borstvoeding en zwangerschap

23-11-2009 09:39 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik geef nu ongeveer zes maand BV. Het is duidelijk dat BV de eisprong remt waardoor geen menstruatie ontstaat. Toch hoor

ik ook wel eens dat mensen ongeacht dat ze BV toch zwanger raken. Dat heeft met de frequentie van aanleggen te maken, dacht ik. Maar hoe groot is die kans nou eigenlijk dat je ook zwanger raakt?! Ik zou graag opnieuw zwanger willen worden maar ik heb geen menstruatie op het moment. Is het voldoende om een stuk te minderen met BV, dus gedeeltelijke borstvoeding, of kan ik beter volledig stoppen om mijn kans op zwangerschap te vergroten. Er zullen meer mensen zijn geweest met deze vraag, ik weet het.

En het klopt ook dat je niet meteen menstrueert als je stopt met BV toch? Ik heb gehoord dat het soms een half jaar kan duren Ik hoop dat dit niet bij zo lang zal zijn.

Wat hebben jullie gedaan? En hoe lang duurde het dat jullie opnieuw zwanger raakten nadat je gestopt was met BV?

Rosanne
Rosanne, op de kinderpijler is een heel borstvoedingstopic met allemaal experts. Wellicht kun je je vraag daarstellen.
Het topic dat gizz bedoelt staat hier: Borstvoedingsvragen
Ik ben zelf zwanger geworden terwijl ik borstvoeding gaf maar mijn oudste was toen al een jaar en ik had ook weer een cyclus. Ik wilde ook niet eerder zwanger worden omdat ik niet wilde dat de borstvoeding terug zou lopen.

Het is dus niet zo dat je helemaal moet stoppen met borstvoeding om weer een cyclus te krijgen. Bij veel vrouwen komt het vanzelf weer op gang.

Waarom wil je eigenlijk zo snel weer zwanger worden? Als je over een half jaar zwanger wordt zit er nog steeds maar een klein leeftijdsverschil tussen je kinderen.
Ik heb mijn oudste een jaar borstvoeding gegeven. Op de dag van de positieve test was hij precies 9 maanden. 2 dagen voor zijn eerste verjaardag ben ik gestopt, dat vond ik wel jammer, maar het was goed zo.

Ik zou niet borstvoeding achterwege laten vanwege de wens voor een tweede, het kan heel goed naast elkaar; laat de natuur gewoon zijn gang maar gaan.
.
quote:Sientje 2 schreef op 23 november 2009 @ 10:27:

Ik ben zelf zwanger geworden terwijl ik borstvoeding gaf maar mijn oudste was toen al een jaar en ik had ook weer een cyclus. Ik wilde ook niet eerder zwanger worden omdat ik niet wilde dat de borstvoeding terug zou lopen.

Hier hetzelfde.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb beide kinderen een jaar borstvoeding gegeven en werd bij beiden tijdens de bv periode na 9 maanden weer ongesteld. Hoefde ik niets bijzonders voor te doen....
bij beide kinderen na zes maanden, toen ik begon met bijvoeden en de bv dus iets minder werd, ongesteld geworden. Na de eerste bij een maand of 8, terwijl ik nog ongeveer 5-6 voedingen per dag gaf, zwanger geworden. Toen was het overigens meteen klaar met de borstvoeding. Binnen 3 dagen van 6 voedingen naar niks ongeveer.
Bij de middelste werd ik pas na 15-16 maanden weer voor het eerst ongesteld. Bij de oudste en jongste na 7-8 maanden. Alle drie de keren terwijl ik nog borstvoeding gaf.

Verschil is wel dat jongste en oudste met een paar voedingen flink doortanken klaar waren, en middelste meer van de tig kleine slokjes en het clustervoeden was.
Dochter is nu tien weken en ben alweer ongesteld ende

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven