Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

zaterdag 21 maart 2020 om 08:18
dianaf schreef: ↑20-03-2020 21:01@V1k1ng
Ik las het ergens anders. Alsof het niet zwaar is voor docenten. Het is met mijn kantoorbaan echt veel makkelijker om thuis te werken, dan voor docenten. Nou ja, misschien dat er wel mensen zijn die na de crisis zeggen; mwa, kinderen zijn toch niet zo leuk als ik dacht.![]()
Ik ben ook benieuwd hoeveel scheidingen dit alles veroorzaakt...
Ik gok erop dat velen dit zeggen. En ik snap het heus, dat het heel druk is en vaak niet leuk, maar dat is dan weer precies de reden dat ik geen kinderen heb.
zaterdag 21 maart 2020 om 15:32
Kindvrije Viva forumsters: ergeren jullie je ook zo MATELOOS aan al die social media posts en filmpjes waarin ouders laten zien hoe zwaar ze het wel niet hebben in Coronatijden, omdat ze nu eens zelf op hun eigen prinsjes en prinsesjes nazaten moeten passen? Ik ben zelf behoorlijk social media-vrij, maar zelfs als je de TV aanzet word je er al mee geconfronteerd. Om gek van te worden. De droeftoeterigheid met tegelijkertijd dat trotse pappie- en mammierandje druipt er gewoon vanaf.

zaterdag 21 maart 2020 om 16:30
zaterdag 21 maart 2020 om 17:37
Irriteer me momenteel sowieso mateloos aan Social media...Puz_n_Boots schreef: ↑21-03-2020 15:32Kindvrije Viva forumsters: ergeren jullie je ook zo MATELOOS aan al die social media posts en filmpjes waarin ouders laten zien hoe zwaar ze het wel niet hebben in Coronatijden, omdat ze nu eens zelf op hun eigen prinsjes en prinsesjes nazaten moeten passen? Ik ben zelf behoorlijk social media-vrij, maar zelfs als je de TV aanzet word je er al mee geconfronteerd. Om gek van te worden. De droeftoeterigheid met tegelijkertijd dat trotse pappie- en mammierandje druipt er gewoon vanaf.
Mensen spreken zichzelf gigantisch tegen door quotes te plaatsen over thuis blijven maar vervolgens doodleuk afspreken of mensen over de vloer hebben...
Zag bij zo'n vlogger dat ze een nieuws item deelde en hoopte daarmee andere mensen te bereiken... Nee joh, van de Corona virus hoor je natuurlijk niks voorbij komen

Mensen denken zichzelf veel te belangrijk.
De mensen die helemaal actief aan het schoonmaken zijn en de hele tijd willen etaleren dat ze nu home workouts doen.. en ja ik ik kan nog wel even zo doorgaan

Dus ik log zo min mogelijk in, geeft echt rust!
yesss wijzigde dit bericht op 21-03-2020 19:02
2.83% gewijzigd
zaterdag 21 maart 2020 om 17:44
Ik vind het vervelend dat ik op mijn hardlooprondje nu echt hordes kinderen tegenkom. Ik probeer 1,5 meter afstand te houden, maar dat is vaak echt verrekte lastig. Zojuist gingen er twee jongetjes met me mee rennen en me inhalen, vonden ze grappig.
Ik vind groepen kinderen toch al niet zo prettig, maar nu vind ik het echt lopende ziektekiemen. Zoiets als hordes duiven in de stad, blech. Sowieso snap ik ook niet dat ouders hun kinderen niet beter instrueren. Zij weten ook niet wat ik onder de leden heb en of hun kinderen via mij van alles binnenbrengen.
Ik vind groepen kinderen toch al niet zo prettig, maar nu vind ik het echt lopende ziektekiemen. Zoiets als hordes duiven in de stad, blech. Sowieso snap ik ook niet dat ouders hun kinderen niet beter instrueren. Zij weten ook niet wat ik onder de leden heb en of hun kinderen via mij van alles binnenbrengen.
zaterdag 21 maart 2020 om 18:04
Niet chill inderdaad. Ik heb ook het gevoel dat kinderen de snelste verspreiders van dit virus zijn, en dat terwijl ze er zelf nauwelijks last van krijgen. Dat is een verraderlijke factor denk ik. Ook veel ouders denken nog steeds dat kinderen het niet kunnen krijgen. Ik erger me dat ik in mijn familie nog steeds ouderen op kleinkinderen zie letten. En die kleinkinderen hoesten dan recht in hun gezicht waarbij er een dikke snottebel op hun bovenlip naar benenden druipt.Luistervink schreef: ↑21-03-2020 17:44Ik vind het vervelend dat ik op mijn hardlooprondje nu echt hordes kinderen tegenkom. Ik probeer 1,5 meter afstand te houden, maar dat is vaak echt verrekte lastig. Zojuist gingen er twee jongetjes met me mee rennen en me inhalen, vonden ze grappig.

zaterdag 21 maart 2020 om 18:07
Ik kwam vanmiddag bij de supermarkt een hele groep kinderen tegen. Ze waren aan het wachten op iemand die daar binnen was. Ik kon niet eens bij mijn fiets toen ik de winkel uitliep
En geen ouder te bekennen daar. Hoelang duurt het nog voordat die lockdown komt? Dit kan toch niet zo langer? In parken schijnen er ook groepen mensen rond te lopen. Ik ga alleen de deur uit voor werk, boodschappen of een wandeling.

zaterdag 21 maart 2020 om 18:44
Te gek voor woorden dat er geen ouder bij liep. Ik ga ook alleen de deur uit voor werk, boodschappen en wandeling. Maar mag je bij een lockdown ook niet meer in de polder wandelen? Want daar zit ik echt niet op te wachten.Kwebbeltje91 schreef: ↑21-03-2020 18:07Ik kwam vanmiddag bij de supermarkt een hele groep kinderen tegen. Ze waren aan het wachten op iemand die daar binnen was. Ik kon niet eens bij mijn fiets toen ik de winkel uitliepEn geen ouder te bekennen daar. Hoelang duurt het nog voordat die lockdown komt? Dit kan toch niet zo langer? In parken schijnen er ook groepen mensen rond te lopen. Ik ga alleen de deur uit voor werk, boodschappen of een wandeling.
zaterdag 21 maart 2020 om 18:50
Serieus?Puz_n_Boots schreef: ↑21-03-2020 16:30Ja hier op het forum lees ik het ook heel veel terug. Vreemd en onwerkelijk eigelijk ook dat dames die in het Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)-topic schrijven verontwaardigd en boos zijn en het onterecht vinden dat het ziekenhuis hun geplande behandelingen heeft geannuleerd.![]()
Ik trok mijn wenkbrauw al even op toen 1 van mijn cliënten aan het jammeren was dat haar (onnodige) afspraak met de cardioloog nu niet door gaat: Want zij is toch óók enorm ziek? (Tussen de oren ja, daarom woon je hier)
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zaterdag 21 maart 2020 om 19:33
Mijn vader behoort tot de groep kwetsbare ouderen en woont midden in Brabant in de coronacrisis en tot mijn verbazing kon hij zich begin deze week nog laten opereren aan staar en had hij gisteren een afspraak bij de audicien. Ik krijg niet aan zijn verstand gepeuterd dat hij binnen moet blijven, maar ik verbaas me er ook echt over dat al dit soort stomme ingrepen die best kunnen wachten gewoon doorgaan. Onverantwoord.AeonOfWinter schreef: ↑21-03-2020 18:50Serieus?
Ik trok mijn wenkbrauw al even op toen 1 van mijn cliënten aan het jammeren was dat haar (onnodige) afspraak met de cardioloog nu niet door gaat: Want zij is toch óók enorm ziek? (Tussen de oren ja, daarom woon je hier)

zaterdag 21 maart 2020 om 23:01
Puz_n_Boots schreef: ↑21-03-2020 15:32Kindvrije Viva forumsters: ergeren jullie je ook zo MATELOOS aan al die social media posts en filmpjes waarin ouders laten zien hoe zwaar ze het wel niet hebben in Coronatijden, omdat ze nu eens zelf op hun eigen prinsjes en prinsesjes nazaten moeten passen? Ik ben zelf behoorlijk social media-vrij, maar zelfs als je de TV aanzet word je er al mee geconfronteerd. Om gek van te worden. De droeftoeterigheid met tegelijkertijd dat trotse pappie- en mammierandje druipt er gewoon vanaf.

zondag 22 maart 2020 om 07:45
Net op Facebook (reactie op een krant ofzo) iemand die zei ‘dat ze Haar pubers niet kon dwingen om binnen te blijven want dat kwam de goede sfeer niet ten goede’. Met een smiley er achter.
Ja joh, alles voor een goede sfeer in huis. En straks janken als ze ziek zijn en er zijn geen IC bedden meer over.
Ja joh, alles voor een goede sfeer in huis. En straks janken als ze ziek zijn en er zijn geen IC bedden meer over.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zondag 22 maart 2020 om 09:13
Hier in de omgeving is er een groot (tuin)centrum open, máár er mogen max zoveel mensen naar binnen, en er staat beveiliging bij de deur om te controleren wie er naar binnen mag. Mensen mogen in hun eentje naar binnen (dag gezin!) als ze niet verkouden of grieperig zijn. Hele goede beslissing! Ik snap niet waarom ze dit niet bij de supermarkten doen.

zondag 22 maart 2020 om 12:07
Mee eens!Kwebbeltje91 schreef: ↑22-03-2020 09:13Hier in de omgeving is er een groot (tuin)centrum open, máár er mogen max zoveel mensen naar binnen, en er staat beveiliging bij de deur om te controleren wie er naar binnen mag. Mensen mogen in hun eentje naar binnen (dag gezin!) als ze niet verkouden of grieperig zijn. Hele goede beslissing! Ik snap niet waarom ze dit niet bij de supermarkten doen.

zondag 22 maart 2020 om 12:56
Het wordt langzaam duidelijk wat ik altijd al dacht, geen grotere egoïsten dan ouders. Het zijn al net zulke jankers als hun prinsjes en prinsesjes. Omdat ze alle eigenschappen missen om een verantwoordelijke ouder te zijn wordt hun probleem doorgeschoven naar de samenleving. Overvolle natuur en winkels want anders trekken ze het niet. Zo langzamerhand stem ik voor een lockdown en dan hopen dat we over een maand of tig een normalere samenleving krijgen. Met de huidige generatie zal dat wel eindigen in een ongelooflijke hoeveelheid scheidingen en kindermishandeling. De mensheid in volle glorie.
zondag 22 maart 2020 om 13:09
Dit baart mij dus ook de meeste zorgen, mensen die het vooral 'ongezellig' vinden en er dan op een gegeven toch op uit willen.. ja en als heel veel mensen dat gaan denken gaan grenzen vervagen en heeft het nog geen zin... (Wat nu dus al het geval is)
zondag 22 maart 2020 om 14:42
Ik ook. Net bij ons achter op het land bijvoorbeeld. Dat is een rondje van een half uur, en daar komt geen verkeer of wat dan ook. Wel reeen, die hebben we volop gezien! Maar mijn honden kunnen hier ook lekker los lopen.
Ik denk dat je steeds minder kinderen en mensen gaat aantreffen. Net die amber allert ontvangen, en ik denk dat dat wel binnen komt.
Ik denk dat je steeds minder kinderen en mensen gaat aantreffen. Net die amber allert ontvangen, en ik denk dat dat wel binnen komt.

zondag 22 maart 2020 om 14:45

zondag 22 maart 2020 om 17:19
Ouders zijn allang blij dat hun irritante kroost ergens anders loopt te mokken.Kwebbeltje91 schreef: ↑21-03-2020 18:07Ik kwam vanmiddag bij de supermarkt een hele groep kinderen tegen. Ze waren aan het wachten op iemand die daar binnen was. Ik kon niet eens bij mijn fiets toen ik de winkel uitliepEn geen ouder te bekennen daar. Hoelang duurt het nog voordat die lockdown komt? Dit kan toch niet zo langer? In parken schijnen er ook groepen mensen rond te lopen. Ik ga alleen de deur uit voor werk, boodschappen of een wandeling.
maandag 23 maart 2020 om 08:38
Ach ja, ik heb er gelukkig niet echt last van. Alhoewel het mij niet gaat verbazen als er nog een samenscholingsverbod komt.
Afgelopen weekend ben ik wel wezen fietsen en hardlopen. Gewoon een beetje op tijd, dan is er geen mens op straat. Verder lekker creatief bezig geweest. Ik probeer de media een beetje te mijden, ik merk dat ik echt corona-moe word. Er gebeurd nog wel meer in de wereld!
O ja, en confetti aan het maken om in de post erbij te doen. Dan heeft de ontvanger een leuke kaart en kan gelijk een half uurtje stofzuigen.
Afgelopen weekend ben ik wel wezen fietsen en hardlopen. Gewoon een beetje op tijd, dan is er geen mens op straat. Verder lekker creatief bezig geweest. Ik probeer de media een beetje te mijden, ik merk dat ik echt corona-moe word. Er gebeurd nog wel meer in de wereld!
O ja, en confetti aan het maken om in de post erbij te doen. Dan heeft de ontvanger een leuke kaart en kan gelijk een half uurtje stofzuigen.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.