borstvoeding? YEK!

30-08-2009 12:31 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die hier zo overdenkt? In magazines, internet en de vele praatjes die je als zwangere om je oren geslingerd krijgt kom ik maar tot een conclusie: bijna iedereen is pro borstvoeding...

Natuurlijk begrijp ik de voordelen van borstvoeding aangaande het versterken van het immuunsysteem en dat het eveneens een gunstig effect heeft op het darmkanaal van de baby, maar ik ben me ook bewust van de nadelen (tepelkloven, frequenter voeden, kolfen etc etc).

Mijn vraag is daarom eigenlijk: hoe voorkom ik eigenlijk dat ik borstvoeding ga geven? Of hoe beëindig ik de borstvoeding na 4-6 weken?
quote:Dutch_Lilly schreef op 30 augustus 2009 @ 12:31:

Ben ik de enige die hier zo overdenkt? In magazines, internet en de vele praatjes die je als zwangere om je oren geslingerd krijgt kom ik maar tot een conclusie: bijna iedereen is pro borstvoeding...

Natuurlijk begrijp ik de voordelen van borstvoeding aangaande het versterken van het immuunsysteem en dat het eveneens een gunstig effect heeft op het darmkanaal van de baby, maar ik ben me ook bewust van de nadelen (tepelkloven, frequenter voeden, kolfen etc etc).

Mijn vraag is daarom eigenlijk: hoe voorkom ik eigenlijk dat ik borstvoeding ga geven? Of hoe beëindig ik de borstvoeding na 4-6 weken?

Ik vraag me af of je nou echt info wil of een rel wil losketenen hier?

*en nee, kopieren van de OP was alleen maar even om het relgehalte te demonstreren, niet uit angst dat ze hem weghaalt!*
quote:Zwieber schreef op 30 augustus 2009 @ 12:49:

[...]

Ik vind het ook zwaar overdreven. Aan de andere kant, als je er diep over nadenkt is sex natuurlijk ook yek.Weet je wat het Yekst is? Slijmerige slierten en proppen, vuistgrote bloedklonters en in je bed poepen. Maar dan zeg je ook niet; Bevallen? Yek. Doe mij maar niet. Het hoort er (meestal) allemaal bij namelijk.
quote:Teigetje29 schreef op 30 augustus 2009 @ 12:39:

@selma duim, ooit wel eens aan gedacht dat er mensen zijn die geen borstvoeding KUNNEN geven? Dank je voor je open mind!Is dat relevant mbt de vraag van TO?
quote:Selma Duim schreef op 30 augustus 2009 @ 12:53:

[...]

Weet je wat het Yekst is? Slijmerige slierten en proppen, vuistgrote bloedklonters en in je bed poepen. Maar dan zeg je ook niet; Bevallen? Yek. Doe mij maar niet. Het hoort er (meestal) allemaal bij namelijk.Maar dat soort dingen hoor je meestal pas als je al zwanger bent en dan is het al voor velen te laat.
quote:Teigetje29 schreef op 30 augustus 2009 @ 12:34:

geeoon niet aan bginnen, 2 dagen stuwing (dikke, zere borsten) en dan is het vanzelf voorbij, been there done that...Kan ook rustig 10 dagen duren hoor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zal ik het ook nog even gaan hebben over roken tijdens de zwangerschap?
quote:Zwieber schreef op 30 augustus 2009 @ 12:54:

[...]

Maar dat soort dingen hoor je meestal pas als je al zwanger bent en dan is het al voor velen te laat.

Dat je moet bevallen, weet je doorgaans wel van te voren.

Die andere dingen trouwens ook. Ik wel tenminste.
quote:Star schreef op 30 augustus 2009 @ 12:51:

[...]

Tieten eraf, da's de enige oplossing.Of je kind op MP zetten.
quote:Solomio schreef op 30 augustus 2009 @ 12:54:

[...]

Kan ook rustig 10 dagen duren hoor. Oh zeker. En vergeet niet dat een borstonsteking met die stuwing ook op de loer ligt.
quote:traincha2 schreef op 30 augustus 2009 @ 12:55:

Zal ik het ook nog even gaan hebben over roken tijdens de zwangerschap?O please do. Heb wel trek in popcorn.

Zal ik het ook nog even gaan hebben over roken tijdens de zwangerschap?En roken tijdens de BV en vooral roken tijdens de sex.

David Dunning

Zal ik het ook nog even gaan hebben over roken tijdens de zwangerschap?Lijkt me enig. Gooi m erin!!
Waren we niet al klaar dan? Alles is gezegd :P
Of een min nemen.
quote:Luxaflex schreef op 30 augustus 2009 @ 12:57:

Waren we niet al klaar dan? Alles is gezegd :PVandaar dat het roken er ff bijkomt.

David Dunning
Ik snap niet dat vrouwen tijdens de zwangerschap gewoon doorroken. Iedereen weet toch dat dat hartstikke slecht is? Toen ik zwanger was heb ik iedereen die rookte het verboden om in mijn huis te roken!
quote:luna1 schreef op 30 augustus 2009 @ 12:56:

[...]

Oh zeker. En vergeet niet dat een borstonsteking met die stuwing ook op de loer ligt.Ik dacht: laat ik het nou niet erger maken dan het al was.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 30 augustus 2009 @ 12:56:

[...]

En roken tijdens de BV en vooral roken tijdens de sex.Als je rookt tijdens de sex dan baar je doorgaans een paling. Een gerookte welteverstaan.
quote:traincha2 schreef op 30 augustus 2009 @ 12:57:

Ik snap niet dat vrouwen tijdens de zwangerschap gewoon doorroken. Iedereen weet toch dat dat hartstikke slecht is? Toen ik zwanger was heb ik iedereen die rookte het verboden om in mijn huis te roken!Joh je moet niet zo moeilijk doen, van de verloskundige/gyn/buurvrouw etc mag het gewoon, want de stress is schadelijker!
quote:Luxaflex schreef op 30 augustus 2009 @ 12:57:

Waren we niet al klaar dan? Alles is gezegd :PInderdaad, zullen we het nu dan maar over de corrigerende tik hebben of over tbm versus werkende moeders?
quote:Selma Duim schreef op 30 augustus 2009 @ 12:58:

[...]

Als je rookt tijdens de sex dan baar je doorgaans een paling. Een gerookte welteverstaan.Dat glijdt er wel makkelijk uit natuurlijk zo'n paling
Trouwens wel lef, om hier zo'n topic te openen (of buitengewoon naïef tuuk).

David Dunning
Baby alleen thuis laten?
quote:Luxaflex schreef op 30 augustus 2009 @ 12:58:

[...]

Joh je moet niet zo moeilijk doen, van de verloskundige/gyn/buurvrouw etc mag het gewoon, want de stress is schadelijker!Ze hebben me gedwongen te stoppen! boehoe! (smiley's werken niet ....grmbl)
quote:Selma Duim schreef op 30 augustus 2009 @ 12:58:

[...]

Als je rookt tijdens de sex dan baar je doorgaans een paling. Een gerookte welteverstaan.Daarom vinnik mjn kinderen om op te vreten.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven