Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-02-2019 13:21
Er loopt ook 'n topic over iemand die (al ruim een jaar ofzo) overweegt voor haar partner een kind te nemen terwijl zijzelf geen kinderwens heeft. Dat is ook 'n mooi topic waar vooral moeders heel genuanceerd ook de nadelen durven benoemen.

Eh... echt waar? Of is het sarcasme? o_o

Snorriemorrie, het maakt mij niet uit wie er meeleest hoor. En als mensen met kinderen meeposten is ook prima, zolang ze maar niet belerend gaan doen en ons in onze waarde laten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
13-02-2019 12:46
Oh en als toevoeging. Wij krijgen dat soort shit ook voortdurend over ons heen. Ons leven is leeg, we zijn egoïstisch, we kennen niet het hoogste doel van het leven, namelijk de voortplanting en we worden met zijn allen ontzettend sneue oude mensjes.

Dit topic is voor ons om het daarover te hebben en onze meningen daarover te uiten. Als je daar als moeder van schrikt, prima, maar dan heb je hier weinig te zoeken lijkt me.
Dit.

Maar het valt natuurlijk te verwachten dat er in dit topic zo nu en dan iemand langskomt die iets van de Bingo kaart roept :-D
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Maar dat mag toch ook. Ik lees ook soms mee in kindertopic over - in mijn ogen - onzin als "bij ons in de straat is een kind met dezelfde naam die we ons wondertje willen geven.. wat nu??"

Kan me daar ook prima mee vermaken, compleet een andere mening als TO hebben én op een nette manier mijn mening geven zonder anderen af te zeiken. Zo mogen moeder en vaders hier ook best meeschrijven.

Als ze zich maar realiseren dat we niet om te lullen zijn, we krijgen nu eenmaal niet een kind omdat een anonieme dame zegt dat we later een zielige bejaarde worden. No way dat ik daar 20 jaar met zorg voor kind voor over heb

Want ja, ik ervaar het hebben van een kind voor mijzelf ook als een enorme last. Ik kant me al irriteren als iemand met huilende baby in de rij voor de kassa staat. Die 2 minuten vind ik te doen, maar zoiets bij me thuis elke dag horen.. ik zou ze alsnog op marktplaats zetten 😂
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
13-02-2019 13:48
Maar dat mag toch ook. Ik lees ook soms mee in kindertopic over - in mijn ogen - onzin als "bij ons in de straat is een kind met dezelfde naam die we ons wondertje willen geven.. wat nu??"

Kan me daar ook prima mee vermaken, compleet een andere mening als TO hebben én op een nette manier mijn mening geven zonder anderen af te zeiken. Zo mogen moeder en vaders hier ook best meeschrijven.

Als ze zich maar realiseren dat we niet om te lullen zijn, we krijgen nu eenmaal niet een kind omdat een anonieme dame zegt dat we later een zielige bejaarde worden. No way dat ik daar 20 jaar met zorg voor kind voor over heb

Want ja, ik ervaar het hebben van een kind voor mijzelf ook als een enorme last. Ik kant me al irriteren als iemand met huilende baby in de rij voor de kassa staat. Die 2 minuten vind ik te doen, maar zoiets bij me thuis elke dag horen.. ik zou ze alsnog op marktplaats zetten 😂

Eens. Het is natuurlijk anders als dit een topic is over: help, ik wil geen kinderen of help, mijn vriend wil geen kinderen. Maar dat is niet specifiek voor kwebbelen, maar echt een hulpvraag.

En soms vind ik dat ik best zinnig advies kan geven mbt kindgerelateerde vragen, zeker als het bijvoorbeeld om namen of zo gaat. Opvoedkundig kan ik vaak toch niet zoveel bijdragen. Gelukkig maar. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
summerjamm schreef:
13-02-2019 12:25
Misschien krijg ik straks veel gezeik over me heen maar ik heb even de topic (uit nieuwsgierigheid) door gelezen. Ben wel geschrokken van een aantal reacties. Alsof een kind hebben zo een last is? Je al die andere leuke dingen niet kan doen? Al die ouders met kinderen een saai, stom leven hebben? Zo'n beeld wordt hier wel gecreëerd... wij hebben zelf 1 zoontje (willen dolgraag een zusje of broertje erbij) en believe me.. wij hebben een superleuk sociaal leven. Doen hartstikke leuke dingen. En zijn allesbehalve dan saai :nut: en er zullen vast duizenden andere ouders zijn die dit gevoel hebben.

Dat je kindvrij door het leven wil is een totaal eigen keuze die je maakt daar heb ik respect voor, maar om nou andere ouders door te slijk te halen en/of kinderen te verafschuwen gaat wel echt erg ver.

Ik werk zelf met ouderen en zie hoe eenzaam kinderloze ouderen zijn. Geen bezoekje van kinderen, kleinkind, niks echt helemaal niks. Ik vraag mij dan af hoe mensen denken over hun toekomstbeeld. Ik bedoel een kind blijft geen kind hè die worden ouder en gaan straks zelfs de vleugels uitslaan en de kost verdienen :biggrin:

Maar goed, deze topic trok me als moederzijnde juist erg aan omdat ik altijd al heb willen weten waarom mensen geen kinderen willen. Ik heb absoluut geen intentie om een discussie uit te lokken en nogmaals ik heb respect voor ieder zijn of haar eigen keuze :thumbsup: :rose:

Misschien dat jij je leven niet saai vind met kind. Maar mij lijkt een leven met kind juist wel saai. Ik heb niets met kinderen en wil de verantwoording en moeite niet. Ik zie er alleen maar negatieve kanten aan. Ik begrijp heel goed dat jij dat niet zo voelt, maar om zo'n post hier neer te droppen vind ik erg ver gaan. Jij ziet dingen anders dan mensen hier. Leef en laat leven.
En ja sommige ouders zijn vreselijk, net als dat sommige kindvrijen vreselijk zijn.

Daarnaast zijn sommige opmerkingen die je maakt er pijnlijk en irritant omdat de meesten van ons die bijna wekelijks jaar in, jaar uit moeten aanhoren.
Zoals dat je als bejaarde eenzaam gaat zijn. Je hebt geen idee hoe vaak ik dit heb moeten aanhoren. Weet je zelf hoeveel mensen er zijn die kinderen hebben en ze nooit zien? Ook genoeg. En dat is veel pijnlijker.

Wij hebben geen kinderen omdat wij geen kinderen willen. Jij hebt wel kinderen omdat jij ze wel hebt. Ik begrijp jouw keuze, maar jij begrijpt duidelijk niet waarom mensen niet voor kinderen kiezen. Door dan zo te reageren in een topic is behoorlijk vervelend. Jij zou het ook niet leuk vinden als ik in een topic over jouw persoonlijke keuze zou zeggen dat die stom is en belachelijk.

Ik begrijp dat het niet vervelend bedoelt is vanuit jou, maar ik ervaar het als weer de zoveelste bemoeienis/commentaar dat ik nu al dertig jaar moet aanhoren.
redbulletje schreef:
13-02-2019 13:21
Er loopt ook 'n topic over iemand die (al ruim een jaar ofzo) overweegt voor haar partner een kind te nemen terwijl zijzelf geen kinderwens heeft. Dat is ook 'n mooi topic waar vooral moeders heel genuanceerd ook de nadelen durven benoemen.

Als mijn man ineens een kinderwens heeft zou ik er wel over na gaan denken. Want ik vind mijn man best wel leuk enzo. Waarschijnlijk komt er dan nog geen kind, maar zou niet gelijk nee zeggen.

Andersom zei man dat hij dan zou willen scheiden. Duidelijk :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
13-02-2019 13:14
Ik weet niet wie 'dingetje' is haha, maar ik las hier wel iets over iemand die terug zou zijn gekomen onder een andere nick, maar dat is een andere naam (een seizoen) :proud: :proud:

Oh ja summerjamm kan ook als seizoen geinterpreteerd worden :rofl: maar naar wat ik begreep was t iemand anders
Ik heb even geloept en ben heel zeker dat dat inderdaad iemand anders is ;-)

Summerjam, ik heb daardoor nog een vraag aan je. Want eigenlijk begrijp ik echt niet waarom je onze visie zo heftig vindt terwijl je zelf schrijft dat je al jaren last hebt van zwangerschapsgerelateerde depressie. Dat risico (meerdere keren) voor lief nemen om kinderen te krijgen vind ik echt onbegrijpelijk en veel heftiger dan geen bezoekjes in het bejaardentehuis, even kort door de bocht gesteld. Zou je hier misschien iets meer over kunnen toelichten?
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
13-02-2019 13:14
Ik weet niet wie 'dingetje' is haha, maar ik las hier wel iets over iemand die terug zou zijn gekomen onder een andere nick, maar dat is een andere naam (een seizoen) :proud: :proud:

Oh ja summerjamm kan ook als seizoen geinterpreteerd worden :rofl: maar naar wat ik begreep was t iemand anders

Even voor de goede orde. Ik ben niet dat 'dingetje' het feit dat ik een mening deel wil niet zeggen dat ik krom denk over die van jullie. Dat heb ik nadrukkelijk ook in mijn post neergezet. Je komt nogal bitter over. Dat terwijl ik totaal geen intentie had om een discussie los te woekeren maar door deze reactie van jou dus dat nu wel doe.

Nee ik vind kinderloze mama's niet saai, stom of what the hell so ever. Sterker nog en ik zeg ik het hardop en schaam me er niet voor. Als mijn zoontje wéér zo een pestbui heeft kan ik m wel achter het behang plakken en denk ik damnn waar zijn we aan begonnen. Dat zijn normale gedachten die je als mens kan hebben. Net zoals de gedachte dat je het verschrikkelijk vind een kind te willen hebben.

Ik werk met ouderen dat klopt en ja dat kinderen (helaas) niet vaak komen is een dingetje. In deze drukke wereld kan je als kind ook niet anders. Maar ergens merk ik wel dat ondanks dat ze niet komen of niet vaak het vaak over hun kinderen, kleinkinderen hebben. Het geeft ze een bepaalde trots, rust.

@full_moon, ik vind het top dat je zo openlijk bent en absoluut deze topic is ook een topic om dat te kunnen en mogen doen! Ik voelde me alleen nogal aangesproken dat een ouder een saai, stom leven zou moeten hebben als diegene kinderen heeft. Dacht dit klopt niet want het hoeft niet altijd zo te zijn toch?

@vixxen, nee ik reageerde zoals ik hierboven al zei op reacties dat ouders een saai leven zouden hebben met kinderen. Er zijn zat mensen die kinderloos zijn maar misschien ook een saai leven hebben. Alles kan toch? Het is me nu duidelijk hoe de dames erover denken alleen ik merk alleen and dont get me wrong is alsof iedereen die bewust geen kinderen wil alle ouders maar een saai leven vind hebben.. net zoals ik in de verdeding schiet dat, dat niet zo is is dat ook zo bij jou. En vervelende vragen/opmerkingen heb je ook als je kids hebt. Zo krijg ik dag in dag uit te horen waneer de tweede eraan komt. Waarom het zo lang duurt. Ééntje is toch zo zieelllligg. Of een keer in de stad met de kinderwagen (en echt ik HAAT kinderwagens!) kleine was pas 1 en kwam per ongeluk tegen een booschappentas van een dame "jezus blijf toch thuis met je kind!" Ik was flabergasted..

Maar goed ik hoop dat ik niemand heb gekwetst ofzo en eerlijk de meeste mensen die ik ken hebben allemaal kids of willen ze hebben. Dus ik was gewoon nieuwsgierig meer niet :)
Ik werk met ouderen dat klopt en ja dat kinderen (helaas) niet vaak komen is een dingetje. In deze drukke wereld kan je als kind ook niet anders. Maar ergens merk ik wel dat ondanks dat ze niet komen of niet vaak het vaak over hun kinderen, kleinkinderen hebben. Het geeft ze een bepaalde trots, rust.
Och arme, ze moeten de schijn nog ophouden voor de buitenwereld ook door te vertellen dat hun kinderen zooooo succesvol zijn en zooooo hard werken en het zooooo druk hebben met hun gezin. En zich ondertussen hartstikke kut voelen dat ze niet wekelijks in het weekend bezoek krijgen of 'ns meegenomen worden op 'n tripje. Mijn moeder kent ze hoor, leeftijdgenoten die het wel over hun volwassen kinderen hebben want tja, waar moet je anders over praten als je verder ook niet veel meer hebt, maar waar het contact nihil is.
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
13-02-2019 14:41
Ik heb even geloept en ben heel zeker dat dat inderdaad iemand anders is ;-)

Summerjam, ik heb daardoor nog een vraag aan je. Want eigenlijk begrijp ik echt niet waarom je onze visie zo heftig vindt terwijl je zelf schrijft dat je al jaren last hebt van zwangerschapsgerelateerde depressie. Dat risico (meerdere keren) voor lief nemen om kinderen te krijgen vind ik echt onbegrijpelijk en veel heftiger dan geen bezoekjes in het bejaardentehuis, even kort door de bocht gesteld. Zou je hier misschien iets meer over kunnen toelichten?

Jazeker! Ik heb inderdaad een prenatale en postnatale depressie gehad. Ik struggel nog steeds (niet meer zo hevig als 4 jaar terug) met depressieve gevoelens. Hoe het onstaan is al sla je me dood! Vroeg in de zwangerschap al begonnen met alle rotkwalen en toen dacht ik zelfs waar ben ik aan begonnen. Waar zijn wij aan begonnen.. dat ging helaas over op een zéér heftige depressie. Verloskunde waar ik toen zat kwam er pas laat achter ondanks dat ik het al 1000 keer had aangegeven. Dus in week 36. Door verwezen naar psych maar wachtlijst te lang dus kon ik pas terrecht na de bevalling. En die was kut.. klaar een andere leukere woord heb ik gewoon niet. Basta. Ik werd ziekn postnatale depressie, rolstoel, revalideren, sloot me af, wilde dood, en voornamelijk wilde me kind amper vasthouden.

Ik wilde ook niet geholpen worden. 1 ding wist ik zeker ik wilde NOOIT meer kinderen. Alles zat me tegen. Werd steeds ziek, was een vreselijk mens thuis maar uiteindelijk kon het gewoon niet zo verder. Dus uiteindelijk psycholoog zo kon het niet verder. Ik legde mezelf uit van ik had ook in de zwangerschap eerder aan de bel moeten trekken of in ieder geval een andere vk. Bij de psycholoog kwam ik erachter dat ik PTSS heb. Dat heb ik met goede begeleiding en soms medicatie kunnen verwerken. Waarom wil je dan in Godsnaam een tweede kind als je al die ellende heb mee gemaakt denk je dan.. ik denk omdat ik diep in mijn hart ondanks al die ellende, pijn en noem het maar op nog een keer moeder wil worden :) plus krijg ik natuurlijk extra begeleiding stel voor dat er een zwangerschap ooit komt. Ik weet nu dat ik goede hulp heb. Huisarts, psycholoog en een partner die me door dik en dun steunt.
Ik voelde me alleen nogal aangesproken dat een ouder een saai, stom leven zou moeten hebben als diegene kinderen heeft. Dacht dit klopt niet want het hoeft niet altijd zo te zijn toch?
Het gaat er niet om wat jij al dan niet een saai leven vindt, maar dat wij -de bewust kindvrijen- het leven met 'n kind en alle rompslomp die daarbij komt kijken, uitermate vervelend vinden.
summerjamm schreef:
13-02-2019 14:57
Jazeker! Ik heb inderdaad een prenatale en postnatale depressie gehad. Ik struggel nog steeds (niet meer zo hevig als 4 jaar terug) met depressieve gevoelens. Hoe het onstaan is al sla je me dood! Vroeg in de zwangerschap al begonnen met alle rotkwalen en toen dacht ik zelfs waar ben ik aan begonnen. Waar zijn wij aan begonnen.. dat ging helaas over op een zéér heftige depressie. Verloskunde waar ik toen zat kwam er pas laat achter ondanks dat ik het al 1000 keer had aangegeven. Dus in week 36. Door verwezen naar psych maar wachtlijst te lang dus kon ik pas terrecht na de bevalling. En die was kut.. klaar een andere leukere woord heb ik gewoon niet. Basta. Ik werd ziekn postnatale depressie, rolstoel, revalideren, sloot me af, wilde dood, en voornamelijk wilde me kind amper vasthouden.

Ik wilde ook niet geholpen worden. 1 ding wist ik zeker ik wilde NOOIT meer kinderen. Alles zat me tegen. Werd steeds ziek, was een vreselijk mens thuis maar uiteindelijk kon het gewoon niet zo verder. Dus uiteindelijk psycholoog zo kon het niet verder. Ik legde mezelf uit van ik had ook in de zwangerschap eerder aan de bel moeten trekken of in ieder geval een andere vk. Bij de psycholoog kwam ik erachter dat ik PTSS heb. Dat heb ik met goede begeleiding en soms medicatie kunnen verwerken. Waarom wil je dan in Godsnaam een tweede kind als je al die ellende heb mee gemaakt denk je dan.. ik denk omdat ik diep in mijn hart ondanks al die ellende, pijn en noem het maar op nog een keer moeder wil worden :) plus krijg ik natuurlijk extra begeleiding stel voor dat er een zwangerschap ooit komt. Ik weet nu dat ik goede hulp heb. Huisarts, psycholoog en een partner die me door dik en dun steunt.
Psychische zaken zijn vaak erfelijk. Wil jij bewust een nieuw leven op de wereld zetten met de wetenschap dat zij ook dit soort mentale problemen kunnen krijgen? En partners kunnen wegvallen. Je zal niet de eerste zijn waar de man verongelukt/hartinfarct krijgt terwijl je kind nog te jong is.
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
13-02-2019 14:47
[...]

Maar goed ik hoop dat ik niemand heb gekwetst ofzo en eerlijk de meeste mensen die ik ken hebben allemaal kids of willen ze hebben. Dus ik was gewoon nieuwsgierig meer niet :)

Nee, je was echt niet gewoon nieuwsgierig. Als je nieuwsgierig bent, stel je vragen. Mag ik quoten:

"Alsof een kind hebben zo een last is? Je al die andere leuke dingen niet kan doen? Al die ouders met kinderen een saai, stom leven hebben? Zo'n beeld wordt hier wel gecreëerd... wij hebben zelf 1 zoontje (willen dolgraag een zusje of broertje erbij) en believe me.. wij hebben een superleuk sociaal leven. Doen hartstikke leuke dingen. En zijn allesbehalve dan saai :nut: en er zullen vast duizenden andere ouders zijn die dit gevoel hebben. "

Oftewel, je voelt de noodzaak om ons even te wijzen op het feit dat wij het zóóó fout hebben. Want jullie doen wel allerlei leuke dingen ondanks dat je kinderen hebt. Je oordeelt gelijk dat onze mening onjuist is, en dat we overdrijven en je neemt onze gevoelens en inzichten niet serieus. Hophop, ga een ander topic vervuilen.
Vixxen schreef:
13-02-2019 14:11
Als mijn man ineens een kinderwens heeft zou ik er wel over na gaan denken. Want ik vind mijn man best wel leuk enzo. Waarschijnlijk komt er dan nog geen kind, maar zou niet gelijk nee zeggen.

Andersom zei man dat hij dan zou willen scheiden. Duidelijk :biggrin:

Hier af en toe het gesprek: wil jij nog steeds geen kinderen? nee hoor jij? Mooi, hoeven we niet te scheiden. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
snorriemorrie schreef:
13-02-2019 13:06
Sorry ik hoor hier niet in dit topic thuis, want kind, maar toch lees ik hier mee omdat ik er echt heel veel in herken wat jullie schrijven. En ik wil toch even een ander geluid laten horen. Ik heb er juist echt bewondering voor dat jullie die keuze maken, ondanks al die lelijke vooroordelen. Er zullen ook zat mensen zijn die overstag gaan om maar te voldoen aan het ideaalplaatje dat in onze samenleving heerst, zonder te bedenken wat hun eigen ideaalplaatje is. Daar mogen jullie echt wel trots op zijn vind ik.

En ik ben soms juist besst jaloers als ik lees wat jullie allemaal voor leuke dingen doen die ik niet meer doe sinds ik moeder ben geworden. Dus geniet er gewoon lekker van :heart:
Dank je! Ik ben het ook wel spuugzat dat mensen als summerjamm mij veroordelen omdat ik mezelf niet voort wil planten om later eens per maand een kind met partner op bezoek te krijgen en twee gillende peuters.
Mijn leven bestaat uit werken, veel sociale contacten en ik ga er vanuit dat als ik niet meer werkzaam ben, ik nog steeds heel veel sociale contacten heb. Die zie ik wanneer ik daar zin in heb, wanneer zij daar behoefte aan hebben. En niet "omdat we eens per maand naar oma moeten".
De kinderen van vriendinnen vinden mij de leukste tante, ik wil me echt wel met het grut op het speelkleed storten en met Lego en Barbie spelen en dat doe ik ook met regelmaat.

Maar ik ben ook heel dankbaar dat ik 's ochtends mijn eigen tempo kan aanhouden, niemand hoef op te jagen, niet iedere dag gevechten aan moet gaan over huiswerk, kleding, telefoongedrag en gezeur aan de eettafel omdat niemand ooit iets lekker vindt.
Ik vind het heerlijk om niet tot schoolpleinmoeders te horen die zo herkenbaar zijn in de Luizenmoeder.
Ik vind het heerlijk om in een huis terug te komen zoals ik het heb achtergelaten.
Ik vind het heerlijk om in het weekend ineens te kunnen besluiten om de deur uit te gaan of om een tukkie op de bank te doen.

Prima Summerjam, dat jij gehoor hebt gegeven aan je rammelende eierstokken en je je kinderen als ultieme geluksfactor in je leven ziet. Ik heb dat gerammel nooit gehad en ben ook erg gelukkig met het leven zonder kinderen.
Maar ga me alsjeblieft niet vertellen dat mijn toekomst eenzaam gaat zijn omdat ik geen kinderen heb, mijn oude dag zal nog leuker zijn dan mijn huidige status. Want dan heb ik echt alle tijd voor vrienden, vriendinnen en hobby's. En hoef ik niet de geraniums van de vensterbank te gluren omdat ik teleurgesteld word in mijn bloedjes van kinderen, die te druk zijn om op bezoek te komen.
anoniem_153636 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 15:07
0.17% gewijzigd
dianaf schreef:
13-02-2019 13:28
Eh... echt waar? Of is het sarcasme? o_o
Ik meende 't echt! Geen idee wat de titel is, maar ik mocht het nog 'ns boven komen dan zal ik de link hier plakken.
Summerjamm, je hoeft je echt niet persoonlijk aangevallen te voelen als kindvrijen hun mening (of idee) geven over het ouderschap. Het 1 sluit het ander niet uit. Ik heb veel vriendinnen met kinderen en ze zijn me allemaal even dierbaar. Mocht de ouders iets overkomen dan zal ik me alle liefde de kinderen opvangen en indien nodig zelfs in huis nemen. Daar hoef ik niet over te twijfelen. Maar dat staat volledig los van een eigen (ontbrekende) kinderwens. Ik zou niet met hen willen ruilen, net als dat ze dat waarschijnlijk niet met mij willen.

En ja, ik heb wél een hekel aan krijsende koters in het wild, truttige moeders in de supermarkt en onflexibele collega's die bij elke scheet van hun kind thuisblijven. En ik heb er ook een hekel aan als er gezegd wordt: ik respecteer dat je geen kinderen wilt. maaaaar [insert complete oratie over waarom kinderen fantastisch zijn]. Ik zeg ook niet tegen ouders dat ze beter geen kinderen kunnen nemen omdat het eigenlijk volslagen kut is.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
13-02-2019 15:06
Summerjamm, je hoeft je echt niet persoonlijk aangevallen te voelen als kindvrijen hun mening (of idee) geven over het ouderschap. Het 1 sluit het ander niet uit. Ik heb veel vriendinnen met kinderen en ze zijn me allemaal even dierbaar. Mocht de ouders iets overkomen dan zal ik me alle liefde de kinderen opvangen en indien nodig zelfs in huis nemen. Daar hoef ik niet over te twijfelen. Maar dat staat volledig los van een eigen (ontbrekende) kinderwens. Ik zou niet met hen willen ruilen, net als dat ze dat waarschijnlijk niet met mij willen.

En ja, ik heb wél een hekel aan krijsende koters in het wild, truttige moeders in de supermarkt en onflexibele collega's die bij elke scheet van hun kind thuisblijven. En ik heb er ook een hekel aan als er gezegd wordt: ik respecteer dat je geen kinderen wilt. maaaaar [insert complete oratie over waarom kinderen fantastisch zijn]. Ik zeg ook niet tegen ouders dat ze beter geen kinderen kunnen nemen omdat het eigenlijk volslagen kut is.

Nee ben ik ook niet en echt geloof me dat hier een moeder zit die af en toe dezelfde gedachte als jou heeft. Ik kan er ook totaal niet tegen. Krijsende kids, en truttige moeders daar ken ik helaas teveel van en neem echt afstand. 'Kijk mijn kind is 1 jaar en kan al zn kont afvegen' zulke dingen. Hekel heb ik eraan. Maar goed misschien had ik bepaalde dingen in mijn eerste post wat anders moeten verwoorden sorry daarvoor! In ieder geval ga ik deze topic verlaten :thumbsup: :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alweer mosterd, zie ik ;-)

Summerjamm 'schrikt' van sommige van onze uitspraken hier. En dan hebben we het over non-issues als saai enzo. Ik schrik soms ook als ik meelees in topics over het ouderschap. Over ouders die het gezinsleven niet aankunnen. Over gebroken gezinnen; ouders die elkaar uit het oog verloren toen er kinderen kwamen. Of die eigenlijk al geen goede match waren voor ze nieuw leven de wereld op schopten. En natuurlijk: dat schept ook een vertekend beeld van het hebben van kinderen. Het maakt wel dat ik met regelmaat denk: goh, zouden meer mensen moeten doen, niet voor kinderen kiezen!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-02-2019 15:04
Ik meende 't echt! Geen idee wat de titel is, maar ik mocht het nog 'ns boven komen dan zal ik de link hier plakken.
Deze: viewtopic.php?f=1&t=398534&start=#p27961363
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Yes! Die is 't! Bedankt voor 't opzoeken!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-02-2019 15:04
Ik meende 't echt! Geen idee wat de titel is, maar ik mocht het nog 'ns boven komen dan zal ik de link hier plakken.

Ow die. Daar ben ik afgehaakt. Wilde niet lezen dat ze besloten had het toch maar voor de partner te willen doen. Dat had ik echt niet aangekund.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
13-02-2019 14:47

Nee ik vind kinderloze mama's niet saai, stom of what the hell so ever. Sterker nog en ik zeg ik het hardop en schaam me er niet voor. Als mijn zoontje.....
Wtf zijn kinderloze mama's.... :sherlock:

Je hebt een kind en bent dus mama of papa
Of je hebt er geen en dan ben je dus geen mama of papa.
:worship:
summerjamm schreef:
13-02-2019 14:47
[...]
Ik werk met ouderen dat klopt en ja dat kinderen (helaas) niet vaak komen is een dingetje. In deze drukke wereld kan je als kind ook niet anders. Maar ergens merk ik wel dat ondanks dat ze niet komen of niet vaak het vaak over hun kinderen, kleinkinderen hebben. [....]

Dit is natuurlijk echt volslagen onzin. Dat praten die oudjes zichzelf aan om maar niet te hoeven erkennen dat hun bloedje helemaal geen zin heeft om ze op te zoeken. Nou, daar zit je dan. 30 jaar geleden leek het zo'n goed idee om er eentje op de wereld te kwakken voor je ouwe dag en nu zie je ze hooguit met kerst. Dát lijkt me pas een eenzaam leven. Jezelf een illusie voor moeten houden en tegen iedereen het gebrek aan bezoek moeten goedpraten.

Je bent zo druk als je jezelf maakt en als je geen tijd kunt vinden om je (bejaarde) ouders te bezoeken dan is dat een kwestie van niet willen. Dan zit ik toch liever als oudje te punniken met de wetenschap dat mijn kinderen niet komen omdat ik ze niet heb en dat volledig mijn eigen keus was.
Doornroosje75 schreef:
13-02-2019 15:21
Ik ben alweer mosterd, zie ik ;-)

Summerjamm 'schrikt' van sommige van onze uitspraken hier. En dan hebben we het over non-issues als saai enzo. Ik schrik soms ook als ik meelees in topics over het ouderschap. Over ouders die het gezinsleven niet aankunnen. Over gebroken gezinnen; ouders die elkaar uit het oog verloren toen er kinderen kwamen. Of die eigenlijk al geen goede match waren voor ze nieuw leven de wereld op schopten. En natuurlijk: dat schept ook een vertekend beeld van het hebben van kinderen. Het maakt wel dat ik met regelmaat denk: goh, zouden meer mensen moeten doen, niet voor kinderen kiezen!
Dat heb ik dus ook altijd. Als er weer zo'n topic over "(man) kan gezinsleven niet aan" voorbij komt ben ik geneigd om te typen "nee he he, kinderen zijn funest voor je relatie. Je had ze beter niet kunnen nemen".
koekie1980 schreef:
13-02-2019 15:48
Wtf zijn kinderloze mama's.... :sherlock:

Je hebt een kind en bent dus mama of papa
Of je hebt er geen en dan ben je dus geen mama of papa.
:worship:
Ik ben caviamamma. Dat moet je natuurlijk niet onderschatten he :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven