Bambix, ben ik nou gek?

20-08-2008 19:54 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 10 maanden krijgt als ontbijt pap. Gewone saaie bambix licht volkoren pap vanaf 8 maanden.

Mijn dochter kreeg het ook altijd.

Maar vanochtend proefde ik even of de pap warm genoeg was, en ik vond het wel érg zoet smaken. (dat probeer ik altijd te voorkomen, dat ik de pap moet proeven, vind ik héél vies, dus vandaar dat het me nu pas opviel)

Dus ik meteen op het pak gekeken en tot mijn grote verbazing zit er tegenwoordig 4% (!!!) dextrose in de gewone pap!

Mijn dochter heeft dit ook altijd gegeten en zij is nog maar 2, en toen zat het er zéker weten níet in, want die pap was niet zoet.

Nu vond ik het sowieso al te idioot voor woorden dat ze alle 'normale' pap vervangen hadden door 'ontbijtpap' en 'avondpapjes'.

Die avondpapjes nam ik sowieso al bewust niet, omdat er allerlei smaakjes en suiker doorheen zitten. Bij dochter had je alleen de gewone pap plus wat kant en klare versies met smaakjes die ik zelden tot nooit kocht. Maar nu is dus de gewone pap ook al zoet gemaakt.

Ik vind het ten eerste zwáár belachelijk dat het er uberhaupt in zit, suiker, waarom moet pap zoet zijn? En ten tweede vind ik het nog debieler dat ze het 'dextrose' noemen, terwijl dat ook gewoon suiker is. En dat ze dus overal smaakjes aan toevoegen.

Ben ik nou gek en vergis ik me en was die pap altijd al gezoet? Volgens mij écht niet.

En wie heeft er een alternatief van ongezoete pap?
Je hebt gelijk, ik las een tijdje terug al ergens dat ze babyvoeding steeds zoeter maken. Ik kan me herinneren dat die pap heel saai is (niet van mezelf, maar van een neefje van me).

Alternatief? Viva-mama's, reageer!
zelf melk koken en zemelen e.d er in doen ?
Zelf melk koken en zemelen erin doen lijkt me wat vreemd, aangezien hij nog geen gewone melk mag.
Klopt Eowynn, is sinds .... een half jaar ofzo? De pap vanaf 12 maanden is geloof ik gezoet met honing (maar die blieft meneer hier niet, 2 jaar oud) Dus zo af en toe wanneer hij pap krijgt krijgt hij ook de 8 maanden versie :)'

Ik heb geen alternatief voor je.
Volgens mij is er ook een biologische pap, BioBim. Verkrijgbaar bij de natuurwinkel maar volgens mij heb ik het ook wel eens bij een supermarkt gezien.

Het wordt ook veel gebruikt om pap te maken van moedermelk omdat de andere merken niet goed mengen met moedermelk.

Ik denk dat daar geen suiker in zit.

Inderdaad belachelijk trouwens dat ze overal maar suiker in mikken voor die kleintjes.

In die babyliga's die je volgens de verpakking vanaf 4 maanden mag gebruiken zit ook al best wat suiker in.
Ik baal er gewoon echt van, en ik ben écht pissig. Zit je daar je best te doen om je kind verantwoord te laten eten, gaan ze zelfs in dat soort producten van die zooi stoppen.
biobim is zeker weten ongezoet (natuurwinkel).

Brinta is volgens mij ook niet gezoet, maar nog even 2 maandjes wachten dan... Ik zal eens op het pak 8 granen bambix kijken wat ik hier heb staan. Ik heb me niet eens afgevraagd of het gezoet is of niet; ik ging er gewoon vanuit dat pap niet gezoet is...
sinds wanneer is dat? want mijn dochter krijgt dezelfde pap en vond het heerlijk, maar sinds kort (week of 2) heb ik een pak met andere verpakking in huis en opeens blieft ze het niet meer.

Zou ze niet van zoet houden, denk ik nu? Kan het me niet voorstellen hoor, maar wie weet.
Whatever, I do what I want
quote:Lika schreef op 20 augustus 2008 @ 20:03:

biobim is zeker weten ongezoet (natuurwinkel).

Brinta is volgens mij ook niet gezoet, maar nog even 2 maandjes wachten dan... Ik zal eens op het pak 8 granen bambix kijken wat ik hier heb staan. Ik heb me niet eens afgevraagd of het gezoet is of niet; ik ging er gewoon vanuit dat pap niet gezoet is...Net even gekeken: brinta is inderdaad ongezoet, maar bevat zout; 8 granen bambix bevat 10%!! honing....
ik ga maar eens molenaar proberen, heb ik bedacht.
Bevat acht granen Bambix tien procent honing? Jemig, wat veel!

*Herinnert zichzelf alvast eraan dat Baby Ernie straks GEEN bambix krijgt!*

Crini, waar koop je molenaar? Biobim weet ik wel te vinden hier in de stad, maar ik heb nog nooit van molenaar gehoord.
Ben blij dat ik dat lees. Zoon kreeg 's morgens altijd pap, maar toen was deze nog ongezoet. Dochter kreeg gewoon brood omdat dat net zo makkelijk was. Aanstaande baby gaat zeker niet aan de pap nu ik dit zo lees (ik zou daar nooit over nagedacht hebben anders). Wie mailt er naar de Bambix? En wat zou het cb nou doen, die adviseerden toch altijd pap voor kinderen van die leeftijd?
Ik heb even gekeken op mijn pak Bambix fijne granen vanaf 6 maanden, en daar zit geen toegevoegde suiker in. Misschien is dat wat? Of heeft dat geen voldoende voedingswaarden voor een baby van 10 maanden?

Wel goed om te weten dit, kan ik nu vast bedenken wat zoon gaat krijgen als hij ouder wordt (is nu 6 maanden, dus deze Bambix versie is nog perfect)
molenaar is een goedkoop alternatief, maar ¤39 cent en te koop in veel supermarkten (o.a. Jumbo en AH) maar niet alle supermarkten. Dit alternatief is naar mijn weten niet gezoet.
Ik ga het idd eens voorleggen aan het CB, onze CBarts moet sowieso al niets hebben van alle gezoete zooi die ze aan baby's slijten, onder andere Nutrilon 3, dat mógen we van haar niet eens geven

Ik ga ook maar zsm over op brood. Alleen eet zoon pas sinds een week of 2 brood, omdat hij zo prematuur was en dat gewoon nog heel lastig was. Dus een hele boterham 's ochtends is wat lastig.
En ik ben trouwens bezig om het adres van Bambix te zoeken
Echt waar?!? Wist ik ook niet. dochterlief ontbijt elke ochtend met 12 maanden pap. Hier baal ik inderdaad echt van. We geven haar niet eens een koekje omdat we haar zo min mogelijk suiker willen geven. Zit het gewoon in de pap!!!

Ach ja, nu is het toch te laat. Maar ik vind het inderdaad zwaar belachelijk.
quote:crini schreef op 20 augustus 2008 @ 20:05:

ik ga maar eens molenaar proberen, heb ik bedacht.Molenaar heb ik tot nu toe ook altijd nog gebruikt. Te koop bij in ieder geval C1000, Dirk v/d Broek en de Plus. 't Is nog goedkoper ook.
De Molenaar pap met 7 granen energie-ontbijt vanaf ongeveer 7 maanden een prima goedkopere opvolger van de rijstebloempap.

Een pak van 200 gram kost rond de 0,70 eurocent.

Afbeelding

Ingrediënten; tarwe, haver, rijst, gerst, rogge, maïs, gierst, zut en vitamine B1

Allergeneninformatie;

Dit product bevat tarwe, rogge, gerst, haver (gluten).

Gemiddelde voedingswaarde per 100 mg

Energie 1455 Kj / 343 kcal

Eiwitten 12,4 gram

Koolhydraten 69,9 gram

W.v. suikers 1,1 gram

Voedingsvezels 9,4 gram

Natrium 0,21 gram

Vitamine B1 0,8 milligram

(40% ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid)
@ eowynn

http://www.nutriciakindervoeding.nl/Onz ... en/Bambix/
Ik heb al gemaild naar Bambix. Idioot vind ik het.
ik heb nog geen eens een officiele kinderwens en ik stoor me nu al aan Bambix! gooien ze daar suiker in, wat een eikels

goed dat ik weet, ik zal er over enkele jaren zeker op letten!

ben benieuwd naar de reactie van Bambix, zet je die hier op Eowynn?
Ja, ik laat het wel even weten als ik wat van ze hoor.
Sjeezus daar schrik ik ook best van. Ik ga ff kijken op het pak. Ik heb nog die fijne granen variant (vanwege slehte darmen hier) maar ik ga meteen over op de molenaar. Ben echt blij met je Eowyn want die 8 mnd variant gaat dus niet in huis komen.

Het adres is www.bambix.nl of Nutricia Kindervoeding service, antwoordnummer 10061, 2700 VB, Zoetermeer. (staat ook op het pak)Maar mailen lijkt me handiger.

Als we nu eens met zijn allen een mail sturen. Dat 1 iemand even een mail maakt, die hier post en die we kunnen aanpassen met onze eigen NAW gegevens en dan allemaal mailen? Zou dat helpen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven