In die tijd kan ik douchen en boven opruimen. Nu begint ze recent steeds aan de kraan te draaien. We hebben een mengkraan, harstikke gevaarlijk dus. Natuurlijk probeer ik haar te leren eraf te blijven. Vanwege haar verstandelijke berperking is dit echter een langdurig traject. Ik ben dus op zoek naar handigheidjes waarmee je de kranen kunt blokkeren. Daar wil ik best geld aan uitgeven. Op internet vind ik alleen opblaasbeveiliging tegen warmte en stoten tegen de kraan zelf, maar niks voor de mengknoppen.

En ja, natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk, maar ik vind het toch wel heel lekker als ik zelf kan douchen terwijl zij in bad zit, ook omdat ze verder geen seconde alleen gelaten kan worden en man niet altijd thuis is.
TijdvoorTaart schreef:
29-06-2019 17:26
Dat betekent dat TO niet meer kan douchen. Dat is helemaal niet zo simpel.
Als je kind in de badkuip zit, terwijl jij in dezelfde ruimte doucht is dat de veiligste manier van je kind in de gaten houden terwijl je zelf doucht. Een kind van 6 gaat niet meer zomaar kopje onder, mocht dat wel gebeuren, dan ben je er direct bij en je weet precies wat ze doet. Ze kan vanuit bad waarschijnlijk niet bij de kastjes, wat ze wel kan als je haar los in de badkamer laat spelen. Alleen de kraan is idd een risico.
To, de goedkoopste oplossing, naast het verwijderen van de warm-waterknop is de thermostaat van de ketel terug zetten. Die staat meestal tussen 60/70 graden. Je kunt je boiler of ketel zo instellen dat ze nooit warmer worden dan 40, ofzo
Jij snapt het helemaal! Dat is ook precies wat ze doet als ze niet in bad zit: alle kastjes opentrekken en alles, maar dan ook echt alles opendraaien en in dr mond stoppen...niet te doen dus.

Ik vind die thermostaat tip wel een hele goeie. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... ergens hiervoor werd een inflatable beschermhoes gelinkt die lijkt me ook wel wat.
Nieuwe thermostaat kraan is wel zonde, aangezien we straks compleet nieuwe badkamer incl kranen krijgen... had gehoopt dat ze er nog een half jaartje langer over zou doen om de kraan te ontdekken..
Je zou ook nog gewoon een plastic zak met ducktape kunnen proberen, wie weet werkt dat prima, is ff werk steeds maar voor een half jaartje wel te overzien.
TijdvoorTaart schreef:
29-06-2019 17:40
Douchen er mensen met 40+ graden dan? Dat is toch veel te heet?
Ik douche heter in elk geval. Voorbij de standaard stop dus voorbij de 40. Niet nu het buiten heet is overigens.
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:02
97.63% gewijzigd
Niet alleen laten in bad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet alleen laten in bad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
redbulletje schreef:
29-06-2019 18:54
Ik douche heter in elk geval. Voorbij de standaard stop dus voorbij de 40. Niet nu het buiten heet is overigens.
Ik ook inderdaad.. helemaal niet zo handig dus.. verder wil ik ook gewoon dat ze van die knoppen afblijft! Anders moet ik nog steeds constant corrigeren... geen oplossing dus.
Zag net nog aantal posts die ik eerder had gemist over mogelijkheden omnde knoppen af te dekken. Daar ga ik me eens in verdiepen.
redbulletje schreef:
29-06-2019 18:54
Ik ook met die hitte buiten, maakt me dus echt niets uit.
Fijn dat je ritme hebt met je dochter snoepzak!!! Geef haar maar een dikke knuffel....dat ze op onderzoek uitgaat is natuurlijk hartstikke positief...al snap ik jouw zorgen heel goed...
En douchen met je dochter? Zou dat nog een handig alternatief kunnen zijn?
(Grohe) thermostaatkraan. Temperatuur kan tot 38 graden, wil je warmer moet je een kliksysteem induwen en draaien tegelijk.
Vlaginvaas schreef:
29-06-2019 19:26
Fijn dat je ritme hebt met je dochter snoepzak!!! Geef haar maar een dikke knuffel....dat ze op onderzoek uitgaat is natuurlijk hartstikke positief...al snap ik jouw zorgen heel goed...
Haha, ja dat is het dubbele. Elke mm vooruitgang oefen je eindeloos op. Dit ontdekt ze dan zelf en dan zit ik weer te klagen :facepalm:
snoepzak schreef:
29-06-2019 16:51
Ja dat zou kunnen met een thermostaatkraan (dan moet je in elk geval een knopje indrukken om temperatuur aan te passen), maar omdat we over een klein jaar verhuizen, vind ik dat nogal een investering. Als het nodig is, is het nodig, maar een simpelere oplossing zou welkom zijn.

Heb nog niet verder gelezen, maar mijn zoon van toen 2 kon deze makkelijk bedienen. Als hij zijn hand precies goed op de knop had, had hij het knopje al ingedrukt en draaide hij hem zo op heet. Ik vond het dus niet veilig.
ik had ook een mengkraan in bad en hetzelfde probleem. ik heb een hydrofielluierdoek heel strak opgerold en om de kraan en hendel heen gebonden. goeie knoop erin, zodat je hem er niet afschuift. Dat werkte hier goed.
Don't cry, buy a bag and move on.
wittegeit schreef:
29-06-2019 17:00
Of je draait gewoon de waterkraan/toevoer dicht wanneer ze in bad zit. Kan ze aan de kraan draaien wat ze wil maar er komt toch niks uit.
Dan kan ze zelf ook niet douchen?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
En de thermostaat een stuk hoger aan de muur bevestigen, zodat ze er niet bij kan?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik werk in de zorg met mensen die ook regelmatig aan de kranen draaien :-)

Vaak halen we dan de knop eraf en hebben we een soort dopsleutel waarmee je de kraan wel open en dicht kan draaien en je het bad vol kan laten lopen. Als het bad vol is, dan draai je de kraan weer dicht, sleutel eruit. Je kan zonder die sleutel niks, dus open draaien is onmogelijk.

Misschien een idee om eens een zorginstelling te bellen met die vraag. Ik weet zelf niet hoe het heet, maar zo los je het probleem volgens mij wel op.
De sleutel die we dan gebruiken wordt een doornsleutel genoemd.

Kan alleen met thermosstaatkranen, dan haal je de waterknop eraf, of de temperatuurknop. Net wat je wil, mag je kind wel met water spelen, dan de temperatuur eraf halen, dan blijft dat constant. Mag je kind niet met water spelen, dan haal je de waterknop eraf.
(Poezeman dacht even mee, werkt ook in de zorg)
Tinkeltje33 schreef:
29-06-2019 21:22
Heb nog niet verder gelezen, maar mijn zoon van toen 2 kon deze makkelijk bedienen. Als hij zijn hand precies goed op de knop had, had hij het knopje al ingedrukt en draaide hij hem zo op heet. Ik vond het dus niet veilig.
Daar ben ik idd ook bang voor. Die hydrofieldoek die net iemand suggereerde kan ik makkelijk proberen! Knop eraf ook. Ik laat even weten of 1 van de 2 heeft gewerkt! Anders bestel ik het opblaasding dat iemand eerder noemde.
Poezemens84 schreef:
30-06-2019 01:06
De sleutel die we dan gebruiken wordt een doornsleutel genoemd.

Kan alleen met thermosstaatkranen, dan haal je de waterknop eraf, of de temperatuurknop. Net wat je wil, mag je kind wel met water spelen, dan de temperatuur eraf halen, dan blijft dat constant. Mag je kind niet met water spelen, dan haal je de waterknop eraf.
(Poezeman dacht even mee, werkt ook in de zorg)
We hebben dus geen thermostaatkraan.. maar ga zeker kijken of obze knop er ook op 1 of andere manier af kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven