Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Paasklaas :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook jammer dat het nu zo druk buiten is voor mijn gevoel. Ik wandel regelmatig en dan vind ik het heerlijk om op een thuiswerkdag in de pauze te lopen. Nu is elke dag een thuiswerkdag en wanneer ik ga lopen zie ik overal mensen. Het is niet anders, maar ik blijf mij erover verbazen hoe vol de wereld is met mensen. Ik ga al tijden niet meer naar drukke plekken zoals de Efteling (tenzij het een natte dinsdagochtend is op een schooldag bijvoorbeeld). Ik verbaas mij echt hoe mensen dat vrijwillig doen. Oké, met kinderen moet je wel, maar dat is nog één van de vele redenen om geen kinderen te krijgen. Al die mensen altijd en overal. Ik wil gewoon rust haha.

Mijn bevrijdingsdag is verder heerlijk. Heb een lange wandeling gemaakt in de natuur en wat dingen in het huis gedaan. Net gegeten en nu een relaxte avond. Morgen weer aan het werk.

Ik bedacht mij trouwens vandaag ook dat ik even naar de IKEA wil binnenkort... toen dacht ik meteen dat ik dat pas volgende week ga doen als alle kinderen weer naar school gaan. Brr de IKEA is al zon rampenscenario en al helemaal met kinderen. De horror. Kennen jullie dat programma FEAR factor? Dit zou echt mijn FEAR factor zijn. IKEA op zaterdagmiddag zonder oordoppen.
Emboldened by the flame of ambition
Ach ja Fear Factor, zo veel gekeken vroeger!

Je moet in het weekend sowieso zo min mogelijk naar de winkel(s) gaan.
Is etenstijd geen goed tijdstip voor Ikea?
Donderdagavond rond een uur of 18 is bijv. de ideale Intratuintijd. Geen gezinnen en uberhaupt nauwelijks klanten.
Of gewoon wat je wilt online bestellen en dan ophalen bij het pick-up point?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Rond etenstijd gaan is inderdaad wel een goed idee. Daarnaast kan ik het inderdaad ook online bestellen, maar ik vind het soms wel prettig om een rondje te lopen en de dingen vast te houden zeg maar.

Ik ga mij er gewoon aan wagen op een rustig moment. Als het alsnog te druk is dan keer ik om :D
redbulletje schreef:
05-05-2020 19:08
Is etenstijd geen goed tijdstip voor Ikea?
Donderdagavond rond een uur of 18 is bijv. de ideale Intratuintijd. Geen gezinnen en uberhaupt nauwelijks klanten.
Etenstijd is idd ideaal voor intratuin/boodschappen etc.
Ik gebruik dat tijdstip ook met name voor dat soort bezigheden....heerlijk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
tonkje schreef:
05-05-2020 18:18
Wij gaan zo dadelijk Sinterklaas vieren ;-D

Op 5 december zaten 2 deelnemers in Australië en hadden we bedacht het met Pasen te doen. Paasklaas. :)
Maar ja, Corona, met Pasen midden in de lockdown en hadden we het opgeschoven naar Bevrijdingsdag. Vrije Klaas. Eigenlijk zitten we nu ook in lockdown, maar we vonden het nu wel kunnen.
Wat een goed idee! Had je nog kruidnootjes? ;-) ik hoop dat je een hele leuke vrije klaas had.
Skadí schreef:
05-05-2020 18:30
Ik vind het ook jammer dat het nu zo druk buiten is voor mijn gevoel. Ik wandel regelmatig en dan vind ik het heerlijk om op een thuiswerkdag in de pauze te lopen. Nu is elke dag een thuiswerkdag en wanneer ik ga lopen zie ik overal mensen. Het is niet anders, maar ik blijf mij erover verbazen hoe vol de wereld is met mensen. Ik ga al tijden niet meer naar drukke plekken zoals de Efteling (tenzij het een natte dinsdagochtend is op een schooldag bijvoorbeeld). Ik verbaas mij echt hoe mensen dat vrijwillig doen. Oké, met kinderen moet je wel, maar dat is nog één van de vele redenen om geen kinderen te krijgen. Al die mensen altijd en overal. Ik wil gewoon rust haha.

Mijn bevrijdingsdag is verder heerlijk. Heb een lange wandeling gemaakt in de natuur en wat dingen in het huis gedaan. Net gegeten en nu een relaxte avond. Morgen weer aan het werk.

Ik bedacht mij trouwens vandaag ook dat ik even naar de IKEA wil binnenkort... toen dacht ik meteen dat ik dat pas volgende week ga doen als alle kinderen weer naar school gaan. Brr de IKEA is al zon rampenscenario en al helemaal met kinderen. De horror. Kennen jullie dat programma FEAR factor? Dit zou echt mijn FEAR factor zijn. IKEA op zaterdagmiddag zonder oordoppen.
Haha jaaa IKEA, zo'n winkel waar ik eens per paar jaar toch eens heen wil. Ik maak een lijstje wat ik wil zien en wat ik moet hebben. Ik maak fotos en ga thuis rustig nadenken over grotere aankopen en laat die bezorgen.
Net als de weekboodschappen: de wereld is overvol en al die mensen in mijn personal space brrrr. Met liefde iedere week 3 euro bezorgkosten en af en toe een fooitje voor de bezorger.

Heerlijke bevrijdingsdag voor jou in de natuur.
Familiemens schreef:
06-05-2020 00:41
Haha jaaa IKEA, zo'n winkel waar ik eens per paar jaar toch eens heen wil. Ik maak een lijstje wat ik wil zien en wat ik moet hebben. Ik maak fotos en ga thuis rustig nadenken over grotere aankopen en laat die bezorgen.
Net als de weekboodschappen: de wereld is overvol en al die mensen in mijn personal space brrrr. Met liefde iedere week 3 euro bezorgkosten en af en toe een fooitje voor de bezorger.

Heerlijke bevrijdingsdag voor jou in de natuur.
maar drie euro bezorgkosten? hier bij ons voor delhaize 9.95 euro...
ik moet het ook niet hebben van al dat volk, ipv dat heel ons land naar de kust afschuimt in de zomer met krijsende kinderen die met zand gooien of zee of zwembad plassen , ga ik liever de natuur of de bergen in...
Skadí schreef:
05-05-2020 21:17
Rond etenstijd gaan is inderdaad wel een goed idee. Daarnaast kan ik het inderdaad ook online bestellen, maar ik vind het soms wel prettig om een rondje te lopen en de dingen vast te houden zeg maar.

Ik ga mij er gewoon aan wagen op een rustig moment. Als het alsnog te druk is dan keer ik om :D
Wij gaan altijd op zaterdagavond. Wij 'moesten' dit weekend ook, we waren op zoek naar een nieuwe eettafel. We hebben nu een vrij goedkope en je merkt dat deze niet geschikt is om langdurig aan te zitten met het uitklapdeel steeds uitgeklapt.
We hebben hem uiteindelijk gewoon online besteld, maar een tafel wil ik toch echt wel even 'live' gezien hebben.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Wie viert er hier nog meer het 'niet vader en moederdag' ? wij hebben 24 Mei (mooi er tussenin) die dag gereserveerd.

iets leuks voor elkaar kopen, ontbijtje op bed. hele dag in het teken van 'vrijheid, onafhankelijkheid en autonomie' leven het goede leven zeg maar :cheer:

wie o wie nog meer? :-D
Niet vader- en moederdag? Nee, nooit van gehoord.
Wel vieren we (nou ja ik) ook het halfjaarlijkse jubileum van onze verkering en mijn verjaardag. :sun:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zie hier goeie IKEA plannen voorbijkomen :D De bezorgkosten zijn bij ons ook veel hoger dan 3 Euro helaas. Ik moet zeggen dat ik mij hier wel gehoord voel m.b.t. de drukte en daar niet in willen zitten. Ik heb het idee dat mensen in mijn persoonlijke omgeving er nooit last van hebben. Een vriendin van mij ging laatst (oké, nog voor corona) naar een pretpark in het weekend. Die loopt daar de hele dag rond en volgens mij had ze een leuke dag. Vind ik onbegrijpelijk. Ik wou dat ik mij zo kon afsluiten voor andere mensen en al dat geluid :D

Ik weet dat ik het als kind al erg vond al die kinderen. Dat ik met mijn handen op mijn oren rond de speeltuin liep, omdat ik als kind zo nodig meegenomen moest worden want 'dat vond ik vast leuk'. Ik wilde gewoon lekker op mijn kamer zitten en boeken lezen of pony's poetsen zonder dat ik dan meteen patat moest eten in de kantine met een hele groep weetje wel.

@RickDalton: ik vier geen moederdag en ook niet iets ertussenin :) Een dag die in het teken staat van vrijheid, onafhankelijkheid en autonomie klinkt dan wel weer als iets wat ik wil vieren :)
Bezorgkosten zijn inderdaad hoger, maar de kosten om op te halen (en niet de winkel door te hoeven) is 2,99. Wij wilden een nieuw tuinsetje en hoewel de winkel dicht was, was dit wel mogelijk. Ideaal!

Oh, een pretpark en zo vind ik best leuk, maar ik zou niet zo snel in het weekend gaan, omdat ik geen zin heb om uren in de rij te staan. Dan verschuif ik liever een werkdag en ga op woensdag of zo. Maar een beetje reuring vind ik wel fijn, met zijn tweeën in de Python vind ik toch minder leuk dan wanneer je met een heel treintje vol zit te gillen. :lol:
dianaf schreef:
06-05-2020 09:19
Bezorgkosten zijn inderdaad hoger, maar de kosten om op te halen (en niet de winkel door te hoeven) is 2,99. Wij wilden een nieuw tuinsetje en hoewel de winkel dicht was, was dit wel mogelijk. Ideaal!

Oh, een pretpark en zo vind ik best leuk, maar ik zou niet zo snel in het weekend gaan, omdat ik geen zin heb om uren in de rij te staan. Dan verschuif ik liever een werkdag en ga op woensdag of zo. Maar een beetje reuring vind ik wel fijn, met zijn tweeën in de Python vind ik toch minder leuk dan wanneer je met een heel treintje vol zit te gillen. :lol:
Ik moest voor afhalen van mijn IKEA bureautje 9,99 betalen. Dat was een het begin van de lockdown periode, half maart, toen IKEA op eigen initiatief dicht was gegaan. Ik heb toen wel naderhand een kortingsbon voor dat bedrag ontvangen, voor een volgende aankoop.
Van het bureautje heb ik geen spijt trouwens: na een week aan de eettafel en het idee dat ik nog zeker een maand (of langer) thuis moest werken, vond ik dit een heel goede investering.

Ik ben dol op pretparken. Maar ontwijk inderdaad schoolvakanties en weekenden.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik zou nu eerder naar een dierentuin gaan dan naar een pretpark.
Zag vanmorgen foto's voorbijkomen van de Efteling, dat ze daar alvast maatregelen hebben getroffen.

In een dierentuin kun je je toch veel meer verspreiden.. Geen wachtrijen (nou ja, hooguit voor het toilet en straks het restaurant :P ).

In een pretpark.. Tja ik weet het niet. Stel dat ze straks weer opengaan, zou ik er niet meteen naartoe gaan.
Voor mij en moeder staat een midweekje Limburg gepland. Half juni. Was al geboekt voor de Corona in NL was. We willen graag naar GaiaZOO en ik hoop toch echt dat ze dan al open zijn. Anders kunnen we de vakantie nog omboeken naar September. Maar daar ben ik geen fan van. Dan kan het weliswaar overdag nog heet zijn, maar 's avonds al vroeg donker en is alles al dicht. Om daar nou elke avond uren in dat huisje te zitten. Niet mijn ding. Ook al nemen we de laptop mee. Dat is toch anders dan thuis waar ik altijd alleen ben.
Vroeger gingen we wel meer in September en vond de avond dan ook zo lang duren. Dus hoop dat het gewoon in Juni kan.
hondenmens wijzigde dit bericht op 06-05-2020 12:34
5.86% gewijzigd
icequeen2000 schreef:
06-05-2020 01:09
maar drie euro bezorgkosten? hier bij ons voor delhaize 9.95 euro...
Je kunt een abonnement afsluiten voor een jaar bij Neerlands bekendste grootgrutter ;-) dan heb je voordeel. Los boeken varieert van 4,95 tot 11,95
RickDalton schreef:
06-05-2020 07:56
Wie viert er hier nog meer het 'niet vader en moederdag' ? wij hebben 24 Mei (mooi er tussenin) die dag gereserveerd.

iets leuks voor elkaar kopen, ontbijtje op bed. hele dag in het teken van 'vrijheid, onafhankelijkheid en autonomie' leven het goede leven zeg maar :cheer:

Nog niet maar ga ik zéker introduceren! Grandioos idee. :cheer:
Familiemens schreef:
06-05-2020 12:32
Je kunt een abonnement afsluiten voor een jaar bij Neerlands bekendste grootgrutter ;-) dan heb je voordeel. Los boeken varieert van 4,95 tot 11,95
Wij hadden dit abonnement dus al pre-corona. Wij konden nu dus een vast bezorgmoment kiezen waarop we onze boodschappen kunnen laten bezorgen. Dus niet meer hopen op een leeg slot op een compleet onlogisch moment. Nadeel is dat we op zaterdagochtend nu tussen 8:00 en 14:00 iemand aan de deur kunnen verwachten.

Maar goed, het is niet dat we weg gaan.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
RickDalton schreef:
06-05-2020 07:56

Noem het dan gewoon kindvrij-dag!

Vader- en moederdag associeer ik met het hebben van ouders, niet met het zelf bewust geen ouder zijn.
Ik word echt bloedchagrijnig van die stomme moeder-dagreclames. Ik heb een slechte band met mijn moeder en dit is best confronterend.
redbulletje schreef:
06-05-2020 16:43
Noem het dan gewoon kindvrij-dag!

Vader- en moederdag associeer ik met het hebben van ouders, niet met het zelf bewust geen ouder zijn.
kindvrij dag it is! goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven