Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

woensdag 6 mei 2020 om 18:16
inderdaad super-irritant! hier helemaal geen moeder meer (overleden in 2011) confronterend niet echt maar je wordt er wel even mee met de neus op de feiten gedrukt: geen moeder meerKwebbeltje91 schreef: ↑06-05-2020 17:01Ik word echt bloedchagrijnig van die stomme moeder-dagreclames. Ik heb een slechte band met mijn moeder en dit is best confronterend.

woensdag 6 mei 2020 om 18:27
Ikea heb ik niets te zoeken. Snap niet waarom iedereen de Ikea als uitje ziet. Ik hoor dat de kinderen alweer mogen tennissen. Ik hoop binnenkort de volwassenen ook. Het is niet eens een contactsport dus waarom niet?
Mijn merrie staat ook op het punt om moeder te worden. Maar zij krijgt geen kale blerbaby, zij krijgt een mooi fluwelen veulentje. Dat is andere koek. Ik hoop dat alles goed zal gaan.
Mijn merrie staat ook op het punt om moeder te worden. Maar zij krijgt geen kale blerbaby, zij krijgt een mooi fluwelen veulentje. Dat is andere koek. Ik hoop dat alles goed zal gaan.
woensdag 6 mei 2020 om 18:32
Veulens zijn zooooo mooi! Paarden sowieso wel. Toen ik vroeger nog door de polder naar mijn werk moest fietsen, was ik dol op het voorjaar omdat er dan vaak veulens in de wij stonden. En gewoon mooie paarden overal.
Tennis en golf, hadden toch best nog wel gekund lijkt mij. De kantines en zo gooi de gewoon dicht.
Tja moederdag. Ik heb nog wel een moeder, maar ja, die woont ver weg. Gelukkig is ze 1,5 week geleden langs geweest. Anders was ik nu wel eens met moederdag naar haar toe gegaan. Meestal doe ik dat niet nu ik hier woon. In mei is het vaak ook keidruk op mijn werk, dus dan is het even te heftig om op een dag 1,5 uur heen en weer 1,5 uur terug te gaan, enkel voor een kopje koffie. En om eerlijk te zijn, vind ik het ook wel een feestdag voor kleine kinderen.
Tennis en golf, hadden toch best nog wel gekund lijkt mij. De kantines en zo gooi de gewoon dicht.
Tja moederdag. Ik heb nog wel een moeder, maar ja, die woont ver weg. Gelukkig is ze 1,5 week geleden langs geweest. Anders was ik nu wel eens met moederdag naar haar toe gegaan. Meestal doe ik dat niet nu ik hier woon. In mei is het vaak ook keidruk op mijn werk, dus dan is het even te heftig om op een dag 1,5 uur heen en weer 1,5 uur terug te gaan, enkel voor een kopje koffie. En om eerlijk te zijn, vind ik het ook wel een feestdag voor kleine kinderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 6 mei 2020 om 18:37
woensdag 6 mei 2020 om 18:46
donderdag 7 mei 2020 om 01:01
Wat rot voor je kwebbeltje. Die verrekte reclames zijn er veel...heel veel...tv op mute tijdens reclameblok?Kwebbeltje91 schreef: ↑06-05-2020 17:01Ik word echt bloedchagrijnig van die stomme moeder-dagreclames. Ik heb een slechte band met mijn moeder en dit is best confronterend.

donderdag 7 mei 2020 om 06:45
Ik vind het juist meer iets voor volwassenen, omdat je dan (onder normale omstandigheden) lekker met elkaar uit eten kunt gaan ter gelegenheid van moeder/vaderdag. Maar ook nu zullen we samen eten zondag, alleen dus niet in een restaurant.dianaf schreef: ↑06-05-2020 18:32Veulens zijn zooooo mooi! Paarden sowieso wel. Toen ik vroeger nog door de polder naar mijn werk moest fietsen, was ik dol op het voorjaar omdat er dan vaak veulens in de wij stonden. En gewoon mooie paarden overal.
donderdag 7 mei 2020 om 08:03
De reden waarom ik het iets voor kinderen vind, is dat ze dan iets leuks kunnen knutselen en zo. Daarnaast als je zelf nog een moeder hebt en zelf moeder bent (voor ons hier geen issue), dan moet je jezelf in allerlei bochten wringen omdat men vindt dat je dan naar jouw eigen moeder moet én de schoonmoeder, terwijl je zelf gewoon van jouw moederdag wilt genieten met de eigen kinderen.redbulletje schreef: ↑07-05-2020 06:45Ik vind het juist meer iets voor volwassenen, omdat je dan (onder normale omstandigheden) lekker met elkaar uit eten kunt gaan ter gelegenheid van moeder/vaderdag. Maar ook nu zullen we samen eten zondag, alleen dus niet in een restaurant.
Maar verder moet iedereen gewoon wat ze zelf leuk vinden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 7 mei 2020 om 08:14
Familiemens schreef: ↑07-05-2020 01:01Wat rot voor je kwebbeltje. Die verrekte reclames zijn er veel...heel veel...tv op mute tijdens reclameblok?
Ja klopt, je wordt doodgegooid met die reclames joh. Om gek van te worden.
Vaak ga ik tijdens reclames toch wat doen hoor, maar op de 1 of andere manier komt die moederdagreclame altijd als eerste

Afijn, ik zet het inderdaad maar op mute, zoveel mogelijk.
Zal blij zijn als het 11 mei is

donderdag 7 mei 2020 om 08:23
Vanaf 11 mei mag iedereen weer buitensporten in groepen, zolang de 1.5 meter afstand bewaard kan worden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijks-leven. Lijkt me dus dat tennis zeker wel mag.

donderdag 7 mei 2020 om 08:24
Wat rot inderdaadKwebbeltje91 schreef: ↑07-05-2020 08:14Ja klopt, je wordt doodgegooid met die reclames joh. Om gek van te worden.
Vaak ga ik tijdens reclames toch wat doen hoor, maar op de 1 of andere manier komt die moederdagreclame altijd als eersteAlsof ze het erom doen.
Afijn, ik zet het inderdaad maar op mute, zoveel mogelijk.
Zal blij zijn als het 11 mei is![]()

donderdag 7 mei 2020 om 08:35
defyinggravity schreef: ↑07-05-2020 08:24Wat rot inderdaadGelukkig duurt het niet meer heel lang, maar het blijft confronterend.
Dank je.

donderdag 7 mei 2020 om 08:41
Dat gefreubel vond ik juist niet echt leuk. En dan was ik zelf nog best creatief. Het etentje wat er aan gekoppeld werd vond ik de betere traditie.dianaf schreef: ↑07-05-2020 08:03De reden waarom ik het iets voor kinderen vind, is dat ze dan iets leuks kunnen knutselen en zo. Daarnaast als je zelf nog een moeder hebt en zelf moeder bent (voor ons hier geen issue), dan moet je jezelf in allerlei bochten wringen omdat men vindt dat je dan naar jouw eigen moeder moet én de schoonmoeder, terwijl je zelf gewoon van jouw moederdag wilt genieten met de eigen kinderen.
Maar verder moet iedereen gewoon wat ze zelf leuk vinden.
En dat schoonmoedergeneuzel is gelukkig ook aan mij voorbij gegaan. Al ben ik met mijn ouders ook vaak genoeg op vrijdag- of zaterdagavond uit eten geweest voor vader/moederdag, dus dat hangt niet persé aan de zondag voor ons.
donderdag 7 mei 2020 om 08:44
Mijn Gym kan daardoor waarschijnlijk wel lessen gaan verzorgen, de lessen gaan dan naar buiten. Alleen kunnen we dan niet vrij trainen.defyinggravity schreef: ↑07-05-2020 08:23Vanaf 11 mei mag iedereen weer buitensporten in groepen, zolang de 1.5 meter afstand bewaard kan worden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijks-leven. Lijkt me dus dat tennis zeker wel mag.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
donderdag 7 mei 2020 om 12:08
Oh, ik háát reclamebloks in het algemeen! Dat is helemaal uit de hand gelopen.Familiemens schreef: ↑07-05-2020 01:01Wat rot voor je kwebbeltje. Die verrekte reclames zijn er veel...heel veel...tv op mute tijdens reclameblok?
donderdag 7 mei 2020 om 12:12
Dat is dan wel fijn, want bij veel mensen moet het dus wel persé op zondag. Net als kerst vieren altijd met kerstmis moet en zo...redbulletje schreef: ↑07-05-2020 08:41Dat gefreubel vond ik juist niet echt leuk. En dan was ik zelf nog best creatief. Het etentje wat er aan gekoppeld werd vond ik de betere traditie.
En dat schoonmoedergeneuzel is gelukkig ook aan mij voorbij gegaan. Al ben ik met mijn ouders ook vaak genoeg op vrijdag- of zaterdagavond uit eten geweest voor vader/moederdag, dus dat hangt niet persé aan de zondag voor ons.

donderdag 7 mei 2020 om 12:37
Daar hebben we nooit zo star aan vast gehouden. Ook verjaardagen niet. Leuk om op de datum zelf uit eten te gaan, maar op 'n doordeweekse dag moet je erna werken, dus vaak deden we dat ook vrijdag of zaterdagavond.
donderdag 7 mei 2020 om 13:35
Eens. Het gaat mij meer om het samenzijn. En de feestdag is gewoon een mooi excuus om iets extra lekkers te halen.redbulletje schreef: ↑07-05-2020 12:37Daar hebben we nooit zo star aan vast gehouden. Ook verjaardagen niet. Leuk om op de datum zelf uit eten te gaan, maar op 'n doordeweekse dag moet je erna werken, dus vaak deden we dat ook vrijdag of zaterdagavond.

donderdag 7 mei 2020 om 18:17
Kwebbeltje91 schreef: ↑06-05-2020 17:01Ik word echt bloedchagrijnig van die stomme moeder-dagreclames. Ik heb een slechte band met mijn moeder en dit is best confronterend.

donderdag 7 mei 2020 om 18:27
Moederdag wordt naar mijn idee ook meer gepromoot dan Vaderdag. Ik ga altijd even naar mijn moeder en koop een kleinigheidje + kaartje. Wat dat betreft is ze gauw tevreden. Met Vaderdag geef ik mijn stiefvader ook iets, maar zonder kaart. Want hij is mijn vader niet. Het is meer een gebaar dat ik hem accepteer als mijn moeders partner. Mijn vader zelf krijgt niks van me en daar ga ik ook al 13 jaar niet naartoe. Geen goed contact mee.

vrijdag 8 mei 2020 om 16:42
Och ja, moederdag. Dat vergeet ik eigenlijk altijd. Maar als ik eraan denk, krijgt mijn moeder een appje. We vinden het beiden allemaal nogal commerciële onzin. Ik grap altijd dat het voor haar elke dag moederdag is, omdat ze het geluk heeft moeder te zijn van de leukste dochter die er is. Kan ze wel om lachen.
Ik vind de Kindvrij-dag wel een mooie. Maar heel eerlijk: is het dat niet ook (bijna) elke dag? Wij vieren regelmatig dat we zo'n fantastisch leven hebben. Daar horen alle facetten bij zoals de vrijheid om de dingen te doen die we willen wanneer we het willen. Die gave dingen die kunnen, mede omdat we geen kinderen hebben. Daar wordt bij ons zeker 1x per week op geproost. Gewoon op het fijne leven dus.
Ik vind de Kindvrij-dag wel een mooie. Maar heel eerlijk: is het dat niet ook (bijna) elke dag? Wij vieren regelmatig dat we zo'n fantastisch leven hebben. Daar horen alle facetten bij zoals de vrijheid om de dingen te doen die we willen wanneer we het willen. Die gave dingen die kunnen, mede omdat we geen kinderen hebben. Daar wordt bij ons zeker 1x per week op geproost. Gewoon op het fijne leven dus.
vrijdag 8 mei 2020 om 17:20
Moederdag is ook belangrijker dan Vaderdag, vind ik. Wie zorgt immers het meest voor de kinderen? Niet vader. En hij zet de kinderen ook niet op de wereld, en brengt minder offers. Gemiddeld genomen dan he, nog steeds.
Geef mij maar dag van de honden. Een hond is immers vaak het zonnetje in huis. Altijd lief en vriendelijk, nooit chago. Wil altijd samen met jou iets doen. Er is geen wezen op de wereld genereuzer dan een hond. Een mens al helemaal niet.
Geef mij maar dag van de honden. Een hond is immers vaak het zonnetje in huis. Altijd lief en vriendelijk, nooit chago. Wil altijd samen met jou iets doen. Er is geen wezen op de wereld genereuzer dan een hond. Een mens al helemaal niet.

vrijdag 8 mei 2020 om 17:25
Ja honden
Hier helaas geen hond maar die gaat er zeker een keer komen. Vroeger ook altijd honden bij ons in huis geweest, was zo fijn
Die lieverds voelen alles aan. Vooral met 1 hond had ik een bijzondere band. Voelde feilloos aan als ik niet lekker in mijn vel zat. Zodra ik uit school/werk kwam, kwam hij naar me toe en bleef hij de rest van de dag in mijn buurt. Zelfs als ik naar de wc ging, ging ie bij de deur zitten.