Boekenpakket

18-09-2020 11:18 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen ik op school zat kon je 1 keer per jaar een boekenpakket kopen via school. Er zaten dan ongeveer 6 boeken in.

Weet iemand wat ik bedoel? En bestaat zoiets nog steeds?
Net even gekeken. De slappe kaft boeken hier in huis zijn boektoppers. Bestaan die nu niet meer in Nederland??

De andere zijn junior lijsters. Die naam wordt zo te zien tegenwoordig gebruikt voor onderbouw middelbare school. Maar "vroeger" waren dat basisschoolboeken.
-Livia- schreef:
18-09-2020 17:46
Net even gekeken. De slappe kaft boeken hier in huis zijn boektoppers. Bestaan die nu niet meer in Nederland??

De andere zijn junior lijsters. Die naam wordt zo te zien tegenwoordig gebruikt voor onderbouw middelbare school. Maar "vroeger" waren dat basisschoolboeken.
Volgens mij bestaan junior lijsters niet meer. Er zijn nu vroege lijsters, jonge lijsters en grote lijsters, allemaal voor de middelbare school. In mijn herinnering waren het vroeger vroege lijsters en gewone lijsters. Junior lijsters heb ik zelf op school nooit gehad, maar ik heb er wel een paar uit de kringloop, volgens mij Verdriet met mayonaise van Carrie Slee en nog een paar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Van buitenlandse boeken zie ik nu alleen nog Blackbirds voor Engels. Vroeger had je ook Mèrles blancs voor Frans en Buchfinken voor Duits.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
-Livia- schreef:
18-09-2020 17:46

Wat lief dat je het hebt opgezocht! Dan moeten het de boektoppers geweest zijn. Ik zag net iemand die een Belgische link poste. In Nederland kan ik hem niet vinden.
Susan schreef:
18-09-2020 16:44
Ik vergat altijd te bestellen en dan moest ik heel snel iets bedenken, anders kreeg je iets wat zij uitzochten. Ik vond het gewoon heel vervelend om eraan vast te zitten, al koop ik heel veel boeken (dat was altijd de gedachte als ik weer lid werd: ik koop toch heel veel boeken dus dan kunnen die vier wel van de ECI komen). Op de een of andere manier werkte het voor mij niet.
Oh zo werkte het niet meer toen ik lid werd. Het was dacht ik of 3 boeken kopen of er werd 25 euro (dacht ik) afgeschreven en als tegoed in je account gezet. Mijn lidmaatschap is omgezet dus ik betaal niks en krijg korting zolang ik 3 boeken per jaar blijf kopen. Met kleine kinderen kom ik daar de komende jaren wel aan. Jammer dat het voor jou niet werkte toen en dat ze toen gewoon iets op stuurde, dat lijkt me idd niks.
Bedankt voor de tip van de boektoppers
Green17 schreef:
18-09-2020 16:52
Ik vind het twijfelachtig of ik er voordeel uit haal. Ik reserveer elk jaar 150 euro voor nieuwe boeken. Dan krijg je dus 18 euro korting. Maar dan moet je dus altijd daar bestellen en geen boeken willen die nieuw uit zijn. Ik heb even niet gelezen of je bij Een Abonnement ook geen verzendkosten meer betaald, want anders moet je ook nog voor een x bedrag uitgeven.

Ik koop nu vaak boeken via bol en daar heb ik geen verzendkosten.
Als lid heb je geen verzendkosten, ik heb er veel korting van maar ik betaal ook niks aan lidmaatschap (doordat ik voor de naamsverandering al lid was) en koop meestal geen hele nieuwe boeken. Het kost me biks dus als ik een keer de volle prijs betaal maakt het ook niet uit en in die gevallen koop ik het vaak in een stenenwinkel. Voor 18 euro per jaar alles daar moeten bestellen en opletten of er over die boeken wel een korting gaat.. Lijkt me veel gedoe voor weinig voordeel eerlijk gezegd. Als maar bij de helft van je boeken een korting zit is het voordeel nog maar 3 euro en dan moet je wel opletten dat je alles altijd daar koopt.
Ik vind het lange kunnen retouneren en geen verzendkosten erg fijn, maar als je bij bol die afgekocht hebt weet ik niet hoe veel voordeel je nog hebt aan lid zijn bij bookspot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven