Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yesss, ik weet niet wat je loopt normaal, maar bijvoorbeeld bij de Zevenheuvelenloop hebben schema's om de winter door te komen: Overwin de winter!

Ik heb toevallig wat collega's gevonden op Strava, misschien zijn zij ook wel in voor een steungroepje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het zal vast niet de bedoeling zijn... maar ik denk dat ik vrijdag of zaterdag met mijn fotocamera de binnenstad in ga. Eindelijk eens de prachtige gebouwen en pleinen fotograferen, zonder hordes mensen die in beeld lopen.

#opzoeknaarvoordelen ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wat is iedereen lekker bezig hier :D Ik heb vanmorgen twee uur gelopen. Heerlijk met muziek op of soms luister ik een boek. Hardlopen is ook niet aan mij besteed.

@RickDalton ik zag dat verhaal van die man met die Playstation inderdaad. Ik blijf altijd maar in hetzelfde riedeltje van "denken mensen daar niet over na?" en "waarom krijg je een kind als je die niet wil opvoeden/ tijd voor wil maken". Krijg er dan gewoon geen. Dat is ook gewoon sneu voor die kinderen.

Ik las even snel een berichtje op het nieuws over de lockdown. Lijkt mij ook vreselijk als je gewoon een baan hebt en kinderen en de scholen gaan weer dicht. Daarnaast vind ik het erg voor de ondernemers die nu in onzekerheid zitten (en alle andere mensen die hun baan wellicht kwijtraken of al kwijt zijn).

Ik was van de week in een winkel en dan merk ik alweer de kerststress van de mensen om mij heen. Als kind vond ik kerst al ruk omdat het zo druk was (die dag naar opa en oma, dan naar je vader/moeder want vrijwel alle ouders zijn gescheiden). Je wordt heen en weer gepingpongd als kind, omdat dat zo hoort. Ik was altijd blij dat het voorbij was en nog blijer ben ik dat ik als volwassene het zelf in mag vullen! :D
Emboldened by the flame of ambition
dianaf schreef:
14-12-2020 14:29
Yesss, ik weet niet wat je loopt normaal, maar bijvoorbeeld bij de Zevenheuvelenloop hebben schema's om de winter door te komen: Overwin de winter!

Ik heb toevallig wat collega's gevonden op Strava, misschien zijn zij ook wel in voor een steungroepje.
Dat is ook het enige wat ik jammer vind: de sportschool. Heel misschien dat ze buiten doorgaan, ik train in kleine groepjes, dus ik ga het eens afwachten. Verder best een opluchting dat die hele kerststress niet doorgaat (normaalgesproken drie verplichte bezoekjes met kerst en ik werk deze vakantie door...) Maar inderdaad: hardlopen. Ik ben in februari begonnen, hang nu al een paar maanden op mijn bereikte doel van 5km, dus ik moest maar eens verdergaan naar 7,5. Ik heb op zich geen steun nodig, ik heb genoeg aan Evy ;)
Ik zit even te kijken Diana, handig en duidelijk schema maar volgens mij best pittig of niet?
Na 4 weken al een half uur aan één stuk of kun je het ook langzamer opbouwen? Ik doe nu Intervallen met Runkeeper trouwens en kan daar ook losse trainingen/schema's in invoeren.
yesss wijzigde dit bericht op 14-12-2020 14:40
22.42% gewijzigd
Doornroosje75 schreef:
14-12-2020 14:32
Het zal vast niet de bedoeling zijn... maar ik denk dat ik vrijdag of zaterdag met mijn fotocamera de binnenstad in ga. Eindelijk eens de prachtige gebouwen en pleinen fotograferen, zonder hordes mensen die in beeld lopen.

#opzoeknaarvoordelen ;-D
Ik doe met mijn familie een corona-fotowedstrijd. Elke week krijgen we een thema van een tante die ook de puntentelling bijhoudt. Daar maak je dan twee foto's over en die plaats je in whatsapp. Vervolgens mogen we anoniem stemmen via die tante. Ik heb nog maar een keer gewonnen, maar ik vind het erg leuk om telkens weer met een andere blik mijn omgeving te verkennen. Op zoek naar natuur, het seizoen, eten, lucht, dieren... En ik maak foto's met een spiegelreflex, maar je hebt net zoveel kans om te winnen als je gewoon je smartphone trekt en een leuk kiekje weet te vinden.
yesss schreef:
14-12-2020 14:38
Ik zit even te kijken Diana, handig en duidelijk schema maar volgens mij best pittig of niet?
Na 4 weken al een half uur aan één stuk of kun je het ook langzamer opbouwen?
Ik kan Hardlopen met Evy aanraden, dat is echt voor beginners. Ik had nog nooit gerend in mijn leven en ik heb het gered. Dat is in 10 weken naar 5km.
Luistervink schreef:
Ik doe met mijn familie een corona-fotowedstrijd. Elke week krijgen we een thema van een tante die ook de puntentelling bijhoudt. Daar maak je dan twee foto's over en die plaats je in whatsapp. Vervolgens mogen we anoniem stemmen via die tante. Ik heb nog maar een keer gewonnen, maar ik vind het erg leuk om telkens weer met een andere blik mijn omgeving te verkennen. Op zoek naar natuur, het seizoen, eten, lucht, dieren... En ik maak foto's met een spiegelreflex, maar je hebt net zoveel kans om te winnen als je gewoon je smartphone trekt en een leuk kiekje weet te vinden.
Wow wat ontzettend leuk dit! Mag ik vragen met hoeveel mensen jullie dit doen? Misschien moet ik ook zoiets gaan voorstellen in onze familie app. :D
Wat leuk Luistervink!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ja, mensen worden helemaal gek. Normaal is het al erg, maar nu lijkt het erger dan normaal.

Gelukkig gingen wij vroeger alleen naar mijn opa&oma en dat was het. Ik zou zelf ook nooit alle (groot)ouders afgaan. Je wilt toch ook een beetje ontspannen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat klinkt dat leuk van die foto's :D
Super leuk idee en inderdaad je gaat toch weer anders naar dingen kijken.

Ik maak ook regelmatig foto's, had laatst een foto gemaakt en ik kreeg op social media al reacties van;'Wauw.. wat een mooie foto waar is dit?' Ja gewoon om de hoek haha maar met de goede belichting/hoek kun je echt verrassende plaatjes schieten. Maar je moet het ook zien denk ik.

Klinkt ook heerlijk zo'n lange wandeling Skadi, muziekje op en gewoon nergens aan denken en met 2 uur maak je ook behoorlijk wat km's. We zijn inderdaad goed bezig :D
yesss schreef:
Na 4 weken al een half uur aan één stuk of kun je het ook langzamer opbouwen? Ik doe nu Intervallen met Runkeeper trouwens en kan daar ook losse trainingen/schema's in invoeren.
Als ik het zo zie, als je ongeveer al 10-15 minuten al achter elkaar kunt lopen, dan is het beginnerschema voor 7 km echt wel oké. Als je echt nog een couchpatatoo was, dan zou ik idd met Evy beginnen.
Wat ik nog wel eens doe als ik een schema te snel vind gaan, is elke week 2x te doen. Desnoods bij intervallen, een interval (of 2 minder) en bij langere stukken een paar minuten korter. Dan heb je de week erna wel weer een iets zwaarder schema door het schema zoals hij is te volgen.

Ik kan in mijn Tomtom ook schema's invullen en er zitten wat voorgeprogrammeerde schema's in. Die laatste vind ik toch vaak wel erg pittig. :facepalm:
Haha geen couch potato (alhoewel nu op dit moment wel :P ) maar vind joggen wel pittig... Ik ga me er eens even verder in verdiepen, het schema ziet er in ieder geval wel duidelijk uit thanks voor de tip in ieder geval :thumbsup:
Als het pittig is, dan weet je in ieder geval dat je goed actief bezig bent! :cheer:
Het moet natuurlijk niet té soepel gaan hè, dat is niet leuk voor mensen zoals ik. Bij mij is het echt werken. o_o (En zo ziet het er ook uit. :rofl: )
Skadí schreef:
14-12-2020 14:32

Ik was van de week in een winkel en dan merk ik alweer de kerststress van de mensen om mij heen. Als kind vond ik kerst al ruk omdat het zo druk was (die dag naar opa en oma, dan naar je vader/moeder want vrijwel alle ouders zijn gescheiden). Je wordt heen en weer gepingpongd als kind, omdat dat zo hoort. Ik was altijd blij dat het voorbij was en nog blijer ben ik dat ik als volwassene het zelf in mag vullen! :D
Ik vind beide tijden wel voor- en nadelen hebben. Als kind vond ik Kerst knusser en sfeervoller doordat we mijn ouderlijk huis nog hadden. Dat was onze gezinsplek. Bij een huis waar ik zelf nooit in gewoond heb voelt het killer. Maar als volwassene kan ik zelf bepalen wanneer ik kom en weg ga. Niet meer hoeven wachten tot de ander eindelijk zijn/haar drankje op heeft en uitgepraat is.
Skadí schreef:
14-12-2020 14:40
Wow wat ontzettend leuk dit! Mag ik vragen met hoeveel mensen jullie dit doen? Misschien moet ik ook zoiets gaan voorstellen in onze familie app. :D
We doen dit met 11 man + onpartijdige tante. Ik heb een heus regelement van haar gehad in het voorjaar:

We hebben allemaal onze eigen persoonlijke 2 nummers (bv 1a en 1b); deze zet je steeds bij de foto's die je stuurt.
Regels van de wedstrijd:
1. Gezien de crisisvoorschriften maak je de foto’s rondom je eigen woning.
2. Iedere maandag krijg je een nieuwe opdracht. (je mag me hieraan herinneren)
3. Uiterlijk zondagavond zet je op de groepsapp maximaal 2 foto’s (voorzien van jouw nrs, die je op je eigen app ontvangt) .
Doe dit op tijd, want daarna tellen ze niet meer mee.
4. Na zondag app je mij persoonlijk de nummers met letter van de 2 beste foto’s van die week, in ieder geval vóór woensdag.
5. Je eigen foto’s mag je niet beoordelen.
6. Aan het eind van iedere maand wordt de top 3 van fotografen bekend gemaakt.
7. De wedstrijd duurt in principe tot het einde van de coronacrisis.
8. Degene die de meeste punten uiteindelijk heeft verdiend, is de winnaar.
De regels kunnen ten aller tijden worden aangepast.

Als zondag de eerste foto's worden gestuurd aub niet tussendoor appen
Zo krijgen we alle foto's bijeen en is t voor iedereen makkelijker om alles bekijken en beoordelen.
hondenmens schreef:
14-12-2020 16:34
Ik vind beide tijden wel voor- en nadelen hebben. Als kind vond ik Kerst knusser en sfeervoller doordat we mijn ouderlijk huis nog hadden. Dat was onze gezinsplek. Bij een huis waar ik zelf nooit in gewoond heb voelt het killer. Maar als volwassene kan ik zelf bepalen wanneer ik kom en weg ga. Niet meer hoeven wachten tot de ander eindelijk zijn/haar drankje op heeft en uitgepraat is.
Tja, dat zit er bij ons dus niet in. Mijn (schoon)familie heeft hele strikte regels hoe het heurt en owee als je zegt dat je een uurtje later komt. Dat is 'niet gezellig' :facepalm: Als ik helemaal total loss raak van al die verplichtingen is namelijk wel gezellig. Zelfs wie 1e kerstdag krijgt en wie 2e kerstdag is altijd al strijd. Hoewel we het in principe gewoon om en om doen. (Al is dat best lastig met 3 adressen.)
https://nos.nl/artikel/2360753-inkomen- ... -kind.html

Waar we het eerder al over hadden... En wat moederschap zo onaantrekkelijk maakt (voor mij, althans):
"De inkomensdaling komt doordat vrouwen die hun eerste kind krijgen vaak minder gaan werken. In Nederland is het relatief makkelijk om in deeltijd te gaan werken en dat gebeurt veel. Daarnaast spelen traditionele opvattingen over de rolverdeling van man en vrouw nog steeds een rol.

Deze zogeheten child penalty, in het Nederlands 'babyboete', leidt ertoe dat er een groot verschil is in inkomen tussen mannen en vrouwen, groter dan in veel andere landen, terwijl de arbeidsparticipatie van Nederlandse vrouwen wel heel hoog is."
Luistervink schreef:
15-12-2020 13:02
https://nos.nl/artikel/2360753-inkomen- ... -kind.html

Waar we het eerder al over hadden... En wat moederschap zo onaantrekkelijk maakt (voor mij, althans):
"De inkomensdaling komt doordat vrouwen die hun eerste kind krijgen vaak minder gaan werken. In Nederland is het relatief makkelijk om in deeltijd te gaan werken en dat gebeurt veel. Daarnaast spelen traditionele opvattingen over de rolverdeling van man en vrouw nog steeds een rol.

Deze zogeheten child penalty, in het Nederlands 'babyboete', leidt ertoe dat er een groot verschil is in inkomen tussen mannen en vrouwen, groter dan in veel andere landen, terwijl de arbeidsparticipatie van Nederlandse vrouwen wel heel hoog is."
tja.. en de vrouw maakt zich op die manier ook gigantisch afhankelijk van de man in een relatie. als er een dag komt dat je op eigen benen moet staan (1 op de 3 relaties strand!) dan heb je niet genoeg geld en werk je niet genoeg om rond te komen.

en de man.. ja die heeft het slim voor elkaar. even een kind verwekken en je DNA doorzetten en de vrouw (sucker for the money) voedt het wel even voor je op en levert tijd en geld in om dat te doen)

vrouwen zijn ook te soft, zodra het woord 'kinderen' valt zijn ze al om. zeker als je ziet met wat voor examplaren ze zich soms voortplanten (mannen die er nooit zijn, altijd op een playstation spelen in de avonduren)
Ik vind vooral mannen heel onaantrekkelijk die zo makkelijk met hun kinderen omgaan. Van die mannen die de zwemkleding van de kinderen vergeten als ze gaan zwemmen en die (volgens vrouw) nog geen uur alleen kan zijn met de kinderen. Dat is toch een enorme afknapper? Ik vind het altijd zeer moeilijk te geloven dat deze mannen voordat ze kinderen kregen wel de helft deden.
Skadí schreef:
15-12-2020 13:46
Ik vind vooral mannen heel onaantrekkelijk die zo makkelijk met hun kinderen omgaan. Van die mannen die de zwemkleding van de kinderen vergeten als ze gaan zwemmen en die (volgens vrouw) nog geen uur alleen kan zijn met de kinderen. Dat is toch een enorme afknapper? Ik vind het altijd zeer moeilijk te geloven dat deze mannen voordat ze kinderen kregen wel de helft deden.
Exact dat. Snap ook niet dat je je daarmee wilt voortplanten. Ergste is nog als ze dan denken dat hij het wel ineens gaat doen als het kind er is.
Dat is toch algemeen de klassieke valkuil voor vrouwen: denken dat hun man zal veranderen voor hen.
Skadí schreef:
15-12-2020 13:46
Ja dit inderdaad...
Dat zag je toch ook wel eerder aankomen denk ik dan.
Mijn ex was ook zo'n portret, je zal er maar een kind mee hebben.
Mijn ex is zo'n type die nu Rutte uit zou schelden en schijt zou hebben aan de regels, 100%.
Bedacht me dat gisteren ineens, nog steeds zó blij dat ik weg ben gegaan bij hem.
TinyTiny schreef:
15-12-2020 13:52
Exact dat. Snap ook niet dat je je daarmee wilt voortplanten. Ergste is nog als ze dan denken dat hij het wel ineens gaat doen als het kind er is.
denk dat veel vrouwen ook in de 32+ leeftijd zitten en niet meer zou kieskeurig zijn wat betreft de man, die zoeken een 'zaaddonor' (om het maar oneerbiedig te zeggen) en accepteren elke gek die zich aanbiedt

en nee een man veranderd niet als er kinderen komen, die gaat wellicht de eerste paar weken zijn best doen maar vervalt vrij snel in zijn 'default network' gedrag en dat zijn andere prioriteiten dan vrouw en kids.

niet voor iedereen he, ik zal het wat nuanceren deze keer
Ja je zit mooi gebakken als je er een kind mee hebt. De kans dat je ook nog parttime werkt is aanzienlijk dus je zit lekker klem.

Ook erg aantrekkelijk: de figuren die staan te fluiten bij het torentje van Rutte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven