Buggy twijfel vraag

16-08-2011 15:16 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is achterwiel van Bugaboo afgebroken en nu gaan we voor een buggy, toch wat meer gebruikers gemak qua inklappen.

Maar nu ben ik natuurlijk verwend met het rijden van een bugaboo.

Welke buggy komt in de buurt? Zonder dat het belachelijk duur wordt natuurlijk

Dacht zelf aan:

- Maclaren Triumph

- Koelstra Simba

- Maxi cosi Mila

- Nuna Pepp

Wie heeft er zo een en kan met mij positieve/negatieve ervaringen delen.

De wagen moet goed z'n weg kunnen vinden door de Amsterdamse binnenstad.

Groetjes Max.

Welke zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 9

Maclaren Triumph (33%)
Koelstra Simba (33%)
Maxi cosi Mila Geen stemmen
Nuna Pepp (11%)
Anders... zie post (22%)
Het is misschien ook handig om te vermelden hoe oud je kind is en of je nog uitbreidingsplannen hebt. (Ivm hoe lang de buggy nog mee moet.) Het zou zonde zijn om een duur model te kopen als je kind over een paar maanden zelluf loopt.
Ook een kind dat kan lopen wil af en toe nog in de buggy hoor. Denk aan een dagje naar de dierentuin, langere stukken etc.

Wij hebben de koelstra, prima ding, en betaalbaar.
Ik heb een quinny zapp en woon in A'dam, twee hoog. Hij bevalt prima! Via marktplaats gekocht, of ie nou lang of kort mee moet, ik vind de prijzen voor n nieuwe belachelijk....
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Dank katrien Duck,

Mijn zoontje is nu 20 mnd en moet er dus nog een tijdje mee doen. Tevens is er een wens voor een tweede dus graag wel kwaliteit.
Uiteraard struin ik mp nog wel af
Dan heb ik ook nog een vraag, hierbij aansluitend: Onze zoon is dik drie maanden en over 5 weken (dan is hij 4,5 maanden) gaan we met het vliegtuig op vakantie. De bugaboo (met reiswieg) willen we eigenlijk niet mee, omdat die al een keer is gesneuveld in het bagageruim. Maar zoon is nog te jong om te kunnen zitten. Er zijn volgens mij buggy's waarbij je kindje zowat horizontaal kan liggen, iemand enig idee welke dit zijn? Kom op de Koelstra Simba uit, maar zijn er nog meerdere opties?
Dan zou ik toch gaan voor een model waar je straks een reiswieg of maxicosi op kunt zetten. Die heb je dan toch weer nodig.

Maar dat ben ik.
Oh en voor Max: Wij hadden voor dochter ooit een Koelstra (niet de simba maar het andere model) buggy, die kwam qua rijcomfort best wel in de buurt van de wendbare bugaboo.
Een optie zou zijn de Quinny Zapp. Is heel klein op te vouwen en je kunt er je maxicosi straks op kwijt.

Ik heb zelf de Speedi, ben ik heel tevreden over. Maar die zal te groot zijn voor je denk ik.
Wat dachten jullie van een draagdoek? Ik fiets overal heen met mijn dochtertje van 1 en dan gaat ze vervolgens in de draagdoek, niks geen gezeul met buggy.... afgelopen weekend nog de ikea leeg gekocht, dochtertje mee in de draagdoek.

Draagdoek kan vanaf dag 1 en nog een lange tijd. Zeker rugdragen.

Zie ook het draagvragen-topic.

Mijn dochter wil niet meer in de draagdoek en heel soms nog maar in de bondolino. Die wil lekker spelen in de wagen.
hier ook draagdoek maar als je per se een buggy wil en iets dat voor een volgend kind ook gebruikt kan worden: bugaboo bee. kan vanaf dag 1 en dochter van 2,5 kan er nog steeds in.
Super al die reacties, goede tip van maxicosi die er op kan.

Dus dan is de Mila weer een optie (en die kan je nu bij kinderen abo krijgen...dus twijfel twijfel...)

Dragen is juist geen optie ivm bekken instabiliteit
Ik werk zelf bij een baby winkel en ik zou zeggen pat prijs, kwaliteit verhouding de koelsta het beste is. quinny zapp is een prachtige buggy inderdaad maar heeft geen ligstand en de quinny zapp xtra zul je de hele buggy zit eraf halen net als met een gewone kinderwagen waardoor hij alweer niet mee kan met de fiets en al dat soort dingen. Een buikdragen of dat soort dingen is idd ook nog goed mogelijk .
Dragen is juist een optie ivm bekkeninstabiliteit. Mijn bekkenfysio is er juist een groot voorstander van dragen omdat je houding veel beter is dan achter een kinderwagen en het gewicht goed verdeeld wordt.

Bij een wagen heb je eerder de neiging om te gaan hangen op de wagen.
quote:max2007 schreef op 16 augustus 2011 @ 15:37:

Dragen is juist geen optie ivm bekken instabiliteitDat heb ik ook, maar dragen an sich is geen probleem. Wel het lopen, maar het maakt dan niet uit of je achter de buggy loopt of niet. Scheelt misschien, dochter is net 8 kilo.
quote:max2007 schreef op 16 augustus 2011 @ 15:37:

Dragen is juist geen optie ivm bekken instabiliteit

Van buggy's heb ik geen verstand maar ook (juist!) met BI kun je goed dragen mits je de juiste drager hebt.

Maar, een wiel van zo'n peperdure Bugaboo mag toch niet zomaar afbreken? Ik zou Bugaboo eens bellen of er niet iets te regelen is.
Hoi max. Wij hebben sinds kort de maclaren quest. Wonen ook in amsterdam. Ons zoontje is 10 maanden en zit er prima in. Om heel eerlijk te zijn vind ik hem zelfs fijner dan de bugaboo, vooral in de bus rn tram. Succes met je keuze!
quote:wen schreef op 16 augustus 2011 @ 15:46:

[...]

Maar, een wiel van zo'n peperdure Bugaboo mag toch niet zomaar afbreken? Ik zou Bugaboo eens bellen of er niet iets te regelen is.

Eens. Contact opnemen met de winkel waar je 'm gekocht hebt, of ze het wiel willen opsturen. Of rechtstreeks contact opnemen met Bugaboo. Vaak kan er kosteloos geretourneerd worden, en krijg je een nieuw wiel.

Je mag er op zich best vanuit gaan dat een dergelijk product langer meegaat bij normaal gebruik. We hebben hier een bugaboo cameleon al 5,5 jaar in gebruik, onafgebroken. Met vlagen wel wat vaker dan andere momenten, maar toch. Tussendoor is het frame wel vervangen, omdat de rem stuk was. Maar dat ging zonder problemen, zonder kosten.
Over het dragen met BI ga ik even aan mijn fysio vragen. Wie weet mag ik hem toch meer gaan tillen. (13kg)

Het is een oude bugaboo van ongeveer 5 jaar oud, geen garantie meer. Kan wel een nieuw wiel bestellen, maar dan wordt er geadviseerd om er twee te doen anders kan je kar gaan wijken.. Maar de bugaboo gaat (nog) niet de deur uit met het oog op een tweede en dan kan zie we tegen die tijd weer verder.

Ik zoek juist nu voor een slimme, snelle, praktische en kwalitatief goede oplossing voor mijn dreumes.
toen mijn oude buggy kapot ging heb ik n chicco lightway gekocht.Zoon is nu bijna vier en ik gebruik hem nu niet (meer).

maar hij was tot sinds kort ideaal vooral juist doordat die er veel in sliep tijdens het winkellen en dan helemaal plat kon liggen.

Hij kon er lang in terwijl zoon met zn drie jaar al 1.10 is.

Hij was iets met 70 euro ofzo afgeprijsd bij baby dump toen.Ik vond en vind t echt n ideaal ding ook omdat ik niet zo nn grote moest hebben zodat die makkelijk door het pad in de bus kon ed.

Succes met zoeken.We hebben trouwens ook n maxi mura maar die was lastiger om mee te nemen in de bus ed maar die is ook veel duurder en mooier weer,dat wel.
Wij hebben een Koelstra buggy die altijd in de auto ligt. De kinderwagen staat normaal thuis. De buggy gebruiken we voor tijdens de boodschappen en allerlei kleine stukjes, voor een dagje uit gaat de kinderwagen mee.

We hebben dus een Koelstra en die wordt nu gebruikt voor nummer 3 en is nog prima en hij rijdt fijn.
Ik heb ondertussen al flink wat buggy's gehad en moet zeggen dat maclaren toch echt de fijnste is qua rijden. Idd zelfs fijner dan de bugaboo. Echt met 1 vinger te duwen en superwendbaar.
Ik lees mee. Ben ook benieuwd naar ervaringen.

Vraagje; vanaf wanneer gingen jullie kinderen in de buggy?

Woon in een portiekwoning met 2trappen. Dus niet heel handig met een kindje van 6maanden.

Ze kan overigens zelf al zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven