berg en klitjes...

10-05-2010 21:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van bijna 12 weken heeft ineens berg zag ik. Allemaal kleine schilfertjes, ziet er niet zo fris uit. Ik heb tot nu toe zijn haartjes met shampoo gewassen. Gister in bad met papa gedouched zonder zeep. Hebben jullie nog tips. Ook heeft hij klitjes aan de achter in zijn haar, Hij ligt nog heel veel op zijn rug. Knippen jullie die eruit? Zo ja heeft dat gevolgen voor zijn haargroei? Alvast bedankt doei
Hier heeft zoon 1x berg gehad. Ingesmeerd met babyolie even laten intrekken en toen de berg weggekrabt. Tegen het vette heb ik daarna zn haartjes gewassen met shampoo.

Ter voorkoming van berg, is het goed om dagelijks (dus ook als je kindje niet in bad/douche is geweest) het hoofje in te smeren met haarlotion en goed te borstelen (met haar richting mee).
Mijn dochter heeft veel berg gehad, maar ik kreeg juist het advies niets te doen.

Hoe meer je het prikkelt, hoe meer het terugkomt. Vooral niet te veel met shampoo wassen en geen haarlotion gebruiken. Alleen als het een hele dikke laag wordt het bovenste gedeelte weghalen, anders niets.

Ik heb ook met olie lopen smeren, maar wat werd dat een enorm smerige bende!!

Ik ben er dus vanaf gebleven. Na een tijdje zag je dat haar hoofdhuid rustiger werd en er nieuw haar doorheen begin te groeien. Toen ben ik gaan plukken. Af en toe een paar schilfers eraf tot al het nieuwe haar eroverheen groeide. Het is nu helemaal weg.

Ze heeft het gehad tot ze ongeveer anderhalf was denk ik.

Alleen de berg in haar wenkbrauwen heb ik steeds voorzichtig weggehaald met anti berg pads en een zachte doek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven