Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik mag binnenkort weer naar een kinderverjaardag. Daar is het ook tussen een bepaalde tijd, de meeste visite is ook wel tussen die tijd aanwezig, maar we zijn ook gewoon langer welkom. Na de 'eindtijd' gaat de jarige nog even naar bed.
Maar daar komen dan verder eigenlijk geen kinderen of gaan de kinderen gewoon op de slaapkamer van de kinderen spelen. Dus de volwassenen kunnen gewoon praten op niveau. Als de kinderen wat willen weten of even aandacht willen wachten ze gewoon netjes of kun je ook gewoon zeggen dat je nu even geen zin hebt.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Wij gaan wel altijd naar de verjaardag van nichtje. Maar we hebben er maar eentje en ze wonen twee dorpen verderop.
Verjaardagen van kinderen van vrienden slaan we vaak over, dan ben je bijna elk weekend onder de pannen.
Alle reacties Link kopieren
Oh halp, ik heb zojuist mijn eerste uitnodiging voor een babyshower gekregen. O_O
Het is voor mijn beste vriendin, en gelukkig hebben meerdere mensen van de groep (nog) geen kinderen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Shanti_Vivanti schreef:
16-10-2019 12:34
Overigens: in hoeverre voelen jullie je verplicht om baby/kinder verjaardagen af te gaan?
Mijn schoonzus en broer hebben sinds een jaar allebei een kind en dan komen nu in de familie-app dus de uitnodigingen om de eerste verjaardag te komen vieren
Altijd op van die heerlijke tijdstippen: zaterdag van 11 tot 15:00
Ik heb daar echt geen trek in, maar het is wel je schoonfamilie (en voor mn vriend zelfs zn directe familie). Dus ergens voelt het wel alsof het wel zo netjes is om even te gaan. Alleen waar begin je dan aan....straks hebben ze allebei een tweede en moet ik dus vier keer per jaar naar een kinderverjaardag die mijn hele zaterdag opzuig (ze wonen op een uur rijden).

Bij vriendinnen hanteer ik wel een beetje het "ik kom niet naar de verjaardag van je kinderen" principe. Maar ja..dit is echt familie, vind ik toch lastiger
Als je daar de komende 18 jaar geen trek in hebt, dan zou ik er van begin af aan niet aan beginnen (zeker niet aan de koude kant). Kijk maar naar mij: in het begin iets te enthousiast geweest, waardoor ik nu eenvoudig geclaimd word op allerlei vlak en er een bepaald verwachtingspatroon is ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
16-10-2019 20:15
Oh halp, ik heb zojuist mijn eerste uitnodiging voor een babyshower gekregen. O_O
Het is voor mijn beste vriendin, en gelukkig hebben meerdere mensen van de groep (nog) geen kinderen.
De eerste is misschien nog enigzins leuk omdat alles nieuw is en zij bljkbaar de eerste in je omgeving is. Als er een schaap over de dam is, volgen er meer. Dit is het begin van een nieuwe fase en de oude fase komt helaas nooit meer terug.
Ik ga nooit naar kinderverjaardagen en iedereen begrijpt dat ook. Alle kinderen zijn hyper, ouders praten over kinderen, geen idee wat ik daar te zoeken heb, zonde van mijn tijd.
AeonOfWinter schreef:
16-10-2019 20:15
Oh halp, ik heb zojuist mijn eerste uitnodiging voor een babyshower gekregen. O_O
Het is voor mijn beste vriendin, en gelukkig hebben meerdere mensen van de groep (nog) geen kinderen.
Ik zou gelijk aangeven dat dat jouw ding niet is, anders zit je de komende jaren vast aan alle infantiliteiten omtrent haar kind(eren)
Puz_n_Boots schreef:
17-10-2019 08:02
Als je daar de komende 18 jaar geen trek in hebt, dan zou ik er van begin af aan niet aan beginnen (zeker niet aan de koude kant). Kijk maar naar mij: in het begin iets te enthousiast geweest, waardoor ik nu eenvoudig geclaimd word op allerlei vlak en er een bepaald verwachtingspatroon is ontstaan.
Dit zou ik dus idd voorkomen door al gelijk niet mee te doen aan de hysterie.
Shanti_Vivanti schreef:
16-10-2019 12:31
k zat van de week aan tafel met een groep semi-collega's (ik was op een soort beurs en gingen daarna nog wat eten met collega's uit hjet vakgebied).

T gesprek kwam weer eens op kinderen en toen werd mij gevraagd of ik ze had.
Nee
Oh, maar wil je ze ook niet dan?
Nee ik denk van niet
Oh..... hoe oud ben je?
37
Oh ja dan moet je inderdaad wel opschieten!

??? Waarom menen mensen toch altijd te moeten vinden dat je als vrouw maar moet opschieten. Echt hoor... En dat van een paar mensen die ik hooguit 2 keer per jaar zie. Ik vind dat ergens toch echt wel ongepast. Nou heb ik geen moeite met het praten over kinderen, maar je voelt een beetje de veroordeling in stilte: "Achos, zij weet niet wat ze mist"
Ik voel mensen ook ongemakkelijk worden als je niet meegaat in hun "kinderen zijn fantastisch" motto. Als je dus zegt dat het van jou niet zo nodig hoeft...dan zie je ze ongemakkelijk worden.

Zóóó herkenbaar en zóóó irritant!
En inderdaad ongepast om vervolgens de opmerking te maken dat je moet opschieten en dat je iets zou missen..... pffff waar bemoeien die mensen zich mee?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-10-2019 08:34
Ik zou gelijk aangeven dat dat jouw ding niet is, anders zit je de komende jaren vast aan alle infantiliteiten omtrent haar kind(eren)
Haha dat weet ze hoor :mrgreen:
We zijn al ruim 18 jaar bevriend dus daar maak ik me weinig zorgen over.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik had gisteren verjaardag van schoonmoeder. Ze heeft non-stop gespeeld met kleinkind. Mee gillen, tikkertje, over de grond kruipen. En de paar gesprekken die er waren, werden allemaal feilloos richting kind genavigeerd. Ik vind verjaardagen sowieso niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Verjaardagen...mijn les (ook aan mezelf) een modus vinden dat ik er zelf nog enigszins plezier aan beleef of mij in ieder geval comfortabel voel. Sinds de komst van kids bij siblings zijn alle verjaardagen kinderverjaardagen (ook van siblings zelf dus, en ouders). Het is wat het is en draait dus om de kinderen, gaat over de kinderen etc. Ik accepteer dat en maak er wat van.

Zoals eerder genoemd de baggertijden Gros is in de zomer jarig dus zit je met 30 graden in volle snikhete achtertuin. Komt het uit dan ga ik maar ik verzet er geen afspraken voor. Ben ik het na een uur beu of heb nog andere dingen te doen dan ga ik weer. De afkeurende blikken en 'ga je al, wat ongezellig' leg ik inmiddels makkelijk naast mij neer.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
20-10-2019 23:30
De afkeurende blikken en 'ga je al, wat ongezellig' leg ik inmiddels makkelijk naast mij neer.
Die blikken krijg ik altijd bij de 'grote mensen'-verjaardagen. Bij een aantal mensen waar wij komen is het gebruikelijk om tot in de late uurtjes te blijven (dus tot 3:00), alleen gaan wij dus altijd te vroeg naar huis (tegen 0:00). Wij moeten meestal nog rijden (mijn meneer heeft geen rijbewijs) en ik ben het na een uur of 4 ook wel beu om daar te zitten.
De eerste paar keer dat ik dit deed nam mijn meneer me dit ook niet in dank af, tot ik dus een keer wel tot het einde bleef en ik dus bijna achter het stuur in slaap viel.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Familiemens schreef:
20-10-2019 23:30
Verjaardagen...mijn les (ook aan mezelf) een modus vinden dat ik er zelf nog enigszins plezier aan beleef of mij in ieder geval comfortabel voel. Sinds de komst van kids bij siblings zijn alle verjaardagen kinderverjaardagen (ook van siblings zelf dus, en ouders). Het is wat het is en draait dus om de kinderen, gaat over de kinderen etc. Ik accepteer dat en maak er wat van.

Zoals eerder genoemd de baggertijden Gros is in de zomer jarig dus zit je met 30 graden in volle snikhete achtertuin. Komt het uit dan ga ik maar ik verzet er geen afspraken voor. Ben ik het na een uur beu of heb nog andere dingen te doen dan ga ik weer. De afkeurende blikken en 'ga je al, wat ongezellig' leg ik inmiddels makkelijk naast mij neer.
Dan kun je je de moeite beter helemaal besparen en gewoon niet gaan, als het toch nooit goed is.
V1k1ng schreef:
21-10-2019 06:30
Die blikken krijg ik altijd bij de 'grote mensen'-verjaardagen. Bij een aantal mensen waar wij komen is het gebruikelijk om tot in de late uurtjes te blijven (dus tot 3:00), alleen gaan wij dus altijd te vroeg naar huis (tegen 0:00). Wij moeten meestal nog rijden (mijn meneer heeft geen rijbewijs) en ik ben het na een uur of 4 ook wel beu om daar te zitten.
De eerste paar keer dat ik dit deed nam mijn meneer me dit ook niet in dank af, tot ik dus een keer wel tot het einde bleef en ik dus bijna achter het stuur in slaap viel.
Wat 'n achterlijke tijden voor volwassenen. Ik had vriend gewoon op de trein gezet daar naartoe en hij ziet maar hoe hij thuis komt of blijft logeren.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
21-10-2019 06:30
Die blikken krijg ik altijd bij de 'grote mensen'-verjaardagen. Bij een aantal mensen waar wij komen is het gebruikelijk om tot in de late uurtjes te blijven (dus tot 3:00), alleen gaan wij dus altijd te vroeg naar huis (tegen 0:00). Wij moeten meestal nog rijden (mijn meneer heeft geen rijbewijs) en ik ben het na een uur of 4 ook wel beu om daar te zitten.
De eerste paar keer dat ik dit deed nam mijn meneer me dit ook niet in dank af, tot ik dus een keer wel tot het einde bleef en ik dus bijna achter het stuur in slaap viel.
Tjee, dat is laat. Dat soort dingen hoor ik ook wel eens in mijn omgeving. Beginnen ze op zijn vroegst om 9 uur en gaan idd tot 3 uur in de ochtend door. Waarom?!
Ik begin liever iets eerder, maar ik kan ook niet zonder nachtrust en ik vind het zonde om mijn zondag brak door te brengen. Ik drink niet, maar als ik niet genoeg slaap, ben ik echt brak. Meestal zit ik al zo rond half 10 te hinten dat ik weg wil.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
20-10-2019 22:13
Ik had gisteren verjaardag van schoonmoeder. Ze heeft non-stop gespeeld met kleinkind. Mee gillen, tikkertje, over de grond kruipen. En de paar gesprekken die er waren, werden allemaal feilloos richting kind genavigeerd. Ik vind verjaardagen sowieso niet leuk meer.
Verschrikkelijk zeg! En dat in je weekend nog wel.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
21-10-2019 11:19
Tjee, dat is laat. Dat soort dingen hoor ik ook wel eens in mijn omgeving. Beginnen ze op zijn vroegst om 9 uur en gaan idd tot 3 uur in de ochtend door. Waarom?!
Ik begin liever iets eerder, maar ik kan ook niet zonder nachtrust en ik vind het zonde om mijn zondag brak door te brengen. Ik drink niet, maar als ik niet genoeg slaap, ben ik echt brak. Meestal zit ik al zo rond half 10 te hinten dat ik weg wil.
Half 11 is ook mijn max. Kinderverjaardagen beginnen meestal al in de middag, dus dan ben ik uiterlijk 7-8 uur weer weg. De blikken die ik dan krijg, neem ik maar op de koop toe.

Ik kan ook nooit al gelijk gaan slapen als ik thuis kom van verjaardagen. Mijn hele hoofd tolt dan. Ik moet echt bij thuiskomst eerst nog 2 uurtjes afschakelen voordat ik de slaap kan vatten. Vandaar dat we het ook nooit zo laat kunnen maken.
Ik ben geloof ik zo'n beetje de enige, maar een verjaardag vind ik leuk voor 2 uurtjes en dan wil ik weer graag naar huis. Waarom moet het zo lang duren?
Ik lees dat hier in meer topics, 's middags beginnen en tot middernacht feesten bijv. Of 's morgens al langskomen en de hele dag blijven hangen. Waarom zo lang?

@Tamago, tja, geen normaal woord mee te praten dus. Ik hoop voor jou dat ze nog wat bijtrekt.
Blijenvrij schreef:
21-10-2019 14:30
Ik ben geloof ik zo'n beetje de enige, maar een verjaardag vind ik leuk voor 2 uurtjes en dan wil ik weer graag naar huis. Waarom moet het zo lang duren?
Ik lees dat hier in meer topics, 's middags beginnen en tot middernacht feesten bijv. Of 's morgens al langskomen en de hele dag blijven hangen. Waarom zo lang?
Je bent zeker niet de enigste. Eigenlijk vind ik verjaardagen helemaal niet leuk en het liefst zou ik ze allemaal overslaan (of er nou kinderen zijn of niet) maar 2 uurtjes vind ik ook echt wel de max. Daarna ben ik het beu en zit ik op hete kolen om naar huis te gaan. Helaas vindt m'n man alles en iedereen gezellig en die blijft altijd hangen >:-(

Ik heb dat niet alleen bij verjaardagen, ook bij gewone visite of etentjes. Ik ben niet zo sociaal geloof ik :proud:
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij, dat heb ik ook meestal hoor. Een enkele keer dat langer gezellig is, maar dan ben ik echt aan het bijkletsen met iemand die ik al heel lang niet gesproken heb, maar waar ik wel geïnteresseerd in ben. Maar ergens een hele dag rondhangen, nee dank je.

Kinderverjaardagen zijn hier vaak van 11 tot 15-17.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Doubletree20 schreef:
21-10-2019 15:01
Je bent zeker niet de enigste. Eigenlijk vind ik verjaardagen helemaal niet leuk en het liefst zou ik ze allemaal overslaan (of er nou kinderen zijn of niet) maar 2 uurtjes vind ik ook echt wel de max. Daarna ben ik het beu en zit ik op hete kolen om naar huis te gaan. Helaas vindt m'n man alles en iedereen gezellig en die blijft altijd hangen >:-(

Ik heb dat niet alleen bij verjaardagen, ook bij gewone visite of etentjes. Ik ben niet zo sociaal geloof ik :proud:

Ben je mooi klaar mee, zo'n man. :-D

Ik ben ook niet van het sociale. Ik gedraag me sociaal, maar ondertussen.
dianaf schreef:
21-10-2019 15:05
Blijenvrij, dat heb ik ook meestal hoor. Een enkele keer dat langer gezellig is, maar dan ben ik echt aan het bijkletsen met iemand die ik al heel lang niet gesproken heb, maar waar ik wel geïnteresseerd in ben. Maar ergens een hele dag rondhangen, nee dank je.

Kinderverjaardagen zijn hier vaak van 11 tot 15-17.

Dat is best lang. Vooral als het alleen maar gegil is. :devil:
Puz_n_Boots schreef:
21-10-2019 13:46
Verschrikkelijk zeg! En dat in je weekend nog wel.
Volgende happening valt op een werkdag. Iedereen verbaasd dat ik niet om 1400 uur kan. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
21-10-2019 11:19
Tjee, dat is laat. Dat soort dingen hoor ik ook wel eens in mijn omgeving. Beginnen ze op zijn vroegst om 9 uur en gaan idd tot 3 uur in de ochtend door. Waarom?!
Ik begin liever iets eerder, maar ik kan ook niet zonder nachtrust en ik vind het zonde om mijn zondag brak door te brengen. Ik drink niet, maar als ik niet genoeg slaap, ben ik echt brak. Meestal zit ik al zo rond half 10 te hinten dat ik weg wil.
Ik ben het na een uur of 2 ook wel beu, dus als we er tegen 20:00 zijn dan wil ik tegen 22:00-22:30 wel naar huis. Om mijn meneer tegemoet te komen wil ik nog wel tot 23:30 blijven, maar veel langer echt niet. Dan roep ik tegen 23:00 dat ik naar huis wil, dan staan we een half uur later dus buiten.
Voordeel is, ik rij sowieso, dus mijn meneer kan kiezen: of hij gaat mee, of hij zoekt het maar uit.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven