borstvoeding geven en zwanger worden
vrijdag 30 januari 2009 om 07:58
Ik geef borstvoeding en wil over een paar maanden (2/3) weer zwanger proberen te worden. Ik heb nog geen cyclus (ik weet dat die een aardige tijd weg kan blijven bij borstvoeding).
Ik vroeg me af of er hier mensen ervaring hebben met borstvoeding geven en weer zwanger willen worden. (gepland of ongepland)
Hoe lang duurde het voor je weer zwanger werd, of moest je toch eerst stoppen met de borstvoeding voordat je cyclus weer terugkwam?
En als je nog wel borstvoeding gaf hoe lang heb je dat nog gegeven tijdens de zwangerschap?
Ik vroeg me af of er hier mensen ervaring hebben met borstvoeding geven en weer zwanger willen worden. (gepland of ongepland)
Hoe lang duurde het voor je weer zwanger werd, of moest je toch eerst stoppen met de borstvoeding voordat je cyclus weer terugkwam?
En als je nog wel borstvoeding gaf hoe lang heb je dat nog gegeven tijdens de zwangerschap?

vrijdag 30 januari 2009 om 08:40
vrijdag 30 januari 2009 om 08:56
toen mijn oudste 7 maanden was,werd ik weer zwanger. ik was toen 1 keer ongesteld geweest en gaf volledig borstvoeding.
Ik ben tot de 7de maand van de zwangerschap door blijven voeden. Toen was het echt op! Het kan dus wel,maar het koste mij wel heel veel enegie..
Grappig biekkie,hetzelfde als bij mij dus! Ze schelen 16 maand en 1 dag!
Ik ben tot de 7de maand van de zwangerschap door blijven voeden. Toen was het echt op! Het kan dus wel,maar het koste mij wel heel veel enegie..
Grappig biekkie,hetzelfde als bij mij dus! Ze schelen 16 maand en 1 dag!
vrijdag 30 januari 2009 om 10:00
Mijn cyclus is tijdens hele periode van borstvoeding geven weggebleven, en dat was ruim 2 jaar. Toen we begonnen te minderen kwam het meteen terug.
Vreemd hoe het bij sommigen de hele cyclus tegenhoudt en bij anderen niet. Soms lijkt het net een natuurlijk anticonceptiemiddel voor de eerste maanden.
Vreemd hoe het bij sommigen de hele cyclus tegenhoudt en bij anderen niet. Soms lijkt het net een natuurlijk anticonceptiemiddel voor de eerste maanden.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

vrijdag 30 januari 2009 om 10:06
adl, de verhalen zijn heel wisselend. En varieren van meteen zwanger, tot onvruchtbaar, tot doorvoeden en droogvallen, dus je komt er vanzelf achter hoe de situatie bij jou is. Wij wilden na eerste kind snel een tweede, ik gaf tot 6 maanden volledige bv, begon toen met pap en toen viel er dus 1 voeding weg, werd ik na 1 maand ongesteld, toen na een paar weken weer en toen bleek ik zwanger, dat merkte ik doordat dochter resoluut weigerde te drinken, van de ene op de andere dag (was een maand of 8 1/2 en dronk nog een keer of 5 per dag). De bv stopte toen ook binnen een week, hoefde niet af te bouwen, geen stuwing, en dochter wilde absoluut niet meer drinken. Na een paar dagen opperde vriend om eens een test te doen en bleek ik zwanger van de tweede. Doorvoeden was dus geen optie bij mij.
vrijdag 30 januari 2009 om 10:34
ADL, ik mocht van mijn gyn doorvoeden als ik weer zwanger wilde worden, tenzij mijn cyclus nog uitbleef: in dat geval moest ik stoppen om zwanger te worden. Het hangt dus van je cyclus af of je door kunt voeden of niet.
Ik was overigens zes weken na de bevalling weer ongesteld en tien weken erna ook. Twaalf weken na de bevalling dronk Qtie eindelijk alles zelf aan de borst en toen bleef mijn menstruatie weer weg op een beetje gerommel na. Nu ik gestopt ben, is mijn cyclus meteen weer braaf op gang gekomen. Binnen een maand na het stoppen was ik weer ongesteld. Vreemd genoeg hield die ene voeding per dag die ik nog gaf toch mijn cyclus nog tegen.
Ik was overigens zes weken na de bevalling weer ongesteld en tien weken erna ook. Twaalf weken na de bevalling dronk Qtie eindelijk alles zelf aan de borst en toen bleef mijn menstruatie weer weg op een beetje gerommel na. Nu ik gestopt ben, is mijn cyclus meteen weer braaf op gang gekomen. Binnen een maand na het stoppen was ik weer ongesteld. Vreemd genoeg hield die ene voeding per dag die ik nog gaf toch mijn cyclus nog tegen.
vrijdag 30 januari 2009 om 11:25
JA!!! Jazeker kan Cerazette de boel tegenhouden! Je hele cyclus kan daar stil van komen te liggen!
Ik zou eerst stoppen met de Cerazette (nu al dus) om te kijken of je een cyclus hebt. Als dat niet het geval is, kun je altijd nog stoppen met de borstvoeding.
Ik heb zelf trouwens een mirena (die geeft dezelfde hormonen af als wat in de Cerazette zit), maar daar doorheen wel altijd een cyclus gehad. Met de Cerazette niet overigens; die legde mijn cyclus plat. En de borstvoeding deed dat uiteindelijk dus ook.
Ik zou eerst stoppen met de Cerazette (nu al dus) om te kijken of je een cyclus hebt. Als dat niet het geval is, kun je altijd nog stoppen met de borstvoeding.
Ik heb zelf trouwens een mirena (die geeft dezelfde hormonen af als wat in de Cerazette zit), maar daar doorheen wel altijd een cyclus gehad. Met de Cerazette niet overigens; die legde mijn cyclus plat. En de borstvoeding deed dat uiteindelijk dus ook.

vrijdag 30 januari 2009 om 11:52
Hier een maand of 4 na de geboorte van de oudste weer ongesteld, ondanks volledige borstvoeding, daarna een cyclus van een week of 6-8 en vervolgens net als stoetje en biekkie na 7 maanden weer zwanger. Ongepland in ons geval (1 x condoom vergeten en dachten weinig risico te lopen na een jaar op de eerste zwangerschap te hebben gewacht).
Ik heb uiteindelijk tot een maand of 5 zwangerschap (oudste was toen ruim een jaar) doorgevoed, eerst 3x daags, toen een hele tijd 2x daags en uiteindelijk leek het op te drogen bij 1x daags.
Jongste is vorig jaar eind januari geboren, vervolgens ondanks volledige borstvoeding na 3 maanden weer ongesteld. In juni begonnen met de cerazette en nu pas voor het eerst weer ongesteld. Legt de boel behoorlijk plat dus en zou ik zeker direct mee stoppen als je weer zwanger wilt worden!
Ik heb uiteindelijk tot een maand of 5 zwangerschap (oudste was toen ruim een jaar) doorgevoed, eerst 3x daags, toen een hele tijd 2x daags en uiteindelijk leek het op te drogen bij 1x daags.
Jongste is vorig jaar eind januari geboren, vervolgens ondanks volledige borstvoeding na 3 maanden weer ongesteld. In juni begonnen met de cerazette en nu pas voor het eerst weer ongesteld. Legt de boel behoorlijk plat dus en zou ik zeker direct mee stoppen als je weer zwanger wilt worden!
vrijdag 30 januari 2009 om 13:26
Ik heb ook een lange onregelmatige cyclus maar ik werd al drie maanden na de bevalling van de oudste weer ongesteld. Toen zij een jaar was ben ik zwanger geworden van de tweede terwijl ik borstvoeding gaf. Tot mijn verbazing was ik bijna direct zwanger terwijl het bij de oudste een jaar heeft geduurd.
Ik ben trouwens ook blijven voeden tijdens de zwangerschap. Op een gegeven moment kwam er volgens mij nauwelijks nog wat uit maar mijn dochter wilde echt niet stoppen.
Ik ben trouwens ook blijven voeden tijdens de zwangerschap. Op een gegeven moment kwam er volgens mij nauwelijks nog wat uit maar mijn dochter wilde echt niet stoppen.