borstvoeding? YEK!

30-08-2009 12:31 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die hier zo overdenkt? In magazines, internet en de vele praatjes die je als zwangere om je oren geslingerd krijgt kom ik maar tot een conclusie: bijna iedereen is pro borstvoeding...

Natuurlijk begrijp ik de voordelen van borstvoeding aangaande het versterken van het immuunsysteem en dat het eveneens een gunstig effect heeft op het darmkanaal van de baby, maar ik ben me ook bewust van de nadelen (tepelkloven, frequenter voeden, kolfen etc etc).

Mijn vraag is daarom eigenlijk: hoe voorkom ik eigenlijk dat ik borstvoeding ga geven? Of hoe beëindig ik de borstvoeding na 4-6 weken?
Om die paar weken/maanden moedermelk, Dorinde? Mijn oudste heeft 3 jaar borstvoeding gehad en mijn jongste krijgt het nu 1,5 jaar. Dat kan dus ook!

(Mijn oudste denkt overigens dat alle kinderen tot hun derde borstvoeding krijgen!)
.
.
ik heb vanavond mn eerst MM pannekoekjes gebakken ... ben nu wel officieel maffia
quote:Yamuna schreef op 31 augustus 2009 @ 22:22:

ik heb vanavond mn eerst MM pannekoekjes gebakken ... ben nu wel officieel maffia

Ojee Yamuna dan hoor je er idd echt bij..dat is wel heel erg

En een cake bakken, dat wel eens gedaan?
Had je diepvries melk over? Wat luxe zeg!
Ik noem het ook wel eens lurken Yamuna, als mijn jongste heel vaak wil drinken. Maar in algemene termen gebruik ik dat woord niet.
Oh jee, ik heb het wel eens door haar (niet onze...) aardappelpuree gedaan. Cosa nostra maar er moest toch melk door.
Over simpel gesproken.

Beter lezen,

ik schreef iets simpels.

Ik lees goed. Je schreef "ik word er simpel van"

En daarná nog wat over simpel schrijven tengevolge van het simpel zijn.

Maar goed, jij vindt ieder zijn ding doen, ik besef me natuurlijk ook dat ieder zijn ding doet en dat ik daar heus geen invloed op heb. Maar ik vind het jammer dat mensen bewust geen borstvoeding geven, en vooral dat ze daar als argument voor geven dat het toch ongeveer gelijk staat aan flesvoeding. Want dat is niet zo. Zeg dan gewoon dat je weet dat het minder goed is maar dat je dat geen doorslaggevend argument vindt.

Ach ja, dit is zo'n oude discussie en de ervaring leert dat men er nooit uitkomt..
anoniem_57761 wijzigde dit bericht op 01-09-2009 09:51
Reden: spelfouten.. idd druk op het werk :-)
% gewijzigd
Cosa nostra...

Ik zou willen dat ik nu die omrolsmilie kon posten...

Is Stefan K eigenlijk de godfather van de bv-maffia?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
.
.
Dat krijg je als de indruk wordt gewekt dat er een keuze moet worden gemaakt. Voor mij was het gewoon een logisch gevolg van een zwangerschap die hele bv. Niets heiligs of hemels aan.

Niet proberen of volhouden,..het hoort gewoon bij het krijgen van een kind.
quote:Selma Duim schreef op 30 augustus 2009 @ 12:37:

Vind je de 'nadelen' die je noemt belangrijker dan de voordelen? Je wil je baby dus niet het allerbeste geven omdat je er zélf (door jou genoemt) ongemak van ondervind?

Daar kan ik met mijn pet niet bij eigenlijk...

Nee 'joh' TO wil liever het kind gelijk aan het bier hebben, of nog beter aan de drugs. Enneh, het allerbeste voor de baby??? Maar daar heeft ze het kind toch niet voor gekregen? LIJDEN zal het, lang en heftig.

TO zet zichzelf ALTIJD op de eerste plaats en het maakt haar niet uit hoe het met haar baby gaat, die komt als allerlaatste, nog na de hond en de buurman......................SJeeeeeeeeeeee jij begrijp het niet he (even lekker over the top om Selma duidelijk te maken dat ze een beetje vreemd reageert).

TO kiest niet voor borstvoeding maar voor flesvoeding, is dat zo moeilijk te begrijpen?

En dat jij 'er met je pet niet bij kunt' dat begrijp ik niet want het is slechts een keuze en heeft NIETS te maken met wel of niet 'het allerbeste willen' voor je kind.....................IEDER ouder wil het allerbeste voor zijn/haar kind en de 1 vindt dat flesvoeding en de ander vindt dat borstvoeding.
Ik ben het eens met La India.

Smol, jazeker. Don Kleintjes, wordt hij ook wel genoemd.
Ik heb acht maanden borstvoeding gegeven zonder een centje pijn: ik heb geen kloof gezien. Dat mijn kindje vaker wilde drinken? Ach, ik wist niet eens dat het zo was, maar dat nog altijd liever dan 's nachts een flesje maken, of de hele santenkraam meeslepen als ik pad ging.

Wat ik me afvraag... Waarom wil TO tips over het voorkomen van borstvoeding? Als jij het niet wilt, dan doe je het toch gewoon niet? Je weet toch dat je heel borstvoedend viva over je heen krijgt als je hier je aversie tegen borstvoeding gaat verkondigen?
ook ik heb 8 maanden borstvoeding gegeven zonder problemen, maar ik ben echt heel blij dat ik er af ben. Ik vond er echt niks aan (alleen 's nachts misschien) en ik vond het erg genant om in het openbaar te gaan zitten voeden (maar ja, anders kon ik nooit van huis weg, dus ik moest wel). Dus ik snap heel goed dat mensen geen borstvoeding willen geven.

Toch ga ik bij de volgende als het lukt weer bv geven en de enige reden waarom is dat ik het idd een logisch gevolg vind van de zwangerschap, maar leuk (vind ik) is het zeker niet en ik zou het ook nooit ophemelen. Jij bent namelijk constant als enige verantwoordelijk voor het voeden van je baby, als je werkt moet je kolven (o gruwel) en het allerergste was gewoon voor mij in het openbaar voeden. Of als er gezelschap was (vrienden enzo) dat ik van tijd tot tijd boven moest zitten voeden (kon er wel bij blijven, maar dan voelde ik me zelf zo opgelaten).

Dus TO als jij niet wilt beginnen, dan vooral niet doen, mijn hobby is het zeker niet.

O ja, voor mij hielp het ook niet echt dat mijn man en moeder en vriendinnen allemaal lid zijn van de borstvoedingsmaffia :-), hahahaha.

Ok, dit moest er even uit, lucht op :-).
Haha HayatM, nee, ik vond het ook niet romantisch ofzo. Wel heel praktisch, het is altijd warm en schoon, nooit problemen gehad, geen kloven, productie was altijd top, ik vind het geen enkel probleem om en plein public te voeden. Maar ik ben gestopt (na 10 mnd) omdat zoon nooit rustig blijft liggen, hij wil gaan staan, draait zijn hoofd weg, knijpt met zijn nagels waar hij me maar raken kan. Daar kan ik nou echt niet van genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven