Borstvoedingsvragen
donderdag 18 november 2010 om 12:29
Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
maandag 2 mei 2011 om 13:36
Flowerfield, ik heb je vraag gevonden hoor!
Allis, wat heerlijk dat er langere nachten gemaakt worden. Nu jij nog
Pliert, ik weet niet of het al gezegd was, maar AB-kuurtjes zijn vaak een oorzaak van spruw. Niet dat je het dan niet moet nemen (want een borstontsteking wil je inderdaad niet verwaarlozen), maar dan weet je iig een mogelijke oorzaak.
Gentiaanviolet inderdaad, lekker paars worden met z'n tweeën.
Allis, wat heerlijk dat er langere nachten gemaakt worden. Nu jij nog
Pliert, ik weet niet of het al gezegd was, maar AB-kuurtjes zijn vaak een oorzaak van spruw. Niet dat je het dan niet moet nemen (want een borstontsteking wil je inderdaad niet verwaarlozen), maar dan weet je iig een mogelijke oorzaak.
Gentiaanviolet inderdaad, lekker paars worden met z'n tweeën.
maandag 2 mei 2011 om 22:46
Even een ego post hoor
Vraag me echt af waar we in beland zijn...dochterlief maakt er een potje van met slapen s'avonds. Leg haar normale tijd in bed (19u/20u) en dan valt ze als een blok in slaap (soms nog aan de tiet ) waarna ze na 45min (kun je de klok op gelijk zetten) weer wakker wordt. Ze is dan moeilijk stil te krijgen. Klaarwakker.... drinken wil ze wel dan, bekertje warme melk van 100cc en ze tukt weer verder.
Vroeg mij dus af of ze misschien te weinig krijgt bij mij? Ze is ruim 8,5mnd nu en als ik kolf s'avonds, dan kolf ik rond de 90-100cc. Ze zal bij mij hooguit 120cc drinken (gok ik)
Sprongetje is het niet, dit duurt al 4 weken. Maar tandjes heeft ze ook nog niet en zijn in de verste verte nog niet te bekennen. We hebben alles al geprobeerd, warmer, koeler, lamp aan/uit, deur open/dicht, raam open/dicht. Bedje aan de andere kant van de kamer gezet. En juis omdat ze al die tijd (vanaf 8 weken) zo goed geslapen heeft. Als ze eenmaal slaapt (21u30/22u) dan slaapt ze wel door. Het is alleen dat wakker worden na 45min.
En zelfs na 8,5 maand toch de onzekerheid of ze wel genoeg te drinken krijgt voor de nacht. Vanavond 100cc moedermelk met 100cc volle (koe)melk gemixt, ze smulde ervan. Maar wie dacht ik te zijn om te denken dat ze geen tiet wilde met mama in de buurt
Iemand ideetjes of tips? Ze zijn welkom hoor Wordt een beetje moe van al 4 weken geen avond hebben en alleen maar heen en weer lopen, verhaaltjes voorlezen en naar een huilend kindje te luisteren..... hoewel ik natuurlijk niet mag klagen over mijn nachtrust
Einde van dit ego-bericht
Vraag me echt af waar we in beland zijn...dochterlief maakt er een potje van met slapen s'avonds. Leg haar normale tijd in bed (19u/20u) en dan valt ze als een blok in slaap (soms nog aan de tiet ) waarna ze na 45min (kun je de klok op gelijk zetten) weer wakker wordt. Ze is dan moeilijk stil te krijgen. Klaarwakker.... drinken wil ze wel dan, bekertje warme melk van 100cc en ze tukt weer verder.
Vroeg mij dus af of ze misschien te weinig krijgt bij mij? Ze is ruim 8,5mnd nu en als ik kolf s'avonds, dan kolf ik rond de 90-100cc. Ze zal bij mij hooguit 120cc drinken (gok ik)
Sprongetje is het niet, dit duurt al 4 weken. Maar tandjes heeft ze ook nog niet en zijn in de verste verte nog niet te bekennen. We hebben alles al geprobeerd, warmer, koeler, lamp aan/uit, deur open/dicht, raam open/dicht. Bedje aan de andere kant van de kamer gezet. En juis omdat ze al die tijd (vanaf 8 weken) zo goed geslapen heeft. Als ze eenmaal slaapt (21u30/22u) dan slaapt ze wel door. Het is alleen dat wakker worden na 45min.
En zelfs na 8,5 maand toch de onzekerheid of ze wel genoeg te drinken krijgt voor de nacht. Vanavond 100cc moedermelk met 100cc volle (koe)melk gemixt, ze smulde ervan. Maar wie dacht ik te zijn om te denken dat ze geen tiet wilde met mama in de buurt
Iemand ideetjes of tips? Ze zijn welkom hoor Wordt een beetje moe van al 4 weken geen avond hebben en alleen maar heen en weer lopen, verhaaltjes voorlezen en naar een huilend kindje te luisteren..... hoewel ik natuurlijk niet mag klagen over mijn nachtrust
Einde van dit ego-bericht
dinsdag 3 mei 2011 om 07:57
Zuster, balen zeg! Is ze ook erg bozig als ze wakker is 's avonds? Wij zitten nu in die 'fase'. Normale tijd naar bed, niet willen slapen en dan ook enorm boos worden. Als we haar eruit hebben gehaald en even later weer terug leggen, valt ze als een blok in slaap. Soms wordt ze dan nog een keer rond 3 uur wakker, maar dan gaat ze na een aai over haar bol weer verder slapen. Meestal slaapt ze gewoon door, maar is ze voortaan vanaf 5 uur wakker (terwijl ik juist die laatste 45 minuten zo lekker vind om te slapen )
Geen idee of jouw situatie hier op lijkt, maar ik heb vaker gehoord dat dit heel normaal is rond deze leeftijd. En dat er schijnbaar een sprong (gruwelwoord) is die echt weken aan kan houden...
waarschijnlijk heb je niks aan mijn verhaal, maar ik hoop voor je dat ze snel weer in haar oude ritme vervalt!
Geen idee of jouw situatie hier op lijkt, maar ik heb vaker gehoord dat dit heel normaal is rond deze leeftijd. En dat er schijnbaar een sprong (gruwelwoord) is die echt weken aan kan houden...
waarschijnlijk heb je niks aan mijn verhaal, maar ik hoop voor je dat ze snel weer in haar oude ritme vervalt!
dinsdag 3 mei 2011 om 09:26
Zuster, weet je zeker dat het aan voeding ligt, en dat ze niet gewoon beter wat minder zou kunnen slapen overdag?
Wat de avonden betreft: verdeel hetmet je man. Onze oudste deed tot hij twee was altijd erg moeilijk met gaan slapen, en wij wisselden het af: een van de twee hield zich met hem bezig, de ander had 'vrij'. Niet heel gezellig natuurlijk, maar wel net een beetje rustiger.
Allis, ik ben jaloers. Wij hebben weer een elf uur- een uur- drie uur - vier uur (als ik er niet eentje vergeten ben) nacht achter de rug. Vanavond verhuist hij naar zijn eigen kamer, en gaat zijn vader hem s nachts een flesje aanbieden - in de hoop dat hij besluit dat hij dáár niet voor wakker wil worden. Leuk hoor, dat mijn kind zo graag bij me wil zijn, maar na al bijna tien maanden ben ik gesloopt en gaan we eens proberen hoe het gaat als we het wat meer op ons verzoek doen.
Wat de avonden betreft: verdeel hetmet je man. Onze oudste deed tot hij twee was altijd erg moeilijk met gaan slapen, en wij wisselden het af: een van de twee hield zich met hem bezig, de ander had 'vrij'. Niet heel gezellig natuurlijk, maar wel net een beetje rustiger.
Allis, ik ben jaloers. Wij hebben weer een elf uur- een uur- drie uur - vier uur (als ik er niet eentje vergeten ben) nacht achter de rug. Vanavond verhuist hij naar zijn eigen kamer, en gaat zijn vader hem s nachts een flesje aanbieden - in de hoop dat hij besluit dat hij dáár niet voor wakker wil worden. Leuk hoor, dat mijn kind zo graag bij me wil zijn, maar na al bijna tien maanden ben ik gesloopt en gaan we eens proberen hoe het gaat als we het wat meer op ons verzoek doen.
dinsdag 3 mei 2011 om 09:36
Mif, herkenbaar hoor die nachten. Hier slaapt zoon gelukkig sinds kort uit zichzelf in het bedje dat aan het onze geplakt staat. Wat een heerlijkheid. Natuurlijk komt nog even vaak maar het is toch al een vooruitgang.
Het breekt zo ontzettend op, ik verbaas me er nog steeds over hoe goed ik nog functioneer. En ik wacht gewoon af, Grote zoon sliep pas na 2,5 jaar door dus ik heb nog even
Het breekt zo ontzettend op, ik verbaas me er nog steeds over hoe goed ik nog functioneer. En ik wacht gewoon af, Grote zoon sliep pas na 2,5 jaar door dus ik heb nog even
dinsdag 3 mei 2011 om 10:55
Miffy, hier hebben we het zo gedaan. Brit is bij de late nachtvoeding (ik deed die van 11 uur nog) naar haar toe gegaan, en probeert haar dan weer in slaap te krijgen. Als ze echt honger zou hebben zou hij haar een flesje geven. Ze ging in twee gevallen meteen weer slapen, om daarna weer wakker te worden en met papa te willen spelen. Twee nachten is ze een uurtje wakker geweest (niet huilen, gewoon blij wakker om 3 uur 's nachts) en toen sloeg ze die voeding over. Gister sloeg ze ook de 11 uur voeding over!
Ik was voor eht eerst een avondje weg, kom om half negen thuis, Brit had een flesje gegeven voor het slapengaan. Dus ik zit daar te wachten tot ze wakker werd. Uiteindelijk werd ze dat pas om half zes de volgende ochtend! Had ik dus een hele dag niet gevoed, en vanaf half 5 smiddags niet gekolfd... ploftieten!
Ik was voor eht eerst een avondje weg, kom om half negen thuis, Brit had een flesje gegeven voor het slapengaan. Dus ik zit daar te wachten tot ze wakker werd. Uiteindelijk werd ze dat pas om half zes de volgende ochtend! Had ik dus een hele dag niet gevoed, en vanaf half 5 smiddags niet gekolfd... ploftieten!
dinsdag 3 mei 2011 om 11:12
M. Is weer een beetje ziek geweest, met als gevolg zeer weinig gedronken (en doordat ik de hele dag met hem bezig ben heb ik dan ook geen tijd om te kolven). Ben geloof ik weer terug bij af qua bijvoeding. Zucht.
Wel even een compliment voor de huisarts. Ik belde voor een recept domperidon (van de LK moest het in overleg met de huisarts). De vraag was niet waarom, maar: hoeveel wil je hebben? Voor een maand? Nou, dat is toch fijn!
Wel even een compliment voor de huisarts. Ik belde voor een recept domperidon (van de LK moest het in overleg met de huisarts). De vraag was niet waarom, maar: hoeveel wil je hebben? Voor een maand? Nou, dat is toch fijn!
dinsdag 3 mei 2011 om 11:17
Allis, wij hebben min of meer hetzelfde plan, alleen gaat mijn man hoe dan ook meteen een flesje aanbieden. Zoon is niet zo'n flesliefhebber, dus we zijn niet bang dat hij tig sessies aan de borst naadloos gaat inruilen voor tig flessessies, maar verwachten wel dat hij wel eens tamelijk boos zou kunnen worden als hij niet meteen de fles krijgt.
Ruim een maand terug ben ik een weekend weggeweest, en dat was ook de enige keer het afgelopen half jaar dat hij een nacht doorgeslapen heeft. Hopelijk is 'ie nog steeds op dezelfde manier gevoelig voor verandering in patronen.
Ruim een maand terug ben ik een weekend weggeweest, en dat was ook de enige keer het afgelopen half jaar dat hij een nacht doorgeslapen heeft. Hopelijk is 'ie nog steeds op dezelfde manier gevoelig voor verandering in patronen.
dinsdag 3 mei 2011 om 11:19
Surface wat vervelend! Kun je niet even een moeder/buurvrouw/schoonvader/iemand anders inschakelen op een dag zodat je toch kunt gaan kolven? Ze hoeven ten slotte maar een half uurtje je kindje te vermaken/wiegen bezig te houden. En zelfs 5 minuten kolven terwijl hij slaapt is al productieverhogend he, gewoon vaak kort doen. De melk mag na het afkoelen van dezelfde dag gewoon bij elkaar.
dinsdag 3 mei 2011 om 11:21
Miff, die van mij werd boos bij het krijgen van de fles, maar juist niet bij aai over bol en instoppen. Want dat is ze van papa gewend. Die fles, dat was zo duidelijk niet borst dat ze dan echt woest werd. Je kunt de fles toch achter de hand houden voor het geval van echte honger? Dan staat ie klaar maar probeer je eerst of ukje weer wil slapen. En zelf oordoppen in en uit de buurt blijven he? Zodra ze mij hoorde of zag wilde ze drinken. Niet vanwege de honger, maar omdat ik de mama ben. En dat kan ik dan oook niet weigeren, dat vind ik dan gemeen.
dinsdag 3 mei 2011 om 13:29
dinsdag 3 mei 2011 om 13:47
Allis, die van mij heeft wel een beetje dezelfde gebruiksaanwijzing als de jouwe, zo te lezen. Vandaar ook de verhuizing naar zijn eigen kamer: als je hem 's nachts bij ons op de kamer uit zijn bed haalt, verwacht hij dat de volgende stap is dat hij bij mij mag drinken. Hopelijk is dat op zijn eigen kamer niet zo'n vast patroon.
Over die fles was ik denk ik een beetje onduidelijk: als hij die niet à la minute aangeboden krijgt, verwachten we dat hij zo boos wordt dat hij m hoe dan ook niet meer wil, honger of niet. Bij geen honger spuugt ie de speen gewoon wel uit, dus dat is ook duidelijk. Als hij echt honger blijkt te hebben, gaan we dit experiment trouwens niet lang doorzetten, want nachtelijke flesjes lijken me nog irritanter dan nachtvoedingen.
Oordopjes zijn in huis
Over die fles was ik denk ik een beetje onduidelijk: als hij die niet à la minute aangeboden krijgt, verwachten we dat hij zo boos wordt dat hij m hoe dan ook niet meer wil, honger of niet. Bij geen honger spuugt ie de speen gewoon wel uit, dus dat is ook duidelijk. Als hij echt honger blijkt te hebben, gaan we dit experiment trouwens niet lang doorzetten, want nachtelijke flesjes lijken me nog irritanter dan nachtvoedingen.
Oordopjes zijn in huis
dinsdag 3 mei 2011 om 13:48
quote: 8. Mag ik Roosvicee Laxo/Stop gebruiken tijdens de zwangerschap of tijdens de borstvoedingsperiode?
Ja. De natuurlijke werking van de vruchten die in de siropen zijn verwerkt, maken het geschikt om tijdens de zwangerschap en het geven borstvoeding te gebruiken.
There you go en idd, veel drinken is ook belangrijk
Ja. De natuurlijke werking van de vruchten die in de siropen zijn verwerkt, maken het geschikt om tijdens de zwangerschap en het geven borstvoeding te gebruiken.
There you go en idd, veel drinken is ook belangrijk
dinsdag 3 mei 2011 om 14:34
Thanx Ananas geloof dat het wel op elkaar lijkt ja....
Sprong, idd een gruwelwoordt! Maar kan best zijn hoor, wel een hele lang dan want het duurt nu al 4 weken. Ze probeert wel om te gaan kruipen en kan goed zelfstandig los zitten nu. Wie weet...
Het is idd ook een deel boosheid. Laten huilen (totaal gèèn voorstander van) helpt zeker niet. Dan gaat het zeker over in een driftbui. We hebben een klein leeuwtje
Maar ellendig lang op haar kamertje zitten is ook niet wat. En als we haar naar beneden halen s'avonds, is dat veul te gezellig om weer naar bed te gaan.... *zucht*
Het zal ongetwijfeld niet aan mijn voeding liggen hoor, maar hoor om mij heen wat "flessenkindjes" zoal krijgen voor de nacht, en als ik dat hoor....die krijgen wel het 3 dubbele.
Heb ook niemand in mijn omgeving die al "zo lang" BV geeft dus geen vergelijk wat dat aan gaat. Ben super trots dat het nog steeds zo super loopt dus ben stiekem wel blij dat die mega fles van gister (200ml) niet geholpen heeft en dat ze uiteindelijk toch weer aan de borst belandde voor het slapengaan.
Maar hoe lang zou zoiets duren? Is dus wel normaal dat gespook zo rond de 9 maand?
Wen? Heb jij nog theorieën
Sprong, idd een gruwelwoordt! Maar kan best zijn hoor, wel een hele lang dan want het duurt nu al 4 weken. Ze probeert wel om te gaan kruipen en kan goed zelfstandig los zitten nu. Wie weet...
Het is idd ook een deel boosheid. Laten huilen (totaal gèèn voorstander van) helpt zeker niet. Dan gaat het zeker over in een driftbui. We hebben een klein leeuwtje
Maar ellendig lang op haar kamertje zitten is ook niet wat. En als we haar naar beneden halen s'avonds, is dat veul te gezellig om weer naar bed te gaan.... *zucht*
Het zal ongetwijfeld niet aan mijn voeding liggen hoor, maar hoor om mij heen wat "flessenkindjes" zoal krijgen voor de nacht, en als ik dat hoor....die krijgen wel het 3 dubbele.
Heb ook niemand in mijn omgeving die al "zo lang" BV geeft dus geen vergelijk wat dat aan gaat. Ben super trots dat het nog steeds zo super loopt dus ben stiekem wel blij dat die mega fles van gister (200ml) niet geholpen heeft en dat ze uiteindelijk toch weer aan de borst belandde voor het slapengaan.
Maar hoe lang zou zoiets duren? Is dus wel normaal dat gespook zo rond de 9 maand?
Wen? Heb jij nog theorieën
anoniem_30186 wijzigde dit bericht op 03-05-2011 14:37
Reden: kleurtje vergeten :)
Reden: kleurtje vergeten :)
% gewijzigd
dinsdag 3 mei 2011 om 15:09
Geen theorieën wel een hart onder de riem. 't Is een Fase. Hier was het rond de 9 maanden ook heel gezellig zitten bij m'n dochter (die werd alleen niet wakker na 45 minuten. Denk ik...). Dus ja, volgens mij is het wel normaal, gespook rond de negen maand. Ik hield me er maar aan vast dat het wel weer voorbij zou gaan, en dat ging het ook.
Maar als ze na een bekertje warme melk weer gaat pitten, dan heb je de oplossing toch al in handen? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Oh wacht, ik herinner me dat we hier wel een tijdje gehad hebben dat ze weer wakker werd na een poosje slapen. Toen vroeg ik me af of ze misschien een laat middagslaapje deed voor haar gevoel. Maar dat is ook weer overgegaan.
Maar als ze na een bekertje warme melk weer gaat pitten, dan heb je de oplossing toch al in handen? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Oh wacht, ik herinner me dat we hier wel een tijdje gehad hebben dat ze weer wakker werd na een poosje slapen. Toen vroeg ik me af of ze misschien een laat middagslaapje deed voor haar gevoel. Maar dat is ook weer overgegaan.
dinsdag 3 mei 2011 om 15:19
Hier wordt ze dus ook na 45min wakker, kun je de klok op gelijk zetten. Soms slaapt ze na een half uurtje weer, dan hebben we mazzel meestal duurt het wel een uur of anderhalf voor ze weer slaapt, en ja, dan is het al gauw rond de klok van tien.
Ze slaapt bijzonder weinig overdag, meestal 1x, soms 2x. Als ze slaapt, is dat 45 min. overdag. Ze is dan van 15u tot 20u wakker voor ze naar bed gaat....
Het is een fase dus....
En elke dag is anders, hihi
Ze slaapt bijzonder weinig overdag, meestal 1x, soms 2x. Als ze slaapt, is dat 45 min. overdag. Ze is dan van 15u tot 20u wakker voor ze naar bed gaat....
Het is een fase dus....
En elke dag is anders, hihi
dinsdag 3 mei 2011 om 15:21
Ik wilde even melden dat ik ineens een enorme melkproductie heb de laatste paar dagen . Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en drink meestal 200 ml uit de fles... Zou ik die nu moeten ophogen, want ik heb duidelijk meer melk? Hij geeft niet aan dat hij te weinig heeft.
Ik werd vanmorgen gewoon wakker met ploftieten, terwijl we maar 6 uur tussen de voedingen zat. Het leek wel stuwing..
Nou ja vind t niet erg hoor, kolft een stuk gemakkelijker
Ik werd vanmorgen gewoon wakker met ploftieten, terwijl we maar 6 uur tussen de voedingen zat. Het leek wel stuwing..
Nou ja vind t niet erg hoor, kolft een stuk gemakkelijker
dinsdag 3 mei 2011 om 16:18
even een vraag aan over ander drinken, kleine man is inmiddels 10 maanden geweest en krijgt bij oppas en kdv sap tussendoor en nog 1 melkvoeding voor na/voor het broodje eten.
Als hij bij mij thuis is krijgt hij eigenlijk nooit ander drinken, heel soms wel eens thee. (maar 9 van de 10 keer vergeet ik het gewoon) Als hij mij zoekt leg ik hem gewoon aan.
Hoe doen jullie dat? Wel standaard ergens op de dag ander drinken?
gut wat is het ook wat he dat slapen.....ik heb ook nog steeds de hoop dat hij binnenkort écht gaat door slapen. Vannacht dan toevallig wel weer eens, maar uit ervaring weet ik dat dit meestal meer uitzondering dan regel is.
Zuster, en als je nog eens voed dan? Ik heb het met Robin ook al wel (vast vaker dan eens) gehad, maar ik leg hem dan gewoon weer aan ook al is het maar een half uur/uur ofzo geleden dat ik hem gevoed heb. Misschien zeg ik iets raars hoor of heb je dat al geprobeert, maar ik heb niet alles gelezen.
Als hij bij mij thuis is krijgt hij eigenlijk nooit ander drinken, heel soms wel eens thee. (maar 9 van de 10 keer vergeet ik het gewoon) Als hij mij zoekt leg ik hem gewoon aan.
Hoe doen jullie dat? Wel standaard ergens op de dag ander drinken?
gut wat is het ook wat he dat slapen.....ik heb ook nog steeds de hoop dat hij binnenkort écht gaat door slapen. Vannacht dan toevallig wel weer eens, maar uit ervaring weet ik dat dit meestal meer uitzondering dan regel is.
Zuster, en als je nog eens voed dan? Ik heb het met Robin ook al wel (vast vaker dan eens) gehad, maar ik leg hem dan gewoon weer aan ook al is het maar een half uur/uur ofzo geleden dat ik hem gevoed heb. Misschien zeg ik iets raars hoor of heb je dat al geprobeert, maar ik heb niet alles gelezen.
dinsdag 3 mei 2011 om 17:00
Ze slaapt overdag idd kort, en als ik denk dat ze moe is leg ik haar in haar bedje. Meestal is het dan schreeuwen geblazen, omdat ze toch niet moe blijkt.... Eerder naar bed heb ik ook geprobeerd, zo rond 18u45. Maar ook dan na 45min wakker.
Aanleggen doe ik dan wel hoor maar meestal krijgt ze dan weinig en wordt ze boos. Ik geef dan warme volle (koe)melk en dat lust ze ook prima.
Hier drinkt ze alles wat je haar aan biedt, zowel water als thee, als limonade of melk of karnemelk. De fles gaat altijd helemaal op. Drie keer per dag krijgt ze nu nog bij mij te drinken. Redelijk "vaste" tijden omdat ze nergens naar vraagt....
Aanleggen doe ik dan wel hoor maar meestal krijgt ze dan weinig en wordt ze boos. Ik geef dan warme volle (koe)melk en dat lust ze ook prima.
Hier drinkt ze alles wat je haar aan biedt, zowel water als thee, als limonade of melk of karnemelk. De fles gaat altijd helemaal op. Drie keer per dag krijgt ze nu nog bij mij te drinken. Redelijk "vaste" tijden omdat ze nergens naar vraagt....
dinsdag 3 mei 2011 om 20:04
Hier is het juist andersom... Ik stuurde man 2 nachten geleden naar M. (Na de zoveelste nachtvoeding) Hij is een uur (!) met hem bezig geweest en kreeg hem niet stil. Toen ging ik er naar toe. In bv-houding in de stoel, speentje in de mond en binnen een minuut was hij vertrokken.....
Ik doe eigenlijk ook alles met M., dit is er ongemerkt bij in geslopen. We zijn nu wat bewuster bezig met de taakverdeling.
Als ik in de buurt ben drinkt M. ook niks anders uit de fles. Op oppas- en papadagen drinkt hij prima diksap of thee, maar als ik er ben wil hij maar één ding!
En ik vergeet het vaak ook. Met koninginnedag waren we 'op stap'. Bedenk ik me halverwege dat ik helemaal niks mee heb voor M. Gelukkig is er de borst!
Raar he, hoe goed je eigenlijk kunt functioneren met zo weinig slaap! Hier is het ook weer goed raak.... 22.30, 00.00, 3.00, 5.00... Bleeegh... En dan overdag jengelig, beenkleverig, enz. Jippie! Ik heb weer vakantie!! (Was in de voorjaarsvakantie namelijk ook al zo...)
Ha, meneer is weer wakker....
Ik doe eigenlijk ook alles met M., dit is er ongemerkt bij in geslopen. We zijn nu wat bewuster bezig met de taakverdeling.
Als ik in de buurt ben drinkt M. ook niks anders uit de fles. Op oppas- en papadagen drinkt hij prima diksap of thee, maar als ik er ben wil hij maar één ding!
En ik vergeet het vaak ook. Met koninginnedag waren we 'op stap'. Bedenk ik me halverwege dat ik helemaal niks mee heb voor M. Gelukkig is er de borst!
Raar he, hoe goed je eigenlijk kunt functioneren met zo weinig slaap! Hier is het ook weer goed raak.... 22.30, 00.00, 3.00, 5.00... Bleeegh... En dan overdag jengelig, beenkleverig, enz. Jippie! Ik heb weer vakantie!! (Was in de voorjaarsvakantie namelijk ook al zo...)
Ha, meneer is weer wakker....