Bso in de zomervakantie

24-06-2021 22:54 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al mn wensen extra opvang voor in de zomervakantie zijn afgekeurd. Te vol waarschijnlijk. Ik heb een 52 weken contract. Ruim 3 maanden geleden aangevraagd.

Door opname vakantie etc komen ze 4 keer niet op hun vaste dag zodat ik dan een andere dag extra kan aanvragen.
Niet gelukt... nog steeds een probleem in de zomer.

En ik vind dat irritant. Ik heb niet voor niks een 52 weken rooster. Dan wil ik de dagen dat ze niet komen ook wel ergens kunnen inhalen.

Ik snap dat er leidsters met vakantie zijn maar in principe is het voor de opvang hoogseizoen en zouden m.i. dan tijdelijke krachten moeten laten inspringen.

Ik ga in ieder geval dit wel aangeven bij locatieleider van de bso.
Wat vinden jullie? Hoe is dat bij de opvang van jullie kinderen geregeld??
Alle reacties Link kopieren
Als je op tijd (is een deadline voor) aangeeft wanneer je kinderen opgevangen moeten worden in de zomervakantie is er plek.
Alle reacties Link kopieren
Het is een service geen recht
Vol is toch gewoon vol?
En je neemt een 52 weken pakket af maar je kiest er zelf voor om ze niet 52 weken te brengen
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
24-06-2021 23:00
Als je op tijd (is een deadline voor) aangeeft wanneer je kinderen opgevangen moeten worden in de zomervakantie is er plek.
Wat bedoel je hiermee?
Deadline of niet als de groep vol zit dan kan een kind extra er gewoon niet bij
Alle reacties Link kopieren
Zomervakantie is juist geen hoogseizoen voor een bso. Bij mijn BSO komt dan ongeveer een derde van de kinderen. En is een enorm personeelstekort in de kinderopvang, het is heel moeilijk om invallers te vinden.

Maar wat zijn de regels qua ruilen van dagen? die zijn volgens mij niet overal hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
24-06-2021 23:00
Als je op tijd (is een deadline voor) aangeeft wanneer je kinderen opgevangen moeten worden in de zomervakantie is er plek.
Nou nee dus. Ik heb ruim voor de aankondiging de aanvraag ingediend.
Ik betaal voor 52 weken. Er vallen ook dagen uit omdat het een feestdag is. Dan moet ik ze toch fatsoenlijk kunnen ruilen met iets wat voor mij ook gunstig is. Een service ? Ik betaal toch? Iets met vraag en aanbod?
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
24-06-2021 23:03
Wat bedoel je hiermee?
Deadline of niet als de groep vol zit dan kan een kind extra er gewoon niet bij
Ik moest voor half mei de opvang voor de zomervakantie doorgeven. Daar stemmen ze de locaties en het personeel op af. Er is 1 hoofdvakantielocatie. Worden er te veel kinderen aangemeld, splitsen ze de groep en gaat een gedeelte naar een andere locatie. Eigenlijk gebeurt dat alleen in de eerste en laatste week.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
24-06-2021 23:09
Nou nee dus. Ik heb ruim voor de aankondiging de aanvraag ingediend.
Ik betaal voor 52 weken. Er vallen ook dagen uit omdat het een feestdag is. Dan moet ik ze toch fatsoenlijk kunnen ruilen met iets wat voor mij ook gunstig is. Een service ? Ik betaal toch? Iets met vraag en aanbod?
Die feestdagen zijn bij ons geen ruildagen.

Maar ik neem toch aan dat je je 52 contractdagen wel kan afnemen. Probleem zit hem waarschijnlijk alleen in de dagen die je anders wil afnemen dan in een normale schoolweek.
superuser2020 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 23:16
17.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook mega irritant. Heb iets van drie weken dagen over staan. En kan ook nooit is een inzetten worden altijd afgekeurd.

Ik moet wel een 52 weken pakket ivm werk maar ik vind dat vakanties op tijd doorgegeven dus daarop is aan te passen gewoon niet betaald zouden moeten kunnen worden. Ik betaal steeds hardstikke veel bso die we niet gebruiken
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
24-06-2021 23:09
Nou nee dus. Ik heb ruim voor de aankondiging de aanvraag ingediend.
Ik betaal voor 52 weken. Er vallen ook dagen uit omdat het een feestdag is. Dan moet ik ze toch fatsoenlijk kunnen ruilen met iets wat voor mij ook gunstig is. Een service ? Ik betaal toch? Iets met vraag en aanbod?
Je betaalt voor de dagen die in je contract staan
Dat jij ze niet brengt op die dagen is je eigen keuze
Als ze vol zitten kan het gewoon niet op andere dagen dan die je normaal afneemt
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
24-06-2021 23:15
Ik vind t ook mega irritant. Heb iets van drie weken dagen over staan. En kan ook nooit is een inzetten worden altijd afgekeurd.

Ik moet wel een 52 weken pakket ivm werk maar ik vind dat vakanties op tijd doorgegeven dus daarop is aan te passen gewoon niet betaald zouden moeten kunnen worden. Ik betaal steeds hardstikke veel bso die we niet gebruiken
Kies je zelf voor.
Als de groepen vol zitten kan er gewoon niemand bij
Als je drie weken op vakantie gaat betaal je die maand toch ook je volle hypotheek/huur voor je huis ook al maak je er geen gebruik van?
Waarom zou dit voor opvang anders zijn?
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
24-06-2021 23:14
Ik moest voor half mei de opvang voor de zomervakantie doorgeven. Daar stemmen ze de locaties en het personeel op af. Er is 1 hoofdvakantielocatie. Worden er te veel kinderen aangemeld, splitsen ze de groep en gaat een gedeelte naar een andere locatie. Eigenlijk gebeurt dat alleen in de eerste en laatste week.
Moet er alsnog wel plek zijn
Als er geen plek is is het gewoon jammer
Dan zal je een andere oplossing moeten zoeken
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet.. je krijgt toch gewoon bso op je reguliere dagen in de vakanties? Waarom heb je ineens meer bso nodig in de vakantie?

Onze bso is 3 weken helemaal dicht. Dan gaan we dus zelf op vakantie.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
En dat snap ik dus niet.
Er staat duidelijk dat ze opvang bieden voor kinderen na school en tijdens vakanties. Nou ok. 1 dag is vast en ja als ik op vakantie ga dan kies ik er voor om die te laten. Maar dan mooi roepen dat je kan ruilen maar het vervolgens niet kan vind ik misleidend. Net zoals de feestdagen die ik betaal maar dus nooit kan terug ruilen...

En je kan wel zeggen: vol is vol... maar een bakker zegt rond kerst ook niet: ik bak keem stollen want vol is vol. Iets met hoogseizoen. Pieken. Vraag en aanbod. Het is er toch om je te ontlasten??
Wij moeten op dit moment doorgeven wanneer wij in de zomervakantie wel of niet bso afnemen.

Wij zijn de laatste 3 weken van de zomervakantie weg. Voorheen kon je afgemelde dagen pas na de afgemelde dagen inhalen/ruilen. Nu hebben ze de voorwaarden aangepast en kunnen we deze afgemelde dagen in de zomervakantie tot 21 dagen voor de afgemelde dag ook inhalen. Super fijn!

Ik heb dus nu doorgeven welke dagen kind er in de zomervakantie niet is en wanneer ze extra(inhaal) komt in de eerste drie weken van de vakantie. Dit is allemaal al goedgekeurd. Op basis hiervan bekijken ze hoeveel groepen ze hebben, hoe groot die groepen zijn en hoeveel leidsters ze nodig hebben per groep.

@TO: lijkt mij toch dat ze nog genoeg tijd hebben om de planning rond te maken voor de zomervakantie. Ik vind het heel vreemd dat al je aanvragen worden afgekeurd.

Een bso die drie weken dicht is heb ik nog nooit van gehoord, bijzonder.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 24-06-2021 23:35
18.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
24-06-2021 23:28
En dat snap ik dus niet.
Er staat duidelijk dat ze opvang bieden voor kinderen na school en tijdens vakanties. Nou ok. 1 dag is vast en ja als ik op vakantie ga dan kies ik er voor om die te laten. Maar dan mooi roepen dat je kan ruilen maar het vervolgens niet kan vind ik misleidend. Net zoals de feestdagen die ik betaal maar dus nooit kan terug ruilen...

En je kan wel zeggen: vol is vol... maar een bakker zegt rond kerst ook niet: ik bak keem stollen want vol is vol. Iets met hoogseizoen. Pieken. Vraag en aanbod. Het is er toch om je te ontlasten??
Maar hoe zie je dat voor je dan?
Er is geen plek. Moeten ze jouw kind dan op de gang zetten ofzo?
Je hebt geen recht op extra dagen hè!

En opvang is er niet om je te ontlasten
Het is er zodat jij kan werken op de dagen die je afneemt
Alle reacties Link kopieren
Oh dit moet ik eens navragen bij mijn BSO, in september gaat rozetje naar school, heb ook het 52 weken pakket gekozen. Ze mogen dan toch wel de hele dag komen (ook school uren?) .

Op huidige opvang kan ik mijn ruil uren ook haast nooit opnemen. Helaas pindakaas.
-Rosings- schreef:
24-06-2021 23:34
Oh dit moet ik eens navragen bij mijn BSO, in september gaat rozetje naar school, heb ook het 52 weken pakket gekozen. Ze mogen dan toch wel de hele dag komen (ook school uren?) .

Op huidige opvang kan ik mijn ruil uren ook haast nooit opnemen. Helaas pindakaas.
Ik heb ook 52 weken pakket. In de schoolweken gaat kind dan op 2 vaste dagen na school naar de bso. Dit zijn korte middagen. In schoolvakantie gaat ze op die vaste dagen een heel dag . Dan kan ze terecht van 07.30-18.30.
Alle reacties Link kopieren
Als je eenvolledig pakket afneemt dus incl vakantie en je voor de deadline welke weken ze wel komen in de vak hebben ze altijd plek op de dagwn dat ze normaal naar de BSO gaan.

Feestdagen zijn hier overigens geen ruildagen.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
24-06-2021 23:32


@TO: lijkt mij toch dat ze nog genoeg tijd hebben om de planning rond te maken voor de zomervakantie. Ik vind het heel vreemd dat al je aanvragen worden afgekeurd.

Er is een heel groot personeelstekort in de kinderopvang
Vast personeel heeft ook recht op vakantie
Doordat er kinderen afvallen kunnen ze nu misschien alleen staan ipv met zijn tweeen
Dan kunnen er dus geen extra kinderen bij
maze schreef:
24-06-2021 23:38
Er is een heel groot personeelstekort in de kinderopvang
Vast personeel heeft ook recht op vakantie
Doordat er kinderen afvallen kunnen ze nu misschien alleen staan ipv met zijn tweeen
Dan kunnen er dus geen extra kinderen bij
Nou bij ons pakken ze dat dus anders aan. Zij hebben in de gemeente 5 locaties waar ze normaal gesproken ook vast personeel hebben staan en zij zullen, net als wij in de zorg waar ook personeelstekort is, niet allemaal tegelijk op vakantie kunnen/mogen gaan. Uiteindelijk is er in de vakantie één locatie die open gaat waar ze de kinderen opvangen die 52 weken afnemen. De andere kinderen met 40 weken komen zoiezo al niet. Ze organiseren ook echt een vakantieprogramma met themaweken, uitjes, enz. Misschien heeft dat dan te maken met waar je woont.
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen de ruildagen nog niet inzetten vanwege corona (groepen niet mengen), dus het verbaast me dat het ergens anders wel zou mogen.

Vorig jaar kregen wij ook te horen dat op onze voorkeursdagen geen extra ruimte was. Dus toen heb ik geschoven met werkdagen, zodat kind op een ‘rustige’ dag wel extra kon komen. Is dat geen optie voor je TO?
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom moet je kind die dagen inhalen? Ik doe dat echt nooit, ook niet met kdv. Waarom zou ik mijn kind vaker brengen dan nodig?

Heel incidenteel doe ik dat als ik wat klussen moet doen waar ik geen kinderen bij kan gebruiken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oh, breek me de bek niet open. Ik ken geen branche die zo ongelooflijk klantonvriendelijk en zo arrogant is als de kinderopvang. Moet je je voorstellen dat je met je energieleverancier een contract voor het hele jaar had maar dat die gewoon zei "sorry, de stroom is op, we leveren 5 weken niet". Zou je toch nooit pikken? Toch vindt de kinderopvang dat soort dingen heel normaal.

Wij hadden laatst 2 studiedagen, op mijn normale opvangdagen. Belt de leidster "ja, je had nog niet aangegeven of je opvang nodig had, de eerste dag heb ik sowieso geen plek meer."

Ex-fucking-scuse me? Ik betaal toch godverdomme het hele jaar al voor die dag opvang, dus hoezo is mijn kind op haar vaste opvangdag niet welkom?

Echt, ik vind het zo een kut-organisatie en kut-branche. Excuse my French.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-06-2021 23:51
Oh, breek me de bek niet open. Ik ken geen branche die zo ongelooflijk klantonvriendelijk en zo arrogant is als de kinderopvang. Moet je je voorstellen dat je met je energieleverancier een contract voor het hele jaar had maar dat die gewoon zei "sorry, de stroom is op, we leveren 5 weken niet". Zou je toch nooit pikken? Toch vindt de kinderopvang dat soort dingen heel normaal.

Wij hadden laatst 2 studiedagen, op mijn normale opvangdagen. Belt de leidster "ja, je had nog niet aangegeven of je opvang nodig had, de eerste dag heb ik sowieso geen plek meer."

Ex-fucking-scuse me? Ik betaal toch godverdomme het hele jaar al voor die dag opvang, dus hoezo is mijn kind op haar vaste opvangdag niet welkom?

Echt, ik vind het zo een kut-organisatie en kut-branche. Excuse my French.
Oh dat is wel raar. Dat is hier gelukkig niet. Er was vandaag studiedag en ik heb er niet eens naar gevraagd maar hem gewoon gebracht :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven