Basisschool do’s en dont’s

04-09-2018 11:56 392 berichten
Naar aanleiding van oa het lunchtrommeltopic.

Wat zijn de do’s en dont’s voor als je kind naar de basisschool gaat?
Zoals: wat mag wel/niet in de lunchtrommel?
En wat zijn succesvolle lunches voor een kleuter?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat zolang je ze op tijd heen brengt, ze (redelijk) schoon zijn en wat eten en drinken mee hebben voor de pauze je al een heel eind komt.
Nooit te laat komen.
ik geef mn bek ook maar een douw
vivasis schreef: ↑
04-09-2018 12:00
Mijn ervaring is dat zolang je ze op tijd heen brengt, ze (redelijk) schoon zijn en wat eten en drinken mee hebben voor de pauze je al een heel eind komt.
Dat is tot dusver (1 week) al gelukt dus score!
Volgens mij zijn succesvolle lunches tegenwoordig hartjes uit appeltjes geprikt, rijst met een komkommergezichtje en een sneetje brood in frietjes vorm incl frietzakje..

Gewoon wat je kind lekker vind lijkt me
Niet lullen met de juf bij het weg brengen of halen.
Fruit/rauwkost of boterham en een flesje/beker water, melk of limonade.
Madeliefjees schreef: ↑
04-09-2018 12:00
Nooit te laat komen.
dat is ook gelukt, maar dat ligt meer aan de kwaliteiten van mijn man dan van mij :proud:
Do: wat vivasis zet, plus vraag het aan de juf als je iets niet snapt, je ergens zorgen over maakt etc. Zeg 's ochtends even tegen je kind of het die middag wel of niet mag afspreken, dat voorkomt veel teleurstelling en huilbuien als je 'm van school ophaalt.
Don't: eindeloos blijven hangen in de klas 's ochtends, de hele tijd met de juf over jouw kind willen praten etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Bij het naar de klas brengen van je kleuter, blijf niet plakken en ga zéker niet met je reet op een plekje van een andere kleuter zitten.
In lunchtrommel: boterham met kaas, pindakaas, vleeswaren met een appel, banaan of mandarijntje en een beker melk.
Aub als tussendoortje iets van fruit of groente mee. Al is het voor de andere ouders :biggrin: .
Zoon van 4 klaagt regelmatig dat hij àltijd fruit moet en sommige andere kinderen regelmatig snoep mee krijgen.

Jammer voor zoon, ik ga er niet aan beginnen.
Snoep of koek word bij ons op school niet gewaardeerd. Mag niet meegegeven worden
Vooral niet teveel verwachten van 'passend onderwijs'.

Of bederf ik nu de feeststemming? :mrgreen:
damas schreef: ↑
04-09-2018 12:05
Aub als tussendoortje iets van fruit of groente mee. Al is het voor de andere ouders :biggrin: .
Zoon van 4 klaagt regelmatig dat hij àltijd fruit moet en sommige andere kinderen regelmatig snoep mee krijgen.

Ik snap dat geklaag niet. Ik lees dat heel vaak als argument. Andere kinderen willen ook, andere kinderen gaan er om zeuren, eten hun fruit dan niet meer etc. Je kunt dan toch tegen je kind zeggen: 'En jij krijgt op andere momenten snoep maar in je trommel gaat appel/brood/snacktomaatjes mee.' Een kleuter is geen dreumes meer die gaat zeggen: 'Ik wil ooooooooook snoep…...' Zeker niet als ze thuis ook gewoon wel snoep e.d. krijgen.
Als je kind op alle feestjes gevraagd wordt, voel je dan zeker niet verplicht om ook alle kinderen terug te vragen.
ik geef mn bek ook maar een douw
damas schreef: ↑
04-09-2018 12:05

Dat zegt ie of dat is zo? Mijn nichtje van 4 zegt met oppassen ook altijd dat ze thuis zelf mag bepalen hoe laat ze naar bed gaat :biggrin:
nessemeisje schreef: ↑
04-09-2018 12:03
en ga zéker niet met je reet op een plekje van een andere kleuter zitten.
:rofl:
Bij naar school brengen volstaat gewoon een kus aan de deur en 'Veel plezier vandaag, tot straks!' Mee naar binnen gaan hoeft op een basisschool niet per se meer.
Hetvrijewoord schreef: ↑
04-09-2018 12:08
Vooral niet teveel verwachten van 'passend onderwijs'.

Of bederf ik nu de feeststemming? :mrgreen:
Naahhh ja scheer je weg!

:mrgreen:
Vaste stoeptegel op het schoolplein waar je gaat staan bij afhalen. Herkenningspunt voor kind zodat je meteen vindbaar bent. :-)

Speelafspraakjes kunnen regelrechte horror zijn, dus idealiseer dat niet te zeer van te voren.

Claim de juf niet voor al je verhalen, vragen, onzekerheden en/of issues. Heb je vragen, bundel ze en stel ze wel, want niet vragen of geen contact stelt men eveneens niet op prijs.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 04-09-2018 12:22
0.12% gewijzigd
Op tijd zijn inderdaad.
Zorgen dat ze voorzien van van al het nodige (gymspullen, lunch en drinken en eventueel fruit) en je zeker niet te laat bent met afhalen (wanneer je dit nog zelf doet)

Verder is er hier ook waardering voor ouders die helpen of zorgen rondom kind bespreken etc.
nessemeisje schreef: ↑
04-09-2018 12:03
Bij het naar de klas brengen van je kleuter, blijf niet plakken en ga zéker niet met je reet op een plekje van een andere kleuter zitten.
:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven