Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Kwebbeltje91 schreef:
22-02-2020 17:39
Ik word volgend jaar 30 (oh dit klinkt oud ineens :rofl: Sorry :P ) en ik heb wel een kleine periode gehad dat mensen vroegen of ik nog niet aan de man was. Hopelijk waait die kinder-vraag ook over :P
Haha dat had je gedacht. Ik word dit jaar 33 en krijg die vragen nog dagelijks op mijn werk. Vergeet het maar. :proud:
Het wordt juist meer nu ik ouder word. Als ik nieuwe collega's ontmoet is het standaard een van de eerste vragen. Mensen zeggen ook altijd dat ik echt wel tijd genoeg heb voor kinderen en dat als ik de juiste eenmaal heb gevonden ik sowieso wel overstag ga en kinderen neem. Zo werkt dat blijkbaar gewoon. :facepalm:

Ik vond dertig ook een vreselijke leeftijd trouwens, zag er enorm tegenop en was blij dat ik eenendertig werd. :P
Madrid87 schreef:
22-02-2020 18:42
Haha dat had je gedacht. Ik word dit jaar 33 en krijg die vragen nog dagelijks op mijn werk. Vergeet het maar. :proud:
Het wordt juist meer nu ik ouder word. Als ik nieuwe collega's ontmoet is het standaard een van de eerste vragen. Mensen zeggen ook altijd dat ik echt wel tijd genoeg heb voor kinderen en dat als ik de juiste eenmaal heb gevonden ik sowieso wel overstag ga en kinderen neem. Zo werkt dat blijkbaar gewoon. :facepalm:

Ik vond dertig ook een vreselijke leeftijd trouwens, zag er enorm tegenop en was blij dat ik eenendertig werd. :P
Haha de kans is groot dat ik volgend jaar mijn 30e verjaardag in het buitenland vier :P Ik ben in de zomer jarig dus dat scheelt haha.
Alle reacties Link kopieren
ook typisch van dat je perse kinderen moet hebben gewoon omdat je schone kop hebt... tjeezes!
Madrid87 schreef:
22-02-2020 18:42
Ik word dit jaar 33 en krijg die vragen nog dagelijks op mijn werk.
Nadeel dat er tegenwoordig tot tegen (of zelfs in) de 40 gebaard wordt. In mijn tijd was 35 volgens mij al heel erg oud om nog te beginnen. Dus als je de 30 gepasseerd was en er niet actief mee bezig was hielden dat soort vragen wel op.
Toen ik nog met mijn opleiding bezig was hadden we (klasgenoten) het ook weleens over kinderen. Ik was 1 van de weinige die ze niet wilt. Er werd echt raar opgekeken want ze verwachten juist van mij wel kinderen 'omdat ik zo'n zorgzaam type ben'.
Ja dat klopt, maar daarom hoef ik toch geen kinderen?
Kwebbeltje91 schreef:
22-02-2020 19:19
Toen ik nog met mijn opleiding bezig was hadden we (klasgenoten) het ook weleens over kinderen. Ik was 1 van de weinige die ze niet wilt. Er werd echt raar opgekeken want ze verwachten juist van mij wel kinderen 'omdat ik zo'n zorgzaam type ben'.
Ja dat klopt, maar daarom hoef ik toch geen kinderen?
Oh dat heb ik nu ook nog met mijn studie. Ik word wel gewoon suikertante ;-D
Alle reacties Link kopieren
Man, ik word 50. Niet dat ik me daar druk over maak hoor. Mijn man wordt immers 65 en dat is pas écht erg. Hij baalt er tenminste wel van .
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
22-02-2020 19:19
Toen ik nog met mijn opleiding bezig was hadden we (klasgenoten) het ook weleens over kinderen. Ik was 1 van de weinige die ze niet wilt. Er werd echt raar opgekeken want ze verwachten juist van mij wel kinderen 'omdat ik zo'n zorgzaam type ben'.
Ja dat klopt, maar daarom hoef ik toch geen kinderen?
Collega pas geleden: "Ik snap het niet, hoe kun je nou geen kinderen willen maar wel met kinderen willen werken?"

Omdat een 17-jarige iets heel anders is dan een baby en ik deze na 1 a 2 uur weer buiten kan schoppen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
defyinggravity schreef:
22-02-2020 19:43
Oh dat heb ik nu ook nog met mijn studie. Ik word wel gewoon suikertante ;-D

Haha ik ook wel. Ik vind kinderen wel leuk hoor, ik hoef ze alleen zelf niet.
Ik heb blijkbaar wel een soort aantrekkingskracht want als ik bij mijn kennis en haar kind ben (kennis was eerst vriendin) komt haar kind altijd bij me zitten. Heel lief rustig kind.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
22-02-2020 20:21
Haha ik ook wel. Ik vind kinderen wel leuk hoor, ik hoef ze alleen zelf niet.
Ik heb blijkbaar wel een soort aantrekkingskracht want als ik bij mijn kennis en haar kind ben (kennis was eerst vriendin) komt haar kind altijd bij me zitten. Heel lief rustig kind.
haha hier ook, kinderen komen op mijn schoot zitten en vallen in slaap, blijkbaar heb ik heel rustige aura, wel tof voor een paar uur maar niet voor 24/7
gewoon op straat dat baby's en peuters gefascineerd lachend naar mij kijken..dat ik denk, is er iets op mijn gezicht? versta ook niet de fascinatie van mijn gezicht
icequeen2000 schreef:
22-02-2020 23:00
haha hier ook, kinderen komen op mijn schoot zitten en vallen in slaap, blijkbaar heb ik heel rustige aura, wel tof voor een paar uur maar niet voor 24/7
gewoon op straat dat baby's en peuters gefascineerd lachend naar mij kijken..dat ik denk, is er iets op mijn gezicht? versta ook niet de fascinatie van mijn gezicht
Ik ken het helemaal. Mede daarom vinden mensen het raar dat ik geen kinderen wil, denk ik :P
dubbel
Madrid87 schreef:
22-02-2020 18:42
Haha dat had je gedacht. Ik word dit jaar 33 en krijg die vragen nog dagelijks op mijn werk. Vergeet het maar. :proud:
Het wordt juist meer nu ik ouder word. Als ik nieuwe collega's ontmoet is het standaard een van de eerste vragen. Mensen zeggen ook altijd dat ik echt wel tijd genoeg heb voor kinderen en dat als ik de juiste eenmaal heb gevonden ik sowieso wel overstag ga en kinderen neem. Zo werkt dat blijkbaar gewoon. :facepalm:

Ik vond dertig ook een vreselijke leeftijd trouwens, zag er enorm tegenop en was blij dat ik eenendertig werd. :P
Haha ik ben 37 en kreeg laatst nog een opmerking van iemand die zei dat dat echt niet te oud was voor kinderen.
Ben er niet op ingegaan, geen zin in discussie maar mag ik dat ajb even lekker zelf bepalen?
(En het is idd niet te laat, dat weet ik ook wel, maar ik wil ze niet en ik denk niet/weet vrijwel zeker dat dat niet gaat veranderen en het is toch ook biologisch een keer klaar...)
Trouwens ik heb al katten die mij op zondag om 07.45 uit bed dirigeren omdat ze vinden dat ze gevoederd moeten worden... :@
Dat vind ik meer dan genoeg... ;)

Ik vind kinderen trouwens ook leuk, ik heb een paar hele leuke neefjes en nichtjes.
icequeen2000 schreef:
22-02-2020 23:00
haha hier ook, kinderen komen op mijn schoot zitten en vallen in slaap, blijkbaar heb ik heel rustige aura, wel tof voor een paar uur maar niet voor 24/7
gewoon op straat dat baby's en peuters gefascineerd lachend naar mij kijken..dat ik denk, is er iets op mijn gezicht? versta ook niet de fascinatie van mijn gezicht
Ik reageer op 'n naderende peuter alsof er een zwerm hinderlijk zoemende muggen of wespen op me af komt. ;-D
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
22-02-2020 23:00
gewoon op straat dat baby's en peuters gefascineerd lachend naar mij kijken..dat ik denk, is er iets op mijn gezicht? versta ook niet de fascinatie van mijn gezicht
Niet eens altijd lachend, maar gewoon starend. Ik staar dan altijd lekker terug.

Ik bedoel, dat mag nooit, staren naar mensen (logisch, onprettig en onbeleefd en zo), maar bij starend baby's en peuters grijp ik mijn kans. ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
23-02-2020 09:25
Niet eens altijd lachend, maar gewoon starend. Ik staar dan altijd lekker terug.

Ik bedoel, dat mag nooit, staren naar mensen (logisch, onprettig en onbeleefd en zo), maar bij starend baby's en peuters grijp ik mijn kans. ;-D
Doen kindjes bij mij ook vaak, staren. Ik vind het wel grappig en zwaai dan of ga tegen ze aan kletsen. (Maar goed dat doe ik tegen dieren ook altijd....)
Phoebemeaculpa schreef:
23-02-2020 10:01
Doen kindjes bij mij ook vaak, staren. Ik vind het wel grappig en zwaai dan of ga tegen ze aan kletsen. (Maar goed dat doe ik tegen dieren ook altijd....)
Ik geef ze 'the look' en dan draaien ze huilend om naar hun moeder ;-D
redbulletje schreef:
23-02-2020 10:08
Ik geef ze 'the look' en dan draaien ze huilend om naar hun moeder ;-D
:rofl: :applause:
Daar ben ik te lief voor, al vind ik het soms ook wel irritant maar goed het zijn kinderen...

Heb iets heel knaps gedaan, familieverjaardagsfeestje vandaag, waar ik altijd heen ga omdat ik een enorme pleaser ben.
Echter het is aan de andere kant van het land, ik had het gister een beetje druk, ben chronisch moe en moet morgen weer werken dus
ik heb 1 keer voor mijzelf gekozen.
Is dat makkelijk, nee totaal niet, er zit wel een beetje schuldgevoel (onnodig ik weet het) maar ik ben vooral opgelucht dat ik niet zonder na te denken ja heb gezegd maar eerst na gedacht heb of ik dat wel wil. (Om eerlijk te zijn ik vind verjaardagsfeestjes the hell. Echter als het dichtbij huis is kan ik zo weer weg maar 2 uur reizen om na een uur hem weer te peren, dat vind ik een beetje ver gaan)
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
22-02-2020 19:58
Collega pas geleden: "Ik snap het niet, hoe kun je nou geen kinderen willen maar wel met kinderen willen werken?"

Omdat een 17-jarige iets heel anders is dan een baby en ik deze na 1 a 2 uur weer buiten kan schoppen.
Die vraag stelden medeleerlingen ook wel eens aan leraren zonder kinderen. Ze vonden tieners leuk, maar die kleintjes dan weer niet. En een vroegere vriendin die zelf geen kinderen neemt, werkt op een consultatiebureau. Die zal dan misschien niet zoveel met tieners hebben, maar ik heb het niet gevraagd.

Lijkt me heel saai als je leven zich beperkt tot kinderen. Zie het ook bij m'n moeder die gewoon geen hobby's heeft. En als we bellen en ik vertel dat ik iets heel leuks heb gedaan, verdraait ze het onderwerp liever z.s.m. naar d'r kleinkind. Terwijl ze weet dat het me niet interesseert (niet alleen omdat het een peuter is maar vooral omdat z'n papa zo'n waardeloze klootzak is).
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
22-02-2020 18:08
Ja ik vind het dus moeilijk om het zo te zien en om het dus niet op mezelf te betrekken.. maar meer ook dat het even bevestigd wordt onder het mom van, zie je wel, sommige mensen hebben daar wel degelijk een oordeel/mening over.

Maar ja, zit ook weer even helemaal niet lekker in mijn vel :( en dan komen dit soort frustraties weer meer naar boven maar ook hoe bepaalde dingen gelopen zijn enz. Maar komt goed.
De meeste mensen zijn vooral met zichzelf bezig, dus het gaat waarschijnlijk niet over jou. Maar inderdaad, als je wat minder in je vel zit, is dat wat lastiger van je af te schudden. Wees maar lief voor jezelf :there:
yesss schreef:
22-02-2020 18:08
Ja ik vind het dus moeilijk om het zo te zien en om het dus niet op mezelf te betrekken.. maar meer ook dat het even bevestigd wordt onder het mom van, zie je wel, sommige mensen hebben daar wel degelijk een oordeel/mening over.

Maar ja, zit ook weer even helemaal niet lekker in mijn vel :( en dan komen dit soort frustraties weer meer naar boven maar ook hoe bepaalde dingen gelopen zijn enz. Maar komt goed.
:hug: :there:

Blijenvrij: Ja zo denk ik er ook over, dat als mensen iets persoonlijks willen vertellen dat ze dat wel zullen doen. Ik ga er echt niet naar vragen want dat zijn gewoon persoonlijke dingen en daar vraag je niet naar.
Helaas zijn veel mensen onbedoeld lomp, ik weet er alles van.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa, goed dat je voor jezelf gekozen hebt!! Zeker niet makkelijk, maar goed dat je het gedaan hebt. Fijne dag gehad?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
23-02-2020 21:05
Phoebemeaculpa, goed dat je voor jezelf gekozen hebt!! Zeker niet makkelijk, maar goed dat je het gedaan hebt. Fijne dag gehad?
Thnx, ja heerlijk rustig dagje.
Het begint me steeds beter te bevallen, aan mezelf denken ;-D
Bedankt voor je compliment.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
22-02-2020 18:42
Haha dat had je gedacht. Ik word dit jaar 33 en krijg die vragen nog dagelijks op mijn werk. Vergeet het maar. :proud:
Het wordt juist meer nu ik ouder word. Als ik nieuwe collega's ontmoet is het standaard een van de eerste vragen. Mensen zeggen ook altijd dat ik echt wel tijd genoeg heb voor kinderen en dat als ik de juiste eenmaal heb gevonden ik sowieso wel overstag ga en kinderen neem. Zo werkt dat blijkbaar gewoon. :facepalm:

Ik vond dertig ook een vreselijke leeftijd trouwens, zag er enorm tegenop en was blij dat ik eenendertig werd. :P
Ghe, ik word 34 dit jaar en krijg die vragen zelden meer.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
23-02-2020 09:25
Niet eens altijd lachend, maar gewoon starend. Ik staar dan altijd lekker terug.

Ik bedoel, dat mag nooit, staren naar mensen (logisch, onprettig en onbeleefd en zo), maar bij starend baby's en peuters grijp ik mijn kans. ;-D
ja en begrijp dan nooit waarom eigenlijk! onlangs gelezen als babys staren is omdat je mooi bent, oke dan neem ik dat als compiment maar kinderen rond 7 jaar die u dan blijven aanstaren alsof je van andere planeet komt terwijl er andere mensen in de buurt die dikker en zelfs lelijker zijn dan mij??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven