Badkraan beveiligen
zaterdag 29 juni 2019 om 16:42
Afgelopen jaar heb ik een heerlijk ritme te pakken met mijn dochter (6jr). Ze gaat supergraag in bad en speelt dan zo een uur. In die tijd kan ik douchen en boven opruimen. Nu begint ze recent steeds aan de kraan te draaien. We hebben een mengkraan, harstikke gevaarlijk dus. Natuurlijk probeer ik haar te leren eraf te blijven. Vanwege haar verstandelijke berperking is dit echter een langdurig traject. Ik ben dus op zoek naar handigheidjes waarmee je de kranen kunt blokkeren. Daar wil ik best geld aan uitgeven. Op internet vind ik alleen opblaasbeveiliging tegen warmte en stoten tegen de kraan zelf, maar niks voor de mengknoppen.
En ja, natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk, maar ik vind het toch wel heel lekker als ik zelf kan douchen terwijl zij in bad zit, ook omdat ze verder geen seconde alleen gelaten kan worden en man niet altijd thuis is.
En ja, natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk, maar ik vind het toch wel heel lekker als ik zelf kan douchen terwijl zij in bad zit, ook omdat ze verder geen seconde alleen gelaten kan worden en man niet altijd thuis is.
zaterdag 29 juni 2019 om 18:51
Jij snapt het helemaal! Dat is ook precies wat ze doet als ze niet in bad zit: alle kastjes opentrekken en alles, maar dan ook echt alles opendraaien en in dr mond stoppen...niet te doen dus.TijdvoorTaart schreef: ↑29-06-2019 17:26Dat betekent dat TO niet meer kan douchen. Dat is helemaal niet zo simpel.
Als je kind in de badkuip zit, terwijl jij in dezelfde ruimte doucht is dat de veiligste manier van je kind in de gaten houden terwijl je zelf doucht. Een kind van 6 gaat niet meer zomaar kopje onder, mocht dat wel gebeuren, dan ben je er direct bij en je weet precies wat ze doet. Ze kan vanuit bad waarschijnlijk niet bij de kastjes, wat ze wel kan als je haar los in de badkamer laat spelen. Alleen de kraan is idd een risico.
To, de goedkoopste oplossing, naast het verwijderen van de warm-waterknop is de thermostaat van de ketel terug zetten. Die staat meestal tussen 60/70 graden. Je kunt je boiler of ketel zo instellen dat ze nooit warmer worden dan 40, ofzo
Ik vind die thermostaat tip wel een hele goeie. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... ergens hiervoor werd een inflatable beschermhoes gelinkt die lijkt me ook wel wat.
Nieuwe thermostaat kraan is wel zonde, aangezien we straks compleet nieuwe badkamer incl kranen krijgen... had gehoopt dat ze er nog een half jaartje langer over zou doen om de kraan te ontdekken..
zaterdag 29 juni 2019 om 18:54
Ik douche heter in elk geval. Voorbij de standaard stop dus voorbij de 40. Niet nu het buiten heet is overigens.TijdvoorTaart schreef: ↑29-06-2019 17:40Douchen er mensen met 40+ graden dan? Dat is toch veel te heet?
zaterdag 29 juni 2019 om 19:11
Ik ook inderdaad.. helemaal niet zo handig dus.. verder wil ik ook gewoon dat ze van die knoppen afblijft! Anders moet ik nog steeds constant corrigeren... geen oplossing dus.redbulletje schreef: ↑29-06-2019 18:54Ik douche heter in elk geval. Voorbij de standaard stop dus voorbij de 40. Niet nu het buiten heet is overigens.
Zag net nog aantal posts die ik eerder had gemist over mogelijkheden omnde knoppen af te dekken. Daar ga ik me eens in verdiepen.
zaterdag 29 juni 2019 om 19:23
Ik ook met die hitte buiten, maakt me dus echt niets uit.redbulletje schreef: ↑29-06-2019 18:54Ik douche heter in elk geval. Voorbij de standaard stop dus voorbij de 40. Niet nu het buiten heet is overigens.
zaterdag 29 juni 2019 om 20:59
Haha, ja dat is het dubbele. Elke mm vooruitgang oefen je eindeloos op. Dit ontdekt ze dan zelf en dan zit ik weer te klagenVlaginvaas schreef: ↑29-06-2019 19:26Fijn dat je ritme hebt met je dochter snoepzak!!! Geef haar maar een dikke knuffel....dat ze op onderzoek uitgaat is natuurlijk hartstikke positief...al snap ik jouw zorgen heel goed...
zaterdag 29 juni 2019 om 21:22
snoepzak schreef: ↑29-06-2019 16:51Ja dat zou kunnen met een thermostaatkraan (dan moet je in elk geval een knopje indrukken om temperatuur aan te passen), maar omdat we over een klein jaar verhuizen, vind ik dat nogal een investering. Als het nodig is, is het nodig, maar een simpelere oplossing zou welkom zijn.
Heb nog niet verder gelezen, maar mijn zoon van toen 2 kon deze makkelijk bedienen. Als hij zijn hand precies goed op de knop had, had hij het knopje al ingedrukt en draaide hij hem zo op heet. Ik vond het dus niet veilig.
zaterdag 29 juni 2019 om 22:13
zondag 30 juni 2019 om 00:47
zondag 30 juni 2019 om 00:52
Ik werk in de zorg met mensen die ook regelmatig aan de kranen draaien 
Vaak halen we dan de knop eraf en hebben we een soort dopsleutel waarmee je de kraan wel open en dicht kan draaien en je het bad vol kan laten lopen. Als het bad vol is, dan draai je de kraan weer dicht, sleutel eruit. Je kan zonder die sleutel niks, dus open draaien is onmogelijk.
Misschien een idee om eens een zorginstelling te bellen met die vraag. Ik weet zelf niet hoe het heet, maar zo los je het probleem volgens mij wel op.
Vaak halen we dan de knop eraf en hebben we een soort dopsleutel waarmee je de kraan wel open en dicht kan draaien en je het bad vol kan laten lopen. Als het bad vol is, dan draai je de kraan weer dicht, sleutel eruit. Je kan zonder die sleutel niks, dus open draaien is onmogelijk.
Misschien een idee om eens een zorginstelling te bellen met die vraag. Ik weet zelf niet hoe het heet, maar zo los je het probleem volgens mij wel op.
zondag 30 juni 2019 om 01:06
De sleutel die we dan gebruiken wordt een doornsleutel genoemd.
Kan alleen met thermosstaatkranen, dan haal je de waterknop eraf, of de temperatuurknop. Net wat je wil, mag je kind wel met water spelen, dan de temperatuur eraf halen, dan blijft dat constant. Mag je kind niet met water spelen, dan haal je de waterknop eraf.
(Poezeman dacht even mee, werkt ook in de zorg)
Kan alleen met thermosstaatkranen, dan haal je de waterknop eraf, of de temperatuurknop. Net wat je wil, mag je kind wel met water spelen, dan de temperatuur eraf halen, dan blijft dat constant. Mag je kind niet met water spelen, dan haal je de waterknop eraf.
zondag 30 juni 2019 om 06:30
Daar ben ik idd ook bang voor. Die hydrofieldoek die net iemand suggereerde kan ik makkelijk proberen! Knop eraf ook. Ik laat even weten of 1 van de 2 heeft gewerkt! Anders bestel ik het opblaasding dat iemand eerder noemde.Tinkeltje33 schreef: ↑29-06-2019 21:22Heb nog niet verder gelezen, maar mijn zoon van toen 2 kon deze makkelijk bedienen. Als hij zijn hand precies goed op de knop had, had hij het knopje al ingedrukt en draaide hij hem zo op heet. Ik vond het dus niet veilig.
zondag 30 juni 2019 om 06:31
We hebben dus geen thermostaatkraan.. maar ga zeker kijken of obze knop er ook op 1 of andere manier af kan!Poezemens84 schreef: ↑30-06-2019 01:06De sleutel die we dan gebruiken wordt een doornsleutel genoemd.