Boekenpakket

18-09-2020 11:18 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen ik op school zat kon je 1 keer per jaar een boekenpakket kopen via school. Er zaten dan ongeveer 6 boeken in.

Weet iemand wat ik bedoel? En bestaat zoiets nog steeds?
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
18-09-2020 13:22
Ja, dat vind ik ook. Ze zijn als nieuw en allemaal met een harde kaft. Ik kon ze niet laten liggen.

Super!!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Was 't via school? Ik herinner me van vroeger (eind jaren 90, begin 00's) wel zoiets als De Boekenclub. Daar stonden ze in Utrecht in elk geval vaak voor te 'werven'. Een van de winkels zat daar ook in HC. En dan kon je je opgeven (ook voor bepaalde onderwerpen of jeugdboeken) en kon je elke maand wat (willekeurigs) thuisgestuurd krijgen. Het aanbod van de winkels stond mij alleen nooit zo aan, beetje witte boekenmarkt idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog wel de ECI, daar ben ik vaker ingetrapt, om er dan weer zo snel mogelijk vanaf te willen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
18-09-2020 13:58
Was 't via school? Ik herinner me van vroeger (eind jaren 90, begin 00's) wel zoiets als De Boekenclub. Daar stonden ze in Utrecht in elk geval vaak voor te 'werven'. Een van de winkels zat daar ook in HC. En dan kon je je opgeven (ook voor bepaalde onderwerpen of jeugdboeken) en kon je elke maand wat (willekeurigs) thuisgestuurd krijgen. Het aanbod van de winkels stond mij alleen nooit zo aan, beetje witte boekenmarkt idee.
Nee, het was niet iets per maand. Het was 1 pakket per jaar. Aan het begin van het jaar en dan kreeg je 6 boeken voor een laag bedrag. Het waren altijd leuke boeken vond ik.
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
18-09-2020 13:21
Er zittenblijven gewoon drie in de buurt :cheer: wel knap dat ik het gemist heb. Ik ga ze vanmiddag even bekijken!

Bedankt voor de link!

Oh wat leuk!
Soms zitten ze volgens mij in buurtcentra of scholen, dan kun je er niet altijd in. Ik hoop dat je wat leuks vindt :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zit er eentje in de speeltuin in de buurt, zag ik. Maar goed, ik heb nog stapels kinderboeken liggen, dus dat komt nog wel een keer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn dochter in groep 4 zat vond ze Dolfje Weerwolfje trouwens heel leuk, is dat niks? Al moet ik zeggen dat het na een paar delen ook wel weer ging vervelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
18-09-2020 13:59
Ik weet nog wel de ECI, daar ben ik vaker ingetrapt, om er dan weer zo snel mogelijk vanaf te willen.
Ja, die bedoelde ik inderdaad.
Bij mijn zoon (ook groep 4) is op het moment De Waanzinnige Boomhut heel populair en hij heeft erg genoten van Sjakie en de Chocoladefabriek en van De Fantastische Meneer Vos. Op school leest hij nu een boek van Mees Kees.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter in de klas zijn de Kippenvel-boeken nu blijkbaar populair. Maar goed, dat is groep 7.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hier ook de waanzinnige boomhut. Daarnaast kapitein onderbroek, juf braaksel en om voor te lezen dus lampje
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger boektoppers pakketten en ook de vroege/jonge lijsters pakketten. Dan kreeg je op school zo'n foldertje mee en dan kon je pakketten aankruisen. Dat vond ik altijd super!

Is dat wat je in gedachten hebt?
Alle reacties Link kopieren
Euphorby schreef:
18-09-2020 14:28
Ik had vroeger boektoppers pakketten en ook de vroege/jonge lijsters pakketten. Dan kreeg je op school zo'n foldertje mee en dan kon je pakketten aankruisen. Dat vond ik altijd super!

Is dat wat je in gedachten hebt?
Ja! Het was inderdaad een folder en dan kon je het aan kruisen. Jammer dat het er niet meer is.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het nog wel bestaat, hoor!

https://boektoppers.be/nl

https://www.lijsters.nl/webshop/educati ... er-portlet
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-09-2020 13:59
Ik weet nog wel de ECI, daar ben ik vaker ingetrapt, om er dan weer zo snel mogelijk vanaf te willen.
Wat was daar zo erg aan dan? Ik ben er nog steeds lid al heet het inmiddels anders. Ik koop toch wel minstens 3 boeken per jaar en zo krijg ik er korting op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog meerdere pakketten van de jonge lijsters. 25 gulden voor 5 boeken.
Alle reacties Link kopieren
Euphorby schreef:
18-09-2020 15:23
Ik geloof dat het nog wel bestaat, hoor!

https://boektoppers.be/nl

https://www.lijsters.nl/webshop/educati ... er-portlet
Ik zie het! Jammer dat het niet op school gepromoot wordt. De meeste kinderen lezen te weinig.
Alle reacties Link kopieren
ECI vond ik juist leuk.

Jaartje lidmaatschap voor een mooie kuipstoel met voetenbank, of een grote soeppan met zes soepkommen (die 30 jaar later nog steeds worden gebruikt. Er zijn inmiddels wel twee soepkommen gesneuveld).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-09-2020 16:25
ECI vond ik juist leuk.

Jaartje lidmaatschap voor een mooie kuipstoel met voetenbank, of een grote soeppan met zes soepkommen (die 30 jaar later nog steeds worden gebruikt. Er zijn inmiddels wel twee soepkommen gesneuveld).
Dat is tegenwoordig bookspot lees ik?
Je betaald dan elke maand 8 euro, waarvan je er 7 “spaart” en als je dan Nederlandstalige boeken koopt krijg je 20% korting.
Jaaaa die kreeg ik altijd van mijn vader. Verschillende reeksen. Vroege lijsters enzo. ‘Het eiland in de vogel straat’ :heart: Volgens mij niet voor hele jonge kinderen.

anoniem_640b840dd4f90 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 16:47
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-09-2020 16:25
ECI vond ik juist leuk.

Jaartje lidmaatschap voor een mooie kuipstoel met voetenbank, of een grote soeppan met zes soepkommen (die 30 jaar later nog steeds worden gebruikt. Er zijn inmiddels wel twee soepkommen gesneuveld).
Ik vergat altijd te bestellen en dan moest ik heel snel iets bedenken, anders kreeg je iets wat zij uitzochten. Ik vond het gewoon heel vervelend om eraan vast te zitten, al koop ik heel veel boeken (dat was altijd de gedachte als ik weer lid werd: ik koop toch heel veel boeken dus dan kunnen die vier wel van de ECI komen). Op de een of andere manier werkte het voor mij niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het twijfelachtig of ik er voordeel uit haal. Ik reserveer elk jaar 150 euro voor nieuwe boeken. Dan krijg je dus 18 euro korting. Maar dan moet je dus altijd daar bestellen en geen boeken willen die nieuw uit zijn. Ik heb even niet gelezen of je bij Een Abonnement ook geen verzendkosten meer betaald, want anders moet je ook nog voor een x bedrag uitgeven.

Ik koop nu vaak boeken via bol en daar heb ik geen verzendkosten.
Green17 schreef:
18-09-2020 13:59
Nee, het was niet iets per maand. Het was 1 pakket per jaar. Aan het begin van het jaar en dan kreeg je 6 boeken voor een laag bedrag. Het waren altijd leuke boeken vond ik.
Ik weet wat je bedoelt, kan alleen ook niet meer op de naam komen. Als u mee aan denk ga ik vanavond even op zolder zoeken. We hebben vast nog wel een restant je liggen.
Er waren tenminste 2 soorten pakketten, van verschillende uitgevers. De ene waren "echte" boeken, de andere een goedkope uitgave met dunne slappe kaft (zoals een stripboek)
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
18-09-2020 17:32
Ik weet wat je bedoelt, kan alleen ook niet meer op de naam komen. Als u mee aan denk ga ik vanavond even op zolder zoeken. We hebben vast nog wel een restant je liggen.
Er waren tenminste 2 soorten pakketten, van verschillende uitgevers. De ene waren "echte" boeken, de andere een goedkope uitgave met dunne slappe kaft (zoals een stripboek)
Ik had die met de slappe kaft altijd. Maar het waren wel echte boeken. Zoals boeken van Thea Beckman.
Harde kaften heb ik nooit gehad.
Green17 schreef:
18-09-2020 17:36
Ik had die met de slappe kaft altijd. Maar het waren wel echte boeken. Zoals boeken van Thea Beckman.
Harde kaften heb ik nooit gehad.
Klopt, de inhoud was wel een echt bestaand boek. Maar dan in een goedkope uitgave. Voor elke groep (of 2 groepen) werd er elk jaar een nieuw pakket uitgebracht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven