Borstweigeren, ervaringen?
donderdag 5 november 2009 om 10:26
Onze Muis weigert sinds een aantal weken regelmatig de borst. Eigenlijk sinds hij op het KDV een flesje krijgt. Ik heb al een lactatiedekundige over de vloer gehad en geef nu op haar advies gewoon een fles als hij niet wil en dan kolf ik. Dit is echter een dagtaak en ik ga dat ook geen maanden volhouden. Dus waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, wie herkent dit en ging het over of ben je gestopt met de BV?
donderdag 5 november 2009 om 10:38
Hier ook een borstweigeraar. Helaas móest ik de fles gebruiken ivm sufheid en niet meer kunnen drinken (geelzucht).
Ik ben blijven kolven om productie te blijven houden. Mijn dochtertje kreeg geen volledige moedermelk, maar aangevuld met kunstvoeding. Ze is nu 2 maanden en sinds een paar dagen drinkt ze weer aan de borst (productie gaat dus ook weer omhoog). Het lijkt wel alsof ze de borst weer 'begrijpt'. Ik ben het steeds blijven proberen en nu lukt het dus weer.
Jouw zoontje is al iets ouder, misschien heeft ie er gewoon geen zin meer in? Ik zeg maar wat hoor...
Ik ben blijven kolven om productie te blijven houden. Mijn dochtertje kreeg geen volledige moedermelk, maar aangevuld met kunstvoeding. Ze is nu 2 maanden en sinds een paar dagen drinkt ze weer aan de borst (productie gaat dus ook weer omhoog). Het lijkt wel alsof ze de borst weer 'begrijpt'. Ik ben het steeds blijven proberen en nu lukt het dus weer.
Jouw zoontje is al iets ouder, misschien heeft ie er gewoon geen zin meer in? Ik zeg maar wat hoor...
donderdag 5 november 2009 om 10:39
Hoe oud is hij? Het schijnt dat veel kindjes rond de vier maanden een poosje in "borststaking" gaan. Onze Jongste deed dat ook en ik ben toen behoorlijk wanhoping naar een BV-groepje gegaan waar ze me dit uitlegden. Gewoon relaxt blijven, eigenlijk wat jouw LK ook zegt en de volgende voeding weer opnieuw de borst aanbieden. Voor ons duurde het een week of twee/drie en toen ging het weer prima.
donderdag 5 november 2009 om 11:06
Ach meid, jammer is dat! Mijn dochter wilde de eerste zes weken niet uit de borst drinken en heeft een fase op het kdv gehad dat ze niet uit het flesje wilde drinken. Had ook ontstekingen etc. Alle fases zijn overgegaan. Ze drinkt overigens nog steeds uit een speen met klein gaatje om het niet te gemakkelijk te maken.
Overigens zijn we nu beiden ziek. Huisarts roemde ons, borstvoeding is super nu omdat ze daarmee antistoffen tegen deze griep krijgt van mij.
Kolven is niet mijn hobby, ik werk vier dagen per week dus ken het gedoe. Nu ze bijvoeding krijgt valt er een voeding af, dat scheelt. Ik heb mijn handen vrij met kolven doordat ik de 'toeters' achter mijn behabandje klem, dan zit ik niet zo te wachten, kan ik bijv. doorwerken of forummen.
Ik zou zeggen, stel een deadline voor jezelf en kijk het tot die tijd aan. Dat heb ik ook gedaan, en eigenlijk loste het probleem zich op of het werd toch weer gemakkelijker. Dus deadline verschoof weer, ik voed nu al ruim zes maanden.
Overigens zijn we nu beiden ziek. Huisarts roemde ons, borstvoeding is super nu omdat ze daarmee antistoffen tegen deze griep krijgt van mij.
Kolven is niet mijn hobby, ik werk vier dagen per week dus ken het gedoe. Nu ze bijvoeding krijgt valt er een voeding af, dat scheelt. Ik heb mijn handen vrij met kolven doordat ik de 'toeters' achter mijn behabandje klem, dan zit ik niet zo te wachten, kan ik bijv. doorwerken of forummen.
Ik zou zeggen, stel een deadline voor jezelf en kijk het tot die tijd aan. Dat heb ik ook gedaan, en eigenlijk loste het probleem zich op of het werd toch weer gemakkelijker. Dus deadline verschoof weer, ik voed nu al ruim zes maanden.
donderdag 5 november 2009 om 12:15
donderdag 5 november 2009 om 15:57
Hé Boepie,
Ik ken het probleem (helaas). Ons mannetje is morgen 3 weken en lijkt niet genoeg energie te hebben om uit de borst te drinken. Hij heeft anderhalve week geweigerd en drinkt nu sinds 2 dagen weer uit de borst!
Wat mij erg geholpen heeft om het kolven vol te houden (want tips om je zoontje aan de borst te krijgen, heb ik helaas niet), is een dubbele kolf te huren. Ik ben in 10 minuten klaar, vervolgens de fles in 10 minuten er achter aan en in 20 minuten is alles gepiept. Zo snel kan ik (nog) niet aan de borst voeden en ik weet zeker dat hij genoeg krijgt.
Succes!
Ik ken het probleem (helaas). Ons mannetje is morgen 3 weken en lijkt niet genoeg energie te hebben om uit de borst te drinken. Hij heeft anderhalve week geweigerd en drinkt nu sinds 2 dagen weer uit de borst!
Wat mij erg geholpen heeft om het kolven vol te houden (want tips om je zoontje aan de borst te krijgen, heb ik helaas niet), is een dubbele kolf te huren. Ik ben in 10 minuten klaar, vervolgens de fles in 10 minuten er achter aan en in 20 minuten is alles gepiept. Zo snel kan ik (nog) niet aan de borst voeden en ik weet zeker dat hij genoeg krijgt.
Succes!
donderdag 5 november 2009 om 16:20
Ik heb gelukkig een dubbele kolf! Ik ga die neusspray ook gebruiken bij het kolven dan ben ik sneller klaar, maar tien minuten red ik niet als mijn borsten helemaal vol zitten hoor.
Soms lukt dat wel Eierdoppie, maar soms lijkt dat juist averechts te werken alsof hij te moe is om te drinken.
De lactatiedeskundige gaf ook aan dat je niets anders kunt doen dan blijven aanbieden, maar meteen stoppen als hij boos wordt. Ook gaf zij aan dat het verstandig is om hem de fles te geven tegen je blote borst aan, dan blijft hij positieve associaties houden met die plek.
Soms lukt dat wel Eierdoppie, maar soms lijkt dat juist averechts te werken alsof hij te moe is om te drinken.
De lactatiedeskundige gaf ook aan dat je niets anders kunt doen dan blijven aanbieden, maar meteen stoppen als hij boos wordt. Ook gaf zij aan dat het verstandig is om hem de fles te geven tegen je blote borst aan, dan blijft hij positieve associaties houden met die plek.
zondag 8 november 2009 om 17:54
Hier tobben we nog steeds voort, af en toe drinkt hij wel, soms niet en dan kolf ik. Ik vind het wel heel vermoeiend, zeker omdat zoonlief overdag weinig slaapt. Ik probeer het denk ik nog een week, als er dan geen verbetering in zit ga ik afbouwen. Begin er steeds meer vrede mee te krijgen dat het gaat stoppen. Op deze manier is het voeden ook niet fijn.
zondag 8 november 2009 om 18:29