Buren geven baby zelfde naam

07-02-2019 22:38 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs verhuisd en een paar maanden zwanger van de tweede. Kennen inmiddels aardig wat mensen in de straat, actieve appgroep ook. Voor eerste kind hadden we drie jaar geleden een naam voor als het 't andere geslacht werd. Die naam wilden we nu graag gaan geven, want krijgen nu het andere geslacht. Nog wel andere namen laten passeren, maar dit is en blijft onze favoriet.

Toevallig zeiden we van de week nog tegen elkaar, dit moet de naam worden, er is niks leukers.

Totdat ik deze week op de buurtapp zie dat de buurvrouw van een paar huizen verder is bevallen, van baby, en het precies die naam heeft gekregen. Het gaat niet om een top 20 naam, ook niet iets heel aparts, maar wel eentje die je niet vaak hoort.

Nu baal ik echt en weet ik niet of ik de naam nog wil geven. Dat voelt nu echt als na-apen en niet meer als onze naam. Heb het gevoel nu uit twee kwaden te moeten kiezen. Keuze A, maar dat voelt nu dus wel minder leuk. Of een keuze B, maar dan is het dus een keuze B (die we overigens nog niet hebben).

Wij blijven hier nog wel lang wonen, zij ook verwacht ik. Kans is groot dat ze dus zelfde school en zelfs straat opgroeien.

Wat zouden jullie doen? Ik kan alleen nog maar teleurgesteld zijn (hormonen helpen ook niet mee).
Alle reacties Link kopieren
sparkandshine schreef:
07-02-2019 23:43
Nou ik snap wel dat het een beetje een domper is hoor! Als het al zo lang DE naam is voor jullie zou ik 'm ook gewoon geven. Snap dat je liever niet de 2e in de straat wilt zijn, maar het is voor het leven! Straks krijg je spijt. Dan maar negatieve reacties....als je er al negatieve reacties erop krijgt. Gelukkig is het geen familie of je allerbeste vriendin dan zou ik pas echt balen.
Tja, is het leven geen hel! heb je heel je leven gedroomd van een jongetje genaamd Gijs, en verdorie, kom je naast buren te wonen die hun kind (de brutaliteit!) ook zomaar gewoon Gijs willen noemen. Ik zou terstond een afspraak maken met een therapeut om dit te bespreken en toch zeker rekening houden met een traject van 2 jaar om hier overheen te komen. Sterkte!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
07-02-2019 23:13
En straks of volgend jaar verhuizen zij of jullie ... en zie je hen nooit meer.
of jullie hebben eindelijk een andere naam en er komt een hoogzwangere in de straat wonen, en ja hoor, net 2 dagen voor jou bevalt ze, en raadt eens de naam die jullie eindelijk als alternatief bedacht hebben, staat met grote letters in hun tuin
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, hartstikke leuk toch Grote kans dat als jullie zo dicht bij elkaar wonen dat het vrienden worden. Dat zou ik iig wel leuk gevonden hebben toen ik jong was, nog een chocolol in de straat die even oud is!
pejeka schreef:
07-02-2019 23:40
Ik snap het hele probleem niet. Ook vroeger kwam het voor dat er bij buren twee Pieters werden geboren, of twee Jannekes. Gewoon, omdat die kinderen waren vernoemd naar opa en oma ofzo, of omdat toevallig twee gezinnen een zelfde naam leuk vonden.

Waarom zou dat dan heden ten dage opeens een "probleem" moeten zijn dat besproken moet worden?
Wat heeft vroeger er nu weer mee te maken? Is dat echt je enige referentiekader?
Alle reacties Link kopieren
Athan schreef:
07-02-2019 23:48
Ik zou hooguit tegen de buren zeggen: "Dat is ook sterk, zo gaat ons kind ook heten!"
Dit vind ik een hele goeie!
Ik zou weer verhuizen
nina1966 schreef:
07-02-2019 23:10
Ik heb twee buurvrouwen met dezelfde naam, een therapeute, een ex van mijn oom, kennis van vroeger, collega van vroeger.. Allemaal met dezelfde naam. En nu?
Hun moeders optrommelen voor een groepsoverleg, wat een situatie! De oudste mag de naam houden.
chocolol schreef:
07-02-2019 23:52
Nee joh, hartstikke leuk toch Grote kans dat als jullie zo dicht bij elkaar wonen dat het vrienden worden. Dat zou ik iig wel leuk gevonden hebben toen ik jong was, nog een chocolol in de straat die even oud is!
Hier tig duizend anna's.
Dochter is met drie bevriend, eentje is dus 'kleine anna'.
Die moeder heeft nog geprobeerd te sputteren omdat ze 'kleine' niet leuk vond maar dat meisje vindt het zelf fantastisch om met al die Anna's tegelijk op stap te zijn.
Die lagen de halve zomer slap van het lachen in de bosjes om alle komische misverstanden, want dan werd de een geroepen en dachten ze dat het de ander was etc etc, komische humor ten top op die leeftijd.
Helemaal hilarisch als ze met zijn allen rond liepen en een nietsvermoedende klasgenoot van een Anna groet met 'hey Anna'
en dan trok een andere Anna een heel grappig gezicht en groette EEN WILDVREEMDE PERSOON terug.
Dan: eerst gierend met alle Anna's over straat rollen
en dan een toernee langs alle moeders om deze geweldige anekdote te delen.
Alle reacties Link kopieren
Man schijt aan hebben....ik heb de zelfde naam als mijn oude buurjongen. Is wel een jaar ouder. Later hadden zij een hond met onze hondennaam. How cares.. en we wonen al 90 jaar totaal naast elkaar. Gewoon je eigen naam die jullie fijn vinden gebruiken en niks wat anderen vinden. Want je krijgt spijt als je uitwijkt.
Punt uit
pianella2016 schreef:
07-02-2019 23:29
Nee ik zou gewoon wel die naam geven, maar dan komt het niet ineens keihard op hun dak vallen... Maar ik zou dat alleen doen als je redelijk close bent met elkaar
Want een kindje met dezelfde naam is iets wat keihard op je dak komt vallen?? Kom op zeg, het gaat om een naam. Ik denk echt niet dat de buren van een paar deuren verder totaal van slag zijn als er een kindje ter wereld komt met dezelfde naam hoor.
chocolol schreef:
07-02-2019 23:52
Nee joh, hartstikke leuk toch Grote kans dat als jullie zo dicht bij elkaar wonen dat het vrienden worden. Dat zou ik iig wel leuk gevonden hebben toen ik jong was, nog een chocolol in de straat die even oud is!
Dit zou ik dan wel heel apart hebben gevonden hoor. Chocolol is nou echt zo’n aparte naam, dat had geen toeval kunnen zijn dan :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn vier bevriende moeders met dezelfde naam, dat is wel grappig zomers in de speeltuin als ze elkaar spreken.
En staat leuk in je telefoon zo'n rijtje dezelfde namen met elk een andere dochter naam erachter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden dit met goede vrienden (die ze wekelijks zagen en nog zien en vroeger ook mee op vakantie gingen). Ik was nog onderweg, mijn naam al jaren bekend voor mijn ouders. Toen kregen zij een dochter met dezelfde naam. Omdat mijn moeder bij het nieuws meteen riep "oh maar dat is onze naam!" Wisten vrienden vooraf dat er nog een snoepzak zou komen. Geen probleem. En voor ons 2 broekzakken was het inderdaad alleen maar heel leuk toen we samen opgroeiden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heet de melkboer? Want dat zou natuurlijk wel verklaren waarom alle kinderen in de buurt dezelfde naam hebben ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
In de jaren 80 had je bij ons in de straat 3 Jeroens. Net als in de klas, 3 Jeroens, 4 Patricks (2 woonden naast elkaar) en 3 Jolanda’s.

Gewoon even zelf het geboortekaartje overhandigen en melden dat je deze naam al jaren in het hoofd had.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
08-02-2019 07:01
Hoe heet de melkboer? Want dat zou natuurlijk wel verklaren waarom alle kinderen in de buurt dezelfde naam hebben ;-)
:-D
Alle reacties Link kopieren
Haha, fijn die ontnuchterende reacties. Ik zei al, die hormonen helpen niet mee. Overleg zou zeker geen optie zijn, hooguit iets in de trant van, wat leuk, ons kind gaat ook zo heten. Ik overweeg dat wel te doen tegen die tijd, gewoon om misverstanden te voorkomen, ofzo.

Wel echt stom toevallig. Ken niemand met die naam, tot nu toe. En nee, het is niet de naam die Pejeka opperde :HA:
Voor het kind geboren is zou ik niet de naam noemen. De zien ze wel op het kaartje, toch? Komt het dan nog ter sprake, kan je altijd nog zeggen dat jullie deze al jaren geleden bedacht hebben.
Dus kom op, geen problemen maken waar ze niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook van balen. Weet niet of ik de naam dan nog zou geven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
08-02-2019 07:39
Voor het kind geboren is zou ik niet de naam noemen. De zien ze wel op het kaartje, toch? Komt het dan nog ter sprake, kan je altijd nog zeggen dat jullie deze al jaren geleden bedacht hebben.
zou ik ook niet van te voren doen. Stel dat ze gaan drammen, dat het niet leuk is, dat jullie die naam kiezen. Ga je nog tijfelen ook.
Gewoon voor voldongen feit stellen
Alle reacties Link kopieren
Tegenover mij woont een Mirthe van 2.5 jaar. Naast mijn buren woont een Mirthe van 3 jaar. Boeiend :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon die naam geven.
Stel dat je er een half jaar later was komen wonen, hadden de kinderen gewoon dezelfde naam gehad.

Ik heb zelf een niet veel voorkomende naam.
Mijn buurmeisje, van de naaste buren had dezelfde naam.
Als er door andere buren over ons werd gesproken was het gewoon altijd voornaam+achternaam.
Wij waren trouwens allebei al geboren voordat we naast elkaar kwamen te wonen.

Ik zou het trouwens wel even voor de bevalling aan buren vertellen.
Gewoon als iets dat vaststaat en je niet schuldig voelen en verdedigen.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-02-2019 07:50
Ik zou er ook van balen. Weet niet of ik de naam dan nog zou geven.
En wat zou je doen als je geen leukere naam kon bedenken? Toch voor een andere naam gaan, die niet de eerste keuze is?
Alle reacties Link kopieren
Vandemelkboer schreef:
08-02-2019 08:26
En wat zou je doen als je geen leukere naam kon bedenken? Toch voor een andere naam gaan, die niet de eerste keuze is?
Een leukere naam is er altijd :lol:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat overkwam ook een collega van mij.
Twee deuren verder werd een zoon met dezelfde naam geboren. Die buren hadden een naambord in de tuin.
Het kraambezoek wat voor de collega bestemd was belde prompt bij de buren aan...... :rofl: en kwam zelfs binnen!

Ik zou me niet druk maken en gewoon je gewenste naam geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven