Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Blijenvrij schreef:
09-05-2019 07:26
Daar heb je een heel groot punt. Ik verwonder mij hier ook altijd over. Waarom niet lekker gaan reizen als je ze groot hebt.
Ik heb trouwens meerdere mensen gekend die bij mij klaagden hierover, maar toch gingen oppassen. Weg lekker vrij leven.

Wat ik vaak zie is dat de andere opa en oma oppassen, en dan is de druk nog veel groter om nee te zeggen. Als al die opa's en oma's eens geld gingen vragen ben ik benieuwd hoevaak er nog van hun diensten zou worden afgenomen. Ik vermoed zo een stuk minder.
Jep want uiteraard wel gratis he! Maar er wordt voor het gemak vergeten dat deze mensen met die oppasdagen dus geen betaald werk doen en dus ook geen pensioen opbouwen. Ik vraag me af of de personen die van de onbetaalde diensten hebben genoten dit in financiele steun op een later moment teruggeven. Mijn ouders passen ook op en piepen inmiddels over de stijgende kosten en dat het toch wel eens puzzelen is nu ze minder werken om op te kunnen passen....
FarFarAway schreef:
09-05-2019 10:59
Hebben jullie dat ook weleens dat jullie denken van een ander dat het jammer is dat ze kinderen hebben?

Bijvoorbeeld iemand die ik zie op tv met een prachtige carrière, echt de perfecte job of zo, en dan heeft die kinderen en dan denk ik wáarom toch?! Het had zo mooi geweest zonder :biggrin:

Of een koppel dat de wereld rondreist in de ultieme vrijheid en dan hebben ze daar een paar koters bij die dan alle dagen les moeten krijgen van ze. Jammer toch :bonk:
Wie heeft dáar nou zin in?!
Ja heb ik best vaak. Dat ik echt teleurgesteld kan zijn als blijkt dat iemand (alsnog) voor kinderen gaat.
Familiemens schreef:
09-05-2019 16:52
Jep want uiteraard wel gratis he! Maar er wordt voor het gemak vergeten dat deze mensen met die oppasdagen dus geen betaald werk doen en dus ook geen pensioen opbouwen. Ik vraag me af of de personen die van de onbetaalde diensten hebben genoten dit in financiele steun op een later moment teruggeven. Mijn ouders passen ook op en piepen inmiddels over de stijgende kosten en dat het toch wel eens puzzelen is nu ze minder werken om op te kunnen passen....
Eigen keuze van de opa's en oma's. Vaak zien zij het niet als werk, maar juist als een gunst dat zij hun kleinkinderen mogen leren kennen van zo dichtbij.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2019 18:17
Reden: offtopic
97.70% gewijzigd
[...]

Ga gewoon eens WEG uit dit topic. Je voegt niks toe. We willen je hier niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2019 18:17
Reden: quote verwijderd
58.91% gewijzigd
RégineFilange schreef:
09-05-2019 17:46
Ga gewoon eens WEG uit dit topic. Je voegt niks toe. We willen je hier niet.

Negeren en berichten blijven staffen. Dat helpt.
Wanneer is een topic ook alweer eens 'vol' en komt er een slotje op?
Vixxen schreef:
09-05-2019 18:06
Wanneer is een topic ook alweer eens 'vol' en komt er een slotje op?

33 berichten geleden ;) Met mij erbij geteld :P
RégineFilange schreef:
09-05-2019 17:25
Ja heb ik best vaak. Dat ik echt teleurgesteld kan zijn als blijkt dat iemand (alsnog) voor kinderen gaat.

Oeh ja! Dat ALSNOG is ook een erge. Een goede vriendin had net zoals ik geen kinderwens. Tot ze plots een nieuwe vriend kreeg en alsnog op haar 38ste moeder werd. Nu staat haar Instagram vol met foto’s van knutselmiddagen en koekjes bakken :pukey:
Zo jammer...
Kwebbeltje91 schreef:
09-05-2019 18:09
33 berichten geleden ;) Met mij erbij geteld :P
O. En nu? Nieuwe aanmaken?
Oh vreselijk ja...
En het erge is dat je het niet jammer mag vinden, het is dan toch iets waar je altijd een beetje sociaal wenselijk en 'leuk' op moet reageren.
Vixxen schreef:
09-05-2019 18:33
O. En nu? Nieuwe aanmaken?
Met ‘sinds 2010’ er in graag!
Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25?
Zoiets?
Afbeelding
yes ik kan plaatjes plakken :biggrin:
kinderen/bewust-kindvrij-sinds-2010-dee ... ges/442321

Hier is ie!
Luistervink schreef:
08-05-2019 20:37

"Maar Renate merkt al gauw dat ze doodongelukkig van het idee van kinderen zou worden. ‘Ik heb niks met kinderen. Ze zijn druk, vaak brutaal en luisteren slecht. Ik snap dat dit met opvoeding te maken heeft, maar ik heb ook geen zin om hier tijd en energie in te steken. Het levert mij gewoon niets op."

"Dat hele zwanger zijn lijkt me al niks, en als die baby er eenmaal is, is het een heel gedoe om überhaupt de deur uit te gaan. Het beperkt je in je vrijheid. Ik zie mezelf dat allemaal niet doen."

Geen wonder dat we dan als egoistisch bestempeld worden.
Hoezo is bovenstaande egoistisch?

Egoïsme, ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap waarbij iemand streeft naar eigen voordeel en geluk met verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen.

Doen wat je zelf wil is toch geen probleem? Behalve als je er anderen mee benadeelt maar dat is toch niet het geval?
Familiemens schreef:
08-05-2019 23:58
Ja de schoonzus heeft dit een keer gezegd maar zij is van het type oermoeke. Vind mij maar een yuppig egoistisch leven leiden. Als ik op een verjaardag oid waar zij ook is vertel over een (aanstaande) reis dan volgt er altijd: dat doet maar hè *rolt met haar ogen*. Ik kan haar makkelijk hebben en zeg dan: ja heerlijk! Hoef met niemand rekening te houden! Haar mening is echt van enkele waarde voor mij. :puh:
Maar verder geen hatelijke opmerkingen hoor!
die is gewoon stinkjaloers dat de komende vakanties van haar uit center parcs, binnenspeeltuinen en animatie-toestanden bestaan 😂
Maar je krijgt er zoveel voor terug he.... 🖕🖕🖕

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven