Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
15-12-2020 14:47
Ja je zit mooi gebakken als je er een kind mee hebt. De kans dat je ook nog parttime werkt is aanzienlijk dus je zit lekker klem.

Ook erg aantrekkelijk: de figuren die staan te fluiten bij het torentje van Rutte.
treurig (beiden)

als ik dit soort zaken lees en ook de reactie's hier op het forum dan heb ik echt de neiging om slingers op te hangen vandaag nog en een enorm feestje te bouwen thuis om te vieren dat wij hier niet in die ellende zitten.. man man man.

je zou hier maar een paar van die schreeuwende kids hebben rondhangen de komende 5 (!) weken. dan zou ik suïcidaal worden of in het minst erge geval een zware depressie krijgen.

....medeleven gaat uit naar de familie van mijn vrouw die 2 en 3 kids thuis hebben de komende weken en die "weer he-le-maal door het lint gaan en de muren op zich af zien komen"

mag ik dan zeggen... "ja maar je wist waar je aan begon toen je je piemel erin hebt gestopt J en W" .. mag dat? nee dat doe ik maar niet :-D
Dit zijn natuurlijk wel hele bijzondere omstandigheden. Als je in een gewone vakantie de kinderen htuis hebt, dan heb je vaak gewoon nog mogelijkheden én je neemt vaak vrij. Maar ik denk dat er niet veel mensen zijn die nog 5 weken vakantie kunnen nemen... Zelfs niet 2,5 elk als er 2 ouders zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
In het algemeen zou het prettig zijn voor alle partijen om goed na te denken voordat je een kind krijgt, maar een pandemie daarbij incalculeren gaat wel ver :lol:
Vreselijk inderdaad al die scholen dicht.

Ik hang vaak ook de spreekwoordelijke slingers op dat ik geen kind heb. Ik vind het echt heerlijk. Vooral als ik terugkom van een - pre corona - drukke verjaardag of een dagje weg in het weekend (probeer ik overigens te vermijden). Ik vind er werkelijk waar maar heel weinig leuk aan.
Emboldened by the flame of ambition
Ik heb serieus wel te doen met ouders nu. Als ik bij ons op het werk kijk... veel collega's lopen al op hun tandvlees, door extra projecten en extra drukte dankzij de coronamaatregelen. Krijg je er ook de thuisblijvende kids nog bij. Een situatie als deze... daar is geen mens op voorbereid. Ook ouders niet. We willen een tweeverdienersmodel; gelijke last, gelijke rechten, gelijke kansen. Dan zijn scholen en kdv's heel normale randvoorwaarden. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Skadí schreef:
15-12-2020 15:08
In het algemeen zou het prettig zijn voor alle partijen om goed na te denken voordat je een kind krijgt, maar een pandemie daarbij incalculeren gaat wel ver :lol:
Vreselijk inderdaad al die scholen dicht.

Ik hang vaak ook de spreekwoordelijke slingers op dat ik geen kind heb. Ik vind het echt heerlijk. Vooral als ik terugkom van een - pre corona - drukke verjaardag of een dagje weg in het weekend (probeer ik overigens te vermijden). Ik vind er werkelijk waar maar heel weinig leuk aan.
zeker dat ja! een drukke werkdag op het werk en dan thuis moeten komen met 2 jengelende kids.. the horror. ik wil gewoon bij thuiskomst niet teveel hoeven doen (mijn vrouw ook niet, die zit de hele dag al met kleine kids opgezadeld voor haar werk) die moet er niet aan denken dat er bij thuiskomst 2 tapijtratten klaarstaan om je aandacht op te slurpen.

ik zie hier dagelijkse vrouwen langs het huis lopen met een kinderwagen en heel soms denk ik wel eens "hmmm, is wel lief'

maar dan schenk ik me nog een wijntje in (lange leve thuiswerken) en denk al vrij snel... neeeeh :bye:
Doornroosje75 schreef:
15-12-2020 15:08
Ik heb serieus wel te doen met ouders nu. Als ik bij ons op het werk kijk... veel collega's lopen al op hun tandvlees, door extra projecten en extra drukte dankzij de coronamaatregelen. Krijg je er ook de thuisblijvende kids nog bij. Een situatie als deze... daar is geen mens op voorbereid. Ook ouders niet. We willen een tweeverdienersmodel; gelijke last, gelijke rechten, gelijke kansen. Dan zijn scholen en kdv's heel normale randvoorwaarden. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.
Ook helemaal mee eens, dit is niet iets wat je vooraf aan kinderen over nadenkt. Maar als je er in ieder geval hetzelfde in staat, doe je ook beide je best ervoor om het zo goed mogelijk op te lossen. Dat scheelt enorm in tegenstelling tot 1 van beide die het op mag gaan lossen.

Hang ik ondertussen de slingers uit, omdat de basisschool aan de overkant geen geluid meer gaat produceren de komende weken en dat man en ik er hetzelfde in staan: we willen niet voor een kind zorgen, dus we beginnen er niet aan.
Tapijtratten! Dat woord heb ik nog nooit gehoord! :HA:

Sommige dingen zijn inderdaad wel lief en leuk om te zien. Sowieso als je kind blij is en je speelt er leuk mee is dat leuk om te zien.

Positieve dingen worden echter zo zwaar belicht en negatieve dingen (in mijn ogen veel) onderbelicht.
Skadí schreef:
15-12-2020 14:47
Ja je zit mooi gebakken als je er een kind mee hebt. De kans dat je ook nog parttime werkt is aanzienlijk dus je zit lekker klem.

Ook erg aantrekkelijk: de figuren die staan te fluiten bij het torentje van Rutte.
Dit ja :facepalm:
RickDalton schreef:
15-12-2020 15:02
treurig (beiden)

als ik dit soort zaken lees en ook de reactie's hier op het forum dan heb ik echt de neiging om slingers op te hangen vandaag nog en een enorm feestje te bouwen thuis om te vieren dat wij hier niet in die ellende zitten.. man man man.
Haha ja dit gevoel heb ik vandaag een beetje, je durft het gewoon bijna niet te zeggen... :cencored:
Verder verveel ik me ook niet snel, waar ik ook heel blij om ben nu. Heb ook echt zoiets van, ik wil gewoon deze tijd zo goed mogelijk en positief benutten, sporten (joggen, fietsen), wandelen, foto's maken, beter worden in mijn hobby enz.
yesss wijzigde dit bericht op 15-12-2020 15:51
3.37% gewijzigd
TinyTiny schreef:
15-12-2020 15:13
Ook helemaal mee eens, dit is niet iets wat je vooraf aan kinderen over nadenkt. Maar als je er in ieder geval hetzelfde in staat, doe je ook beide je best ervoor om het zo goed mogelijk op te lossen. Dat scheelt enorm in tegenstelling tot 1 van beide die het op mag gaan lossen.

Hang ik ondertussen de slingers uit, omdat de basisschool aan de overkant geen geluid meer gaat produceren de komende weken en dat man en ik er hetzelfde in staan: we willen niet voor een kind zorgen, dus we beginnen er niet aan.
haha ja hier ook wij wonen naast een tijdelijke dependance van een basisschool en die maken enorm veel geluid (nooit op gelet toen we dit huis kochten) en je hebt er ook geen last van als je van 08:30 tot 17:00 op het werk bent.. maar met al dat thuiswerken is het de Hell op aarde als er pauze is. heb menig teams meeting in de zomer moeten verplaatsen omdat het niet te doen was met raam open en kids op het plein.. :facepalm:
yesss schreef:
15-12-2020 15:49
Haha ja dit gevoel heb ik vandaag een beetje, je durft het gewoon bijna niet te zeggen... :cencored:
Verder verveel ik me ook niet snel, waar ik ook heel blij om ben nu. Heb ook echt zoiets van, ik wil gewoon deze tijd zo goed mogelijk en positief benutten, sporten (joggen, fietsen), beter worden in mijn hobby enz.
Ik heb het idee dat het de laatste tijd een stuk beter met je gaat? Volgens mij zei je een tijdje terug dat je niet lekker in je vel zat als ik het goed heb. Als het klopt wat ik zeg dan ben ik daar erg blij om :)
Wat lief Skadi :)
Ja voel me wel weer wat beter de laatste tijd, heb ook weer wat contacten herpakt en wat afstand genomen van sommige mensen en dat voelt wel goed.

Nog steeds ups and downs hoor, zal helaas altijd gevoelig blijven voor depressie/angst klachten en zijn echt nog wel dingen die ik graag anders zie, maar voel me de laatste tijd gelukkig weer wat sterker en probeer me ook zoveel mogelijk te richten op de dingen die wel goed gaan :) nogmaals lief dat je dat zegt!
Zit hier gewoon even emo te wezen.. :cry: (op een positieve manier hoor)
Die had ik even niet aan zien komen.
RickDalton schreef:
15-12-2020 15:50
haha ja hier ook wij wonen naast een tijdelijke dependance van een basisschool en die maken enorm veel geluid (nooit op gelet toen we dit huis kochten) en je hebt er ook geen last van als je van 08:30 tot 17:00 op het werk bent.. maar met al dat thuiswerken is het de Hell op aarde als er pauze is. heb menig teams meeting in de zomer moeten verplaatsen omdat het niet te doen was met raam open en kids op het plein.. :facepalm:
Hier bijna het huis niet gekocht vanwege de school, maar in die tijd was ik gewoon overdag op kantoor. Aan de achterkant van het huis hoor je er dan weer niets van, maar daar is de slaapkamer en werk toch liever in m'n kantoor aan de voorkant. Gelukkig hier meestal wel aardig te doen. Je hoort ze wel, maar ook weer niet boven alles uit. Vandaag wel alternatieve kerstviering met liedjes op het plein. Genoeg jingle bells gehoord voor dit jaar...
yesss schreef:
15-12-2020 16:17
Wat lief Skadi :)
Ja voel me wel weer wat beter de laatste tijd, heb ook weer wat contacten herpakt en wat afstand genomen van sommige mensen en dat voelt wel goed.

Nog steeds ups and downs hoor, zal helaas altijd gevoelig blijven voor depressie/angst klachten en zijn echt nog wel dingen die ik graag anders zie, maar voel me de laatste tijd gelukkig weer wat sterker en probeer me ook zoveel mogelijk te richten op de dingen die wel goed gaan :) nogmaals lief dat je dat zegt!
Klinkt goed! Afstand nemen van sommige mensen kan heel gezond zijn. Sommige mensen brengen je gewoon geen positiviteit en een goed gevoel. Daarnaast is het balen dat je gevoelig bent voor depressie en angst. Ik heb hier zelf mijn eigen portie van meegemaakt (dankzij mijn jeugd) en het blijft altijd een zwakke plek. Je omringen met mensen die wel goed voor je zijn brengt je echter echt heel veel :)
We mogen nog van geluk spreken. We wonen allemaal in een fijn huis, overwegend ook nog mét kerstboom. We hebben te eten, en we kunnen naar buiten wanneer we willen. Het kan nog veel erger.

Maar voor de ondernemers vind ik het wél heel erg.
iones schreef:
15-12-2020 18:09
We mogen nog van geluk spreken. We wonen allemaal in een fijn huis, overwegend ook nog mét kerstboom. We hebben te eten, en we kunnen naar buiten wanneer we willen. Het kan nog veel erger.

precies!

we kunnen nog lachen, uitslapen, wandelen, wijn drinken, uitslapen, netflixxen, knuffelen, goede gesprekken aangaan met elkaar, uitgebreid koken, een goed boek lezen.

:cheer:
RickDalton schreef:
15-12-2020 18:32
precies!

we kunnen nog lachen, uitslapen, wandelen, wijn drinken, uitslapen, netflixxen, knuffelen, goede gesprekken aangaan met elkaar, uitgebreid koken, een goed boek lezen.

Juist! Het leven lacht ons nog steeds toe. Behalve als je een winkel hebt of een horeca bedrijf of een ziekte hebt waar je aan dood gaat.

Ik ben hier tevreden, ik kan mooi wandelen met de honden en ik heb mijn paarden en de andere dieren om me heen. De hele dag grijp ik mijn kleine smousekous (de jongste hond) om haar verschrikkelijk te knuffelen. Ze zit nu te vechten met haar duckie, een eend waar een kwaak uit komt, en ze gromt er tegen. Zo heb ik haar het liefst. :-D
iones schreef:
15-12-2020 18:09

Klopt, we moeten niet in problemen denken maar in mogelijkheden! Inderdaad kijken wat je nog wel kan! We kunnen ademhalen, we zijn vrij ( we zitten niet opgesloten in de gevangenis, dus we kunnen gaan en staan waar we willen, we zijn gezond( grootste goed) etc...

Ik zal me even voorstellen :

Ik ben een man van 43 jaar en woon samen met mijn man. We zijn bijna 8 jaar getrouwd. We hebben wel een gezellige kat in huis van 1,5 jaar. Heel gezellig en daar heb je bijna geen kind aan! We zijn bewust kinderloos. Nu kunnen we ook geen kinderen krijgen, maar tegenwoordig kan je adopteren of kinderen krijgen via een draagmoeder. We krijgen ook logischerwijs geen vragen waarom we geen kinderen hebben of willen. Want we zijn homosexueel.

Fijn dat hier op dit topic ook een man zit, RickDalton! Volgens mij ben je van dezelfde leeftijd als ik...Dus ik ben niet de enige man hier.

Ik wil jullie allemaal een fijne kerst - ondanks alle Corona-maatregelen - en een goed en vooral gezond 2021 toewensen! En vooral een kindvrij 2021!🎄🎊🎉👍🥂.
anoniem_645251725d54e wijzigde dit bericht op 16-12-2020 09:49
1.83% gewijzigd
RickDalton schreef:
precies!

Helemaal waar RickDalton!!👍👍👊👊💪
Welkom Racoon1977 :hello:

Voor jullie ook een gezond 2021 :cheers:
RickDalton schreef:
precies!

Inderdaad. De Tweede wereldoorlog lijkt me veel erger.
Skadí schreef:
16-12-2020 10:00
Welkom Racoon1977 :hello:

Voor jullie ook een gezond 2021 :cheers:
Dankjewel!
hondenmens schreef:
16-12-2020 11:26
Absoluut!
hondenmens schreef:
16-12-2020 11:26
Ook toen lag het er aan waar je woonde/leefde. ;-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven