bijna vakantie!
woensdag 30 juni 2010 om 13:33
Ben de dagen aan het aftellen tot aan de vakantie,ben echt kapot!
Vandaag weer zo'n heerlijke dag,oudste van 5 moet om 12.30u naar de logopedie,ik haal 'm dus 15 min eerder uit de klas,broodje eten in de snikhete auto, jongste van 2 moet eigenlijk om 12u naar bed maar dat kan dus niet op woensdag,en is strontvervelend in de wachtkamer bij de logopedie.
Nog maar 3x woensdag en dan is het eindelijk zomervakantie.
Nog meer moeders toe aan vakantie?
Vandaag weer zo'n heerlijke dag,oudste van 5 moet om 12.30u naar de logopedie,ik haal 'm dus 15 min eerder uit de klas,broodje eten in de snikhete auto, jongste van 2 moet eigenlijk om 12u naar bed maar dat kan dus niet op woensdag,en is strontvervelend in de wachtkamer bij de logopedie.
Nog maar 3x woensdag en dan is het eindelijk zomervakantie.
Nog meer moeders toe aan vakantie?
woensdag 30 juni 2010 om 13:38
Ja verschrikkelijk toe aan vakantie zelfs. De kinderen nog veel meer dan ik. Ze zijn moe, de warmte maakt die vermoeidheid nog erger en ze zijn vooral toe aan een tijdje hun eigen dingen doen. Zonder het constante we moeten dit, we moeten dat, dan weer school, dan weer turnen, dan weer zwemles enzovoorts. Morgen om 2 uur is de oudste klaar voor dit schooljaar, vrijdagmiddag om 12.00 uur de jongste en dan is het dus : Vakantie! (en gaat de vlag uit)
woensdag 30 juni 2010 om 13:44
Jaaaa!!! echt helemaal.
Nog 2 dagen voor de een, en 1 dag voor de ander en dan is het klaar! Volgende week geen school, muziekles, sporten, wedstrijden, kado voor de juf, huiswerk, ruzie over onopgegeten fruit joehoe!.
Echt ik doe de hele vakantie niks aan die kinderen. Al worden ze nog zo vies, eten ze ongezond, slapen ze overdag en springen ze s nachts op de bedden, ik ben even klaar.
Half augustus mag iemand mij uit de hangmat komen halen, maar eerder niet.
Nog 2 dagen voor de een, en 1 dag voor de ander en dan is het klaar! Volgende week geen school, muziekles, sporten, wedstrijden, kado voor de juf, huiswerk, ruzie over onopgegeten fruit joehoe!.
Echt ik doe de hele vakantie niks aan die kinderen. Al worden ze nog zo vies, eten ze ongezond, slapen ze overdag en springen ze s nachts op de bedden, ik ben even klaar.
Half augustus mag iemand mij uit de hangmat komen halen, maar eerder niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 30 juni 2010 om 14:12
Jazeker, vakantie!!!!
Volgende week nog en dan 6 weken vrij!!
Kan er nu al van genieten.
De kinderen zijn idd echt op mede door dat warme weer.
Laat naar bed en vroeg er weer uit.
Wat een drama kan zoiets zijn!!
PS:Het is hier net weer droog.Het heeft hier de hele ochtend geregend!!HEERLIJK!!Nu weer zonnig aan het worden
Volgende week nog en dan 6 weken vrij!!
Kan er nu al van genieten.
De kinderen zijn idd echt op mede door dat warme weer.
Laat naar bed en vroeg er weer uit.
Wat een drama kan zoiets zijn!!
PS:Het is hier net weer droog.Het heeft hier de hele ochtend geregend!!HEERLIJK!!Nu weer zonnig aan het worden
woensdag 30 juni 2010 om 14:48
woensdag 30 juni 2010 om 14:51
quote:Ainne schreef op 30 juni 2010 @ 14:48:
[...]
Ik ben inderdaad blij dat Oudste nog een jaar op de creche zit. Zie dingen als schoolvakanties nu al met angst en beven tegemoet, hoe gaan we dat allemaal regelen met opvang?
BSO toch?
Mijn kinderen gingen dan héle dagen naar de BSO.
En dáár werd in de vakantietijd héle leuke dingen gedaan.
Ik vond dat altijd wel fijn dat ze nog 3 weken BSO hadden en daarna met mij nog 3 weken vrij.
[...]
Ik ben inderdaad blij dat Oudste nog een jaar op de creche zit. Zie dingen als schoolvakanties nu al met angst en beven tegemoet, hoe gaan we dat allemaal regelen met opvang?
BSO toch?
Mijn kinderen gingen dan héle dagen naar de BSO.
En dáár werd in de vakantietijd héle leuke dingen gedaan.
Ik vond dat altijd wel fijn dat ze nog 3 weken BSO hadden en daarna met mij nog 3 weken vrij.
woensdag 30 juni 2010 om 15:19
woensdag 30 juni 2010 om 18:11
quote:reizigster2004 schreef op 30 juni 2010 @ 15:19:
Maar als ze al zo zat zijn van school, hebben ze dan nog wel zin om 3 weken lange hele dagen naar de BSO te gaan? Lijkt me toch ook niet?
Ik ben zooooo blij dat mijn man leraar is en dus altijd tegelijk met de kinderen vakantie zal hebben.
Ik heb ook altijd tegelijk met de kindereren vakantie,want hoe leuk mijn oudste zoon de bso ook vind voor 2 uurtjes na schooltijd,een hele dag is echt veels te lang voor'm.
Maar dat hoeft dus nooit,omdat mama alle schoolvakanties vrij is.
Maar als ze al zo zat zijn van school, hebben ze dan nog wel zin om 3 weken lange hele dagen naar de BSO te gaan? Lijkt me toch ook niet?
Ik ben zooooo blij dat mijn man leraar is en dus altijd tegelijk met de kinderen vakantie zal hebben.
Ik heb ook altijd tegelijk met de kindereren vakantie,want hoe leuk mijn oudste zoon de bso ook vind voor 2 uurtjes na schooltijd,een hele dag is echt veels te lang voor'm.
Maar dat hoeft dus nooit,omdat mama alle schoolvakanties vrij is.
woensdag 30 juni 2010 om 21:02
Fijn voor de kinderen dat ze straks een tijd vrij zijn, niet naar school hoeven, geen Zumba, geen zwemles (dochter mag volgende week ws nog voor B afzwemmen, na 8 maanden zwemmen voor
, niet smorgens gelijk in de kleren, niet om kwart over 8 op de fiets, de hele dag kunnen spelen, later naar bed, heel fijn voor ze....
Maar voor mezelf zoals altijd weer een moeilijke periode, hele lange dagen, (bijna)niet kunnen sporten, niet kunnen baantjes zwemmen, niet even snel naar winkel,bieb, whatever.
Geen ritme, teveel eten/snoepen, vreselijke lange dagen (ben al om 6 uur wakker, moe maar klaarwakker).
Maar hopelijk lukt het me weer om de dagen goed door te komen.
Ik ga van de week een vakantieplanning maken, op een groot vel papier ofzo.
Ben al weken op zoek naar allerlei (kleine) activiteiten, heb wat geld achteruit gelegd om eens wat leuks te kunnen doen, vrijkaarten voor het openluchtmuseum geregeld, een hele rits aan sites bij de favorieten gezet
En dan is het de eerste 3 weken dorbijten voor mij, de laatste 3 weken is partner ook vrij, dat scheelt de helft.
Dan gaan we ook nog een week weg, en in de eerste 3 weken gaat dochter zelfs een week met haar vriendinnetje mee, naar een camping!
Dus ik heb goede hoop dat ik er goed doorheen kom, en het binnen no time weer heerlijk schooltijd is!!
Maar voor mezelf zoals altijd weer een moeilijke periode, hele lange dagen, (bijna)niet kunnen sporten, niet kunnen baantjes zwemmen, niet even snel naar winkel,bieb, whatever.
Geen ritme, teveel eten/snoepen, vreselijke lange dagen (ben al om 6 uur wakker, moe maar klaarwakker).
Maar hopelijk lukt het me weer om de dagen goed door te komen.
Ik ga van de week een vakantieplanning maken, op een groot vel papier ofzo.
Ben al weken op zoek naar allerlei (kleine) activiteiten, heb wat geld achteruit gelegd om eens wat leuks te kunnen doen, vrijkaarten voor het openluchtmuseum geregeld, een hele rits aan sites bij de favorieten gezet
En dan is het de eerste 3 weken dorbijten voor mij, de laatste 3 weken is partner ook vrij, dat scheelt de helft.
Dan gaan we ook nog een week weg, en in de eerste 3 weken gaat dochter zelfs een week met haar vriendinnetje mee, naar een camping!
Dus ik heb goede hoop dat ik er goed doorheen kom, en het binnen no time weer heerlijk schooltijd is!!
woensdag 30 juni 2010 om 21:53
Paling kun je het niet ook zien als rust voor jezelf? Ook jij hoeft niet om 8 uur fris, fruitig kant en klaar op die fiets te zitten. Ook jij hoeft niet van zumba naar zwemles en terug. Niet perse om 17.30 aan tafel zitten, omdat de kidneren nu eenmaal op tijd naar bed moeten, want de dag erna is weer school enzovoorts. Ik vind het heerlijk even alles in een iets lagere versnelling te kunnen doen.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar hier hebben alle basisschoolleerlingen een vakantiepaspoort gehad met een overzicht van allerlei leuke activiteiten in de omgeving. Geen enkel verplichting, veel dingen gratis of niet duur en wel een hele lijst mogelijkheden.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar hier hebben alle basisschoolleerlingen een vakantiepaspoort gehad met een overzicht van allerlei leuke activiteiten in de omgeving. Geen enkel verplichting, veel dingen gratis of niet duur en wel een hele lijst mogelijkheden.
donderdag 1 juli 2010 om 00:43
Hier een werkende moeder die ontzettend toe is dat de kids vakantie hebben! Wat zijn ze moe, hangerig en brutaal. En al die leuke dingen die nog even in de laatste schoolweek gepropt worden. Ik ben zat van alle traktaties, speelgoeddagen, meesters en juffendag, extra gezellig lang op school blijven en daar eten... pfff volgend jaar weer hoor! Nu weer even ons eigen ritme, al heb ik van de 6 weken er maar 2 vrij, geeft niks, ik ga toch van die heerlijke zes genieten!
donderdag 1 juli 2010 om 00:52
Mijn kinderen kijken er erg naar uit (ze moeten nog 2 dagen), maar zijn niet supermoe ofzo.
Ik werk parttime, en ben absoluut niet in de gelegenheid om 6 weken vrij te nemen. En BSO hebben we hier niet.
Gelukkig wel 2 opa's en 2 oma's, de komende 2 weken wordt er dus veel gelogeerd. Dan ben ik zelf 3 weken vrij, en moeten we alleen nog wat regelen voor de laatste week.
Ik werk parttime, en ben absoluut niet in de gelegenheid om 6 weken vrij te nemen. En BSO hebben we hier niet.
Gelukkig wel 2 opa's en 2 oma's, de komende 2 weken wordt er dus veel gelogeerd. Dan ben ik zelf 3 weken vrij, en moeten we alleen nog wat regelen voor de laatste week.
donderdag 1 juli 2010 om 00:52
Mijn kinderen kijken er erg naar uit (ze moeten nog 2 dagen), maar zijn niet supermoe ofzo.
donderdag 1 juli 2010 om 00:58
quote:Zamirah schreef op 30 juni 2010 @ 14:44:
Wat een gezeik. Wat dacht je van werkende moeders??
Waar slaat dat nou op.
Hier een werkende moeder en ik ben zo toe aan de vakantie.
Vanacht mijn laatste van 3 nachtdiensten. Morgen doorhalen. Middelste eerder uit school halen om naar de kinderarts te gaan. Daarna snel terug om dochter ook uit school te halen. Jongste naar bed. Oudste 2 weer naar school. 'smorgens snel boodschappen doen en cadeautjes kopen voor kinderfeestje vrijdag van de middelste zodat ik meteen naar bed kan als vriend thuis komt.
Half 4 de oudste 2 weer uit school halen.
Gelukkig hebben we donderdag geen sporten. Anders was het nog drukker.
Ja na een jaar hollen hollen hollen ben ik blij dat we 3 weken op vakantie gaan.
Al zal het daar ook wel druk worden. Met 3 kinderen van 7, 5 en 1.5 waarvan er 2 geen zwemdiploma hebben. Maar wij zijn er echt aan toe.
En dat voor een werkende moeder
Wat een gezeik. Wat dacht je van werkende moeders??
Waar slaat dat nou op.
Hier een werkende moeder en ik ben zo toe aan de vakantie.
Vanacht mijn laatste van 3 nachtdiensten. Morgen doorhalen. Middelste eerder uit school halen om naar de kinderarts te gaan. Daarna snel terug om dochter ook uit school te halen. Jongste naar bed. Oudste 2 weer naar school. 'smorgens snel boodschappen doen en cadeautjes kopen voor kinderfeestje vrijdag van de middelste zodat ik meteen naar bed kan als vriend thuis komt.
Half 4 de oudste 2 weer uit school halen.
Gelukkig hebben we donderdag geen sporten. Anders was het nog drukker.
Ja na een jaar hollen hollen hollen ben ik blij dat we 3 weken op vakantie gaan.
Al zal het daar ook wel druk worden. Met 3 kinderen van 7, 5 en 1.5 waarvan er 2 geen zwemdiploma hebben. Maar wij zijn er echt aan toe.
En dat voor een werkende moeder
donderdag 1 juli 2010 om 17:44
quote:Zamirah schreef op 01 juli 2010 @ 08:24:
[...]
Je snapt het niet geloof ik.
Je bedoeld vast dat het dan alsnog lastig is met de opvang en dat die dan nog steeds geen echte vakantie hebben, maar dat doet toch niks af aan het feit dat de kidneren wel toe zijn aan vakantie.
En als je het anders bedoeld is het misschien een idee om geen oneliners neer te plempen maar gewoon neer te zetten wat je nou eigenlijk kwijt wilt.
[...]
Je snapt het niet geloof ik.
Je bedoeld vast dat het dan alsnog lastig is met de opvang en dat die dan nog steeds geen echte vakantie hebben, maar dat doet toch niks af aan het feit dat de kidneren wel toe zijn aan vakantie.
En als je het anders bedoeld is het misschien een idee om geen oneliners neer te plempen maar gewoon neer te zetten wat je nou eigenlijk kwijt wilt.