Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
28-03-2020 21:00
Tuurlijk is het sneu dat er geen visite is, maar daar komt een kind echt wel overheen.
Kinderen leren geen teleurstellingen meer te incasseren. Ouders hebben direct medelijden en proberen het op te lossen. Daar leren kinderen niets van. Ik zou ze daar fijntjes op wijzen, maar ja, ik ben ook niet erg lief..... :-D
Blijenvrij schreef:
28-03-2020 21:00
Even een ergernis hier neerplempen. Het leek me leuk om eenzamen een kaartje te sturen. Op facebook heb ik mij aangemeld bij zo'n groep. Het doel staat omschreven als: eenzamen een kaartje te sturen. Precies wat ik zocht.

Maar, 2 x raden wie er steeds oproepjes plaatsen. Voornamelijk moeders voor hun gezonde kindjes die jarig worden zonder visite en dat zo zielig vinden. Dan denk ik: potdorie, de meesten hebben een familie en anderen in hun omgeving die kaartjes kunnen sturen. Die kinderen zijn niet eenzaam en zitten niet opgesloten. Ik heb veel meer te doen met de ouderen die wel opgesloten zitten, en geen familie zien!

Ik moet nu zo op mijn vingers zitten om er niet op te reageren, maar eigenlijk denk ik: hoe durven jullie. Er zijn wel anderen.
Tuurlijk is het sneu dat er geen visite is, maar daar komt een kind echt wel overheen.
Ik ben normaal echt wel van het sturen van kaarten naar mensen die ik niet ken, maar wel een kaartje verdienen. (Ik kies dan meestal wel voor volwassenen/oudere jeugd, want kinderen krijgen meestal toch wel aandacht.) Maar ik merk wel dat ik er nu geen zin in heb. Nu stuur ik voornamelijk naar mensen die ik ken, vrienden, familie, buren ed. En als ik iemand zou mogen kiezen, dan zou ik kiezen voor iemand die normaal midden in het leven staat en nu of thuiswerkt of thuis zit zonder werk. Ik merk in mijn omgeving dat die mensen het echt wel lastig hebben, zeker als ze alleen zijn. Ja, het is sneu voor die kinderen, maar die zitten over het algemeen niet alleen thuis.

Ik heb voor nichtje en neefje een pakje gemaakt, want die zijn de komende weken jarig. Die cadeautjes had ik al, dus ik vind het wel leuk om ze dat nu toe te sturen. Ik zou zoiets niet doen voor een willekeurig kind.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Enige kind waar ik een kaart naar stuur, is pas in de 2e helft van het jaar jarig :P

Heb het weekend wel wat kaartjes gestuurd maar dat waren naar wat forumleden en familieleden.
Kwebbeltje, leuk toch. Je maakt mensen echt wel blij met een kaartje. Ik gebruik nu ook steeds vaker whatapp bellen. Mijn ouders vinden het toch wel leuk om mij even te zien en ze kunnen mij laten zien met welk project ze nu bezig zijn.

Gisteren begonnen met het in elkaar zetten van Harry Potter lego, had ik voor mijn verjaardag gekregen. Ik had geen zin in tv, want niets op tv of corona-verhalen. Geen zin om achter de computer te zitten. Geen zin om te lezen. Dus dan dit maar. Maar ik moet wel een sterkere lamp regelen, want de lamp boven de tafel is niet sterk genoeg. Op een gegeven moment was het lastig om te zien of een steentje bruin of geel was. :facepalm: :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
@dianaf ja zeker leuk. Ik heb het altijd al leuk gevonden om kaartjes te sturen (en te krijgen ;) ).

Whatsappbellen doe ik sinds vorige week ook :rofl: Ik werd vorige week gebeld door een familielid die midden in een verbouwing zit. Erg leuk om elkaar zo weer even te zien. We hebben afgesproken, als de regels weer versoepelt worden ga ik bij ze langs. Dat heb ik bij meerdere mensen trouwens afgesproken ;) Ben echt plannen aan het maken voor straks.
Haha... ja dat herken ik wel. Zodra alles weer normaal is, heb ik echt een super druk sociaal leven. Ik zal mijzelf niet meer herkennen.

Maarre... als je het leuk vindt, wil ik je best een kaartje sturen! Ik heb hier een berg leuke kaarten die graag op reis willen. :cheer2: (Dus je mag een pb sturen als het je leuk lijkt. :D )
Oh leuk, ik stuur je even een pb :)

Lego schijnt trouwens ook weer helemaal in te zijn. Ik hoor steeds meer mensen dat ze er mee bezig zijn. Zelf ben ik nu nog bezig met mijn diamond painting, en straks ga ik weer verder met legpuzzels :P
Ja, lego is tegenwoordig niet meer alleen voor nerds. Je hebt zelfs hele leuke stylisch bouwpakketjes. Zoals Lego architecture, dan bouw je allerlei landmarks (markante gebouden?) van oa Las Vegas, London en zo. Dan kun je er ook nog mee pronken. :-D

Diamondpainting lijkt mij ook leuk, alleen dan moet ik wel een plek hebben waar ik het goed kan neerleggen en een tijdje kan laten liggen. En goed licht is ook wel handig. Dat is normaal al lastig. Nu nog meer. Ik heb ook nog een leuke schilderen op nummer liggen. Maar ja, hetzelfde probleem...

Lego wordt aan de keukentafel in elkaar gezet. Dus we eten wel met het bord op schoot.
Mijn diamond painting ligt op mijn eettafel dus ik eet inderdaad ook op de bank :P
Nu is het 's avonds ook langer licht (yes! Kom maar op met die lente en zomer!) dus dat scheelt ook wat.

Wat gaaf zeg, van die lego. Ik ken iemand die een heel ziekenhuis van lego heeft. Ik heb zelfs nog meegeknutseld :rofl: Was wel leuk om te doen, ik voelde me gewoon echt even kind ofzo :facepalm: Echt elk detail was erin verwerkt, zo leuk!
Ik merk dat het op het forum zoveel rustiger is... iedereen is met z'n kinderen in de weer :proud:

Of zit op de coronapijler..
Such fun!1
MarindaH schreef:
30-03-2020 10:07
Ik merk dat het op het forum zoveel rustiger is... iedereen is met z'n kinderen in de weer :proud:

Dat zal het hem zijn inderdaad. Lekker rustig, die heb ik toch laten blokkeren. Werd helemaal kriegel van die berichten.
Bij deze is dat ook. Het is namelijk een kleine Hogwarts. Echt heel leuk, met theepotten, openhaard, kikker (Trevor), Hedwig, een bewegende trap en zoveel meer. :flirting: Alleen soms zijn de instructies een beetje raar. Moet je een blokje scheef zetten, dat voelt heel erg fout. :O

Ik heb mijn oog ook laten vallen op een bouwpakket van een Fiat 500. Voor mijn vriend. ;-D Hij is mij nu aan het supervisen... :whip:
dianaf schreef:
30-03-2020 10:08
Bij deze is dat ook. Het is namelijk een kleine Hogwarts. Echt heel leuk, met theepotten, openhaard, kikker (Trevor), Hedwig, een bewegende trap en zoveel meer. :flirting: Alleen soms zijn de instructies een beetje raar. Moet je een blokje scheef zetten, dat voelt heel erg fout. :O

Ik heb mijn oog ook laten vallen op een bouwpakket van een Fiat 500. Voor mijn vriend. ;-D Hij is mij nu aan het supervisen... :whip:
:rofl:
Ja, lach maar. Ik zat even tijdens het bouwen te appen, zegt ie: ga je nog wat doen, anders hebben we vanavond geen kasteel! :whip:
Hij bouwt zelf niet mee, want het is mijn doos. Maar helpt wel met zoeken naar het juiste onderdeel. ;-D Vandaar misschien een pakketje voor hem kopen.

Edit: kasteel is nog niet af. Nog maar iets van 165 stappen te gaan...
Haha, wat gezellig, samen lego-en!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
MarindaH schreef:
30-03-2020 10:07

Ik kan er met mijn hoofd dus echt niet bij dat die Zwanger worden vanaf.....-topics nog steeds zo actief zijn. Welk mens denkt er nu in hemelsnaam nog aan het maken van een nieuw mens? Dan ben je toch echt de grootst denkbare egoïst of je bent gewoon de meest groene muts zonder IQ die ooit heeft bestaan. Sorry, maar ik kan de beslissingen die sommige vrouwen nu nemen echt niet begrijpen. :bonk:
Puz_n_Boots schreef:
30-03-2020 12:22
Ik kan er met mijn hoofd dus echt niet bij dat die Zwanger worden vanaf.....-topics nog steeds zo actief zijn. Welk mens denkt er nu in hemelsnaam nog aan het maken van een nieuw mens? Dan ben je toch echt de grootst denkbare egoïst of je bent gewoon de meest groene muts zonder IQ die ooit heeft bestaan. Sorry, maar ik kan de beslissingen die sommige vrouwen nu nemen echt niet begrijpen. :bonk:
Ze hebben verder niets te doen? En over 9 maanden is het allemaal wel voorbij en zo.
Sowieso is het in crisissituaties niet zo dat er ineens helemaal geen kinderen meer geboren worden. Hoogstens dat het even verschuift en dan krijg je zoiets als bij de babyboomers....
Puz_n_Boots heeft wel een punt. Ik keek laatst een uitzending van Tegenlicht over pandemieën: https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... orgen.html

Blijkbaar is de kans op pandemieën groter als er veel meer mensen en dieren op een kleinere oppervlakte zijn. Dus een oplossing is minder mensen en minder grootschalige veeteelt. Nóg een reden om geen kinderen in de wereld te zetten. (Naast de 1001 redenen die er al waren...)
Ik gok dat als ik een kinderwens zou hebben, dat ook niet perse op hold zou zetten vanwege deze crisis.
Het leven gaat nou eenmaal gewoon door en een baby maken is nou één van de dingen die je prima thuis kunt doen en nu alle tijd voor hebt.
Dat is echt iets waar ik me totaal niet over kan opwinden. Je kind buiten laten spelen met horde andere kinderen daarentegen, dat vind ik wel echt onbezonnen waanzin
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Het willen van een kind is ook zo fundamenteel, daar valt bijna niets tegen te doen, of je moet de mannen en de vrouwen scheiden, dan wil het nog wel.

Hier spelen de kinderen in de straat ook met een hele groep buiten. Tja, kweet niet of je dat moet willen, maar het gebeurd wel gewoon.
Ik denk wel dat het voor mensen met kinderen een twijfelachtige tijd kan zijn, met ineens al die rete-irritante wondertjes de hele tijd thuis. Maar ja, dan ben je al te laat he.
Such fun!1
Misschien dat sommigen denken; die 1-2-3 die we nu hebben, is wel genoeg. Dus niet nog meer uitbreiding.
Sowieso misschien door de komende recessie dat men het eerder bij 1-2 kind houdt. Een derde vraagt toch vaak meer aanpassingen zoals een grotere auto/huis ed.
dianaf schreef:
30-03-2020 08:49
Kwebbeltje, leuk toch. Je maakt mensen echt wel blij met een kaartje. Ik gebruik nu ook steeds vaker whatapp bellen. Mijn ouders vinden het toch wel leuk om mij even te zien en ze kunnen mij laten zien met welk project ze nu bezig zijn.

Gisteren begonnen met het in elkaar zetten van Harry Potter lego, had ik voor mijn verjaardag gekregen. Ik had geen zin in tv, want niets op tv of corona-verhalen. Geen zin om achter de computer te zitten. Geen zin om te lezen. Dus dan dit maar. Maar ik moet wel een sterkere lamp regelen, want de lamp boven de tafel is niet sterk genoeg. Op een gegeven moment was het lastig om te zien of een steentje bruin of geel was. :facepalm: :rofl:

Ik heb een daglichtlamp die ik alle kanten uit kan draaien, een hobbylamp is dat. Zo heb ik altijd perfect licht. Ben er heel blij mee. Zoiets als dit: https://www.huissteden.nl/daylight-tafe ... gJks_D_BwE
Wat betreft kaartjes voor verjaardagen. Ja, dat vind ik ook niet gepast. Ik ben ook komende maand jarig, maar ik ga echt niet om verjaardagskaarten vragen, heel vreemd. Ik heb een aantal kaarten verstuurd via voor jou van mij.

En Lego is echt fantastisch. Ik heb vorig jaar de Londense bus gekocht en die staat te pronken in de woonkamer. Ik heb ook de Hogwarts Castle set, maar daar heb ik momenteel geen ruimte voor om die neer te zetten, dus daar wacht ik mee tot ik ga verhuizen, ooit. Ik vind het wel echt een fantastische manier om mijn hoofd leeg te maken.
Ik woon ook alleen en merk wel dat ik het lastiger begin te vinden zo en de uni is en blijft voorlopig ook dicht.

Daarnaast ben ik heel erg veel aan het borduren :) Ik heb nu mijn eerste werk af, ingelijst en opgehangen. Ook veel aan het videobellen met mensen.
Over zwanger worden gesproken. De corona gaat wel een fikse crisis veroorzaken. Ik heb dan ook besloten om mijn merrie niet meer te laten dekken. Het veulen waar ze nu dragend van is, is al verkocht. De laatste nakomeling die ik in bezit heb, wordt dit jaar 3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven